Dus het wordt een kabinet met D66.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:03 schreef BasEnAad het volgende:
VVD, CDA en PvdA samen zou echt een ramp zijn. Weg vrijheid en betutteling viert hoogtij.
Goed voor de toekomst van Nederland enzoquote:Op woensdag 25 april 2012 19:07 schreef SiIk het volgende:
[..]
Dus het wordt een kabinet met D66.
Blijkbaar.
Paars-plus komt er alleen als paars niet kan, dus dan stem je toch lekker op paars.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:11 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Waar is Paars-Plus? Het lijkt me toch een vrij realistische optie. Ik ben benieuwd wat nou het motief is achter het vergeten van opties.
Nog een keer Rutte moeten we inderdaad niet willen met z'n allen.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:17 schreef Ryan3 het volgende:
Als Rutte maar niet de chef wordt, PvdA, VVD, D66.
Ja, die miste ik ook. Zouden beiden kunnen.quote:Op donderdag 26 april 2012 08:14 schreef Snackman het volgende:
Ik mis hier een andere mogelijkheid:
VVD-SP-PVV, toch een oudsider.
SP-VVD, ook mogelijk.
Nee, maar Samsom zie ik ook niet als premier. Pechtold maar doen dan?quote:Op woensdag 25 april 2012 22:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nog een keer Rutte moeten we inderdaad niet willen met z'n allen.
dit!quote:Op woensdag 25 april 2012 21:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
PvdA VVD D66 is het mooiste.
Elke combinatie met CDA heb ik liever niet.
Alles behalve Pechtold. Pechtold is het minst geschikt voor die functie.quote:Op donderdag 26 april 2012 12:39 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Nee, maar Samsom zie ik ook niet als premier. Pechtold maar doen dan?
Links heeft al aangegeven niet met de PVV samen te willen werken en het akkoord dat er lag met de VVD en het CDA was al niet zo best. Vandaar ook dat hij gedoogde. En later in de kattenbak heeft die het nog erger lopen maken. Kortom, ik acht de kans zeer klein dat er een formatie met de PVV erin komt.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:21 schreef Joene het volgende:
leuk ook om de PVV gelijk uit te sluiten
Maar het gaat toch niet alleen om wat links wil?quote:Op donderdag 26 april 2012 14:14 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Links heeft al aangegeven niet met de PVV samen te willen werken en het akkoord dat er lag met de VVD en het CDA was al niet zo best. Vandaar ook dat hij gedoogde. En later in de kattenbak heeft die het nog erger lopen maken. Kortom, ik acht de kans zeer klein dat er een formatie met de PVV erin komt.
Na de afgelopen 1,5 jaar zou rechts een gepaste bescheidenheid passen....quote:Op donderdag 26 april 2012 14:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar het gaat toch niet alleen om wat links wil?
De rechtse partijen hebben toch net zoveel in te brengen?
Ik snap niet wat dit te maken heeft met mijn verhaal.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar het gaat toch niet alleen om wat links wil?
De rechtse partijen hebben toch net zoveel in te brengen?
Jij schrijft dat Links niet samen wil werken met de PVV. Dus ik schrijf dat Rechts ook meetelt.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:22 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ik snap niet wat dit te maken heeft met mijn verhaal.
Pechtold gaat het ook niet doen (dus maak je maar geen zorgen). Hij blijft in de kamer.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:03 schreef Snackman het volgende:
[..]
Alles behalve Pechtold. Pechtold is het minst geschikt voor die functie.
Op dit moment zit er geen geschikte premier in de 2e kamer.
Maar als ik zou moeten kiezen, kies ik voor toch voor Rutte.
Juist! In de hoek en mond houden tot één oktober!quote:Op donderdag 26 april 2012 14:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Na de afgelopen 1,5 jaar zou rechts een gepaste bescheidenheid passen....
Ditquote:Op donderdag 26 april 2012 14:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En in jouw poll zijn de keuzemogelijkheden beperkt, want niet alle partijen staan er in.
quote:Op donderdag 26 april 2012 14:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jij schrijft dat Links niet samen wil werken met de PVV. Dus ik schrijf dat Rechts ook meetelt.
Meer niet.
En in jouw poll zijn de keuzemogelijkheden beperkt, want niet alle partijen staan er in.
Heb ik net niet geschreven dat ze het zeer waarschijnlijk hebben verbruid met rechts?quote:Op woensdag 25 april 2012 18:58 schreef Drommeldaris het volgende:
Kleine partijen en onmogelijke opties zijn buiten beschouwing gelaten (<4). Uiteraard ben ik opties vergeten maar dat heb ik expres gedaan![]()
Maar ik mag toch wel hopen op een coalitie met PVV? Zelfs daar staat hij niet bij!quote:Op donderdag 26 april 2012 14:37 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
[..]
Heb ik net niet geschreven dat ze het zeer waarschijnlijk hebben verbruid met rechts?
Hopen mag altijd alleen de kans dat de PVV in een coalitie komt is nihil tenzij ze 50 zetels oid gaan halenquote:Op donderdag 26 april 2012 14:38 schreef SkryZx het volgende:
[..]
Maar ik mag toch wel hopen op een coalitie met PVV? Zelfs daar staat hij niet bij!
Jammergenoeg heb je gelijkquote:Op donderdag 26 april 2012 14:39 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Hopen mag altijd alleen de kans dat de PVV in een coalitie komt is nihil tenzij ze 50 zetels oid gaan halen
Ja, dat heb je geschreven, en dat zullen we af moeten wachten.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:37 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
[..]
Heb ik net niet geschreven dat ze het zeer waarschijnlijk hebben verbruid met rechts?
ik zou hem niet per direct uitschakelen , zn actie heeft tegenstanders maar ook voorstanders gemaakt weer deze week.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:39 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Hopen mag altijd alleen de kans dat de PVV in een coalitie komt is nihil tenzij ze 50 zetels oid gaan halen
als SP/PVDA wint , ga ik vast mn spullen pakken dat is wel het laatste wat nederland kan gebruiken.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:40 schreef SkryZx het volgende:
[..]
Jammergenoeg heb je gelijk.
Ik denk trouwens SP,PvdA,GL (D66)
Rechts heeft het tegenwoordig verprutst bij de kiezer... SP/PvdA wint hem en gaan met die partijen verder..
Ja die was ik vergetenquote:Op donderdag 26 april 2012 14:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat heb je geschreven, en dat zullen we af moeten wachten.
Maar toch blijf ik erbij dat alle partijen in de poll horen te staan.
Of de keuzemogelijkheid: anders
Begroting van de PvdA is ondertussen al doorgerekend toch? Als dat inderdaad structureel een beter resultaat oplevert zie ik het probleem er nog niet zo van in. SP zou in mijn ogen zeer slecht voor Nederland zijn.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:44 schreef Joene het volgende:
[..]
als SP/PVDA wint , ga ik vast mn spullen pakken dat is wel het laatste wat nederland kan gebruiken.
De belasting verlaging bij burgers door wilders, en de miljard bezuiniging op ontwikkelingshulp zijn ook primaquote:Op donderdag 26 april 2012 14:46 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ja die was ik vergeten
[..]
Begroting van de PvdA is ondertussen al doorgerekend toch? Als dat inderdaad structureel een beter resultaat oplevert zie ik het probleem er nog niet zo van in. SP zou in mijn ogen zeer slecht voor Nederland zijn.
dit ja. domme poll zo.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat heb je geschreven, en dat zullen we af moeten wachten.
Maar toch blijf ik erbij dat alle partijen in de poll horen te staan.
Of de keuzemogelijkheid: anders
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cordon_sanitairequote:Op donderdag 26 april 2012 14:49 schreef Joene het volgende:
Maar goed daar praten we hier niet over, ik zie niet in waarom er niet een kabinet zou kunnen komen met een eventueel groot pvv. althans niet bijvoorbaat , stel wilders haalt 30+ zetels kunnen ze niet echt om hem heen.
Als Wilders 30 zetels haalt ga ik 1 van die semen-based recipes proberenquote:Op donderdag 26 april 2012 14:49 schreef Joene het volgende:
Maar goed daar praten we hier niet over, ik zie niet in waarom er niet een kabinet zou kunnen komen met een eventueel groot pvv. althans niet bijvoorbaat , stel wilders haalt 30+ zetels kunnen ze niet echt om hem heen.
Kan best hoor. Ze konden in 1977 zelfs om de PvdA heen, die 53 zetels haalde.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:49 schreef Joene het volgende:
Eens. Meest realistische optie in dezen denk ik toch Paars.quote:Op donderdag 26 april 2012 10:18 schreef GSbrder het volgende:
D66 moet niet in een kabinet willen stappen met conservatief links.
Wat is de meest realistische optie buiten dezen dan?quote:Op donderdag 26 april 2012 18:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Eens. Meest realistische optie in dezen denk ik toch Paars.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |