abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111064963
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:55 schreef Pizzabodem het volgende:

[..]

Het staat ook in je chauffeurshandleiding volgens mij. Op zich is het wel logisch de reis onbetaald is, grootste deel van Nederland reist onbetaald naar zijn werk. Ik doe dan ook alleen vestigingswerk waar ik binnen een half uur kan zijn, uurtje onbetaald reizen per dag is nog wel te doen op een werkdag van 9 uur.
Het was zelfs zo dat ik daar om 7:00 moest zijn. Vanuit mijn woonplaats gaat er zo vroeg niet eens OV daarnaatoe. Ik vertrok om 06:20 om 08:30(!) aan te komen...
Ik was moe, ik had honger en het was een kutreis :P
pi_111065348
Voor de AR'ers:
Ik zie dat de handleiding op de site is vernieuwd naar versie "April"
Nieuw kopje dat ik zie: "Het nieuwe rijden." :')

Ja, met mijn eigen auto ga ik wel zuinig rijden maar met de auto's van AR maakt het mij vrij weinig uit.
pi_111076148
Net een ritje gehad in een fonkelnieuwe Peugeot 508 sw, halfautomaat. Rijdt best leuk.
pi_111076550
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:45 schreef CaptainCookie het volgende:
Net een ritje gehad in een fonkelnieuwe Peugeot 508 sw, halfautomaat. Rijdt best leuk.
Dan ben je de eerste van heel het forum die die halfautomaat lekker vindt rijden...
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:14:25 #215
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_111077113
Inderdaad. Half automaat is pure aids.
#26 || Luciano da Silva
pi_111078337
Haha, altijd ff 15 min nekspiertrainingen uitoefenen voordat ik zo'n bak instap =/
pi_111078469
Ben ik even blij dat ik dinsdag de handbak had :P
pi_111079443
Balen jullie ook wel eens wanneer je niet gebeld wordt, of niet kan? Want elke keer is het toch 70 euro die je door de pot pleurt, die je had kunnen verdienen. Praktisch kost een vrije dag je 70 euro :P
pi_111080514
Ik baal meestal wel ja, want dan zit ik weer een dag thuis te niksen. Ben liever nuttig bezig.
pi_111080907
Middag!
Ben nieuw bij EW, mag evt. wel toegevoegd worden aan de openingspost (regio Leeuwarden). Zal in de toekomst wel vaker in dit topic te vinden zijn.
Heb morgen mijn eerste rit, een bandenwissel in Putten. Totaal dus al zo'n 4 uurtjes rijden, niet slecht lijkt me.
Misschien dat jullie deze beginner met een paar antwoorden op gang kunnen helpen.
- In de extra klant info staat vermeld dat er GEEN transportformulier nodig is. Betekent dit dat ik zo in de auto kan stappen, zonder te moeten controleren op schades, etc? Moet ik in dit geval nog andere papieren meenemen?
- De auto moet eerst door de wasstraat, bij 'De Roos' in Putten. Op het adres (Jan Nijenhuisstraat 10) zie ik op streetview alleen een Citroën/Subaru dealer. Kan iemand mij vertellen of de wasstraat aan de achterzijde zit?
Overige op/aanmerkingen zijn zeer zeker welkom!
Trouwens ook nog mede forummers morgen rond een uurtje of 11 voor een bandenwissel aanwezig zijn?
pi_111081336
Bij een bandenwissel krijg je de sleutel van de eigenaar van de auto en kun je meteen vertrekken inderdaad. Als je op je navigatie het adres van de wasstraat invoert kom je er wel, die zit meteen na de rotonde, niet te missen.
pi_111081420
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:59 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Middag!
Ben nieuw bij EW, mag evt. wel toegevoegd worden aan de openingspost (regio Leeuwarden). Zal in de toekomst wel vaker in dit topic te vinden zijn.
Heb morgen mijn eerste rit, een bandenwissel in Putten. Totaal dus al zo'n 4 uurtjes rijden, niet slecht lijkt me.
Misschien dat jullie deze beginner met een paar antwoorden op gang kunnen helpen.
1. In de extra klant info staat vermeld dat er GEEN transportformulier nodig is. Betekent dit dat ik zo in de auto kan stappen, zonder te moeten controleren op schades, etc? Moet ik in dit geval nog andere papieren meenemen?
2. De auto moet eerst door de wasstraat, bij 'De Roos' in Putten. Op het adres (Jan Nijenhuisstraat 10) zie ik op streetview alleen een Citroën/Subaru dealer. Kan iemand mij vertellen of de wasstraat aan de achterzijde zit?
3. Overige op/aanmerkingen zijn zeer zeker welkom!
Trouwens ook nog mede forummers morgen rond een uurtje of 11 voor een bandenwissel aanwezig zijn?
Ha ook hier welkom! ^O^

1. Klopt, voor deze klant hoef je geen formulieren in te vullen. Alleen je eigen ritbon.
2. Dat kan niet missen. Die zitten aan de achterkant. Dat leid zich vanzelf wel, aan de balie even je kenteken melden en dan krijg je een bonnetje of munten.
3. Bij dat bedrijf daar waar de bandenwissels worden gedaan vind ik vaak nogal vage lui werken. Als je achterlangs binnen komt rijden zet ik de auto altijd gewoon net binnen neer achter de deur zeg maar. En vraag dan even aan de persoon die er uit ziet alsof die de chef is waar die moet staan. Als je binnenkomt zit er rechts een deur in de hoek met een raam er in. Als je daar door de gang loopt kom je in een kantine en kun je gratis koffie zuipen :+
pi_111081594
Je moet daar geen koffie zuipen, die chocomel moet je nemen. Heerlijk!
pi_111081943
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:45 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik sla mezelf nog liever met een honkbalknuppel in mijn ballen.
pi_111082574
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:17 schreef Rubenr3 het volgende:
Je moet daar geen koffie zuipen, die chocomel moet je nemen. Heerlijk!
Of gewoon beide :+
pi_111082883
Morgen weer werk. 2 keer naar Almere, schijnbaar vinden ze mij daar toch nog lief na m'n blunders van vorige week 8-)
pi_111083112
Zo te lezen gaat dat morgen helemaal goed komen! Zal zowel de koffie als de chocomel maar even proberen :P .
Nog even een vervolg vraagje, ik moet dus alleen de 'Ritbon_EasyWay' meenemen? In dat document zie ik per pagina twee identieke formulieren. Neem aan dat ik deze formulieren bij wijze van spreken door midden zou kunnen knippen?
Heb morgen een bandenwissel, moet dus retour naar het ophaal adres. Geldt de terugweg dan als retour transport? Dit is mij in de instructie niet helemaal duidelijk geworden en het filmpje op de website behandeld deze ritformulieren niet eens.

@S-RS, in wat voor vehikel mag jij je voortbewegen? Ik in een Vivaro met een wel 90 Pony's, hoop dat ze alle 90 voldoende krachtvoer hebben gehad, om enigszins vooruit te gaan
pi_111083312
Die ritbon hoef niet, ik vul ze wel altijd in voor eigen administratie maar in principe kun je ook gewoon tijden onthouden en gewoon via internet doorsturen naar EW.

En zo'n volgeladen Vivaro is niet mee te rijden, wat een ondingen zijn dat :'(
pi_111083407
Je stapt morgen gewoon je auto in, rijdt naar putten, doet je ding en rijdt weer terug. Dan ga je rustig naar huis, surft maar www.easyway.nl/ritbon en vult alle gegevens in. Dan hoef je niets op te sturen of wat dan ook!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_111083409
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:53 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Zo te lezen gaat dat morgen helemaal goed komen! Zal zowel de koffie als de chocomel maar even proberen :P .
Nog even een vervolg vraagje, ik moet dus alleen de 'Ritbon_EasyWay' meenemen? In dat document zie ik per pagina twee identieke formulieren. Neem aan dat ik deze formulieren bij wijze van spreken door midden zou kunnen knippen?
Heb morgen een bandenwissel, moet dus retour naar het ophaal adres. Geldt de terugweg dan als retour transport? Dit is mij in de instructie niet helemaal duidelijk geworden en het filmpje op de website behandeld deze ritformulieren niet eens.

@S-RS, in wat voor vehikel mag jij je voortbewegen? Ik in een Vivaro met een wel 90 Pony's, hoop dat ze alle 90 voldoende krachtvoer hebben gehad, om enigszins vooruit te gaan
Die moet je invullen als ritbon idd en zijn idd precies het zelfde en in een dolle bui mag je die best doormidden knippen ja :9
Ik vul voor die dingen altijd altijd 1 ritbon in. Gewoon vertrek plaats naar putten en dan bij opmerkingen ''Retour, winterbandenwissel'' Maar volgens mij zijn er ook zat die er 2 invullen. Ik sprak er laatst eentje die vroeg ook aan mij hoe ik het invulde. Vertelde die dat hij er 2 invult omdat die dan 2x onkostenvergoeding krijgt à 30 cent ofzo voor het printen :')

Heb die 90pk hokken ook al vaak gehad, je mag blij zijn als je vol gas tegen het viaduct op de 120 kan vast houden :9

Ik mag me vermaken in een Peugeot Partner en Opel Combo. Nieuwleusen - Almere en Aalsmeer - Almere.

@Ritbon
Ik vul altijd ritbonnen in, dat gedoe met tijden onthouden. Even printen is ook zo gepiept.
pi_111084529
Hoe zit het eigenlijk met uitbetalen van de reistijd? Ik moet de auto, zoals het er staat OM 9:00u ophalen. Als ik op 9292.nl kijk, en als bestemming voer ik het afhaaladres in. Dan is er een mogelijkheid om 8:56 daar te zijn. M.i. is dat erg krap, zeker voor mijn eerste rit. Een trein eerder, dan kan ik inclusief lopen om 8:27 aanwezig zijn.
Ik kies dus voor het laatste en loop wel wat langzamer. Maar ik zal dus maar de optie van 8:56 betaald krijgen?
pi_111084620
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:15 schreef awar het volgende:
Balen jullie ook wel eens wanneer je niet gebeld wordt, of niet kan? Want elke keer is het toch 70 euro die je door de pot pleurt, die je had kunnen verdienen. Praktisch kost een vrije dag je 70 euro :P
Het is nog veel erger, als ik niet hoef te werken ga ik ook nog wel eens zuipen. Kost dus met gemak 100¤ zo'n vrije dag
pi_111084633
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:26 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Ik sla mezelf nog liever met een honkbalknuppel in mijn ballen.
:')
pi_111084672
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:26 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met uitbetalen van de reistijd? Ik moet de auto, zoals het er staat OM 9:00u ophalen. Als ik op 9292.nl kijk, en als bestemming voer ik het afhaaladres in. Dan is er een mogelijkheid om 8:56 daar te zijn. M.i. is dat erg krap, zeker voor mijn eerste rit. Een trein eerder, dan kan ik inclusief lopen om 8:27 aanwezig zijn.
Ik kies dus voor het laatste en loop wel wat langzamer. Maar ik zal dus maar de optie van 8:56 betaald krijgen?
Je hoeft niet stipt 9 uur daar te zijn is mijn ervaring. Heb ook vaak genoeg een auto of te vroeg of te laat gehaald. Zolang je maar rond 9 uur aanwezig bent.
pi_111085274
quote:
De stiptheid van de tijden hangt vaak af van waar je moet zijn. Bij dealers, schadebedrijven etc. komt het niet zo precies want die zijn rond 8 uur vaak al open. Maar als je bij particulieren of een bedrijf met een specifiek contactpersoon moet zijn kan het weleens kloppen al heb ik het ook weleens anders meegemaakt.
pi_111086329
Zojuist de meest ranzige auto tot nu toe afgeleverd in Almere. Een Ford Transit met bijna 3 ton op de teller... oh en het stuur plakte, zo erg dat echt mijn huid nog bleef kleven telkens als ik bijv. de bocht wou nemen. Nooooooit weer! :'(

En welkom gehaktstaaf! Ik werk ook voor EW regio Leeuwarden :)
pi_111086606
quote:
Zoals eerder gezegd ligt het een beetje aan waar je moet zijn, maar ik zou gewoon de optie van 8.56 nemen denk ik. Als je tochvoor de eerdere optie gaat gewoon ook die eerdere tijd schrijven natuurkijk, desnoods met een opmerking erbij.
pi_111088700
Morgen twee ritten. Zwolle -almere in een transit en amsterdam - weidum in een golf... Ben lang onderweg en geen schade's controleren, geen probleem denk ik maar zo
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:01:47 #239
326094 Zombiehoofd
Nam nam nam
pi_111088821
Is er geen manier bij AR om tankbonnen in te scannen ofzo? Zo vervelend elke keer die post en dan moet je ook maar enveloppen hebben.
pi_111089493
Net gebeld voor een ritje morgen, maar dan kan ik niet. Toch jammer om dan nee te moeten zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')