http://www.dekunstwijzer.(...)haap-onthoofd-wordt/quote:Twee Duitse kunstenaars hebben een guillotine gemaakt en geven hun publiek de kans om te beslissen of ze er een schaap mee zullen onthoofden. Met nog 23 dagen te gaan heeft een dikke 60 procent van de mensen ervoor gekozen om het arme dier van een brute dood te redden.
De guillotine is het werk van Iman Rezai en Rouven Materne uit Berlijn. Op een website tonen ze het publiek dat hun toestel wel degelijk werkt. Surfers kunnen er kiezen of het schaap al dan niet onthoofd moet worden. De mannen noemen hun werk een maatschappelijk project dat de huidige toestand van de democratie reflecteert. Ten tijde van publicatie van dit artikel, hadden ruim 190.000 mensen gekozen het schaap te laten leven, terwijl 121.000 bezoekers het dier willen zien sterven.
Als ze het schaap echt zouden onthoofden, riskeren de mannen te worden vervolgd, aangezien het bij wet verboden is dieren zonder reden te doden. Om duidelijk te maken dat het geen publiciteitsstunt is, hebben de Duitsers benadrukt dat het schaap half mei echt zal sterven als de meerderheid daarvoor gekozen zou hebben.
Dierenbeschermers wachten af of de kunstenaars menen wat ze zeggen, maar staan klaar om in te grijpen voor het schaap onthoofd kan worden. ‘Ik kan me niet inbeelden dat ze het dier echt zullen doden’, zegt Bernd Hoffman van PETA. ‘Kunstenaars komen wel vaker met dergelijke provocaties opdraven. En soms houden ze op het internet polls over leven en dood.’ Het antwoord volgt over 23 dagen.
Waarom niet origineel?quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:44 schreef BasEnAad het volgende:
Gaap...
Niet origineel en flauwe aandachttrekkerij.
Die troela maakte ook een tas van haar kat.quote:
De vraag is: wat willen ze ermee bereiken?quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:45 schreef spijkerbroek het volgende:
Guillotine experiment
Zoals ik daar ook al zei: ik stem alleen Ja als de kunstenaars zelf hun nek eronder leggen.
En verder vind ik het totaal geen kunst. Volledig overbodig, dit soort onzin.
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom ik Ja zou stemmen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:46 schreef Psy-freak het volgende:
De vraag is: wat willen ze ermee bereiken?
in denemarken heeft ooit een kunstenaar een goudvis in een blender gedaan, de stekker erin en een pijl naar de 'aanknoop...quote:
Dat van die vis kan ik me nog wel herrineren ja. Ziek.... psychologisch interessant maar ziek.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
in denemarken heeft ooit een kunstenaar een goudvis in een blender gedaan, de stekker erin en een pijl naar de 'aanknoop...
uiteindelijk was er dus een bezoeker die dat ding aanzette en toen stierf de vis...
daaruit is een lange rechtstrijd gelopen _wie_ er daar nu eigenlijk aan dierenmishandeling schuldig was... naar ik meen is zowel de kunstenaar als het museum vrijgesproken en de bezoeker die de blender aanzette was natuurlijk niet meer te vinden...
later was er ook een kunstenaar (ik dacht in Mexico) die een straathond liet verhongeren in en Gallery, tentoongesteld aan het publiek.
Psychologisch volledig nutteloos. Je kent immers de motieven (van bv de bezoeker) niet. Daar wordt geen onderzoek naar gedaan.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:49 schreef Psy-freak het volgende:
Dat van die vis kan ik me nog wel herrineren ja. Ziek.... psychologisch interessant maar ziek.
Dat is zo, maar de vraag waarom bedoel ik. Het is alleen niet te meten, inderdaad.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Psychologisch volledig nutteloos. Je kent immers de motieven (van bv de bezoeker) niet. Daar wordt geen onderzoek naar gedaan.
Net als de Chuck Norrisbrug in Slowakije bv.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:52 schreef Leevancleef het volgende:
Niet origineel, maar het toont wel aan hoe dom het is om de kijker te
laten beslissen over wat dan ook.
Idd.quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:04 schreef Doodloper het volgende:
Doet me denken aan de film The Box uit 2009.Geniale film, althans het begin; op een bepaald moment komt er allemaal onzin bij en is hij totaal niet boeiend meer.
Ik heb Nee gestemd.quote:Op woensdag 25 april 2012 00:43 schreef El_Matador het volgende:
Idd.
Reacties zijn weer lekker hypocriet. 's avonds steken de neestemmers gewoon een bio-industrie-hamburger in hun mik.
Prima, maar kunst is geen democratische waarde. Het is niet meer kunst als meer mensen ja stemmen, zeg maar.quote:Op woensdag 25 april 2012 00:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik heb Nee gestemd.
Niet vanwege het schaap, want dat boeit me totaal niet.
Maar wel omdat ik vind dat dit geen kunst is. Ik zie het nut achter dit "project" totaal niet.
Je bent ook simpel, maar je hebt wel gelijk.quote:Op woensdag 25 april 2012 00:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Noem mij simpel, maar kunst is toch de grootste hoax die er bestaat?²
Dan gaan er een stel gestudeerde mensen, advocaten, rechters, mensen met cash dus, onnozel naar zo'n klodder verf aan de muur kijken en zien daar dan dingen in.quote:Op woensdag 25 april 2012 01:03 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Je bent ook simpel, maar je hebt wel gelijk.
dan had je dus niet moeten stemmen...quote:Op woensdag 25 april 2012 00:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik heb Nee gestemd.
Niet vanwege het schaap, want dat boeit me totaal niet.
Maar wel omdat ik vind dat dit geen kunst is. Ik zie het nut achter dit "project" totaal niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |