Dan moet je goed genoeg zijn om dat te kunnen vragen en genoeg lef hebben om het te durven vragen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:15 schreef Zorro het volgende:
[..]1500 per optreden? Hoe moet dat?
Ik heb 2 coverbands, 1 ACDC en 1 classic rock.
We vinden het al luxe als we 50 Euro pp overhouden aan een optreden
Niks aan toe te voegen eigenlijkquote:Op donderdag 3 mei 2012 08:28 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Komt me zeer bekend voor. Ik modder ook al aan met 'eigen' bandjes sinds ik 15 ben ofzo, het is lastig om het puur en alleen op basis van artistieke bevrediging vol te houden (voor mij dan). Muziek is inderdaad ook plezier maken met je vrienden en veel optreden. Voor je ervaring is het ook helemaal niet verkeerd om een keer in een goed geoliede, veel spelende en professionele band te spelen. Met de coverbands waarin ik heb gespeeld hadden we ook altijd veel meer succesMaar ja, dat is wel te verklaren.
Doorslaggevend zou voor mij de muziek zijn. Als ik elke Relight My Fire en I'm so excited zou moeten stampen, no thanks. Maar als ze coole dingen en een vette show maken: gewoon doen! Voor je 'eigen werk' zou je misschien een klein (thuis)projectje kunnen opzetten ofzo, want van zelf liedjes schrijven leer je natuurlijk ook echt veel.
Daar gaan dan natuurlijk ook nog wel kosten af. Maar het is vooral dat ze een heel avondvullend programma aanbieden, ze hebben een eigen DJ. Dus eerste een set van een uur, in de pauze lekker een DJ, dan weer een set van een uur, en dan de rest van de avond DJ. Ze zijn dus ook met licht en geluid in feite beschikbaar om in 1 klap een hele avond te regelen en vullen, daar betalen mensen weer voor.quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:15 schreef Zorro het volgende:
[..]1500 per optreden? Hoe moet dat?
Ik heb 2 coverbands, 1 ACDC en 1 classic rock.
We vinden het al luxe als we 50 Euro pp overhouden aan een optreden
Heb hem geprobeerd inderdaad best rot riffiequote:Op woensdag 2 mei 2012 19:13 schreef Cynic het volgende:
Hm, net maar weer eens begonnen met metronoom-oefeningen. Gisteren voor het eerst dat At The Gates nummer met de opname meegespeeld en er is 1 riff die me niet op snelheid lukt...
Dat galopje tussendoor breekt me vreselijk op! Ik zit inmiddels op 130 dat het nog aardig lukt, maar ik geloof dat het orgineel een behoorlijk stuk vlotter gaat.
Wellicht leuk voor mensen met een 7-snaar of gitaar in B gestemd:
http://tabs.ultimate-guit(...)_of_the_soul_tab.htm
Riff B gaat het om.
Begint bij 22 seconden.
Je komt er waarschijnlijk wel mee weg als je ze niet speelt, maar dat is natuurlijk nu net het leukste.
Pff dat je wilt optreden met die blaaskaakquote:Op donderdag 3 mei 2012 00:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja het is echt een lastige keuze, ik vind FCHA ook zeker vet, al loopt het niet altijd even soepeltjes als dat we zouden willen. Maar ik wil gewoon goed bezig zijn en lekker optreden, dat aanmodderen ben ik na jaren in bandjes spelen wel een beetje zat
En even spam gelijk maar
[ afbeelding ]
Ik heb me er maar niet aan gewaagd. Gaat me toch niet lukken.quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:43 schreef genakt het volgende:
[..]
Heb hem geprobeerd inderdaad best rot riffie
Aw ik speel heel veel van dat soort muziekquote:Op donderdag 3 mei 2012 09:48 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb me er maar niet aan gewaagd. Gaat me toch niet lukken.
Heb ook geen gitaar die ik naar B kan stemmen.
Nou ja, omlaag stemmen gaat nog wel maar echt bespeelbaar is het dan niet meer...
Ik heb alleen maar .010 setjes thuis liggen. Net weer een doosje vol gehaald.quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:50 schreef genakt het volgende:
[..]
Aw ik speel heel veel van dat soort muzieken me gitaar stond toevallig in B dus. Gewoon dikkere snaren !
Volgens mij heb je je keuze allang gemaaktquote:
Heb net setjes 0.12 gekochtquote:Op donderdag 3 mei 2012 10:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar .010 setjes thuis liggen. Net weer een doosje vol gehaald.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:37 schreef Braddie het volgende:
[..]
Haha, als je er maar lol in hebt, toch?
Waar jij de meeste lol uit haalt. Als met eigen werk optreden regelen en alles er omheen de lol er van af is lijkt me de keuze makkelijk toch?quote:Op donderdag 3 mei 2012 00:07 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee even een dilemma.
De band waarin ik nu speel vind ik tof qua mensen en qua muziek, maar optreden met eigen werk bands is toch gewoon lastig en je blijft veel aan kut bandwedstrijdjes vast zitten. Nu ben ik gevraagd om in een goedlopende studenten coverband te gaan spelen en twijfel ik wat ik moet doen.
Voor en nadelen:
Huidige band
-Eigen werk is tof
-Goeie groep vrienden
-Muzikaal gaat het okee (wat zwakkere drummer)
-Het staat een beetje stil, als in het kabbelt wat voor er zit niet veel progressie in
-Optreden is gewoon lastig dus je blijft veel bij bandwedstrijdjes hangen
Coverband
-Instappen in een goedlopende band
-Veel goed betaalde optredens
-Ook een toffe groep gasten
-Eigen oefenruimte met eigen backline en materiaal
-Veel/enthousiast publiek (studentenfeestjes)
-Qua muziek ook wat ik leuk vind, geen standaard coverband werk maar ook dance/rock combinaties
-Het blijven toch covers
Wat ik zelf belangrijk vind is toffe muziek maken met een toffe groep gasten en toffe optredens hebben.
Bij eigen werk gaat het fout met de optredens en bij de coverband zit het allemaal goed alleen is het muzikaal net weer wat minder uitdagend omdat je aan bestaande nummers vast blijft zitten.
Ik vergeet vast nog een hoop dingen maar het blijft een kut dilemma.
Ik moest het doen van m`n werk, dus ik begon met wat tegenzin, kon voor weinig een gitaartje overkopen, en na 2-3 maanden vond ik het tòch wel leuk, en ook hier zonder lesquote:Op donderdag 3 mei 2012 18:25 schreef RockNijntje het volgende:
[..], daarom ben ik er toendertijd ook mee begonnen en heb ik geen les
.
Haha, zo begon mijn ma tegen mij toen ik net 2 maanden speelde "Ja, ik wil wedden dat jij Samba Pa Ti sneller kan spelen dan frank"quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:13 schreef genakt het volgende:
Ben begonnen uit een weddeschapDat ik nothing else matters binnen een maand kon spelen. Vies verloren maar wel doorgegaan
Fixedquote:Op donderdag 3 mei 2012 19:17 schreef The_Dean het volgende:
Weddenschappen voor minder dan een krat bierdoosje wijn tellen niet.
Ik dronk toen nog geen bierquote:Op donderdag 3 mei 2012 19:17 schreef The_Dean het volgende:
Weddenschappen voor minder dan een krat bier tellen niet.
Die weddenschap ga ik graag aan.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:21 schreef The_Dean het volgende:
Ik durf te wedden voor een krat bier/doos wijn dat ik als laatste van iedereen hier Samba Pa Ti kan spelen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |