Mensen als waht leven echt in een andere realiteit, heb ik het idee.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Opleveren doet het niets eigenlijk. Onze bijdrage had best een stuk symbolischer kunnen zijn vanaf het begin.
Nou, oorlog is in wezen toch een links fenomeen.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:01 schreef Sicstus het volgende:
Oja, stom van me. De rechtsen zijn dol op oorlog, dat is waar ook. Het stadium van cowboytje spelen nooit ontgroeid. Pief paf poef!
Klopt, en insgelijks.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:02 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Mensen als waht leven echt in een andere realiteit, heb ik het idee.
De linksen sturen gewoon een paar zakken geld naar een ontwikkelingsland zodat de lokale warlord daarmee pief paf poef kan doen. Is maar wat je liever hebt.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:01 schreef Sicstus het volgende:
Oja, stom van me. De rechtsen zijn dol op oorlog, dat is waar ook. Het stadium van cowboytje spelen nooit ontgroeid. Pief paf poef!
Die loopt vooral wat te trollenquote:Op woensdag 25 april 2012 23:02 schreef Sicstus het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 april 2012 23:02 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Als we zo beginnen doen de rechtsen hetzelfde en laten daarnaast ook nog een flink aantal levens van onze eigen jonge mensen vernielen.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De linksen sturen gewoon een paar zakken geld naar een ontwikkelingsland zodat de lokale warlord daarmee pief paf poef kan doen. Is maar wat je liever hebt.
We hebben er maar 18 verloren.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als we zo beginnen doen de rechtsen hetzelfde en laten daarnaast ook nog een flink aantal levens van onze eigen jonge mensen vernielen.
Ik vraag me af of onze aanwezigheid in Afghanistan uiteindelijk ergens netto een positief effect heeft opgeleverdquote:
Dat het meedoen met zo'n coalitie veel meer voordelen dan nadelen heeft.quote:
Ja. Als we het niet gedaan hadden dan hadden we internationaal niet meer meegedaan en minder zeggenschap gehad, waardoor we niet konden opkomen voor onze eigen belangen. Belangrijk als je bedrijven als Shell in je land hebt.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of onze aanwezigheid in Afghanistan uiteindelijk ergens netto een positief effect heeft opgeleverd.
De netto-opbrengst daarvan is wat dubieus en voor enkel dat doel hadden we het ook prima anders (met een lager risicoprofiel) aan kunnen pakken. Dit was ook gewoon mee willen spelen met de grote jongens.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Als we het niet gedaan hadden dan hadden we internationaal niet meer meegedaan en minder zeggenschap gehad, waardoor we niet konden opkomen voor onze eigen belangen. Belangrijk als je bedrijven als Shell in je land hebt.
Dat mee willen spelen klopt wel. Maar dat doen we dus niet voor niets.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De netto-opbrengst daarvan is wat dubieus en voor enkel dat doel hadden we het ook prima anders (met een lager risicoprofiel) aan kunnen pakken. Dit was ook gewoon mee willen spelen met de grote jongens.
En die 'miljardenopbrengst' is dan ook bijzonder dubieus om als claim te brengen. Stuur dan Bea nog twee keer de wereld rond op handelsmissies voor die Goodwill, dat lijkt me meetbaarder (en goedkoper)quote:Op woensdag 25 april 2012 23:07 schreef Janneke141 het volgende:
Je mag het ermee eens zijn of niet, maar als je je verantwoordelijkheid neemt bij dit soort missies mag je ook op andere vlakken meepraten en word je uitgenodigd. Goodwill is nu eenmaal slecht in geld uit te drukken.
Ga dat maar aan de familie van die 24 omgekomen militairen vertellen. 'Jammer dat uw zoon of dochter dood is, maar wij hebben nu wel aanzien in de ogen van de fascistische schurkenstaat Amerika'quote:Op woensdag 25 april 2012 23:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat mee willen spelen klopt wel. Maar dat doen we dus niet voor niets.
Of de netto-opbrengst in geld positief was is eigenlijk niet te berekenen. Maar aanzien is ook wat waard. En misschien is de veiligheid in de wereld er toch ook wel iets beter van geworden. Je weet het niet.
Het blijft een dubieus motief en sowieso een weinig efficiente investering wat dat betreftquote:Op woensdag 25 april 2012 23:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat mee willen spelen klopt wel. Maar dat doen we dus niet voor niets.
Of de netto-opbrengst in geld positief was is eigenlijk niet te berekenen. Maar aanzien is ook wat waard.
Ja daar zal de lokale krijgsheer sponsoren en bewapen vast aan bijgedragen hebbenquote:En misschien is de veiligheid in de wereld er toch ook wel iets beter van geworden. Je weet het niet.
Nog meer speelt dat een rol voor Australië. Wat hebben die te zoeken in Afghanistan, zou je zeggen? Nou, ze weten dat ze Australië zelf nooit kunnen verdedigen tegen China. Dan moeten de VS dus voor ze garant staan. Daarom moeten ze nu achter de VS staan in Afghanistan. Zo werkt dat.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:07 schreef waht het volgende:
Iedereen hamert zo op het feit dat het Nederlandse leger klein is, dat klopt en daarom gaan we samenwerkingen aan. Dat betekent dus dat je zelf ook iets moet doen. Daarom gaan we naar Afghanistan, Congo en waar we ook heen moeten. De paar miljarden die kost zijn een schijntje t.o.v. de baten.
We zullen het nooit weten. En even door de duidelijkheid: ik ben geen voorstander van al die preventieve oorlogen, maar nu de situatie er toch ligt vind ik het verstandig dat we ons steentje bijdragen.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En die 'miljardenopbrengst' is dan ook bijzonder dubieus om als claim te brengen. Stuur dan Bea nog twee keer de wereld rond op handelsmissies voor die Goodwill, dat lijkt me meetbaarder (en goedkoper)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |