Toch is het nu nog gaande zoals in Irak en Afghanistan... het is wel een ander soort oorlog maar burger doden zijn burger doden.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:05 schreef Buitendam het volgende:
Dodenherdenking is in mijn ogen denken aan alle mensen die gestorven zijn tijdens of na de WO2.
Als je alle verschrikkingen niet wilt vergeten is het belangrijk om naast de mensen die in de gaskamer gestorven zijn ook te denken aan de Duitser die de Zyklon naar binnen kieperde. Juist alle vreselijke facetten blijven herdenken moet ervoor zorgen dat het nooit meer gebeurd.
Nee, dat ben ik absoluut met je eens. Ik ben zelf ook zo'n persoon die in een discussie over de nazi's nog wel eens wil aanhalen dat Amerika onder het Bush-bewind met Guantanamo redelijk in de buurt kwam van een concentratiekamp.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:09 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Toch is het nu nog gaande zoals in Irak en Afghanistan... het is wel een ander soort oorlog maar burger doden zijn burger doden.
Alleen het verschil dat we nu geen slachtoffer maar aanvaller zijn.
Dus nee leren doen we niet.
Dat is het zekers maar ik doelde op dat we er niks van leren qua het voorkomen van oorlogen.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, dat ben ik absoluut met je eens. Ik ben zelf ook zo'n persoon die in een discussie over de nazi's nog wel eens wil aanhalen dat Amerika onder het Bush-bewind met Guantanamo redelijk in de buurt kwam van een concentratiekamp.
Maar als je niet wilt dat kinderen termen als Auschwitz en holocaust niet als wereldvreemd beschouwen dan is het júist belangrijk dat gedichten als in de OP wordt beschreven worden voorgelezen.
Oh nee, absoluut niet. Dat zal altijd blijven.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:16 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dat is het zekers maar ik doelde op dat we er niks van leren qua het voorkomen van oorlogen.
Ja, nou, het gedicht wordt niet voorgelezen, dus who caresquote:Op donderdag 26 april 2012 18:31 schreef Confetti het volgende:
Even heel simpel gezegd maar hier komt het wel op neer :
Wij hoeven niet die tering Nazi's te herdenken op ONZE herdenkingsdag.
Walgelijk hoe het politiek correcte en zichzelf moreel superieur vindend volk/tuig ook herdenkingsdag wilt verpesten.
Dat doen we ook niet,quote:Op donderdag 26 april 2012 18:31 schreef Confetti het volgende:
Even heel simpel gezegd maar hier komt het wel op neer :
Wij hoeven niet die tering Nazi's te herdenken op ONZE herdenkingsdag.
Walgelijk hoe het politiek correcte en zichzelf moreel superieur vindend volk/tuig ook herdenkingsdag wilt verpesten.
Ik weet niet precies waar jij leest dat we nazi's gaan herdenken...quote:["Er is geen enkel excuus om overlevenden en nabestaanden te schofferen door op 4 mei een nazaat van een oorlogsmisdadiger een platform te geven tijdens de nationale dodenherdenking op de Dam."
Ook dat staat nergensquote:Op donderdag 26 april 2012 18:36 schreef truthortruth het volgende:
Kunnen ze straks ook mooi de neo nazies uitnodigen, die hebben tenslotte al hun SS herdenkingen. Mooie combinatie .....
Belachelijk natuurlijk, hoe kan je nu zover doorslaan in het relativeren. Iedereen is lief, niemand is stout, hou toch op. Mijn opa nooit gekend omdat die is gefusilleerd vanwege dat hij in het verzet zat, en dan moet ik de daders mee herdenken....
Hoe noem je Waffen-SS dan ?quote:Op donderdag 26 april 2012 18:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ook dat staat nergens![]()
Nergens staat dat we de daders gaan herdenken.
Ik geef het op.quote:
En ik jou een stel hersens...Ik hoop voor jou dat je nooit in een situatie komt waarin je de daders van jou ellende moet nuanceren.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik geef het op.
Ik raad je Aap-noot-Mies aan.
Mies heeft hier niets te zoeken! Dat doet ze maar thuis in stilte!quote:Op donderdag 26 april 2012 18:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik geef het op.
Ik raad je Aap-noot-Mies aan.
quote:Op donderdag 26 april 2012 18:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Mies heeft hier niets te zoeken! Dat doet ze maar thuis in stilte!
Dit.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:50 schreef yvonne het volgende:
Kom, we gaan maar eens ontopic,
wat bezielt het volwassenen om dít over een kind te zeggen?
"Er is geen enkel excuus om overlevenden en nabestaanden te schofferen door op 4 mei een nazaat van een oorlogsmisdadiger een platform te geven tijdens de nationale dodenherdenking op de Dam."
Ik blijf het zum kotzen vinden.
Dat kan je best vinden, maar ik vind jouw houding om te kotsen. Lekker makkelijk over de ellende die anderen geleden hebben heen trappen.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:50 schreef yvonne het volgende:
Kom, we gaan maar eens ontopic,
wat bezielt het volwassenen om dít over een kind te zeggen?
"Er is geen enkel excuus om overlevenden en nabestaanden te schofferen door op 4 mei een nazaat van een oorlogsmisdadiger een platform te geven tijdens de nationale dodenherdenking op de Dam."
Ik blijf het zum kotzen vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |