Praat me niet over politiek manquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:38 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als je niet politiek geëngageerd bent, ga dan even ergens anders heen.
Ik sla dit deel overquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:40 schreef Drommeldaris het volgende:
Hier alvast de onderwerpen in de TT voor dit deel.
VKZ bedoel jequote:Op dinsdag 24 april 2012 18:40 schreef Faxie het volgende:
[..]
Praat me niet over politiek man![]()
M'n pa is al 35 jaar politicus, en wethouder. Tevens vult hij al 30 jaar belastingen in. Overal waar ik vroeger kwam met m'n ouders was het politiek dit politiek dat
Het komt me de spuigaten uit
En er is een POL gedeelte op Fok, even ter informatie
Misschien had je het niet in de gaten, maar dit is R&P
wat heeft dat er mee te maken?quote:
Dit is een SC. Het mag overal over gaan. Jammer voor je dat het je niet interesseert, maar het gaat hier ook wel eens over dingen die mij niet interesseren. Dan ga ik ook niet lopen miepen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:40 schreef Faxie het volgende:
[..]
M'n pa is al 35 jaar politicus, en wethouder. Tevens vult hij al 30 jaar belastingen in. Overal waar ik vroeger kwam met m'n ouders was het politiek dit politiek dat
Ja, beetje slecht gemod welquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb daar even gelezen, maar wat een hoop onzin daar
en jij hebt het continue alleen over je psychische gesteldheid?quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:40 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ja wij kunnen ook zonder.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar daar moeten mensen maar op budgetteren. Ze weten wanneer het afgeschaft wordt. Time to anticipate.
Toen ik mijn huis kocht heb ik gerekend. Kan ik dit ook zonder HRA betalen? Dat zouden meer mensen moeten doen in plaats van alleen van de belastingteruggave de eindjes aan elkaar kunnen knopen. Ik vind het hoogst onverantwoord om een huis te kopen die je alleen maar met HRA kunt betalen.
Jij snapt nog steeds niet dat de huizenmarkt aan het instorten isquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dan wonen ze wel akelig scheef...
Waarom een huis kopen als je de hypotheek nauwelijks kunt aflossen?
quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jawel, want dan zakken de prijzen weer
En dit is tegenwoordig een SCquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:40 schreef Faxie het volgende:
quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:43 schreef Bartholomeus het volgende:
Mensen, na een dag werken kom ik hier voor slap geouwehoer over tieten, niet voor felle politieke discussies
Waar zeg ik dat IK in de problemen komquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
wat heeft dat er mee te maken?
had je huis gekocht zoals mystikvm al zei: had je huis gekocht zodat je het ook zonder HRA kon betalen
sorry dat jij dan in de problemen komt heeft toch helemaal niks te maken met de zinnigheid voor het hele land?
en lang niet alle huiseigenaren zijn het met je eens hoor
sommige beseffen dat ze zelf ook in moeten leveren om een betere economie tot stand te kunnen brengen
Soms hou ik best wel heel veel van jequote:Op dinsdag 24 april 2012 18:42 schreef Myraela het volgende:
Mij kan het ook allemaal niet zoveel schelen. Zolang het maar lekker rechts is, that's all I know.
Tieten??? KPDquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:43 schreef Bartholomeus het volgende:
Mensen, na een dag werken kom ik hier voor slap geouwehoer over tieten, niet voor felle politieke discussies
Er is maar 1 rechtse partij in Nederlandquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:42 schreef Myraela het volgende:
Mij kan het ook allemaal niet zoveel schelen. Zolang het maar lekker rechts is, that's all I know.
Lekker makkelijk praten.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jawel, want dan zakken de prijzen weer
Juist wel, omdat de prijzen zakken!quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:43 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ja en dan komen die mensen toch in de problemenAls de huizenprijzen nu nog meer zakken, dan krijgen mensen hun huis nooit meer verkocht.
Wat betekend dat starters geen mogelijkheid hebben om een huis te kopen, omdat er geen goedkope huizen zijn
quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:45 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Er is maar 1 rechtse partij in Nederland
Het probleem is dat wij nu de rekening gepresenteerd krijgen van 30 jaar ongebreideld kapitalisme waarin het hebben van veel bezit werd aangemoedigd. Met als gevolg dat veel mensen onverantwoorde aankopen hebben gedaan en zich in ondoorzichtige financiële constructies hebben gestort. De blaren waar wij nu op moeten zitten is dat we een onhoudbaar systeem hebben.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:43 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ja wij kunnen ook zonder.
Maar ik ken ook mensen die toen ze hun huis kochten, ook zonder konden.
Alleen de economie is zo naar de klote, dat ze nu ook niet meer zonder HRA kunnen
Juist wel? Goedkoper huis zorgt voor meer vraag naar huizen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:43 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Alleen de economie is zo naar de klote, dat ze nu ook niet meer zonder HRA kunnen
[..]
Jij snapt nog steeds niet dat de huizenmarkt aan het instorten is
TOEN was het geleende bedrag normaal... NU niet meer
[..]
Ja en dan komen die mensen toch in de problemenAls de huizenprijzen nu nog meer zakken, dan krijgen mensen hun huis nooit meer verkocht.
Wel dus.quote:Wat betekend dat starters geen mogelijkheid hebben om een huis te kopen, omdat er geen goedkope huizen zijn
Daarom moet die shit ook niet in 1 jaar gebeuren maar over 30 jaar.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Lekker makkelijk praten.Dat is het geld van andere mensen waar je het over hebt. Mensen die wel 7 ton voor het huis hebben betaald die het dan ineens voor 5.5 ton weg moeten doen.
Goede oplossing inderdaad.
een huis kopen blijft een manier van speculeren (een lucratieve tot voor kort dat wel)quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Lekker makkelijk praten.Dat is het geld van andere mensen waar je het over hebt. Mensen die wel 7 ton voor het huis hebben betaald die het dan ineens voor 5.5 ton weg moeten doen.
Door de HRA!quote:jij snapt nog steeds niet dat de huizenmarkt aan het instorten is
Die prijzen gaan niet zakkenquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Juist wel, omdat de prijzen zakken!![]()
De verkoop van huizen zit op slot juist door de idioot gestegen prijzen. De prijzen zijn met zo'n 100% gestegen in 10 of 15 jaar of zo, terwijl de lonen natuurlijk veel minder gestegen zijn.
Er moet sowieso wat aan de huizenmarkt gebeuren. En bovendien is de HRA een kostenpost waar de staat nog niet op bezuinigd heeft.
Het punt met huizen is dat iedereen dacht bij aanschaf over X tijd wel een godsvermogen winst te kunnen maken. Guess what, waar het omhoog kan, kan het dus ook naar beneden. De prijzen zijn jarenlang excessief gestegen, onder andere door het stimuleringsbeleid ten aanzien van schulden (zoals de HRA) maar ook doordat banken maar een eind raak financierden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:43 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
[..]
Jij snapt nog steeds niet dat de huizenmarkt aan het instorten is
[..]
Wat betekend dat starters geen mogelijkheid hebben om een huis te kopen, omdat er geen goedkope huizen zijn
Goed punt. Maar wat is die echt rechtse partij dan?quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:47 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Sorry, ik heb de partijen onderverdeeld in rechts links midden en ronduit debiel
Nou, een dak boven je hoofd is natuurlijk wel een eerste levensbehoefte... Dus daar mogen we wel voorzichtig mee zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:47 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
een huis kopen blijft een manier van speculeren (een lucratieve tot voor kort dat wel)
als je niet bereid bent risico te lopen moet je blijven huren
of neem je het ook zo op als iemand wat verliest op aandelen?
Een huis kopen met het idee dat je het later voor winst kunt verkopen is sowieso dom. Iedereen had kunnen weten dat dit piramidespel uiteindelijk spaak zou lopen. Bovendien kunnen ze natuurlijk ook gewoon blijven wonen waar ze al zittenquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als ik zeg dat het niet de PVV is weet je dan genoeg?quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:48 schreef heloef het volgende:
[..]
Goed punt. Maar wat is die echt rechtse partij dan?
Huizen en aandelen zijn niet echt hetzelfde.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:47 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
een huis kopen blijft een manier van speculeren (een lucratieve tot voor kort dat wel)
als je niet bereid bent risico te lopen moet je blijven huren
of neem je het ook zo op als iemand wat verliest op aandelen?
Als je dat kan als starterquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:48 schreef Patje1987 het volgende:
Het is een goede tijd om een huis te kopen
QFTquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Huizen en aandelen zijn niet echt hetzelfde.
Buiten dat is het nog steeds een goede tijd om het te doen. Als je het kunt betalen anders is het toch sowieso niet slimquote:
We hebben het niet over wist, we hebben het over enorme verliezen die mensen op een huis moeten maken. Sowieso al in de huidige huizenmarkt en dan al helemaal als je ook nog eens wil dat de huizen in prijs dagen omdat er geen hra meer zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Een huis kopen met het idee dat je het later voor winst kunt verkopen is sowieso dom. Iedereen had kunnen weten dat dit piramidespel uiteindelijk spaak zou lopen. Bovendien kunnen ze natuurlijk ook gewoon blijven wonen waar ze al zitten
Als je je huis met verlies verkoopt, dan kan je nauwelijks een nieuw huis meer kopenquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:48 schreef Bartholomeus het volgende:
En zo groot is het probleem nieteens eigenlijk, een volgend huis koop je immers ook goedkoper
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |