abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110823812
Dodenherdenking is in mijn ogen denken aan alle mensen die gestorven zijn tijdens of na de WO2.

Als je alle verschrikkingen niet wilt vergeten is het belangrijk om naast de mensen die in de gaskamer gestorven zijn ook te denken aan de Duitser die de Zyklon naar binnen kieperde. Juist alle vreselijke facetten blijven herdenken moet ervoor zorgen dat het nooit meer gebeurd.
Dit, dus.
pi_110824009
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:05 schreef Buitendam het volgende:
Dodenherdenking is in mijn ogen denken aan alle mensen die gestorven zijn tijdens of na de WO2.

Als je alle verschrikkingen niet wilt vergeten is het belangrijk om naast de mensen die in de gaskamer gestorven zijn ook te denken aan de Duitser die de Zyklon naar binnen kieperde. Juist alle vreselijke facetten blijven herdenken moet ervoor zorgen dat het nooit meer gebeurd.
Toch is het nu nog gaande zoals in Irak en Afghanistan... het is wel een ander soort oorlog maar burger doden zijn burger doden.
Alleen het verschil dat we nu geen slachtoffer maar aanvaller zijn.

Dus nee leren doen we niet.
pi_110824105
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:09 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Toch is het nu nog gaande zoals in Irak en Afghanistan... het is wel een ander soort oorlog maar burger doden zijn burger doden.
Alleen het verschil dat we nu geen slachtoffer maar aanvaller zijn.

Dus nee leren doen we niet.
Nee, dat ben ik absoluut met je eens. Ik ben zelf ook zo'n persoon die in een discussie over de nazi's nog wel eens wil aanhalen dat Amerika onder het Bush-bewind met Guantanamo redelijk in de buurt kwam van een concentratiekamp.

Maar als je niet wilt dat kinderen termen als Auschwitz en holocaust niet als wereldvreemd beschouwen dan is het júist belangrijk dat gedichten als in de OP wordt beschreven worden voorgelezen.
Dit, dus.
pi_110824150
Die hele 4 mei herdenking afschaffen dan imo, en 5 mei uiteraard. Maar dat is een feestje dus dat zal vast niet in goede aarde vallen.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_110824291
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee, dat ben ik absoluut met je eens. Ik ben zelf ook zo'n persoon die in een discussie over de nazi's nog wel eens wil aanhalen dat Amerika onder het Bush-bewind met Guantanamo redelijk in de buurt kwam van een concentratiekamp.

Maar als je niet wilt dat kinderen termen als Auschwitz en holocaust niet als wereldvreemd beschouwen dan is het júist belangrijk dat gedichten als in de OP wordt beschreven worden voorgelezen.
Dat is het zekers maar ik doelde op dat we er niks van leren qua het voorkomen van oorlogen.
pi_110824374
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:16 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dat is het zekers maar ik doelde op dat we er niks van leren qua het voorkomen van oorlogen.
Oh nee, absoluut niet. Dat zal altijd blijven.
Dit, dus.
pi_110824685
Er is een groot verschil tussen het herdenken van de SS als organisatie, en het herdenken van een individueel lid van deze organisatie. Zeker met de verschrikkelijke oorlogsmisdaden en de holocaust die de SS heeft begaan, is het makkelijk alle SS-ers over een kam te scheren.

Ik kan mij niet voorstellen die iedereen die lid was van de SS dit alleen maar deed wegens haat naar Joden en andere minderheden en dat iedere SS-er . Het is zeer waarschijnlijk dat de meeste soldaten die in de SS hebben gediend niet geheel op de hoogte waren wat er daadwerkelijk met de Joden gebeurde.

De waarheid over de Holocaust en andere oorlogsmisdaden die zijn gepleegd is pas volledig aan het licht gekomen voor het grote publiek na de tweede wereldoorlog. Het is bijzonder waarschijnlijk dat Dirk Siebe hier ook het fijne niet vanaf wist. Wij weten dit wel, daardoor kunnen wij deze misdaden veroordelen. Oorlog is niet zwart-wit en dit zal het ook nooit worden.
  donderdag 26 april 2012 @ 18:29:53 #58
373800 amai-da
dwaallichtje
pi_110824816
Met goed gerichte propaganda kan men de mensen de meest gruwelijke dingen aanpraten.
Sinds W II is ze zelfs nog verfijnder en geniepeger, zie de actuele media .......
En inderdaad elke oorlogsdode is een slachtoffer van de warlords.
waar is de uitgang ?
pi_110824868
Even heel simpel gezegd maar hier komt het wel op neer :

Wij hoeven niet die tering Nazi's te herdenken op ONZE herdenkingsdag.

Walgelijk hoe het politiek correcte en zichzelf moreel superieur vindend volk/tuig ook herdenkingsdag wilt verpesten.
  donderdag 26 april 2012 @ 18:34:07 #60
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_110824948
quote:
13s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:31 schreef Confetti het volgende:

Walgelijk hoe het politiek correcte en zichzelf moreel superieur vindend volk/tuig ook herdenkingsdag wilt verpesten.
Ja, nou, het gedicht wordt niet voorgelezen, dus who cares :)
Leef en Laten Leven
pi_110824982
Ik vind het jammer dat de discussie al zo snel wordt afgekapt door het CiDi. Naar mijn idee is dit gedicht vooral bedoeld als katalysator voor een gesprek tussen verschillende kampen met een andere geschiedenis in het verhaal van de tweede wereldoorlog, dat kan ik waarderen, zo zet je mensen na tot nadenken. Maar het CiDi stopt op deze manier zijn vingers in zijn oor en begint met ''fout fout fout" te roepen zonder te luisteren.

Je kan er natuurlijk over discussieren over een discussie/gesprek past bij een dodenherdenking. Ik vind zeker van wel, van alleen herdenken leert men niets voor in de toekomst (wat toch wel de bedoeling is bij zo'n gebeurtenis vind ik), er moet ruimte zijn voor zoiets wat mensen aanzet tot nadenken.
  Admin donderdag 26 april 2012 @ 18:36:23 #62
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_110825030
quote:
13s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:31 schreef Confetti het volgende:

Dat doen we ook niet,
er was een gedicht uitgekozen, gemaakt en voorgelezen door een 15-jarige.
Waarbij volwassen zich uiterst verdraagzaam opstellen met:
quote:
["Er is geen enkel excuus om overlevenden en nabestaanden te schofferen door op 4 mei een nazaat van een oorlogsmisdadiger een platform te geven tijdens de nationale dodenherdenking op de Dam."
Ik weet niet precies waar jij leest dat we nazi's gaan herdenken...
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
pi_110825042
Kunnen ze straks ook mooi de neo nazies uitnodigen, die hebben tenslotte al hun SS herdenkingen. Mooie combinatie .....

Belachelijk natuurlijk, hoe kan je nu zover doorslaan in het relativeren. Iedereen is lief, niemand is stout, hou toch op. Mijn opa nooit gekend omdat die is gefusilleerd vanwege dat hij in het verzet zat, en dan moet ik de daders mee herdenken....
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Admin donderdag 26 april 2012 @ 18:37:41 #64
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_110825081
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:36 schreef truthortruth het volgende:
Kunnen ze straks ook mooi de neo nazies uitnodigen, die hebben tenslotte al hun SS herdenkingen. Mooie combinatie .....

Belachelijk natuurlijk, hoe kan je nu zover doorslaan in het relativeren. Iedereen is lief, niemand is stout, hou toch op. Mijn opa nooit gekend omdat die is gefusilleerd vanwege dat hij in het verzet zat, en dan moet ik de daders mee herdenken....
Ook dat staat nergens :')
Nergens staat dat we de daders gaan herdenken.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

pi_110825268
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ook dat staat nergens :')
Nergens staat dat we de daders gaan herdenken.
Hoe noem je Waffen-SS dan ?
pi_110825294
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Worden die herdenkt?
  Admin donderdag 26 april 2012 @ 18:42:40 #67
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_110825308
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik geef het op.
Ik raad je Aap-noot-Mies aan.

pi_110825338
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:42 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik geef het op.
En ik jou een stel hersens...Ik hoop voor jou dat je nooit in een situatie komt waarin je de daders van jou ellende moet nuanceren.
  † In Memoriam † donderdag 26 april 2012 @ 18:44:15 #69
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110825350
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:42 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik geef het op.
Mies heeft hier niets te zoeken! Dat doet ze maar thuis in stilte!
  Admin donderdag 26 april 2012 @ 18:49:04 #70
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_110825551
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:44 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Mies heeft hier niets te zoeken! Dat doet ze maar thuis in stilte!
:')

pi_110825595
Terecht dat het is terug getrokken. Op 4 mei herdenken we de slachtoffers, niet de daders. Het zal vast goed bedoeld zijn en de 'discussie' kan ook op een ander moment plaatsvinden. Maar hier was het niet gepast.

Vorig jaar was er een rel rond de zoon van Rost van Tonningen (?). Daar had ik dan weer geen problemen mee.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Admin donderdag 26 april 2012 @ 18:50:16 #72
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_110825598
Kom, we gaan maar eens ontopic,
wat bezielt volwassenen om dít over een kind te zeggen?

"Er is geen enkel excuus om overlevenden en nabestaanden te schofferen door op 4 mei een nazaat van een oorlogsmisdadiger een platform te geven tijdens de nationale dodenherdenking op de Dam."

Ik blijf het zum kotzen vinden.

donderdag 26 april 2012 @ 18:50:48 #73
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_110825621
Al sinds Chris van der Heijdens baanbrekende boek spreken we gelukkig van een Grijs Verleden, met betrekking tot de oorlog.

Weet je wat er gebeurde tussen de Duitse gevangengenomen piloten en hun Geallieerde tegenstanders? Men wisselde meteen sigaretten en verhalen uit. Mijn oom die gevochten had voor Nederland kwam door een hartaanval op vakantie in een Weens ziekenhuis terecht, en deelde zijn kamer met iemand van de Wehrmacht.

Die man wilde graag steeds over de oorlog praten. Herdenken kon ook toen al samen. Je kunt heel goed herdenken met je tegenstanders.

De lokale boeren vroegen een godsvermogen of juwelen voor een pan aardappelen. Ook dat is de oorlog. Een erg grijs gebied. Dus van mij had deze jongen na 67 jaar best zijn gedicht mogen voordragen.

Sowieso is het raar om op 5 mei bevrijding te vieren, als er in 1945 op de Dam een paar dagen later nog tientallen doden en 120 gewonden vielen omdat de Duitse Kriegsmarine nog op iedereen schoot op de Dam.
pi_110825628
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:50 schreef yvonne het volgende:
wat bezielt het volwassenen om dít over een kind te zeggen?

"Er is geen enkel excuus om overlevenden en nabestaanden te schofferen door op 4 mei een nazaat van een oorlogsmisdadiger een platform te geven tijdens de nationale dodenherdenking op de Dam."

Dit.
pi_110825679
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:50 schreef yvonne het volgende:
wat bezielt het volwassenen om dít over een kind te zeggen?

Dat kan je best vinden, maar ik vind jouw houding om te kotsen. Lekker makkelijk over de ellende die anderen geleden hebben heen trappen.
pi_110825739
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:50 schreef Perico het volgende:
Al sinds Chris van der Heijdens baanbrekende boek spreken we gelukkig van een Grijs Verleden, met betrekking tot de oorlog.

Weet je wat er gebeurde tussen de Duitse gevangengenomen piloten en hun Geallieerde tegenstanders? Men wisselde meteen sigaretten en verhalen uit. Mijn oom die gevochten had voor Nederland kwam door een hartaanval op vakantie in een Weens ziekenhuis terecht, en deelde zijn kamer met iemand van de Wehrmacht.

Die man wilde graag steeds over de oorlog praten. Herdenken kon ook toen al samen. Je kunt heel goed herdenken met je tegenstanders.

De lokale boeren vroegen een godsvermogen of juwelen voor een pan aardappelen. Ook dat is de oorlog. Een erg grijs gebied. Dus van mij had deze jongen na 67 jaar best zijn gedicht mogen voordragen.

Sowieso is het raar om op 5 mei bevrijding te vieren, als er in 1945 op de Dam een paar dagen later nog tientallen doden en 120 gewonden vielen omdat de Duitse Kriegsmarine nog op iedereen schoot op de Dam.
Eens dat er heel veel grijze zaken waren en dat fout en goed soms flink door elkaar liepen. Maar een Waffen-SS'er erbij betrekken gaat veel te ver.
pi_110825752
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat kan je best vinden, maar ik vind jouw houding om te kotsen. Lekker makkelijk over de ellende die anderen geleden hebben heen trappen.
Je stapt zelf ook heel makkelijk over het leed wat we zelf hebben veroorzaakt heen..
pi_110826080
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je stapt zelf ook heel makkelijk over het leed wat we zelf hebben veroorzaakt heen..
Nee, ik stap over jouw dm's heen. Ik ben mij totaal bewust van de ellende die Nederlanders hebben veroorzaakt.
pi_110826507
Ik vind het wel bijzonder dat we die periode's wel herdenken, maar dat dit gedicht, wat imo niet de SS verheerlijkt, dan weer niet zou kunnen.
pi_110826698
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat we die periode's wel herdenken, maar dat dit gedicht, wat imo niet de SS verheerlijkt, dan weer niet zou kunnen.
Welke periodes?
pi_110827146
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Welke periodes?
Voornamelijk dus de periode in Nederlands-Indie, maar imo kun je bij alle uitzendingen waarbij wij de "bezetter" zijn iig een nuancering plaatsen.
pi_110827178
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:21 schreef yvonne het volgende:

[..]

Serieus? Jij vindt het kies dit over een 15-jarige te zeggen, die part noch deel ergens aan heeft?
Heeft het CIDI écht niets geleerd over verdraagzaamheid en bruggen bouwen?

Dit
staat nu over die 15-jarige overal op internet en in de pers te lezen.

En dát was helemaal nergens voor nodig.
Hij/zij heeft een gedicht geschreven dat is gekozen als beste door het commitee 4-5 mei.
Dát zeggen is echt totaal helemaal nergens voor nodig
En ja, dat is zum kotzen.
Eh? Waar zeg ik dat?
pi_110827209
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voornamelijk dus de periode in Nederlands-Indie, maar imo kun je bij alle uitzendingen waarbij wij de "bezetter" zijn iig een nuancering plaatsen.
Gedeeltelijk eens, maar wanneer herdenken we die dan?
  Admin donderdag 26 april 2012 @ 19:24:15 #84
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_110827262
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Eh? Waar zeg ik dat?
Oei, ik zeg het tegen de verkeerde,
ik heb het tegen truthortruth

Admin donderdag 26 april 2012 @ 19:24:53 #85
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_110827295
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Serieus? Jij vindt het kies dit over een 15-jarige te zeggen, die part noch deel ergens aan heeft?

Dit

Hij/zij heeft een gedicht geschreven dat is gekozen als beste door het Comité 4-5 mei.

† In Memoriam † donderdag 26 april 2012 @ 19:24:53 #86
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110827296
quote:
11s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:24 schreef yvonne het volgende:

[..]

Oei, ik zeg het tegen de verkeerde,
ik heb het tegen truthortruth
Ik geef je een note!
  Admin donderdag 26 april 2012 @ 19:25:11 #87
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_110827310
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:24 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik geef je een note!
O+

pi_110827347
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:23 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Gedeeltelijk eens, maar wanneer herdenken we die dan?
Op 4 mei:

quote:
In Nederland vindt jaarlijks op 4 mei de Nationale Dodenherdenking plaats. Men herdenkt tijdens de Nationale Herdenking allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog (men gaat hierbij uit van 10 mei 1940), in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.
Een dag later, op 5 mei wordt de bevrijding van de Duitse bezetting (1940-1945) gevierd.
Tot 1961 had de herdenking slechts betrekking op de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. Vanaf 1961 worden op 4 mei ook de gevallenen tijdens andere militaire conflicten (zoals de politionele acties in Nederlands-Indië) en vredesoperaties (zoals in Libanon, Bosnië of Afghanistan) herdacht.
pi_110827357
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:21 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dit

Hij/zij heeft een gedicht geschreven dat is gekozen als beste door het Comité 4-5 mei.
Ah, het gaat om het CIDI, waarom verbaast mij dit niets dat je juist daar op concentreert.

Dat een 15 jarige hier toevallig tussenkomt kan het CIDI niets aan doen maar moet je bij het comité 4-5 mei zoeken. Maar het begint er steeds meer op te lijken dat het comité dit express heeft gedaan.
pi_110827550
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Op 4 mei:

[..]

Ze hebben het hier volgens mij over de slachtoffers van die walgelijke acties ook al kan ik er geen officiële verklaring van vinden.
pi_110827677
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:29 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ze hebben het hier volgens mij over de slachtoffers van die walgelijke acties ook al kan ik er geen officiële verklaring van vinden.
Zou kunnen, maar we herdenken ook de gevallen Nederlanders die aan die walgelijke actie's hebben deelgenomen. Ik vind het verschil niet heel groot tussen een opa hebben die daar aan heeft deelgenomen, of een opa die tegen de russen heeft gevochten.
pi_110827955
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar we herdenken ook de gevallen Nederlanders die aan die walgelijke actie's hebben deelgenomen. Ik vind het verschil niet heel groot tussen een opa hebben die daar aan heeft deelgenomen, of een opa die tegen de russen heeft gevochten.
Er is een algemene regel genomen om alle Nederlandse militairen te herdenken, helaas vallen deze acties daar ook onder (en waarschijnlijk nog andere acties waar wij niet trots op kunnen zijn).

Ook al ben ik daar niet blij mee, Ik vind er toch nog wel een verschil inzitten met iemand die vrijwillig zich bij de agressor voegt en dan ook nog bij één van de meest walgelijke afdelingen. Dan is het verschil tussen goed en kwaad toch redelijk duidelijk.
  Admin donderdag 26 april 2012 @ 19:41:04 #93
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_110828158
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:26 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ah, het gaat om het CIDI, waarom verbaast mij dit niets dat je juist daar op concentreert.

Dat een 15 jarige hier toevallig tussenkomt kan het CIDI niets aan doen maar moet je bij het comité 4-5 mei zoeken. Maar het begint er steeds meer op te lijken dat het comité dit express heeft gedaan.
Euhm,
omdat het topic hier over gaat misschien?
Ophef rond gedicht Dodenherdenking 2

pi_110828327
Als het CIDI niet zo graag wil herdenken wie en wat wij op 4 mei met de nationale dodenherdenking herdenken, namelijk iedereen die na 10 mei 1940 is omgekomen bij oorlogsgeweld waarbij Nederland betrokken was, dan gaan ze zelf maar ergens lekker een nationale jodenherdenking houden.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_110828335
quote:
10s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Euhm,
omdat het topic hier over gaat misschien?
Ophef rond gedicht Dodenherdenking 2
Ja joh, het valt niet op. Waarom concentreer je je dan niet op de ophef, het CIDI is niet de enige die zich hier negatief over heeft uitgelaten.
pi_110828349
quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Als het CIDI niet zo graag wil herdenken wie en wat wij op 4 mei met de nationale dodenherdenking herdenken, namelijk iedereen die na 10 mei 1940 is omgekomen bij oorlogsgeweld waarbij Nederland betrokken was, dan gaan ze zelf maar ergens lekker een nationale jodenherdenking houden.
Ah, kijk. Daar hebben we er nog 1.
pi_110828481
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
On topic;
Het was nu net ook op de tv enzo, en thuis even met ouders over gesproken.
Die snappen de hele ophef ook niet rond dit gedicht. Wel knap dat het kind de keuze accepteert.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_110828818
quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:46 schreef Crazy-M het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
On topic;
Het was nu net ook op de tv enzo, en thuis even met ouders over gesproken.
Die snappen de hele ophef ook niet rond dit gedicht. Wel knap dat het kind de keuze accepteert.
Hoezo is dat knap??? Een veel foutere keuze had je niet kunnen maken in die tijd. Waarom dat accepteren, zo leren we toch niets.
pi_110829100
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Hoezo is dat knap??? Een veel foutere keuze had je niet kunnen maken in die tijd. Waarom dat accepteren, zo leren we toch niets.
Hoe kunnen we van onze fouten leren, als we onze fouten niet mogen uitspreken ?
Hoe kunnen wij het verleden accepteren als ze niet herdacht mogen worden ?
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_110829350
quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:56 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Hoe kunnen we van onze fouten leren, als we onze fouten niet mogen uitspreken ?
Hoe kunnen wij het verleden accepteren als ze niet herdacht mogen worden ?
Je mag best veroordelend over je fouten spreken, daar leer je van. En je kan best het verleden accepteren en herdenken zonder het te vergoelijken, nuanceren of bagatalliseren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')