idem en ik zit op >50kquote:
Bron?quote:Op donderdag 26 april 2012 08:38 schreef HD9 het volgende:
[..]
idem en ik zit op >50k
Overigens de meeste huurders > 50 jaar zitten met een inkomen > 50 K,
Waar baseer jij op dat meer geld vragen leidt tot meer bouwen? De afgelopen jaren is bij koopwoningen toch wel duidelijk gebleken dat meer geld niet leidt tot meer woningen.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Doe dan maar hetzelfde voor woningen onder de huurgrens, dan gaan we vanzelf naar een echte markt(huur)som, en wordt er genoeg gebouwd.
Dat leid ik af uit de uitgestelde projecten vanwege niet rendabel. En uit de kennis dat veel buitenlandse investeerders aan het aftasten zijn, anticiperend op een vrijere markt.quote:Op donderdag 26 april 2012 08:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waar baseer jij op dat meer geld vragen leidt tot meer bouwen? De afgelopen jaren is bij koopwoningen toch wel duidelijk gebleken dat meer geld niet leidt tot meer woningen.
En is de grondprijs niet een veel logischere oorzaak dan het feit dat ze de huur niet na 3 maanden mogen verdubbelen?quote:Op donderdag 26 april 2012 09:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat leid ik af uit de uitgestelde projecten vanwege niet rendabel.
als er te weinig verkocht wordt, dan laten de gemeentes de grondprijs verder zakkenquote:Op donderdag 26 april 2012 09:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En is de grondprijs niet een veel logischere oorzaak dan het feit dat ze de huur niet na 3 maanden mogen verdubbelen?
mijn buren en hun buren en die daarnaast en daarnaast en hullie ze buren weerquote:
Nope, die grond is veelal al in bezitquote:Op donderdag 26 april 2012 09:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En is de grondprijs niet een veel logischere oorzaak dan het feit dat ze de huur niet na 3 maanden mogen verdubbelen?
Ik ben voorstander, maar de meeste mensen willen een 'instapklaar' huis, en geen klushuis. Die 'heel veel mensen' is een minderheid, en ook die mensen jagen er normaliter een aannemer in. Dus wat is de toegevoegde waarde voor hen dan?quote:Even weer een van mijn gedachtenspinsels: Zou er niet een enorme markt zijn voor "casco"-huizen? Heel veel mensen (topics hier, op TV, IRL) kopen een uitgeleefd oud huis, slopen dat half, en knappen het weer op incl. isolatie e.d.. Wat kan het nou kosten om een vierkant betonnen hok neer te zetten als stabiele basis, waarna diezelfde klusser het nieuwe huis naar eigen smaak kan afbouwen zonder eerst een oud rot huis half te hoeven slopen? Het lijkt me hele leuke gevarieerde wijken opleveren.
Misschien is dat in jouw buurt het geval, maar de stelling dat het merendeel van de hurende 50 plussers met een hoger inkomen dan 50.000 euro bruto, lees ik toch als zijnde geldig voor heel nederland.quote:Op donderdag 26 april 2012 09:20 schreef HD9 het volgende:
[..]
mijn buren en hun buren en die daarnaast en daarnaast en hullie ze buren weer
Hier een bron:quote:Op donderdag 26 april 2012 10:43 schreef sorcees het volgende:
[..]
Misschien is dat in jouw buurt het geval, maar de stelling dat het merendeel van de hurende 50 plussers met een hoger inkomen dan 50.000 euro bruto, lees ik toch als zijnde geldig voor heel nederland.
En dat geloof ik niet zonder betrouwbare bron.
Dat is het, dat ik dat niet in de gaten hadquote:Op donderdag 26 april 2012 11:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
HD9 verwart zloty met euro. Ken beure, he.
Een gecombineerd inkomen? Of bedoel je gewoon in je eentje? Want als dat in je eentje is dan is 50k natuurlijk niet zo heel spannend, als al de 50 bent gepasseerd. Dan heb je iets niet goed gedaan.quote:Op donderdag 26 april 2012 08:38 schreef HD9 het volgende:
[..]
idem en ik zit op >50k
Overigens de meeste huurders > 50 jaar zitten met een inkomen > 50 K,
Doe maar joh, met zes jaar dan ben ik toch wegquote:Op donderdag 26 april 2012 10:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hier een bron:
http://statline.cbs.nl/St(...)=T,G2,G3&STB=G1&VW=T
En dan zien we dat er wel een 15% verschil tussen de mannelijke < 45 en 45-65 groep zit, maar die 50.000 bruto lijkt me heel sterk.![]()
Maar mocht die 50k bruto in sociale huurwoningen kloppen dan pleit het alleen maar meer voor een versnelde scheefhuur maatregel, misschien dat die dan ook nog omgekeerd evenredig met de leeftijden verwerkt kunnen worden.
Dan heb je maximaal geprofiteerd en laat je het land met de puinhopen van de babyboomers achter, nou ben er maar trots op.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:50 schreef HD9 het volgende:
[..]
Doe maar joh, met zes jaar dan ben ik toch weg
Inderdaad, en dan hier een beetje lopen te klagenquote:Op donderdag 26 april 2012 12:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan heb je maximaal geprofiteerd en laat je het land met de puinhopen van de babyboomers achter, nou ben er maar trots op.
AOW uitkeringen naar het buitenland willen ze toch ook gaan veranderen. en zo niet dan zou dat een mooie zijn om die babyboomers bijna te verplichten hier te blijven en hier te consumeren.quote:Op donderdag 26 april 2012 12:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Inderdaad, en dan hier een beetje lopen te klagen
internetloos >??quote:Op donderdag 26 april 2012 12:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En op zijn Poolse landpaard gelopeerde hij naar de einder.....![]()
Een internetloze omgeving?
ben wel blij dat ik nog een pensioen gebaseerd op het eindloonstelsel hebquote:Op donderdag 26 april 2012 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
AOW uitkeringen naar het buitenland willen ze toch ook gaan veranderen. en zo niet dan zou dat een mooie zijn om die babyboomers bijna te verplichten hier te blijven en hier te consumeren.
Fantastisch nog 1 punt wat op het conto van de puinhopen van de babyboomers te rekenen is.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:00 schreef HD9 het volgende:
[..]
ben wel blij dat ik nog een pensioen gebaseerd op het eindloonstelsel heb
.... zwaaiend naar MinisterPresident Roemer, die net de allerlaatste betaling aan het gevallen EUbolwerk aan het doen was, terwijl de achterblijvers bedenkelijk naar hun tochtende ex-corporatie galerijflat met betonrot en stadsverwarming uit 1965 zaten te kijken, en zich voornamen om die mankementen in de VVE te besprekenquote:Op donderdag 26 april 2012 12:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En op zijn Poolse landpaard gelopeerde hij naar de einder.....![]()
Wat ik uniek vind is dat en het volume gestegen is en dat gelijktijdig de prijs is gedaald. Normaliter zou bij een stijgende vraag de prijs toch de andere kant om moeten reageren? Kennelijk is er dus een fors gestegen aanbod van huurwoningen, want anders kan ik die combinatie niet echt goed verklaren.quote:Flink meer huizen verhuurd in eerste kwartaal
AMSTERDAM - De markt voor huurhuizen is stevig in beweging. In de eerste drie maanden van dit jaar zijn er flink meer huizen te huur gezet en ook verhuurd in vergelijking met het eerste kwartaal van 2011.
Het aantal transacties steeg met maar liefst 34 procent. De gemiddelde huurprijs daalde met 5 procent.
Dat blijkt uit cijfers van Pararius.nl, het grootste platform voor huurwoningen in Nederland, die donderdag naar buiten zijn gebracht.
In het eerste kwartaal van dit jaar werden er 17.017 woningen via Pararius verhuurd, ruim 16.000 huizen zijn te huur gezet.
Koopwoningen
Volgens het platform is de stijging een rechtstreeks gevolg van de onzekerheid die er nog steeds heerst op de markt voor koopwoningen.
Mensen durven minder snel een huis te kopen en kiezen voor het ‘veilige’ huren. Doordat er sinds eind vorig jaar meer woningen uit het sociale stelsel naar de vrije sector zijn overgeheveld, is de doorstroming volgens Pararius beter geworden
bron: nu.nl
In het bericht staat juist dat er 17.000 huizen verhuurd zijn en er maar 16.000 nieuw te hur zijn gezet, dus dat zou juist weer tegengesteld zijn aan je verklaring.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
Weer even on-topic mensen
[..]
Wat ik uniek vind is dat en het volume gestegen is en dat gelijktijdig de prijs is gedaald. Normaliter zou bij een stijgende vraag de prijs toch de andere kant om moeten reageren? Kennelijk is er dus een fors gestegen aanbod van huurwoningen, want anders kan ik die combinatie niet echt goed verklaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |