Allemachtig.quote:In een poging het aantal rokers radicaal terug te dringen wil Nieuw-Zeeland de prijs van een pakje sigaretten verhogen naar maar liefst 100 dollar (61 euro).
De maatregel is er een uit een heel pakket aan voorstellen dat het ministerie van Gezondheid heeft gedaan. Doel is om in 2025 het hele land rookvrij te hebben. Prijsverhogingen zijn volgens het ministerie de meest effectieve manier om dat te bereiken.
Een pakje sigaretten zou in het voorstel niet direct 100 dollar kosten. Eerst zou de prijs met 30 tot 60 procent worden verhoogd, om die vervolgens elk jaar met 30 procent verder op te drijven. Rond 2020 zouden Nieuwe-Zeelandse rokers dan 100 dollar moeten neerleggen voor hun pleziertje.
Beetje merkwaardige doelstelling voor een land wat vrij pretendeert te zijn.quote:Doel is om in 2025 het hele land rookvrij te hebben.
ja of zwarte handel in peukenquote:Op dinsdag 24 april 2012 13:54 schreef Angel-Joy het volgende:
Komt er dan niet veel meer geweld en diefstallen?
Want als iets niet meer betaalbaar is moet het maar gestolen worden? Jij hebt ook geen gestolen sport auto voor de deur staan?quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:53 schreef Viajero het volgende:
De georganiseerde misdaad bedankt de Nieuw-Zeelandse regering voor dit wijze besluit.
Van wie was die uitspraak ook alweer?quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:52 schreef Black_Ninja het volgende:
Kijk dat zijn verhogingen die helpen, zoals het hier gaat is het puur een kikker in een pan langzaam gaar koken...
"Gisteren was er een inbraak in een huis. Juwelen, laptops en cash geld bleven liggen. De buit was 3 sigaretten. De politie is bezig met een klopjacht. De eigenaar van de sigaretten is ontroostbaar."quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:54 schreef Angel-Joy het volgende:
Komt er dan niet veel meer geweld en diefstallen?
Dit is een voorstel van een ministerie. Niet van de regering.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:53 schreef Viajero het volgende:
De georganiseerde misdaad bedankt de Nieuw-Zeelandse regering voor dit wijze besluit.
snuiven zonder peukenquote:Op dinsdag 24 april 2012 13:56 schreef Karina het volgende:
Je kunt beter gaan snuiven bij dat bedrag.
Hahaquote:Op dinsdag 24 april 2012 13:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"Gisteren was er een inbraak in een huis. Juwelen, laptops en cash geld bleven liggen. De buit was 3 sigaretten. De politie is bezig met een klopjacht. De eigenaar van de sigaretten is ontroostbaar."
quote:
Ja ik snap dat je coke bedoeltquote:Op dinsdag 24 april 2012 13:57 schreef Karina het volgende:
[..]
Coke snuivenEn dan koop ik wel een electronisch sigarettensetje.
Ik denk dat hij met georganiseerde misdaad doelt op mensen die zich organiseren om illegaal sigaretten aan de man te brengen, niet op twee figuren die afspreken samen in te breken.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:55 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Want als iets niet meer betaalbaar is moet het maar gestolen worden?
Oh bedoel je dat, ik heb nog nooit gesnoven dus dat wist ik helemaal nietquote:Op dinsdag 24 april 2012 13:58 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ja ik snap dat je coke bedoelt
Maar tijdens het snuiven is er niks lekkerder dan een peukie
Neukenquote:Op dinsdag 24 april 2012 13:58 schreef stevenmac26 het volgende:
Maar tijdens het snuiven is er niks lekkerder dan een peukie
Sinds wanneer is de kostprijs van een sportwagen lager dan die van een pakje sigaretten?quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:55 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Want als iets niet meer betaalbaar is moet het maar gestolen worden? Jij hebt ook geen gestolen sport auto voor de deur staan?
Verbied het dan gewoon! Er zijn minder giftige producten die wel verboden zijn.quote:Doel is om in 2025 het hele land rookvrij te hebben.
En jij denkt dat je met 1000 pakjes zomaar het land binnen kan wandelen?quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:58 schreef Angel-Joy het volgende:
Dan neem ik 1000 pakjes sigaretten mee naar Nieuw-Zeeland, word ik nog eens rijk
Succes... Voor een appel krijg je al direct 200 dollar boete.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:58 schreef Angel-Joy het volgende:
Dan neem ik 1000 pakjes sigaretten mee naar Nieuw-Zeeland, word ik nog eens rijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |