abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 april 2012 @ 16:05:09 #1
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_110818738


Naam: Mass Effect 3
Platform(s): PS3/Xbox360/PC
Releasedate: 9 Maart 2012

quote:
Mass Effect 3 is an upcoming action role-playing game developed by BioWare and published by Electronic Arts for Microsoft Windows, Xbox 360 and PlayStation 3.[4] Officially announced on December 11, 2010,[5][6] the game is scheduled for a March 6, 2012 release[7] and will mark the final chapter in the Mass Effect trilogy of videogames, completing the story of Commander Shepard.[8][9]
Gameplay in Mass Effect 3 will be influenced by decisions from Mass Effect and Mass Effect 2 and have settings throughout the galaxy, including Earth and Mars. Combat has been changed and refined; in particular, the cover system has been improved, there will be more options for moving around the battlefield, instant melee kills and more conventional grenades will be introduced as well as improved artificial intelligence.
Mass Effect 3 will follow from the events of the Mass Effect 2 DLC expansion Arrival and follow Commander Shepard as he/she tries to save the galaxy from the Reapers by rallying civilizations of the galaxy together, while also having to deal with Cerberus, who have decided to turn against him/her.
Bron: IGN



* De officiele Bioware Mass Effect website
* De officiele Mass Effect Wiki-site

SPOILER: Trailers:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Screenshots
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reviews:
* IGN!
* Gamespot!
* Edge!
* Eurogamer!
* Gamekings!


FOK!kers met net zoveel swag op Origin 6.gif:
Drizzt - Moredhel83
Hans1988 - Fluffeltje
ElmarO - EcVo
jebentzelfeenfiets. - Wubcake
Smoofie - Smoofiee
Athcom - Verzijl
PirE - Kaiaiaia
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  donderdag 26 april 2012 @ 16:28:20 #2
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_110819819
Nos Astra Sporting Goods! :( Kassa Fabrication! :(
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 26 april 2012 @ 18:21:57 #3
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_110824506
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:28 schreef padlarf het volgende:
Nos Astra Sporting Goods! :( Kassa Fabrication! :(


[ Bericht 1% gewijzigd door The_Substitute op 26-04-2012 18:41:14 ]
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  donderdag 26 april 2012 @ 18:24:40 #4
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_110824617
Haten op men in black. :')
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
  zondag 29 april 2012 @ 20:59:23 #5
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_110943998
topic dood?
Ok stelletje hokboeren
  maandag 30 april 2012 @ 01:04:08 #6
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_110954316
Ik zie nu pas (aangezien ik EDI nooit meeneem), dat ze echt een goeie cameltoe heeft. _O-
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:32:18 #7
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111005207
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:37:52 #8
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111005378
Dat is nog slechter :')
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:50:17 #9
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111005833
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:37 schreef padlarf het volgende:
Dat is nog slechter :')
Nee. De reapers dood, shepard leeft. Closure. Geen kapotte relays waardoor heel de fucking vloot van de galaxy vastzit in de sol system + geen plothole omdat gesteld werd dat bij vernietiging van een relay heel het systeem naar de klote gaat. Ik mis alleen wel Kaidan, Wrex, Tali en bovenal Garrus, toch wel je enige echte brother in arms, bij de grijze filmpjes. Thane en legion hadden er van mij ook wel bij gemogen, beide erg sterke karakters.

Wat ik wel erg goed vind is iets wat ik net ook in de comments zag staan, maar me eerst niet gerealiseerd was. Het slagveld in het eindfilmpje is London, de stad die toch wordt neergezet als het "centrum van vernietiging" van de reapers. Erg goed gedaan om juist daar de reapers kapot te zien gaan en dat er vervolgens uit alle hoeken en gaten soldaten komen kruipen.
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:55:32 #10
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111006050

Dit zou ook top geweest zijn natuurlijk.
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
pi_111015881
quote:
Dit is inderdaad het correcte einde. Geen bullshit, gewoon closure.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:57:43 #12
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111016183
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:50 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Nee. De reapers dood, shepard leeft. Closure. Geen kapotte relays waardoor heel de fucking vloot van de galaxy vastzit in de sol system + geen plothole omdat gesteld werd dat bij vernietiging van een relay heel het systeem naar de klote gaat. Ik mis alleen wel Kaidan, Wrex, Tali en bovenal Garrus, toch wel je enige echte brother in arms, bij de grijze filmpjes. Thane en legion hadden er van mij ook wel bij gemogen, beide erg sterke karakters.

Wat ik wel erg goed vind is iets wat ik net ook in de comments zag staan, maar me eerst niet gerealiseerd was. Het slagveld in het eindfilmpje is London, de stad die toch wordt neergezet als het "centrum van vernietiging" van de reapers. Erg goed gedaan om juist daar de reapers kapot te zien gaan en dat er vervolgens uit alle hoeken en gaten soldaten komen kruipen.
Closure? Man je bent blind. Nul closure. Het roept nog meer vragen op.
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:02:48 #13
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111016484
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:52 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:

[..]

Dit is inderdaad het correcte einde. Geen bullshit, gewoon closure.
Je bent het er niet mee eens?
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:03:39 #14
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111016531
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:57 schreef padlarf het volgende:

[..]

Closure? Man je bent blind. Nul closure. Het roept nog meer vragen op.
Tuurlijk niet man. Je bereikt waar je al 3 spellen mee bezig bent. De overwinning op de reapers. Klaar, uit, afgelopen.
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
pi_111016720
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:02 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Je bent het er niet mee eens?
Jawel, dat zeg ik toch? :P
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:09:33 #16
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111016841
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:07 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:

[..]

Jawel, dat zeg ik toch? :P
Je weet het nooit met die smiley naast je UI. :P
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
pi_111016933
Oh, die heb ik als standaard. Zal het eens veranderen. :')
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:12:44 #18
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111017023
Niettemin een kwaliteitsscene met Anderson op het laatst. Die was al goed, maar die dialoog over settelen vind ik wel goed. Jammer dat ze die niet erin hebben gelaten.
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
pi_111027916
Schijnt dat de MP weer eens kapot is na het uitreiken van de commendation packs _O-.
Get it and Bet it
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:38:14 #20
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111082457

Misschien toch maar eens een renegade playthrough doen. :')
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:01:58 #21
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_111091608
Een hoop van die dingen kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen :').
Die renegade interrupt bij Kai Leng is daarentegen wel baas 8-).
There is no rehab for stupidity.
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:04:52 #22
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111091755
quote:
11s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:01 schreef Just_Shut_Up het volgende:
Een hoop van die dingen kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen :').
Die renegade interrupt bij Kai Leng is daarentegen wel baas 8-).
Nee, ik denk ik ook niet. Vond de 1e comment ook wel goed:

quote:
Jerk? I'm pretty sure Renegade Shepard is Space-Hitler.
Ook Javik geen hand geven en dan zeggen dat hij protheans niet aan wil raken. :')
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:16:12 #23
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111092294
Space-Hitler :D
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:17:31 #24
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111092348
Heb ook ergens op youtube de volgende zien staan

Renegade Shepard

ME1 normaal met wat ruwe kanten
ME2 Badass
ME3 Psychopaat
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:24:47 #25
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111092624
Serial killer ook voorbij zien komen. _O-
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
pi_111093432
quote:
10s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:17 schreef padlarf het volgende:
Heb ook ergens op youtube de volgende zien staan

Renegade Shepard

ME1 normaal met wat ruwe kanten
ME2 Badass
ME3 Psychopaat
_O-
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:42:49 #27
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_111098473
Bioware + EA + MP = fail
_O- _O-
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_111103212
Als Renegade in ME3 ben je inderdaad gewoon echt gemeen. Ik wilde een Renegade playthrough doen, maar sommige dingen doe ik gewoon niet. Shit gaat echt ver. :')
  donderdag 3 mei 2012 @ 22:06:56 #29
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_111106889
quote:
Compleet mee eens. Lijkt wel een beetje op hoe ik het anderhalve maand geleden beschreef:

quote:
14s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 18:46 schreef Rikketik het volgende:

[..]

SPOILER: Spoilers over het einde
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_111351566
Dood topic is dood.

pi_111354791
My scouter indicates 5.000!!1!
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:35:06 #32
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_111357202
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:42:12 #33
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111357631
quote:
9s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:35 schreef 2Happy4U het volgende:
[ afbeelding ]
Het einde had nog slechter kunnen zijn? :')

tevens:
quote:
we wanted to give the players the satisfaction of fighting a character they know
:')_________________________!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111111111111111111111111
Ok stelletje hokboeren
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:42:42 #34
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111357664
IK KAN ME GEEN GEVECHT HERINNEREN, JULLIE WEL?
Ok stelletje hokboeren
  Moderator / Redactie FP woensdag 9 mei 2012 @ 23:36:35 #35
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_111360092
Idd, een keer schieten en meneer was dood :')
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_111364655
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:42 schreef padlarf het volgende:

[..]

Het einde had nog slechter kunnen zijn? :')

tevens:

[..]

:')_________________________!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111111111111111111111111
Kai Leng was in die ruimte. :')
  Moderator / Redactie FP donderdag 10 mei 2012 @ 02:10:50 #37
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_111364662
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 02:10 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:

[..]

Kai Leng was in die ruimte. :')
Ik had echt een hekel aan die gast.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  donderdag 10 mei 2012 @ 06:07:17 #38
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111365268
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:36 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Idd, een keer schieten en meneer was dood :')
Haten op TIM. :')
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
pi_111366122
quote:
9s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:42 schreef padlarf het volgende:
IK KAN ME GEEN GEVECHT HERINNEREN, JULLIE WEL?
Get it and Bet it
  donderdag 10 mei 2012 @ 08:54:37 #40
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111366540
quote:
13s.gif Op donderdag 10 mei 2012 06:07 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Haten op TIM. :')

Tim is tof
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 10 mei 2012 @ 10:40:24 #41
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_111369034
quote:
13s.gif Op donderdag 10 mei 2012 06:07 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Haten op TIM. :')
Maar hij was toch ook binnen 1 schot dood of niet?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:09:25 #42
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111369940
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 10:40 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Maar hij was toch ook binnen 1 schot dood of niet?
Alsof hij doodkan. Hij is een ideaal. Een fundamentele andere manier van denken in de franchise. Hij kan niet kapot. Zelfs nadat hij "dood" is kan je nog voor zijn oplossing "kiezen", voor zover je keuze hebt.

Sowieso, beetje sterk dat iemand die helemaal vol met reaper tech zit met 1 lullig kogeltje dood zou zijn. _O-
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:13:09 #43
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_111370077
quote:
6s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:09 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Alsof hij doodkan. Hij is een ideaal. Een fundamentele andere manier van denken in de franchise. Hij kan niet kapot. Zelfs nadat hij "dood" is kan je nog voor zijn oplossing "kiezen", voor zover je keuze hebt.

Sowieso, beetje sterk dat iemand die helemaal vol met reaper tech zit met 1 lullig kogeltje dood zou zijn. _O-
Dat was het punt niet. Het punt was dat je 'laatste baas' gewoon een cutscene was.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:19:14 #44
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111370360
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:13 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Dat was het punt niet. Het punt was dat je 'laatste baas' gewoon een cutscene was.
Nja, ik vind het niet erg. Het past wel een beetje bij Mass Effect, aangezien bijna alle "belangrijke" beslissingen cutscenes zijn en de eindbaas meestal daarvoor/daarna zit.

Maar wat mij betreft hadden ze het voor eindbaas heel simpel kunnen doen. Je rent naar de conduit in London, dan komt Harbinger naar beneden, zoals normaal eigenlijk. Dan vind je een Cain/blackstar op de grond en blaas je Harbinger gewoon helemaal de kanker in. :D
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:36:06 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_111370992
Beste einde zou zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:41:07 #46
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111371162
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:36 schreef speknek het volgende:
Beste einde zou zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even verbeterd voor je.
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:51:03 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_111371521
De hele laatste scene had niet gehoeven als Garrus erbij was om de crucible te calibreren ;(.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:48:52 #48
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111373623
Niet eens om te calibreren.

http://img148.imageshack.us/img148/1262/garrus3.png (copy/paste deze link)
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
  donderdag 10 mei 2012 @ 16:51:15 #49
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111382628
quote:
6s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:19 schreef Kutstudent het volgende:

Maar wat mij betreft hadden ze het voor eindbaas heel simpel kunnen doen. Je rent naar de conduit in London, dan komt Harbinger naar beneden, zoals normaal eigenlijk. Dan vind je een Cain/blackstar op de grond en blaas je Harbinger gewoon helemaal de kanker in. :D
Wat een faler ben jij zeg. Eerst zeuren dat iemand vol reaper tech niet dood zou moeten gaan door een lullig kogeltje, en dan 1 post later doodleuk voorstellen om Harbinger met een Blackstar om te leggen :')
Ok stelletje hokboeren
pi_111385691
Harbinger verdiende een veel grotere rol. :{
Wat ik ook apart vond is dat de reapers gewoon niet meteen naar de Citadel zijn gegaan, zoals ze in de oorlog tegen de protheans ook deden.
Nee hoor, laat iedereen daar maar heen vluchten en voorbereiden.
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:07:39 #51
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_111385911
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:01 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
Harbinger verdiende een veel grotere rol. :{
Wat ik ook apart vond is dat de reapers gewoon niet meteen naar de Citadel zijn gegaan, zoals ze in de oorlog tegen de protheans ook deden.
Nee hoor, laat iedereen daar maar heen vluchten en voorbereiden.
klopt, was beter geweest als die er als eerste uit ging, terwijl je daar een paar mensen redde tijdens een missie en je daarna bij een onbekende planeet moest verzamelen met iedereen :D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  Moderator / Redactie FP donderdag 10 mei 2012 @ 18:34:13 #52
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_111386827
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:41 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Even verbeterd voor je.
Goeie aanpassing _O- _O_
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:44:31 #53
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111387214
Ja hoor, zit je op White, gaat iedereen beneden staan :') :') :')
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:46:33 #54
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111387278


Calibrate all the guns!
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
  Moderator / Redactie FP donderdag 10 mei 2012 @ 18:51:56 #55
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_111387501
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:46 schreef Kutstudent het volgende:
[ afbeelding ]

Calibrate all the guns!
*O*
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:00:10 #56
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111387837
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:01 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
Harbinger verdiende een veel grotere rol. :{
Wat ik ook apart vond is dat de reapers gewoon niet meteen naar de Citadel zijn gegaan, zoals ze in de oorlog tegen de protheans ook deden.
Nee hoor, laat iedereen daar maar heen vluchten en voorbereiden.
Dat komt omdat ze de citadel niet als relay konden gebruiken deze keer, remember? ;)
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
  donderdag 10 mei 2012 @ 19:01:50 #57
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111387902
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:51 schreef padlarf het volgende:

[..]

Wat een faler ben jij zeg. Eerst zeuren dat iemand vol reaper tech niet dood zou moeten gaan door een lullig kogeltje, en dan 1 post later doodleuk voorstellen om Harbinger met een Blackstar om te leggen :')
Kan prima, aangezien die blackstar een zwart gat maakt. Als je die ergens middenin Harbinger weet te schieten, reken dan maar dat ie gewoon implodeert.
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
pi_111389006
quote:
6s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:01 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Kan prima, aangezien die blackstar een zwart gat maakt. Als je die ergens middenin Harbinger weet te schieten, reken dan maar dat ie gewoon implodeert.
Ja, en de rest van de aarde gaat dan ook mooi naar de tyfus. :P
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:26:36 #59
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111395597
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:27 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:

[..]

Ja, en de rest van de aarde gaat dan ook mooi naar de tyfus. :P
Geen blackhole, maar een plothole, aangezien je 'm in de game een stuk of 3 keer gewoon kan gebruiken.
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:29:52 #60
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111395793
Ik zeg nog steeds dat een blackstar niet genoeg kracht heeft om Harbinger te vernietigen
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:49:38 #61
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111396821
quote:
6s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:29 schreef padlarf het volgende:
Ik zeg nog steeds dat een blackstar niet genoeg kracht heeft om Harbinger te vernietigen

Dat overleeft Harbinger wel ja.
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:22:30 #62
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111398353
Doe nou niet zo wijsneuzerig, je weet dat ik gelijk heb. Anders had Shepard het ook niet overleefd om dat ding op zo'n korte afstand te gebruiken.
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:33:31 #63
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111398884
quote:
16s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:22 schreef padlarf het volgende:
Doe nou niet zo wijsneuzerig, je weet dat ik gelijk heb. Anders had Shepard het ook niet overleefd om dat ding op zo'n korte afstand te gebruiken.
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:26 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Geen blackhole, maar een plothole, aangezien je 'm in de game een stuk of 3 keer gewoon kan gebruiken.
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:49:13 #64
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111399762
Oh ik ben gewoon niet aan het opletten :@ sowwwwy :*
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 18 mei 2012 @ 23:56:18 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111727239
quote:
dit is eigenlijk best geniaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 19 mei 2012 @ 00:00:06 #67
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111727403
quote:
Leuk gedaan... maar :') Minecraft :').
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
pi_111732167
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:00 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Leuk gedaan... maar :') Minecraft :').
Haten op Minecraft zonder reden. :')
pi_111735017
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:01 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
Harbinger verdiende een veel grotere rol. :{
Wat ik ook apart vond is dat de reapers gewoon niet meteen naar de Citadel zijn gegaan, zoals ze in de oorlog tegen de protheans ook deden.
Nee hoor, laat iedereen daar maar heen vluchten en voorbereiden.
Dat was juist een van de weinige dingen die wél goed geschreven waren in ME3.

Ze gingen voorheen eerst naar de Citadel om de scope van de invasie zo lang mogelijk onbekend te houden, en om de globale (of intergalactische in dit geval) sturing kapot te maken voordat ze iets kunnen organiseren.
In het ME3 geval waren ze al bekend, en ondanks dat is de counsel nog steeds te lam voor actie (mede dankzij infiltratie). Beter dan om de thuiswerelden van de counselmembers eerst aan te pakken. Dat ze allemaal naar de citadel vluchten is dan ook nog eens een bonusje; aan het eind hoef je maar 1 plek aan te pakken en je bent klaar.

En laten we wel wezen; de Citadel aanpakken is een paar graadjes makkelijker dan homeworlds-- het is hun eigen constructie. Dat zag je ook aan het eind. Hoe ze ondanks infiltratie geen weet hadden van de Crucible is me echter een raadsel. Al die plotholes en dat eind sowieso :{ , EA en Bioware komen er bij mij voorlopig niet meer in :N .
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:37:51 #70
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_111737488
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:05 schreef trancethrust het volgende:

En laten we wel wezen; de Citadel aanpakken is een paar graadjes makkelijker dan homeworlds-- het is hun eigen constructie. Dat zag je ook aan het eind. Hoe ze ondanks infiltratie geen weet hadden van de Crucible is me echter een raadsel. Al die plotholes en dat eind sowieso :{ ,
Ze zullen het best weten. Dat is simpel uit te leggen, doordat de reapers zo zelfverzekerd en overtuigd zijn van hun visie. Zo van, laat al de advanced races zich vastklampen aan het laatste beetje hoop dat ze hebben, laat ze het (de crucible) afmaken, hun fleets combineren en je hebt de mogelijkheid alle serieuze weerstand in 1 klap uit te schakelen.

En welke andere plotholes heb je het over?

quote:
EA en Bioware komen er bij mij voorlopig niet meer in :N .
Volgens mij zei je net zoiets na DA2, en toch - hier ben je! :P
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:44:18 #71
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111737632
Het einde was niet best, laten we eerlijk zijn. In eerste instantie vond ik het maar gezeur, maar na het bekijken van een aantal filmpjes en het lezen van een aantal posts en sites ben ik het wel eens met de klachten. Vooral dat de relays stuk gaan is erg vreemd.
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:55:08 #72
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_111737877
Het zou leuk zijn als mensen duidelijk melden wat ze met 'het einde' bedoelen. Als jullie het alleen hebben over de cutscene, dan ben ik het met jullie eens. Bedoelen jullie ook alles wat voorafgaat, dan is het grotendeels onzin.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  zaterdag 19 mei 2012 @ 13:02:30 #73
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111738065
Over het algemeen wordt alles bedoeld na die Harbinger beam
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 19 mei 2012 @ 13:22:15 #74
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_111738602
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:02 schreef padlarf het volgende:
Over het algemeen wordt alles bedoeld na die Harbinger beam
Wat klopt er dan niet aan de confrontatie met de IM? Of met de motivatie van reapers/catalyst? Welke plotholes worden er bedoeld? Er zijn veel mensen die zeggen, wat een kuteind, maar geven verder geen uitleg.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  zaterdag 19 mei 2012 @ 13:23:34 #75
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111738645
Zat filmpjes op youtube die prima uitleg geven

Mijn grootste struikelblok is de vernietiging van de relays, waardoor iedereen binnen korte tijd het loodje zal leggen.
Ok stelletje hokboeren
pi_111738854
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:23 schreef padlarf het volgende:
Zat filmpjes op youtube die prima uitleg geven

Mijn grootste struikelblok is de vernietiging van de relays, waardoor iedereen binnen korte tijd het loodje zal leggen.
De relays zijn een val van de reapers om zo alle soorten op handig bereikbare plekken te houden en om te zorgen dat ze geen betere FTL shit ontwikkelen. Reapers weg = relays weg.

En over de mensen die het loodje leggen, altijd nog minder mensen gaan dood dan als de reapers niet verslagen waren.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_111739516
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:37 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ze zullen het best weten. Dat is simpel uit te leggen, doordat de reapers zo zelfverzekerd en overtuigd zijn van hun visie. Zo van, laat al de advanced races zich vastklampen aan het laatste beetje hoop dat ze hebben, laat ze het (de crucible) afmaken, hun fleets combineren en je hebt de mogelijkheid alle serieuze weerstand in 1 klap uit te schakelen.
Dat laatste ja, dat van de crucible afmaken: nee. Dat ding is de combinatie van meerdere cycles aan verzet, en het is al aangetoond dat zelfs 1 cycle alleen al een (of meerdere) reapers kan omleggen. Getuige de uitleg van de catalyst is dat zeer ongewenst. De scope van de crucible was onbekend, ook voor de reapers, zoals ook uit het einde blijkt.

quote:
En welke andere plotholes heb je het over?
Je groundteam op de Normandy, de Normandy die opeens een jump aan het maken is, het negeren van de Catalyst van ongeveer alles wat je hebt uitgespookt wat in directe tegenspraak is met zijn filosofie, op aarde weer wat adem trekken terwijl je bent opgeblazen, Anderson die wel ongeschonden langs Harbinger komt en naar binnen sneakt (eerder dan jou terwijl hij achter jou langs kwam), een compleet verlaten citadel op jou, Anderson, TIM en wat keepers na (je zou denken dat je wat meer geindoctrineerde slaafjes als beveiliging rondhoudt als je zoiets doet als, wel, het bouwen van een nieuwe reaper), het negeren van letterlijk al je acties gedurende het niet-einde op een enkele Krogan speech en een verdwaalde Turian generaal na. En dan de explosie en de aarde; hoe helpt het aannemen van een journalist (arbitraire `war asset') de explosie van de crucible/catalyst verminderen? Hoezo kan een 'alleen-synthetics-slopende' explosie uberhaupt fataal zijn voor de aarde? En als de aarde kapot is gebrand, waarom overleven al die scheepjes eromheen wel?

quote:
[..]

Volgens mij zei je net zoiets na DA2, en toch - hier ben je! :P
Point taken, maar nu hebben ze tenminste geen nieuwe delen in de pipeline die ik nog moet spelen, als je begrijpt wat ik bedoel :P . Bovendien is Bioware onderhand ook behoorlijk wat oldschool employees kwijt, ik betwijfel echt of er ooit weer iets goeds vandaan komt.

quote:
5s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:55 schreef The_Substitute het volgende:
Het zou leuk zijn als mensen duidelijk melden wat ze met 'het einde' bedoelen. Als jullie het alleen hebben over de cutscene, dan ben ik het met jullie eens. Bedoelen jullie ook alles wat voorafgaat, dan is het grotendeels onzin.
Het einde begint nadat je Sol binnen gaat. De cutscene van je arriverende leger is bijna het enige wat daar goedgegaan is. Zoals eerder gezegd: je keuzes maken inhoudelijk geen zak uit (behalve je laatste 2 of 3 choose your favourite colour). Het enige wat je voorgaande 7 uur aan gameplay uitmaken is de contributie aan een rekensommetje dat niets anders dan bepalen hoe kapot de aarde gaat, wat ook helemaal nergens op slaat (zie boven).

De Catalyst kraamt alleen onzin uit; dat de schijnbare helft van de bedenker daarvan, toevallig ook de project lead, een doctorstitel heeft doet daar echt niets aan af. Hoezo bewijst Shephard dat zijn 'oplossing' (fascisme) niet meer werkt? Blijkbaar kun je de crucible niet direct controleren en moet de catalyst instemmen, en dus was inactie van de catalyst genoeg om zijn genocideplan minstens 1 cycle door te laten gaan.
Of permanent door te laten gaan door zichzelf van kant te maken. Maar nee, hij pussy't uit en laat het aan Shephard over om hem van kant te maken of, nog leuker, zijn vrije wil aan Shephard over te dragen. Ik heb kleine problemen met de logica.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 19 mei 2012 @ 14:28:45 #78
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_111740576
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:23 schreef padlarf het volgende:
Zat filmpjes op youtube die prima uitleg geven

Mijn grootste struikelblok is de vernietiging van de relays, waardoor iedereen binnen korte tijd het loodje zal leggen.
Het was ook al bekend dat een aantal van grote theorieën, bedacht door de fans, gewoon niet kloppen en ook te weerleggen waren. Als mensen iets beweren, kunnen ze het gewoon zelf uitleggen en eventueel filmpjes gebruiken als ondersteuning. Niet zo van, kijk dit filmpje maar, die legt het wel uit. :P

En over de relays, de vernietiging is, naar mijn mening, alleen logisch als je de destroy-optie gekozen hebt. Want de relays zijn het toppunt van reapertech, dus als je de reapers echt wilt vernietigen, horen die erbij. Bij die andere opties past het niet. Want bij de control-optie heb je zeggenschap over de reapers, maar is er mijns inziens geen reden voor vernietiging. Hetzelfde bij de synthesis, alles wordt een hybride van organisch/tech. Maar dan zou je aan de andere kant kunnen redeneren, dat bij de synth. de reapers niet meer nodig zijn, en de relays dus ook niet.

Maar dit is dus één ding waarover idd te discussiëren valt.

Edit: en nu trancethrust's reactie :{ :P
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  zaterdag 19 mei 2012 @ 14:30:12 #79
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111740624
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:23 schreef padlarf het volgende:
Zat filmpjes op youtube die prima uitleg geven

Mijn grootste struikelblok is de vernietiging van de relays, waardoor iedereen binnen korte tijd het loodje zal leggen.
Je hebt de migrant fleet niet gezien? Miljoenen quarians die in leven gehouden worden door agrischepen! + Turian homerworld - Aarde is maar een paar jaar vliegen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_111743028
En waarom is er opeens het axioma dat organics en synthetics niet kunnen samenleven, nadat ik net de Quarians en Geth heb verenigd?
Geen referral hier.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 15:59:57 #81
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111743333
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je hebt de migrant fleet niet gezien? Miljoenen quarians die in leven gehouden worden door agrischepen! + Turian homerworld - Aarde is maar een paar jaar vliegen.
Maar een paar jaar vliegen :')
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 19 mei 2012 @ 16:10:21 #82
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111743697
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:54 schreef trancethrust het volgende:

Het einde begint nadat je Sol binnen gaat. De cutscene van je arriverende leger is bijna het enige wat daar goedgegaan is. Zoals eerder gezegd: je keuzes maken inhoudelijk geen zak uit (behalve je laatste 2 of 3 choose your favourite colour). Het enige wat je voorgaande 7 uur aan gameplay uitmaken is de contributie aan een rekensommetje dat niets anders dan bepalen hoe kapot de aarde gaat, wat ook helemaal nergens op slaat (zie boven).

De Catalyst kraamt alleen onzin uit; dat de schijnbare helft van de bedenker daarvan, toevallig ook de project lead, een doctorstitel heeft doet daar echt niets aan af. Hoezo bewijst Shephard dat zijn 'oplossing' (fascisme) niet meer werkt? Blijkbaar kun je de crucible niet direct controleren en moet de catalyst instemmen, en dus was inactie van de catalyst genoeg om zijn genocideplan minstens 1 cycle door te laten gaan.
Of permanent door te laten gaan door zichzelf van kant te maken. Maar nee, hij pussy't uit en laat het aan Shephard over om hem van kant te maken of, nog leuker, zijn vrije wil aan Shephard over te dragen. Ik heb kleine problemen met de logica.
Mensen moeten eens een keer nadenken voordat ze allerlei shit roepen, het is namelijk vaak volkomen logisch. Denk zoals de reapers, die samen met de catalyst streven naar zo hoog mogelijke evolutie, en dat interpreteren als: orde staat boven chaos (synthetic staat boven organic). Shepard bewijst simpelweg dat dat niet zo is, door macht over de reapers te verkrijgen. Of hij ze nou vernietigd, of controleert, hij is de reapers de baas, wat ook blijkt uit het feit dat hij 7 reapers overleefd, waarvan 6 vernietigd worden door hem, en zo bewijst hij dat hun idee van evolutie dus verkeerd is. Daarom kan de catalyst niet verder met de cycle, en daarom geeft hij zijn macht over aan Shepard, omdat het duidelijk is dat Shepard op dat moment het toppunt van evolutie is.

En voordat er gezeurd wordt over dat ze beiden een combinatie zijn: Het is duidelijk dat de reapers meer naar synthetic en Shepard meer naar organic neigt. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Kutstudent op 19-05-2012 16:17:17 ]
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 16:19:17 #83
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_111743994
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:54 schreef trancethrust het volgende:
Dat laatste ja, dat van de crucible afmaken: nee. Dat ding is de combinatie van meerdere cycles aan verzet, en het is al aangetoond dat zelfs 1 cycle alleen al een (of meerdere) reapers kan omleggen. Getuige de uitleg van de catalyst is dat zeer ongewenst. De scope van de crucible was onbekend, ook voor de reapers, zoals ook uit het einde blijkt.

Je groundteam op de Normandy, de Normandy die opeens een jump aan het maken is, het negeren van de Catalyst van ongeveer alles wat je hebt uitgespookt wat in directe tegenspraak is met zijn filosofie, op aarde weer wat adem trekken terwijl je bent opgeblazen, Anderson die wel ongeschonden langs Harbinger komt en naar binnen sneakt (eerder dan jou terwijl hij achter jou langs kwam), een compleet verlaten citadel op jou, Anderson, TIM en wat keepers na (je zou denken dat je wat meer geindoctrineerde slaafjes als beveiliging rondhoudt als je zoiets doet als, wel, het bouwen van een nieuwe reaper), het negeren van letterlijk al je acties gedurende het niet-einde op een enkele Krogan speech en een verdwaalde Turian generaal na. En dan de explosie en de aarde; hoe helpt het aannemen van een journalist (arbitraire `war asset') de explosie van de crucible/catalyst verminderen? Hoezo kan een 'alleen-synthetics-slopende' explosie uberhaupt fataal zijn voor de aarde? En als de aarde kapot is gebrand, waarom overleven al die scheepjes eromheen wel?
Dat is ook enigzins te verklaren door de 'arrogantie' van de reapers. Ze zijn de 'pinnacle of evolution' zoals sovereign zegt, en alle advanced races zijn 'dust struggling against cosmic winds' zoals Harbinger zegt (arrival) en daarbij, in ME1 moesten de hele citadelfleet en de alliance-fleet er aan te pas komen om alleen sovereign te verslaan. En je zag hoeveel reapers er waren in het eindfilmpje van ME2. Dus dat superioriteitsgevoel straalt van ze af, zogezegd. Dus dat beeld dat ik kreeg van ze was, dat al het verzet waar de citadelraces mee op de proppen konden komen, zij makkelijk zouden kunnen tegenhouden. Idd een foute denkwijze, wat de catalyst zich realiseert als Shepard voor hem/haar/het staat.

En die eerste paar punten uit je 2e alinea, daar was ik al mee eens. Of het klopt niet, of er mist een stukje cutscene dat zou moeten komen met dlc. Heb het niet over de extended cut. Maar dat is idd een raar stukje. Anderson die wel de citadel weet te bereiken, tja het is jammer dat je geen verklaring ervoor krijgt, maar het is niet onmogelijk. En dat er niemand anders op de citadel is behalve anderson, shep en IM, geeft voor mij de bevestiging dat de reapers daar niet op gerekend hebben, dat ze konden falen.

En bij welke keus wordt de aarde vernietigd? Ik zag bij elke keus alle soldiers opstaan en juichen op het moment dat de reapers neervielen/wegvlogen. :?
quote:
Point taken, maar nu hebben ze tenminste geen nieuwe delen in de pipeline die ik nog moet spelen, als je begrijpt wat ik bedoel :P . Bovendien is Bioware onderhand ook behoorlijk wat oldschool employees kwijt, ik betwijfel echt of er ooit weer iets goeds vandaan komt.
Een uitgever als Bioware kan eigenlijk alleen maar 'vallen', met hun reputatie. Ze zijn te ambitieus geweest met hun projecten de laatste paar jaren. Daar hebben ze nu van geleerd, hopelijk.

quote:
Het einde begint nadat je Sol binnen gaat. De cutscene van je arriverende leger is bijna het enige wat daar goedgegaan is. Zoals eerder gezegd: je keuzes maken inhoudelijk geen zak uit (behalve je laatste 2 of 3 choose your favourite colour). Het enige wat je voorgaande 7 uur aan gameplay uitmaken is de contributie aan een rekensommetje dat niets anders dan bepalen hoe kapot de aarde gaat, wat ook helemaal nergens op slaat (zie boven).

De Catalyst kraamt alleen onzin uit; dat de schijnbare helft van de bedenker daarvan, toevallig ook de project lead, een doctorstitel heeft doet daar echt niets aan af. Hoezo bewijst Shephard dat zijn 'oplossing' (fascisme) niet meer werkt? Blijkbaar kun je de crucible niet direct controleren en moet de catalyst instemmen, en dus was inactie van de catalyst genoeg om zijn genocideplan minstens 1 cycle door te laten gaan.
Of permanent door te laten gaan door zichzelf van kant te maken. Maar nee, hij pussy't uit en laat het aan Shephard over om hem van kant te maken of, nog leuker, zijn vrije wil aan Shephard over te dragen. Ik heb kleine problemen met de logica.
Ik heb het nooit gelezen of het ze horen zeggen, maar kennelijk hebben ze gezegd dat jouw beslissingen het einde zouden beïnvloeden. Dat hadden ze met hun marketingpraatje gewoon achterwege moeten laten, want realistisch gezien zorgt dat bij zo'n episch opgezette game voor veels te veel variabelen om het uiteindelijk tot een goedlopend geheel te vormen. Ze hadden het gewoon moeten houden bij: jouw beslissingen bepalen jouw spel-ervaring, jij bepaalt wat je wel of niet doet, hoe je iets oplost, wie je wel of niet loyal maakt.

Als ze het echt het einde beïnvloedbaar wilden maken, hadden ze het bijvoorbeeld zo moeten doen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de catalyst kan niks doen omdat, ...(reactie van mij uit een vorig topic)
quote:
3s.gif Op maandag 2 april 2012 11:49 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En waarom de oplossing niet meer werkt omdat shepard de catalyst bereikt heeft? Daar mis ik de logica ook een beetje van, behalve dat die oplossing nu bij ieder ras bekend is, o.i.d. En mocht de cycle doorgaan, dat al snel bekend zou kunnen worden bij de volgende rassen. Ik gis maar wat.

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Substitute op 19-05-2012 16:29:48 ]
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_111744001
Die teammaten op de Normandy zijn daar trouwens niet opeens. Het doel was mensen in de citadel te krijgen, nadat dat gelukt is gaat iedereen er als een gek vandoor. Vandaar de squadmates op de Normandy, hoewel het wel een beetje raar is dat die squadmates die je meeneemt op de laatste missie ook op de Normandy zijn opeens.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  zaterdag 19 mei 2012 @ 16:24:11 #85
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111744125
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:19 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Dat is ook enigzins te verklaren door de 'arrogantie' van de reapers. Ze zijn de 'pinnacle of evolution' zoals sovereign zegt, en alle advanced races zijn 'dust struggling against cosmic winds' zoals Harbinger zegt (arrival) en daarbij, in ME1 moesten de hele citadelfleet en de alliance-fleet er aan te pas komen om alleen sovereign te verslaan. En je zag hoeveel reapers er waren in het eindfilmpje van ME2. Dus dat superioriteitsgevoel straalt van ze af, zogezegd. Dus dat beeld dat ik kreeg van ze was, dat al het verzet waar de citadelraces mee op de proppen konden komen, zij makkelijk zouden kunnen tegenhouden. Idd een foute denkwijze, wat de catalyst zich realiseert als Shepard voor hem/haar/het staat.

En die eerste paar punten uit je 2e alinea, daar was ik al mee eens. Of het klopt niet, of er mist een stukje cutscene dat zou moeten komen met dlc. Heb het niet over de extended cut. Maar dat is idd een raar stukje. Anderson die wel de citadel weet te bereiken, tja het is jammer dat je geen verklaring ervoor krijgt, maar het is niet onmogelijk. En dat er niemand anders op de citadel is behalve anderson, shep en IM, geeft voor mij de bevestiging dat de reapers daar niet op gerekend hebben, dat ze konden falen.

En bij welke keus wordt de aarde vernietigd? Ik zag bij elke keus alle soldiers opstaan en juichen op het moment dat de reapers neervielen/wegvlogen. :?

[..]

Een uitgever als Bioware kan eigenlijk alleen maar 'vallen', met hun reputatie. Ze zijn te ambitieus geweest met hun projecten de laatste paar jaren. Daar hebben ze nu van geleerd, hopelijk.

[..]

Ik heb het nooit gelezen of het ze horen zeggen, maar kennelijk hebben ze gezegd dat jouw beslissingen het einde zouden beïnvloeden. Dat hadden ze met hun marketingpraatje gewoon achterwege moeten laten, want realistisch gezien zorgt dat bij zo'n episch opgezette game voor veels te veel variabelen om het uiteindelijk tot een goedlopend geheel te vormen. Ze hadden het gewoon moeten houden bij: jouw beslissingen bepalen jouw spel-ervaring, jij bepaalt wat je wel of niet doet, hoe je iets oplost, wie je wel of niet loyal maakt.

Als ze het echt het einde beïnvloedbaar wilden maken, hadden ze het bijvoorbeeld zo moeten doen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de catalyst kan niks doen omdat, ...(reactie van mij uit een vorig topic)

[..]

En waarom de oplossing niet meer werkt omdat shepard de catalyst bereikt heeft? Daar mis ik de logica ook een beetje van, behalve dat die oplossing nu bij ieder ras bekend is, o.i.d. En mocht de cycle doorgaan, dat al snel bekend zou kunnen worden bij de volgende rassen. Ik gis maar wat.
Lees mijn stukje ff, benieuwd wat je ervan vindt. :)
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 16:26:03 #86
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111744173
quote:
8s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:19 schreef Appelknaller het volgende:
Die teammaten op de Normandy zijn daar trouwens niet opeens. Het doel was mensen in de citadel te krijgen, nadat dat gelukt is gaat iedereen er als een gek vandoor. Vandaar de squadmates op de Normandy, hoewel het wel een beetje raar is dat die squadmates die je meeneemt op de laatste missie ook op de Normandy zijn opeens.
Nonsens, bro. Als iedereen op aarde aan alle kanten onder vuur wordt genomen door Reapers dan kun je er niet als een gek vandoor gaan zonder 75% van je forces te verliezen. Je teammates zouden dat nooit doen, zeker James en Ashley/Kaidan niet.
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 19 mei 2012 @ 16:29:47 #87
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111744282
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:26 schreef padlarf het volgende:

[..]

Nonsens, bro. Als iedereen op aarde aan alle kanten onder vuur wordt genomen door Reapers dan kun je er niet als een gek vandoor gaan zonder 75% van je forces te verliezen. Je teammates zouden dat nooit doen, zeker James en Ashley/Kaidan niet.
Een van die lafaards van een Ashley of Kaidan boven Garrus noemen. :') :') :') :')

NIET HATEN OP MIJN BROTURIAN. :( :( :(
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 16:30:14 #88
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111744293
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 15:59 schreef padlarf het volgende:

[..]

Maar een paar jaar vliegen :')
check uw codex
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_111744388
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:26 schreef padlarf het volgende:

[..]

Nonsens, bro. Als iedereen op aarde aan alle kanten onder vuur wordt genomen door Reapers dan kun je er niet als een gek vandoor gaan zonder 75% van je forces te verliezen. Je teammates zouden dat nooit doen, zeker James en Ashley/Kaidan niet.
Er is een hele vloot die de reapers onder vuur neemt, vluchtend voetvolk heeft dan een wat lagere prioriteit lijkt me.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  zaterdag 19 mei 2012 @ 16:37:01 #90
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111744508
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:29 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Een van die lafaards van een Ashley of Kaidan boven Garrus noemen. :') :') :') :')

NIET HATEN OP MIJN BROTURIAN. :( :( :(
Ik doelde specifiek op hun connectie met de aarde :) Dat Garrus blijft hoeft natuurlijk niet eens meer gezegd te worden ;)
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 19 mei 2012 @ 16:37:54 #91
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111744544
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

check uw codex
Meer als: dat duurt te lang met de supplies die ze hebben, zelfs al is heel de Migrant fleet meegekomen.
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 19 mei 2012 @ 16:42:44 #92
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111744700
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:37 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ik doelde specifiek op hun connectie met de aarde :) Dat Garrus blijft hoeft natuurlijk niet eens meer gezegd te worden ;)
Check PI.
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 16:45:52 #93
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111744800
Ik wilde gewoon duidelijk hebben dat ik Garrus ook de grote koning van de Mass Effect reek vind
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 19 mei 2012 @ 17:16:03 #94
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_111745851
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:24 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Lees mijn stukje ff, benieuwd wat je ervan vindt. :)
Zoek je bevestiging? :P

Onze theorieën liggen in elkaars verlengde, al is de jouwe wat filosofischer. Al is de denkwijze omtrend 'de reapers neigen meer naar synthetic', niet echt juist. Wat de reapers doen is organisch leven helpen om het toppunt te bereiken van hun evolutie, omdat zij zich realiseren dat organisch leven dat nooit uit zichzelf zal doen, omdat ieder organisch ras op een gegeven moment synthetisch leven in het leven roept. En organisch en synthetisch leven altijd tegenover elkaar komen te staan. Wat altijd slecht uitpakt voor organics, vanwege synth. superioriteit.

Maar alles wat de reapers doen, binnen hun visie, doen ze ten faveure van organisch leven. Dus dat ze een combinatie zijn van beiden, is wel degelijk van toepassing. :)

genoeg filosofie voor vandaag, m'n hoofd begint te tollen. 8)7
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  zaterdag 19 mei 2012 @ 17:25:50 #95
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111746212
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:16 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Zoek je bevestiging? :P

Onze theorieën liggen in elkaars verlengde, al is de jouwe wat filosofischer. Al is de denkwijze omtrend 'de reapers neigen meer naar synthetic', niet echt juist. Wat de reapers doen is organisch leven helpen om het toppunt te bereiken van hun evolutie, omdat zij zich realiseren dat organisch leven dat nooit uit zichzelf zal doen, omdat ieder organisch ras op een gegeven moment synthetisch leven in het leven roept. En organisch en synthetisch leven altijd tegenover elkaar komen te staan. Wat altijd slecht uitpakt voor organics, vanwege synth. superioriteit.

Maar alles wat de reapers doen, binnen hun visie, doen ze ten faveure van organisch leven. Dus dat ze een combinatie zijn van beiden, is wel degelijk van toepassing. :)

genoeg filosofie voor vandaag, m'n hoofd begint te tollen. 8)7
Ik bedoelde qua fysieke structuur. ;) En ook qua denkwijze, al is alles wat ze doen voor de organics, het is typisch de denkwijze van een machine die bijna een cliché aan het worden is: "Bescherm de mensen/organics tegen zichzelf door een groot deel uit te moorden".
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
pi_111750949
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:10 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Mensen moeten eens een keer nadenken voordat ze allerlei shit roepen, het is namelijk vaak volkomen logisch. Denk zoals de reapers, die samen met de catalyst streven naar zo hoog mogelijke evolutie,
Ik ben het met je eens dat dat voor reapers geldt; waar het misgaat is als de catalyst zich kenbaar maakt. Want die heeft het opeens over de chaos dat de conflicten tussen synthetics en organics zijn. Niet het onderstaande; reapers zijn overigens ook hybride.
quote:
en dat interpreteren als: orde staat boven chaos (synthetic staat boven organic).

Shepard bewijst simpelweg dat dat niet zo is, door macht over de reapers te verkrijgen. Of hij ze nou vernietigd, of controleert, hij is de reapers de baas, wat ook blijkt uit het feit dat hij 7 reapers overleefd, waarvan 6 vernietigd worden door hem, en zo bewijst hij dat hun idee van evolutie dus verkeerd is.
Dan zou je ook door tot het gaatje moeten gaan. Had de Catalyst geen andere keus dan te buigen voor Shephard? Zeker, een paar reapers zijn dood, maar Shepard had voor hetzelfde geld dood kunnen bloeden aan boord van de citadel. Wat is er mis met weer een geharveste cycle, dit keer met 6 reapers als prijs? Shephard verkreeg geen macht, hij kreeg het.
quote:
Daarom kan de catalyst niet verder met de cycle, en daarom geeft hij zijn macht over aan Shepard, omdat het duidelijk is dat Shepard op dat moment het toppunt van evolutie is.
Maar Shapard is zeker niet het toppunt, hij is dood aan het bloeden. Het overdragen van macht slaat dus nergens op. Overigens presenteer je een circelredenering: Shepard verkrijgt macht over de reapers, want de catalyst geeft hem die macht, want de catalyst zijn filosofie klopt niet, want Shepard heeft macht over de reapers gekregen.
quote:
En voordat er gezeurd wordt over dat ze beiden een combinatie zijn: Het is duidelijk dat de reapers meer naar synthetic en Shepard meer naar organic neigt. :)
De crux van die opmerking is dan ook dat het helemaal niet gaat over de strijd tussen synth vs. organics; het ging over superioriteit en het recht van bestaan. Drie delen lang. De enige die iets anders roept is de Catalyst, en dat is wat ruk is.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 19 mei 2012 @ 19:47:00 #97
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111751211
Overigens kunnen individuen niet het hoogtepunt van de evolutie zijn, omdat de theorie over soorten gaat.
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 19 mei 2012 @ 20:02:45 #98
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111751876
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 19:47 schreef padlarf het volgende:
Overigens kunnen individuen niet het hoogtepunt van de evolutie zijn, omdat de theorie over soorten gaat.
Evolutie hangt samen met survival of the fittest, dat kan voor individuen gelden, en voor soorten. Het is niet voor niks dat het grootste Neanderthaler mannetje wel eens een kleiner mannetje z'n hersens insloeg.
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
pi_111752104
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:19 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Dat is ook enigzins te verklaren door de 'arrogantie' van de reapers. Ze zijn de 'pinnacle of evolution' zoals sovereign zegt, en alle advanced races zijn 'dust struggling against cosmic winds' zoals Harbinger zegt (arrival) en daarbij, in ME1 moesten de hele citadelfleet en de alliance-fleet er aan te pas komen om alleen sovereign te verslaan. En je zag hoeveel reapers er waren in het eindfilmpje van ME2. Dus dat superioriteitsgevoel straalt van ze af, zogezegd. Dus dat beeld dat ik kreeg van ze was, dat al het verzet waar de citadelraces mee op de proppen konden komen, zij makkelijk zouden kunnen tegenhouden. Idd een foute denkwijze, wat de catalyst zich realiseert als Shepard voor hem/haar/het staat.
Oneens. De catalyst zijn filosofie was er een van gedwongen bescherming, door elke cycle beschavingen te harvesten. Elk verlies van wat voor reaper dan ook is het verlies van een hele civilisatie, en dat willen ze niet. Hierom zouden ze die crucible al direct in de kiem smoren; de enige reden dat niet te doen is als ze niet weten waar het spul in aanbouw is, en dat is onrealistisch (gezien de infiltratie en het lukraak sturen van assets naar de bouwplek).

quote:
En die eerste paar punten uit je 2e alinea, daar was ik al mee eens. Of het klopt niet, of er mist een stukje cutscene dat zou moeten komen met dlc. Heb het niet over de extended cut. Maar dat is idd een raar stukje. Anderson die wel de citadel weet te bereiken, tja het is jammer dat je geen verklaring ervoor krijgt, maar het is niet onmogelijk. En dat er niemand anders op de citadel is behalve anderson, shep en IM, geeft voor mij de bevestiging dat de reapers daar niet op gerekend hebben, dat ze konden falen.
Waarom zouden ze alles inzetten op de verdediging van de beam? Zelfs als dat zo is konden ze alsnog wat grondtroepen door die beam sturen wanneer Harbinger ook richting London ging.
quote:
En bij welke keus wordt de aarde vernietigd? Ik zag bij elke keus alle soldiers opstaan en juichen op het moment dat de reapers neervielen/wegvlogen. :?
Probeer het eens met 0 assets (het hele eind is qua gameplay hetzelfde, maar nu is de aarde opeens de klos).
quote:
Een uitgever als Bioware kan eigenlijk alleen maar 'vallen', met hun reputatie. Ze zijn te ambitieus geweest met hun projecten de laatste paar jaren. Daar hebben ze nu van geleerd, hopelijk.

[..]

Ik heb het nooit gelezen of het ze horen zeggen, maar kennelijk hebben ze gezegd dat jouw beslissingen het einde zouden beïnvloeden. ...
Dat is een kenmerk van een goede RPG, en zeker een van een Bioware RPG, en zeker iets waar ze al gedurende 2 delen op aanstuurden. Het is zeker te doen (zie Baldur's Gate 2 bv.), en het is inderdaad uitdrukkelijk bevestigd.

quote:
En de catalyst kan niks doen omdat, ...(reactie van mij uit een vorig topic)

[..]

En waarom de oplossing niet meer werkt omdat shepard de catalyst bereikt heeft? Daar mis ik de logica ook een beetje van, behalve dat die oplossing nu bij ieder ras bekend is, o.i.d. En mocht de cycle doorgaan, dat al snel bekend zou kunnen worden bij de volgende rassen. Ik gis maar wat.
Als de catalyst niets deed was Shepard dood en de cycle compleet. Als de oplossing bestaat uit het bouwen van een crucible dat niets doet zelfs wanneer het met de citadel dockt, tenzij de catalyst meewerkt, dan is dat geen oplossing.

Het is niet voor niets dat iets als de indoctrination theory zoveel aanhang kreeg; dit einde is gewoon ruk en je moet vanalles erbij denken om het enigszins logisch of boeiend te laten klinken. En dat was zeker niet de bedoeling van de schrijvers.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 19 mei 2012 @ 20:12:43 #100
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_111752360
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 19:41 schreef trancethrust het volgende:

Maar Shapard is zeker niet het toppunt, hij is dood aan het bloeden. Het overdragen van macht slaat dus nergens op. Overigens presenteer je een circelredenering: Shepard verkrijgt macht over de reapers, want de catalyst geeft hem die macht, want de catalyst zijn filosofie klopt niet, want Shepard heeft macht over de reapers gekregen.

Nee, zo bedoel ik het niet. Wat ik bedoel is dat je de catalyst als iets hogers moet beschouwen. Het is geen deel van de cycle. Het observeert en controleert en geeft eventueel advies. Shepard manifesteert zich als hoogste levensvorm door de crucible aan te sluiten en te bereiken. Zodoende is het aan hem om het lot van de "mindere" levensvormen te beslissen (namelijk de werktuigen van de catalyst). Het enige wat de catalyst doet is hem proberen te overtuigen, dat hij indirect al het organic life vernietigt. Het laat de keuze wel vrij aan Shepard.
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')