quote:
Op maandag 23 april 2012 21:27 schreef Paul het volgende:[..]
Ja want!!!!!!!!
Iedereen moet gelijke kansen krijgen. Dus ook als je minder geld hebt, moet je een goede opleiding kunnen volgen en een goede baan kunnen vinden. Het is iemands eigen verantwoordelijkheid of je die kansen ook benut, natuurlijk.
Mee eens
quote:
Eerlijk delen van de welvaart die we samen opbouwen. Er mogen best verschillen van inkomen zijn, maar de sterkste schouders kunnen en moeten wel de zwaarste lasten dragen. Meer daklozen en armoede in Nederland betekent dat we de verkeerde kant opgaan, helemaal als je ziet dat de topsalarissen heel hard stijgen.
Dat zie ik los van elkaar, topsalarissen die stijgen en meer daklozen en armoede. Geld genereert geld, als de topsalarissen stijgen dan is er bij een gezond bedrijf ook groei voor de midden en lagere inkomens. Groeiende salarissen zijn goed voor de economie.
quote:
Een land, een stad moet Verantwoord groeien. Toekomstgericht. Ogen naar voren. Vertrouwen in wat komen gaat. Stilstaan is achteruitgaan. Werken aan meer welvaart. We zijn geen museum. Maar groeien moet wel in balans, in harmonie met de natuur, de mensen, de omgeving, de geschiedenis, de cultuur.
Dat wil iedereen, maar iedereen geeft er een andere inuvlling aan, iets zegt me dat ik er een andere visie heb op Verantwoord, Toekomstgerischt en Balans
quote:
Geloof in een stuurbare samenleving. Je kunt vanuit de politiek lang niet alles beïnvloeden. De samenleving is niet helemaal maakbaar zoals je wilt. Maar je kunt wel sturen. Zorgen dat het de goede kant opgaat. De PvdA gaat dat niet uit de weg, ook als het moeilijk is.
De goede kant op? Amsterdam als voorbeeld zeker, die mooie stad gaat naar de knoppen onder het bestuur van de PvdA. De goede kant op? Nog een mooi voorbeeld is Aleid van Utrecht. Verder is minder bestuur en minder regels ook een vorm van bestuur, die ook nog eens stukken goedkoper is.
quote:
Dromen is goed, maar een stad is geen luchtkasteel, er moet ook bestuurd worden. Dat kan alleen als je principes en idealen realistisch in de praktijk brengt, met respect voor iedereen en alles wat er is. De PvdA is een partij die op een haalbare manier aan een betere samenleving. Dromen is goed, doen is beter.
Respect voor iedereen en alles wat er is, maar ondertussen de 1,6 miljoen Wilders stemmers schofferen
quote:
Mensen willen meer betrokken worden bij beslissingen die belangrijk voor ze zijn. Eens in de 4 jaar naar de stembus is te weinig in de 21 e eeuw. De democratie moet worden verbeterd, bestuurlijke vernieuwing heet dat. De PvdA heeft nog geen afgerond standpunt over hoe dat precies moet, maar is er wel mee bezig. Betrek de mensen voordat je beslissingen neemt, in plaats van alleen maar achteraf bij beroep en bezwaar.
Mwah bestuurders moeten besturen en niet hun koppie naar de waan van de dag laten waaien. Gewoon 4 jaar doen waarvoor je betaald wordt en niet voor iedere natte scheet het volk raadplegen. Luister wel eens naar mensen die verstand van zaken hebben ook al hebben ze een andere visie dan je idealen.
quote:
Iedereen heeft gelijke rechten en plichten, ongeacht geloof, ras, sexuele geaardheid, geslacht. In feite artikel 1 van de grondwet in Nederland; dat zou dus vanzelfsprekend moeten zijn. Maar soms hoor je politici zeggen dat mensen met een bepaald geloof of ras of sexuele geaardheid andere rechten en plichten hebben. Dat is onverteerbaar en dat vindt iedereen in de PvdA die ik ken.
Mee eens maar dus ook geen positieve discriminatie.
quote:
De PvdA is kortom een progressieve, realistische, sociale en democratische beweging die bouwt aan meer democratie, meer welvaart en een betere toekomst voor iedereen!
Bouwt aan meer democratie, net hadden ze nog geen visie erop hoe het moest. Meer welvaart? Heb ik niet gelezen hoe ze dat gaan bieden.