Het was zelfs zo dat ik daar om 7:00 moest zijn. Vanuit mijn woonplaats gaat er zo vroeg niet eens OV daarnaatoe. Ik vertrok om 06:20 om 08:30(!) aan te komen...quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:55 schreef Pizzabodem het volgende:
[..]
Het staat ook in je chauffeurshandleiding volgens mij. Op zich is het wel logisch de reis onbetaald is, grootste deel van Nederland reist onbetaald naar zijn werk. Ik doe dan ook alleen vestigingswerk waar ik binnen een half uur kan zijn, uurtje onbetaald reizen per dag is nog wel te doen op een werkdag van 9 uur.
Dan ben je de eerste van heel het forum die die halfautomaat lekker vindt rijden...quote:Op donderdag 3 mei 2012 10:45 schreef CaptainCookie het volgende:
Net een ritje gehad in een fonkelnieuwe Peugeot 508 sw, halfautomaat. Rijdt best leuk.
Ha ook hier welkom!quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:59 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Middag!
Ben nieuw bij EW, mag evt. wel toegevoegd worden aan de openingspost (regio Leeuwarden). Zal in de toekomst wel vaker in dit topic te vinden zijn.
Heb morgen mijn eerste rit, een bandenwissel in Putten. Totaal dus al zo'n 4 uurtjes rijden, niet slecht lijkt me.
Misschien dat jullie deze beginner met een paar antwoorden op gang kunnen helpen.
1. In de extra klant info staat vermeld dat er GEEN transportformulier nodig is. Betekent dit dat ik zo in de auto kan stappen, zonder te moeten controleren op schades, etc? Moet ik in dit geval nog andere papieren meenemen?
2. De auto moet eerst door de wasstraat, bij 'De Roos' in Putten. Op het adres (Jan Nijenhuisstraat 10) zie ik op streetview alleen een Citroën/Subaru dealer. Kan iemand mij vertellen of de wasstraat aan de achterzijde zit?
3. Overige op/aanmerkingen zijn zeer zeker welkom!
Trouwens ook nog mede forummers morgen rond een uurtje of 11 voor een bandenwissel aanwezig zijn?
Ik sla mezelf nog liever met een honkbalknuppel in mijn ballen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 10:45 schreef CaptainCookie het volgende:
Net een ritje gehad in een fonkelnieuwe Peugeot 508 sw, halfautomaat. Rijdt best leuk.
Of gewoon beidequote:Op donderdag 3 mei 2012 13:17 schreef Rubenr3 het volgende:
Je moet daar geen koffie zuipen, die chocomel moet je nemen. Heerlijk!
Die moet je invullen als ritbon idd en zijn idd precies het zelfde en in een dolle bui mag je die best doormidden knippen jaquote:Op donderdag 3 mei 2012 13:53 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Zo te lezen gaat dat morgen helemaal goed komen! Zal zowel de koffie als de chocomel maar even proberen.
Nog even een vervolg vraagje, ik moet dus alleen de 'Ritbon_EasyWay' meenemen? In dat document zie ik per pagina twee identieke formulieren. Neem aan dat ik deze formulieren bij wijze van spreken door midden zou kunnen knippen?
Heb morgen een bandenwissel, moet dus retour naar het ophaal adres. Geldt de terugweg dan als retour transport? Dit is mij in de instructie niet helemaal duidelijk geworden en het filmpje op de website behandeld deze ritformulieren niet eens.
@S-RS, in wat voor vehikel mag jij je voortbewegen? Ik in een Vivaro met een wel 90 Pony's, hoop dat ze alle 90 voldoende krachtvoer hebben gehad, om enigszins vooruit te gaan
Het is nog veel erger, als ik niet hoef te werken ga ik ook nog wel eens zuipen. Kost dus met gemak 100¤ zo'n vrije dagquote:Op donderdag 3 mei 2012 12:15 schreef awar het volgende:
Balen jullie ook wel eens wanneer je niet gebeld wordt, of niet kan? Want elke keer is het toch 70 euro die je door de pot pleurt, die je had kunnen verdienen. Praktisch kost een vrije dag je 70 euro
quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:26 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Ik sla mezelf nog liever met een honkbalknuppel in mijn ballen.
Je hoeft niet stipt 9 uur daar te zijn is mijn ervaring. Heb ook vaak genoeg een auto of te vroeg of te laat gehaald. Zolang je maar rond 9 uur aanwezig bent.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:26 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met uitbetalen van de reistijd? Ik moet de auto, zoals het er staat OM 9:00u ophalen. Als ik op 9292.nl kijk, en als bestemming voer ik het afhaaladres in. Dan is er een mogelijkheid om 8:56 daar te zijn. M.i. is dat erg krap, zeker voor mijn eerste rit. Een trein eerder, dan kan ik inclusief lopen om 8:27 aanwezig zijn.
Ik kies dus voor het laatste en loop wel wat langzamer. Maar ik zal dus maar de optie van 8:56 betaald krijgen?
De stiptheid van de tijden hangt vaak af van waar je moet zijn. Bij dealers, schadebedrijven etc. komt het niet zo precies want die zijn rond 8 uur vaak al open. Maar als je bij particulieren of een bedrijf met een specifiek contactpersoon moet zijn kan het weleens kloppen al heb ik het ook weleens anders meegemaakt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:26 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met uitbetalen van de reistijd? Ik moet de auto, zoals het er staat OM 9:00u ophalen. Als ik op 9292.nl kijk, en als bestemming voer ik het afhaaladres in. Dan is er een mogelijkheid om 8:56 daar te zijn. M.i. is dat erg krap, zeker voor mijn eerste rit. Een trein eerder, dan kan ik inclusief lopen om 8:27 aanwezig zijn.
Ik kies dus voor het laatste en loop wel wat langzamer. Maar ik zal dus maar de optie van 8:56 betaald krijgen?
Zoals eerder gezegd ligt het een beetje aan waar je moet zijn, maar ik zou gewoon de optie van 8.56 nemen denk ik. Als je tochvoor de eerdere optie gaat gewoon ook die eerdere tijd schrijven natuurkijk, desnoods met een opmerking erbij.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:26 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |