quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:29 schreef padlarf het volgende:
Ik zeg nog steeds dat een blackstar niet genoeg kracht heeft om Harbinger te vernietigen
quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:22 schreef padlarf het volgende:
Doe nou niet zo wijsneuzerig, je weet dat ik gelijk heb. Anders had Shepard het ook niet overleefd om dat ding op zo'n korte afstand te gebruiken.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:26 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Geen blackhole, maar een plothole, aangezien je 'm in de game een stuk of 3 keer gewoon kan gebruiken.
dit is eigenlijk best geniaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:
Leuk gedaan... maarquote:
Dat was juist een van de weinige dingen die wél goed geschreven waren in ME3.quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:01 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
Harbinger verdiende een veel grotere rol.
Wat ik ook apart vond is dat de reapers gewoon niet meteen naar de Citadel zijn gegaan, zoals ze in de oorlog tegen de protheans ook deden.
Nee hoor, laat iedereen daar maar heen vluchten en voorbereiden.
Ze zullen het best weten. Dat is simpel uit te leggen, doordat de reapers zo zelfverzekerd en overtuigd zijn van hun visie. Zo van, laat al de advanced races zich vastklampen aan het laatste beetje hoop dat ze hebben, laat ze het (de crucible) afmaken, hun fleets combineren en je hebt de mogelijkheid alle serieuze weerstand in 1 klap uit te schakelen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:05 schreef trancethrust het volgende:
En laten we wel wezen; de Citadel aanpakken is een paar graadjes makkelijker dan homeworlds-- het is hun eigen constructie. Dat zag je ook aan het eind. Hoe ze ondanks infiltratie geen weet hadden van de Crucible is me echter een raadsel. Al die plotholes en dat eind sowieso,
Volgens mij zei je net zoiets na DA2, en toch - hier ben je!quote:EA en Bioware komen er bij mij voorlopig niet meer in.
Wat klopt er dan niet aan de confrontatie met de IM? Of met de motivatie van reapers/catalyst? Welke plotholes worden er bedoeld? Er zijn veel mensen die zeggen, wat een kuteind, maar geven verder geen uitleg.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:02 schreef padlarf het volgende:
Over het algemeen wordt alles bedoeld na die Harbinger beam
De relays zijn een val van de reapers om zo alle soorten op handig bereikbare plekken te houden en om te zorgen dat ze geen betere FTL shit ontwikkelen. Reapers weg = relays weg.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:23 schreef padlarf het volgende:
Zat filmpjes op youtube die prima uitleg geven
Mijn grootste struikelblok is de vernietiging van de relays, waardoor iedereen binnen korte tijd het loodje zal leggen.
Dat laatste ja, dat van de crucible afmaken: nee. Dat ding is de combinatie van meerdere cycles aan verzet, en het is al aangetoond dat zelfs 1 cycle alleen al een (of meerdere) reapers kan omleggen. Getuige de uitleg van de catalyst is dat zeer ongewenst. De scope van de crucible was onbekend, ook voor de reapers, zoals ook uit het einde blijkt.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:37 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ze zullen het best weten. Dat is simpel uit te leggen, doordat de reapers zo zelfverzekerd en overtuigd zijn van hun visie. Zo van, laat al de advanced races zich vastklampen aan het laatste beetje hoop dat ze hebben, laat ze het (de crucible) afmaken, hun fleets combineren en je hebt de mogelijkheid alle serieuze weerstand in 1 klap uit te schakelen.
Je groundteam op de Normandy, de Normandy die opeens een jump aan het maken is, het negeren van de Catalyst van ongeveer alles wat je hebt uitgespookt wat in directe tegenspraak is met zijn filosofie, op aarde weer wat adem trekken terwijl je bent opgeblazen, Anderson die wel ongeschonden langs Harbinger komt en naar binnen sneakt (eerder dan jou terwijl hij achter jou langs kwam), een compleet verlaten citadel op jou, Anderson, TIM en wat keepers na (je zou denken dat je wat meer geindoctrineerde slaafjes als beveiliging rondhoudt als je zoiets doet als, wel, het bouwen van een nieuwe reaper), het negeren van letterlijk al je acties gedurende het niet-einde op een enkele Krogan speech en een verdwaalde Turian generaal na. En dan de explosie en de aarde; hoe helpt het aannemen van een journalist (arbitraire `war asset') de explosie van de crucible/catalyst verminderen? Hoezo kan een 'alleen-synthetics-slopende' explosie uberhaupt fataal zijn voor de aarde? En als de aarde kapot is gebrand, waarom overleven al die scheepjes eromheen wel?quote:En welke andere plotholes heb je het over?
Point taken, maar nu hebben ze tenminste geen nieuwe delen in de pipeline die ik nog moet spelen, als je begrijpt wat ik bedoelquote:[..]
Volgens mij zei je net zoiets na DA2, en toch - hier ben je!
Het einde begint nadat je Sol binnen gaat. De cutscene van je arriverende leger is bijna het enige wat daar goedgegaan is. Zoals eerder gezegd: je keuzes maken inhoudelijk geen zak uit (behalve je laatste 2 of 3 choose your favourite colour). Het enige wat je voorgaande 7 uur aan gameplay uitmaken is de contributie aan een rekensommetje dat niets anders dan bepalen hoe kapot de aarde gaat, wat ook helemaal nergens op slaat (zie boven).quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:55 schreef The_Substitute het volgende:
Het zou leuk zijn als mensen duidelijk melden wat ze met 'het einde' bedoelen. Als jullie het alleen hebben over de cutscene, dan ben ik het met jullie eens. Bedoelen jullie ook alles wat voorafgaat, dan is het grotendeels onzin.
Het was ook al bekend dat een aantal van grote theorieën, bedacht door de fans, gewoon niet kloppen en ook te weerleggen waren. Als mensen iets beweren, kunnen ze het gewoon zelf uitleggen en eventueel filmpjes gebruiken als ondersteuning. Niet zo van, kijk dit filmpje maar, die legt het wel uit.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:23 schreef padlarf het volgende:
Zat filmpjes op youtube die prima uitleg geven
Mijn grootste struikelblok is de vernietiging van de relays, waardoor iedereen binnen korte tijd het loodje zal leggen.
Je hebt de migrant fleet niet gezien? Miljoenen quarians die in leven gehouden worden door agrischepen! + Turian homerworld - Aarde is maar een paar jaar vliegen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:23 schreef padlarf het volgende:
Zat filmpjes op youtube die prima uitleg geven
Mijn grootste struikelblok is de vernietiging van de relays, waardoor iedereen binnen korte tijd het loodje zal leggen.
Maar een paar jaar vliegenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je hebt de migrant fleet niet gezien? Miljoenen quarians die in leven gehouden worden door agrischepen! + Turian homerworld - Aarde is maar een paar jaar vliegen.
Mensen moeten eens een keer nadenken voordat ze allerlei shit roepen, het is namelijk vaak volkomen logisch. Denk zoals de reapers, die samen met de catalyst streven naar zo hoog mogelijke evolutie, en dat interpreteren als: orde staat boven chaos (synthetic staat boven organic). Shepard bewijst simpelweg dat dat niet zo is, door macht over de reapers te verkrijgen. Of hij ze nou vernietigd, of controleert, hij is de reapers de baas, wat ook blijkt uit het feit dat hij 7 reapers overleefd, waarvan 6 vernietigd worden door hem, en zo bewijst hij dat hun idee van evolutie dus verkeerd is. Daarom kan de catalyst niet verder met de cycle, en daarom geeft hij zijn macht over aan Shepard, omdat het duidelijk is dat Shepard op dat moment het toppunt van evolutie is.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:54 schreef trancethrust het volgende:
Het einde begint nadat je Sol binnen gaat. De cutscene van je arriverende leger is bijna het enige wat daar goedgegaan is. Zoals eerder gezegd: je keuzes maken inhoudelijk geen zak uit (behalve je laatste 2 of 3 choose your favourite colour). Het enige wat je voorgaande 7 uur aan gameplay uitmaken is de contributie aan een rekensommetje dat niets anders dan bepalen hoe kapot de aarde gaat, wat ook helemaal nergens op slaat (zie boven).
De Catalyst kraamt alleen onzin uit; dat de schijnbare helft van de bedenker daarvan, toevallig ook de project lead, een doctorstitel heeft doet daar echt niets aan af. Hoezo bewijst Shephard dat zijn 'oplossing' (fascisme) niet meer werkt? Blijkbaar kun je de crucible niet direct controleren en moet de catalyst instemmen, en dus was inactie van de catalyst genoeg om zijn genocideplan minstens 1 cycle door te laten gaan.
Of permanent door te laten gaan door zichzelf van kant te maken. Maar nee, hij pussy't uit en laat het aan Shephard over om hem van kant te maken of, nog leuker, zijn vrije wil aan Shephard over te dragen. Ik heb kleine problemen met de logica.
Dat is ook enigzins te verklaren door de 'arrogantie' van de reapers. Ze zijn de 'pinnacle of evolution' zoals sovereign zegt, en alle advanced races zijn 'dust struggling against cosmic winds' zoals Harbinger zegt (arrival) en daarbij, in ME1 moesten de hele citadelfleet en de alliance-fleet er aan te pas komen om alleen sovereign te verslaan. En je zag hoeveel reapers er waren in het eindfilmpje van ME2. Dus dat superioriteitsgevoel straalt van ze af, zogezegd. Dus dat beeld dat ik kreeg van ze was, dat al het verzet waar de citadelraces mee op de proppen konden komen, zij makkelijk zouden kunnen tegenhouden. Idd een foute denkwijze, wat de catalyst zich realiseert als Shepard voor hem/haar/het staat.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:54 schreef trancethrust het volgende:
Dat laatste ja, dat van de crucible afmaken: nee. Dat ding is de combinatie van meerdere cycles aan verzet, en het is al aangetoond dat zelfs 1 cycle alleen al een (of meerdere) reapers kan omleggen. Getuige de uitleg van de catalyst is dat zeer ongewenst. De scope van de crucible was onbekend, ook voor de reapers, zoals ook uit het einde blijkt.
Je groundteam op de Normandy, de Normandy die opeens een jump aan het maken is, het negeren van de Catalyst van ongeveer alles wat je hebt uitgespookt wat in directe tegenspraak is met zijn filosofie, op aarde weer wat adem trekken terwijl je bent opgeblazen, Anderson die wel ongeschonden langs Harbinger komt en naar binnen sneakt (eerder dan jou terwijl hij achter jou langs kwam), een compleet verlaten citadel op jou, Anderson, TIM en wat keepers na (je zou denken dat je wat meer geindoctrineerde slaafjes als beveiliging rondhoudt als je zoiets doet als, wel, het bouwen van een nieuwe reaper), het negeren van letterlijk al je acties gedurende het niet-einde op een enkele Krogan speech en een verdwaalde Turian generaal na. En dan de explosie en de aarde; hoe helpt het aannemen van een journalist (arbitraire `war asset') de explosie van de crucible/catalyst verminderen? Hoezo kan een 'alleen-synthetics-slopende' explosie uberhaupt fataal zijn voor de aarde? En als de aarde kapot is gebrand, waarom overleven al die scheepjes eromheen wel?
Een uitgever als Bioware kan eigenlijk alleen maar 'vallen', met hun reputatie. Ze zijn te ambitieus geweest met hun projecten de laatste paar jaren. Daar hebben ze nu van geleerd, hopelijk.quote:Point taken, maar nu hebben ze tenminste geen nieuwe delen in de pipeline die ik nog moet spelen, als je begrijpt wat ik bedoel. Bovendien is Bioware onderhand ook behoorlijk wat oldschool employees kwijt, ik betwijfel echt of er ooit weer iets goeds vandaan komt.
Ik heb het nooit gelezen of het ze horen zeggen, maar kennelijk hebben ze gezegd dat jouw beslissingen het einde zouden beïnvloeden. Dat hadden ze met hun marketingpraatje gewoon achterwege moeten laten, want realistisch gezien zorgt dat bij zo'n episch opgezette game voor veels te veel variabelen om het uiteindelijk tot een goedlopend geheel te vormen. Ze hadden het gewoon moeten houden bij: jouw beslissingen bepalen jouw spel-ervaring, jij bepaalt wat je wel of niet doet, hoe je iets oplost, wie je wel of niet loyal maakt.quote:Het einde begint nadat je Sol binnen gaat. De cutscene van je arriverende leger is bijna het enige wat daar goedgegaan is. Zoals eerder gezegd: je keuzes maken inhoudelijk geen zak uit (behalve je laatste 2 of 3 choose your favourite colour). Het enige wat je voorgaande 7 uur aan gameplay uitmaken is de contributie aan een rekensommetje dat niets anders dan bepalen hoe kapot de aarde gaat, wat ook helemaal nergens op slaat (zie boven).
De Catalyst kraamt alleen onzin uit; dat de schijnbare helft van de bedenker daarvan, toevallig ook de project lead, een doctorstitel heeft doet daar echt niets aan af. Hoezo bewijst Shephard dat zijn 'oplossing' (fascisme) niet meer werkt? Blijkbaar kun je de crucible niet direct controleren en moet de catalyst instemmen, en dus was inactie van de catalyst genoeg om zijn genocideplan minstens 1 cycle door te laten gaan.
Of permanent door te laten gaan door zichzelf van kant te maken. Maar nee, hij pussy't uit en laat het aan Shephard over om hem van kant te maken of, nog leuker, zijn vrije wil aan Shephard over te dragen. Ik heb kleine problemen met de logica.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de catalyst kan niks doen omdat, ...(reactie van mij uit een vorig topic)quote:Op maandag 2 april 2012 11:49 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat...En waarom de oplossing niet meer werkt omdat shepard de catalyst bereikt heeft? Daar mis ik de logica ook een beetje van, behalve dat die oplossing nu bij ieder ras bekend is, o.i.d. En mocht de cycle doorgaan, dat al snel bekend zou kunnen worden bij de volgende rassen. Ik gis maar wat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door The_Substitute op 19-05-2012 16:29:48 ]'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:19 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dat is ook enigzins te verklaren door de 'arrogantie' van de reapers. Ze zijn de 'pinnacle of evolution' zoals sovereign zegt, en alle advanced races zijn 'dust struggling against cosmic winds' zoals Harbinger zegt (arrival) en daarbij, in ME1 moesten de hele citadelfleet en de alliance-fleet er aan te pas komen om alleen sovereign te verslaan. En je zag hoeveel reapers er waren in het eindfilmpje van ME2. Dus dat superioriteitsgevoel straalt van ze af, zogezegd. Dus dat beeld dat ik kreeg van ze was, dat al het verzet waar de citadelraces mee op de proppen konden komen, zij makkelijk zouden kunnen tegenhouden. Idd een foute denkwijze, wat de catalyst zich realiseert als Shepard voor hem/haar/het staat.
En die eerste paar punten uit je 2e alinea, daar was ik al mee eens. Of het klopt niet, of er mist een stukje cutscene dat zou moeten komen met dlc. Heb het niet over de extended cut. Maar dat is idd een raar stukje. Anderson die wel de citadel weet te bereiken, tja het is jammer dat je geen verklaring ervoor krijgt, maar het is niet onmogelijk. En dat er niemand anders op de citadel is behalve anderson, shep en IM, geeft voor mij de bevestiging dat de reapers daar niet op gerekend hebben, dat ze konden falen.
En bij welke keus wordt de aarde vernietigd? Ik zag bij elke keus alle soldiers opstaan en juichen op het moment dat de reapers neervielen/wegvlogen.
[..]
Een uitgever als Bioware kan eigenlijk alleen maar 'vallen', met hun reputatie. Ze zijn te ambitieus geweest met hun projecten de laatste paar jaren. Daar hebben ze nu van geleerd, hopelijk.
[..]
Ik heb het nooit gelezen of het ze horen zeggen, maar kennelijk hebben ze gezegd dat jouw beslissingen het einde zouden beïnvloeden. Dat hadden ze met hun marketingpraatje gewoon achterwege moeten laten, want realistisch gezien zorgt dat bij zo'n episch opgezette game voor veels te veel variabelen om het uiteindelijk tot een goedlopend geheel te vormen. Ze hadden het gewoon moeten houden bij: jouw beslissingen bepalen jouw spel-ervaring, jij bepaalt wat je wel of niet doet, hoe je iets oplost, wie je wel of niet loyal maakt.
Als ze het echt het einde beïnvloedbaar wilden maken, hadden ze het bijvoorbeeld zo moeten doen:Lees mijn stukje ff, benieuwd wat je ervan vindt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de catalyst kan niks doen omdat, ...(reactie van mij uit een vorig topic)
[..]
En waarom de oplossing niet meer werkt omdat shepard de catalyst bereikt heeft? Daar mis ik de logica ook een beetje van, behalve dat die oplossing nu bij ieder ras bekend is, o.i.d. En mocht de cycle doorgaan, dat al snel bekend zou kunnen worden bij de volgende rassen. Ik gis maar wat.
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
Nonsens, bro. Als iedereen op aarde aan alle kanten onder vuur wordt genomen door Reapers dan kun je er niet als een gek vandoor gaan zonder 75% van je forces te verliezen. Je teammates zouden dat nooit doen, zeker James en Ashley/Kaidan niet.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:19 schreef Appelknaller het volgende:
Die teammaten op de Normandy zijn daar trouwens niet opeens. Het doel was mensen in de citadel te krijgen, nadat dat gelukt is gaat iedereen er als een gek vandoor. Vandaar de squadmates op de Normandy, hoewel het wel een beetje raar is dat die squadmates die je meeneemt op de laatste missie ook op de Normandy zijn opeens.
Een van die lafaards van een Ashley of Kaidan boven Garrus noemen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:26 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nonsens, bro. Als iedereen op aarde aan alle kanten onder vuur wordt genomen door Reapers dan kun je er niet als een gek vandoor gaan zonder 75% van je forces te verliezen. Je teammates zouden dat nooit doen, zeker James en Ashley/Kaidan niet.
check uw codexquote:
Er is een hele vloot die de reapers onder vuur neemt, vluchtend voetvolk heeft dan een wat lagere prioriteit lijkt me.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:26 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nonsens, bro. Als iedereen op aarde aan alle kanten onder vuur wordt genomen door Reapers dan kun je er niet als een gek vandoor gaan zonder 75% van je forces te verliezen. Je teammates zouden dat nooit doen, zeker James en Ashley/Kaidan niet.
Ik doelde specifiek op hun connectie met de aardequote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:29 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Een van die lafaards van een Ashley of Kaidan boven Garrus noemen.![]()
![]()
![]()
![]()
NIET HATEN OP MIJN BROTURIAN.![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |