Done!quote:Op maandag 23 april 2012 21:00 schreef L0t.. het volgende:
Nee maar mijnes kan er wel uitBereken m'n NOD vanaf m'n eisprong dus dat duurt nog even
You're on the listquote:Op maandag 23 april 2012 21:00 schreef Lijnloos het volgende:
Die van mij mag wel op 12-05-2012... da's dag 29, volgens normaal is dat te laat, maar de laatste tijd toch vaak over de 28 heen.
Dank en veel plezier in Z&G!quote:Op maandag 23 april 2012 21:03 schreef rebel-angel het volgende:
dan wens ik jullie allemaal veel suc6 en hoop jullie snel in het andere topic te zien
Haha geeft nietquote:Op maandag 23 april 2012 21:09 schreef _aurum_ het volgende:
Mijn NOD is 11 mei en sorry voor het dichtgooien, wou 'm aanpassen op de pad maar dat lukte dus niet
Ik pies nog altijd positieve ovutesten en word niet ongesteldquote:Op maandag 23 april 2012 20:43 schreef Frummeltje86 het volgende:
[..]
Hoe gaat het inmiddels bij jou?
En de andere dames? Sethiwe? Chanty? Fenne?en de rest natuurlijk ook
ik heb wel weer zin in een nieuwe streepjesregen!
Wat goed! Lekker snel ookquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:44 schreef Omentielvo het volgende:
rebel-angel en sterrenmun, gefeliciteerd met de streepjes. Erg leuk om te zien.
Ik ben vandaag weer naar Geertgen geweest. En als het ontdooien goed ga krijg ik volgende week woensdag mijn tweede terugplaatsing. Voor nu heb ik weer een mooi medicatieschema gekregen.
Gewoon doen wat je zelf wilt, niets overhaastenquote:Op dinsdag 24 april 2012 17:15 schreef Fieder het volgende:
Ja ik ben precies 4 weken na de curettage ongesteld geworden! Had er nog niet op gerekend, ivm dat vage ovustreepje. Dat dus vanmorgen weer wit was.Geloof niet dat ik geschikt ben voor die testen, zit mezelf veel te druk te maken...
Moeilijk he Sparkling, wachten? Verwacht je dat je cyclus nu ook lang zal zijn?
Omentielvo, wat spannend zeg! Ik zal duimen. En wat Kolonia vroeg: krijg je te horen hoe t je gedoneerde eitjes vergaat? Zal wel niet... maar zou wel leuk zijn!
Ik denk dat ik nog één cyclus afwacht en dan weer ga beginnen. Merk dat de meeste meiden meteen door willen maar ik ben er nog niet aan toe...Na deze cyclus ben ik ook bij de gyn geweest voor nacontrole, voelt veiliger ofzo...
Ja dat snap ik wel hoor, dat doemdenkerige heb ik ook best welquote:Op dinsdag 24 april 2012 17:27 schreef Fieder het volgende:
Ik ben nogal een doemdenker LotGa ik denken dat mn hormonen niet in orde zijn enzo...
Nu bijv met dat streepje aan t begin van mn cyclus die nu weer weg is. Is vast allemaal normaal/ logisch te verklaren, maar ik zoek er dan van alles achter.
En wil me niet druk maken; dus dan maar niet testen.![]()
Ben toch niet bezig, dus testte eigenlijk uit nieuwsgierigheid.
He getsie... Ik heb trouwens wel vaker gezien in dit topic dat men zwanger bleek te zijn na een ziekteperiode. Weet je zeker dat er niet meer aan de hand is? In ieder geval beterschap!quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:12 schreef Chanty het volgende:
Ik vond het vanochtend al apart dat mijn temp omhooggeschoten was van 36,35 gister naar 36,80 vandaag. Inmiddels zit ik op 39 en de misselijkheid en hoofdpijn, het hoesten en de pijn in de rug zal niet van een zwangerschap zijnDaar gaat mijn tempgrafiek en t komt ook nog super slecht uit nu...
Balen! Het heerst nogal volgens mij, hoor van veel mensen dat ze ziek zijn. Beterschap!quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:12 schreef Chanty het volgende:
Ik vond het vanochtend al apart dat mijn temp omhooggeschoten was van 36,35 gister naar 36,80 vandaag. Inmiddels zit ik op 39 en de misselijkheid en hoofdpijn, het hoesten en de pijn in de rug zal niet van een zwangerschap zijnDaar gaat mijn tempgrafiek en t komt ook nog super slecht uit nu...
Beroerd maar wel minder erg dan gisteren al blijft de koorts hoog en veel hoesten. Gelukkig is de rugpijn weg. Hoor vaak dat zwangere vrouwen last krijgen van hun rug, als dat voelt zoals gisteren dan staat me nog wat te wachtenquote:Op woensdag 25 april 2012 16:15 schreef Fieder het volgende:
Jullie zijn lief
Chanty, hoe is het vandaag met je?
Sparkling, balen dat lange wachten. Maar het is waarschijnlijk wel normaal voor jou dan.
Na 2 dagen hevige krampen en veel bloedverlies (stromend) is het nu weer gestopt? Mijn normale ongi duurt altijd een dag of 7.
Maar heb gelezen dat als het helder rood is, je het als ongi mag tellen. Ben benieuwd wanneer nu de volgende komt, zal maar zorgen dat ik er altijd op voorbereid ben. Over 2 weken weekendje Centerparcs, zou fijn zijn als het dan niet weer begint.Ben geen fan van tampons.
Meestal voel ik het wel aankomen, krampen van tevoren, maar deze keer dus niet. Werd erdoor overvallen.
Lees wisselende verhalen, de een is heel licht ongesteld en de ander juist heel lang en zwaar na curettage....
Hoe weet je zo zeker dat je geen eisprong gehad hebt dan? Ik vind het toch wel verdacht klinken hoorquote:Op woensdag 25 april 2012 21:44 schreef .Sparkling. het volgende:
Rot dat het zo'n heftige menstruatie was Fieder! Gelukkig is het nu voorbij, hoop voor je dat je vanaf nu weer een regelmatige cyclus hebt!
Ik weet niet waar mijn lichaam last van heeft maar als ik niet beter zou weten zou ik denken dat ik weer zwanger ben. Ik heb al een paar dagen lage krampen, ben met vlagen misselijk, pijn aan mijn borsten en het belangrijkste, ik kan niet naar de wc voor de grote boodschap. Dat bleek achteraf het teken te zijn dat ik zwanger was. Maar ik heb nog helemaal geen eisprong gehad sinds de miskraam dus zwanger zijn is dan uitgesloten hè?
Nou ja, komt wel weer goed maar het is zo vervelend
Ahh oké, nouja misschien komt je menstruatie er wel aan dan..quote:Op woensdag 25 april 2012 22:18 schreef .Sparkling. het volgende:
Door ovulatietesten en normaal voel ik hem. Dus tenzij ik ik hem niet meer kan voelen en ik mis getest heb, heb ik er geen gehad.
Eergisteren was de test negatief dus meer dan afwachten zit er sowieso niet in.
quote:Op woensdag 25 april 2012 23:31 schreef bellelena het volgende:
En ja hoor, nog iemand die ik ken zwanger....
.Sparkling. dat klinkt best spannend! Misschien door andere buikpijnen dat je je eisprong dit keer gemist hebt? Ik duim voor je!
kijk het gewoon ff aanquote:Op donderdag 26 april 2012 16:37 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik vermoed zelf eigenlijk al heel lang dat ik PCOS of iets dergelijks heb. Op mijn 15e ongesteld geworden voor het eerst met veel pijn en heel erg onregelmatig. Toen aan de pil gegaan (Microgynon 30) en dat ging goed. Tot een jaar of 4 geleden, toen werd ik ineens niet meer ongesteld in de stopweek. Samen met de huisarts wat zitten puzzelen met verschillende soorten pillen en uiteindelijk uitgekomen op Microgynon 50. Dit ging ook wel aardig, al bleef het erg onregelmatig. Soms werd ik heel laat in de stopweek ongesteld, soms heel vroeg en soms was het heel heftig en soms bijna niet.
Begin september vorig jaar ben ik met de pil gestopt en mijn eerste menstruatie volgde toen op 12 oktober, de volgende op 17 november en toen zou, volgens de gesteste eisprong, mijn menstruatie op 9 janauri pas zijn. Overigens bleek ik toen zwanger te zijn!
Nu heb ik dus een miskraam gehad waarbij ik het vruchtje ben verloren op 21 maart en tot nu toe nog geen eisprong of menstruatie gehad. Ovulatietesten zijn nooit echt positief maar wel altijd een heel duidelijk tweede streepje, ik heb overgewicht, en op sommige plekken ook licht mannelijke vorm van beharing.
Maar.. Er is zeker geen mogelijkheid om dit te laten onderzoeken? Ik kan vinden dat ze pas willen onderzoeken als mensen langer dan een jaar bezig zijn om zwanger te raken zonder succes. En ja, ik heb een onregelmatige cyclus maar ben wel zwanger geweest. En het is ook maar een vermoeden, kan moeilijk naar de huisarts gaan met een onderbuikgevoel he?
quote:Op donderdag 26 april 2012 16:48 schreef bellelena het volgende:
L0t, in mijn aller-directe vriendenkring valt gelukkig ook mee, daar verwacht ik het ook niet echt op hele korte termijn. Maar allerlei kennissen van facebook e.d. die opeens en masse met echo-plaatjes op de proppen komen die ik dan gezellig de hele tijd voorbij zie komen (wel heel leuk ja, maar ik wil zelf ook zo graag!), evenals vrouwen op straat die spontaan lijken te ontvangen terwijl ik voorbij loop
Maar heel stiekem moet ik er ook wel echt een beetje van huilen, zoveel als het er momenteel lijken te zijn... Een beetje het gevoel van "zij allemaal wel, ik eigenlijk ook, maar toch opeens niet"...
Maar ik heb nu wel genoeg gemiept daarover, ik stel voor dat wij allemaal zelf hier begin 2013 babietjes maken en dan met elkaar echo's kunnen gaan uitwisselen![]()
Heeft de huisarts toen nog een reden genoemd waarom je niet ongesteld werd. Ik werd ook niet ongesteld (ontrekkingsbloeding) maar vond dat niet vervelend. Wel een keer na een maand of 6 maandje gestopt met nuvaring waarna ik ongesteld werd en ik weer verder ben gegaan met de nuvaring.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:37 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik vermoed zelf eigenlijk al heel lang dat ik PCOS of iets dergelijks heb. Op mijn 15e ongesteld geworden voor het eerst met veel pijn en heel erg onregelmatig. Toen aan de pil gegaan (Microgynon 30) en dat ging goed. Tot een jaar of 4 geleden, toen werd ik ineens niet meer ongesteld in de stopweek. Samen met de huisarts wat zitten puzzelen met verschillende soorten pillen en uiteindelijk uitgekomen op Microgynon 50. Dit ging ook wel aardig, al bleef het erg onregelmatig. Soms werd ik heel laat in de stopweek ongesteld, soms heel vroeg en soms was het heel heftig en soms bijna niet.
Ze zien er precies uit als mijn testjes, dus ik gok sensitestquote:Op vrijdag 27 april 2012 21:44 schreef Fieder het volgende:
Waar heb jij je testjes vandaan Sparkling? Of mag dat hier niet?
Of ben je te druk met klussen om te antwoorden hihi![]()
niet alleen door de twijfels.. ook het feit dat ons huis eigenlijk nog helemaal niet af is, en dat het voor mij(n carrierre) absoluut niet uit zou komen als ik komend jaar zwanger zou worden wegen mee.. EN dat het dus tijdens da afgelopen vakantie flink tegengevallen is om een kind te hebben.. we zijn er nog niet helemaal aan toe om ons leven in zo grote mate aan te passen..quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:52 schreef .Sparkling. het volgende:
Ah, wat een beslissing Barretje, misschien lukt het nu deze ronde ineens?! Gaan jullie nu echt een jaar wachten door twijfels? Wel een verstandige keus dan
Bellelena, de lichtgroene zijn van Zwangerenkids en niet van Sensitest. Mijn man en ik proberen het wel regelmatig hoor, je weet maar nooit en dan kunnen we het wat dat betreft in ieder geval niet missen.
Stomme vraag misschien maar waarom gaan jullie het deze maand dan nog bewust proberen als je het eigenlijk nog niet wilt?quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:55 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
niet alleen door de twijfels.. ook het feit dat ons huis eigenlijk nog helemaal niet af is, en dat het voor mij(n carrierre) absoluut niet uit zou komen als ik komend jaar zwanger zou worden wegen mee.. EN dat het dus tijdens da afgelopen vakantie flink tegengevallen is om een kind te hebben.. we zijn er nog niet helemaal aan toe om ons leven in zo grote mate aan te passen..
geen stomme vraag..quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:22 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Stomme vraag misschien maar waarom gaan jullie het deze maand dan nog bewust proberen als je het eigenlijk nog niet wilt?
Hmm oké, nou zo maak je het wel heel spannend voor jezelf, ik zou het niet durven dan denk ik.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:27 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
geen stomme vraag..
ik heb ook geen idee..![]()
een soort van "afkicken" misschien???
dan krijgen we gewoon een mini hoorquote:
Ah balen, beterschap! Morgen terugplaatsing toch?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:39 schreef Omentielvo het volgende:
Ik heb een leuke dag gehad. Ben een weekendje naar de camping geweest. Nu helaas ziek thuis.
Oh dat is zeker spannend! Dat krijg je vandaag te horen dus? Duimduimduimquote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:41 schreef Omentielvo het volgende:
Hihi Jaeky, hopelijk word je het snel.
Morgen inderdaad terugplaatsing. Alleen die cyro's moeten goed uit de ontdooing komen. Dus zit nu met spanning op het telefoontje te wachten.
Lijkt me niet. Tenzij ze komen van te korte nachten. Wel op normale tijdstip opgenomen, trouwens. Ik verwacht gewoon een ongesteldheid.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:45 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Oh dat is zeker spannend! Dat krijg je vandaag te horen dus? Duimduimduim![]()
Jaeky lekker onduidelijk dus.. Zou je niet zwanger kunnen zijn of kan dat niet met die tempdaling?
Ohh oké, ja snap ik! Hoe laat moet je er zijn morgen?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:20 schreef Omentielvo het volgende:
Nee. Verleden keer werd ik op de dag zelf gebeld. Maar ik ben wel heel nerveus nu.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:14 schreef bellelena het volgende:
Laatst zei ik hier nog gekscherend dat mijn hele facebook wel zwanger lijkt, nou vandaag kwam er *weer* iemand uit de commodeDat hou je toch niet voor mogelijk gewoon! Ik weet wel dat het lente is, maar zo vruchtbaar was de wereld volgens mij nog nooit. Kan niet anders dan dat wij hier met z'n allen ook binnen no-time aan gaan sluiten hoor!
Waaahh zo erg is het bij mij gelukkig niet! Hopelijke slaat die enorme vruchtbaarheid naar hier over iddquote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:14 schreef bellelena het volgende:
Laatst zei ik hier nog gekscherend dat mijn hele facebook wel zwanger lijkt, nou vandaag kwam er *weer* iemand uit de commodeDat hou je toch niet voor mogelijk gewoon! Ik weet wel dat het lente is, maar zo vruchtbaar was de wereld volgens mij nog nooit. Kan niet anders dan dat wij hier met z'n allen ook binnen no-time aan gaan sluiten hoor!
quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:07 schreef Omentielvo het volgende:
Ik ben net gebeld. Om twaalf uur de terugplaatsing. Spannend.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:07 schreef Omentielvo het volgende:
Ik ben net gebeld. Om twaalf uur de terugplaatsing. Spannend.
Ik denk dat ze dit topic bedoelt: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #114quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:41 schreef Omentielvo het volgende:
Bedankt.
@Brighteyes. Welk topic is dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door jaeky op 03-05-2012 11:50:37 ]fyi: cycli van 27d, O op cd 16, LF is 11d
Pff ja die onzekerheid is ook helemaal niet leukquote:Op donderdag 3 mei 2012 11:37 schreef jaeky het volgende:
Lot, ik heb wekelijk geen idee.
Op zich is alles letterlijk volgens het boekje gegaan, nette eisprong, juiste timing, juiste 'rest' (wat meestal niet het geval was)... Aan de andere kant hebben we ook zoiets, "waarom zou het nu wel gelukt zijn"... We weten het stomweg niet. Geen gevoel, geen instinct,gewoon niets... afwachtend alleen maar.
Maandag was de test negatief, ik geen sindsdien niet meer getest. Ik probeer een soort van rust te bewaren, al lukt dat soms ook weer voor geen meter.
Qua symptomen is het ook weer een compleet radje toe. Ik weet nu echt dat je het pas echt weet als je ongesteld bent, en dat al het andere werkelijk van alles kan betekenen. Dus daar heb ik gelukkig wel van geleerd.
Ik wil gewoon even rust im Kopf,maar dat is wat lastig als je overtijd bent. (al is het maar 1 dagje, want natuurlijk niets is.)
Bedankt voor je antwoordquote:Op donderdag 3 mei 2012 12:13 schreef jaeky het volgende:
Lot: over dat tempen.
De laatste 2 maanden is bij mij nu mooi rustig. Soms dagen een rechte streep, soms 0.1 op of af.
Ik vermoed dat de Etos Zwanger Worden en Hema Visolie daaraan hebben bijgedragen. Daarvoor was het wat onrustiger, maar trends nog steeds goed zichtbaar.
0.7 verschil zou voor mijn doen een incorrecte meting zijn. Ik ben dan ook traag met de bedoelde tempstijgingen (indicatie O) en traag met tempdalingen (indicatie ongesteldheid). Echt van de glijdende grafieken ipv heldere wisselingen. Een enkele uitschieter zou ik persoonlijk dus negeren, past niet bij mij, je moet echt naar het totaal plaatje kijken. Dat betekent dus meestal 2/3 extra metingen/dagen en dan eens kijken hoe het eruit ziet. Zo doe ik het ten minste.
Maar wellicht, reageer je temptechnisch vlotter op de fases. Dat leer je vanzelf.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 11:37 schreef jaeky het volgende:
Lot, ik heb wekelijk geen idee.
Dagboek gewauwel...@ dagboek,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat bedoel je dan precies met : "nette eisprong, juiste timing, juiste 'rest' "
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
over Nods gesproken..quote:Op donderdag 3 mei 2012 11:52 schreef bellelena het volgende:
Jaeky: Misschien toch nog een test proberen. Je bent nu werkelijk overtijd en het is alweer een aantal dagen verder dan maandag. De test dan wellicht morgenochtend met de ochtendurine doen? Wel spannend hoor! Zoals ik eerder al zei, de wereld lijkt wel heel erg vruchtbaar momenteel, dus hopelijk ga jij ook aansluiten in het rijtje van de zwangeren, zou dus gewoon zomaar kunnen! En als je test toch niet positief is, kun je het misschien ook wat meer loslaten daarna, kan ook voor rust zorgen.
Ik heb eigenlijk niet echt een idee wanneer mijn nod is. Het kan komend weekend/begin volgende week zijn, maar ook pas over ca. 1,5 week of het kan zelfs zijn dat mijn eisprong na de mk nog niet geweest is. Dus dan is het in ieder geval nog minstens 14 dagen weg!
Hier blijft het dus voorlopig best spannend!
Ook symptomen die ik heb kunnen nog overal van komen.
Ik had wel een paar dagen terug een drupje bloed bij het afvegen met wat slijm. Zou wellicht dan van een innesteling kunnen zijn?!?! Verder sinds ca. 1 week wat last van pukkeltjes die ik normaal krijg bij mijn ongi. En wat emotioneel, maar dat kan nog steeds zijn sinds de vorige keer. Weet niet zo goed of dat weg is geweest tussendoor. Niet opvallend pijnlijke borsten, af en toe een steekje. Ook onderin mijn buik af en toe een steekje. Wel al een aantal dagen/avonden een wat lage suikerspiegel. Kortom, alle symptomen kunnen ook nog van de mk en het opnieuw opgang komen van mijn cyclus komen denk ik.
L0t: Ik temperatuur niet, dus daar kan ik je helaas niet bij helpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
dat wat je schaalt onder tmiquote:Op donderdag 3 mei 2012 13:05 schreef Barreltje het volgende:
[..]
@ dagboek,
wat bedoel je dan precies met : "nette eisprong, juiste timing, juiste 'rest' "
jup.. die is even lang..quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:14 schreef jaeky het volgende:
De luteale fase is wel altijd even lang? Meestal verschilt dat maximaal 1 dag.
Hmm ja denk idd dat het daar ook door gekomen is. Misschien is het voor mij toch beter om gewoon de wekker vroeg te zetten en wel elke dag op hetzelfde tijdstip te tempen..quote:Op donderdag 3 mei 2012 18:40 schreef Chanty het volgende:
Bellena spannend zou natuurlijk fijn zijn als het zo snel weer raak is
Lot ik temp wel maar denk niet dat ik de juiste persoon ben om je vraag te beantwoordenWat ik van lezen begrepen heb hoort het aardig constant te zijn en een stuk te verhogen na de eisprong. Een verschil van 0,7 is wel behoorlijk (zelfs in mijn tempgrafiek) dus afhankelijk van de temperatuur verder is, zou ik denken dat het misschien komt doordat je langer hebt geslapen of iets anders.
Morgenmiddag naar de gyn. Vind het best engGeen idee ook wat ik moet verwachten. Gaat ie alleen mijn verhaal aanhoren, of gaat ie naar binnen gluren of bloed aftappen
Brrrr zal in ieder geval zorgen dat ik fris en fruitig ben (wat een baan!)
Ah oké! Mss gebruik ik dan wel gewoon een slechte thermometer. Gebruik gewoon die el cheapo van de Etos, wat voor één heb jij?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:02 schreef _aurum_ het volgende:
Ik voel me nog steeds normaal. Ik ga er ook niet vanuit dat het deze keer wel raak is, we zien wel. Zeker sinds het avontuur vorige maand.
Ik hou de temp deze maand bij en als ik langer slaap, dan is mijn temp iets hoger, 0.1. Deze maand 1 keer een uitschieter gehad voor mijn eisprong, maar toen sliep ik ook in een warme kamer (zolder).
Voor ovulatie zit ik tussen de 36.4 en 36.85 met 1 keer een uitschieter naar 37.09.
Na ovulatie zit ik tussen de 37.09 en de 37.25. Vooral de 37.09 komt vaak terug
/numbers
Kwam wel heel mooi uit jaquote:Op vrijdag 4 mei 2012 06:57 schreef Mangostine het volgende:
Sorbo, jouw post lijkt net een reactie op de vraag van l0t.Hilarisch!
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 06:14 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb van de week net de blauw-wit gestippelde van wehkamp besteld en die is verstelbaar. Grote kans dus dattie past. Je zou ook bij prenatal kunnen kijken.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 06:14 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb van de week net de blauw-wit gestippelde van wehkamp besteld en die is verstelbaar. Grote kans dus dattie past. Je zou ook bij prenatal kunnen kijken.
Mental image.... Bij de douane: "heeft u nog wat aan te geven?"...quote:
+1quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:24 schreef Lijnloos het volgende:
jaekyBalen... irritant als je er op zit te wachten terwijl je allang verder wilt.
[..]
Mental image.... Bij de douane: "heeft u nog wat aan te geven?"...![]()
En voor alle meiden hier:sterkte met wachten/klussen/zwanger worden!
Ik ben weer aan het hypochonderen... nu dag 21, en al een week lang soort van vlinders in mijn onderbuik. Zeg maar beetje geborrel, en ik zou ik niet ziijn als ik elke keer niet dacht: "goh, zou het??? " Maar goed, eest maar eens volgende week doorkomen en dan zien we wel verder.
Hoe was het?quote:Op donderdag 3 mei 2012 18:40 schreef Chanty het volgende:
Morgenmiddag naar de gyn. Vind het best engGeen idee ook wat ik moet verwachten. Gaat ie alleen mijn verhaal aanhoren, of gaat ie naar binnen gluren of bloed aftappen
Brrrr zal in ieder geval zorgen dat ik fris en fruitig ben (wat een baan!)
Dat lijkt me ook de juiste volgorde, vooral omdat ik lees dat bij het grootste deel van de vrouwen medicatie helpt. Heb jij inmiddels al kids?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:10 schreef Tally het volgende:
Ik heb ook PCOS Chanty en bij mij zijn ze begonnen met clomid pillen. Toen dat weinig deed heb ik pas de kijkoperatie gehad. Die me ontzettend mee viel. Ik had meer last van het doorspuiten dan van de kijkoperatie.
Ik heb een dochtertje van 1 jaar inmiddels en we hopen snel voor nummer 2 te kunnen gaan.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:31 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook de juiste volgorde, vooral omdat ik lees dat bij het grootste deel van de vrouwen medicatie helpt. Heb jij inmiddels al kids?
Hè Chanty, ik kan me heeel erg goed voorstellen dat je er van baaltquote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:08 schreef Chanty het volgende:
Nou net terug van het ziekenhuis. Hij heeft een inwendige echo gedaan en het vermoeden van de huisarts klopt. Ik heb dus PCOSMeteen bloed laten prikken en 18 juni krijg ik de uitslag en wordt besproken hoe verder. Hij heeft me alvast van de opties op de hoogte gesteld:
- afwachten maar de kans dat ik nog een eisprong krijg is nihil
- een kijkoperatie waar ze iets doen om de eierstokken te resetten. Maar bij het woord operatie word ik al stikbenauwd dus dat gaat me nog wat te ver
- medicatie, dus dat laatste zal het wel worden.
Beetje mixed feelings nu. Enerzijds ben ik opgelucht dat mijn gevoel dat ik altijd al heb gehad, dat het niet zo makkelijk gaat bij mij, is bevestigd. Anderzijds baal ik van mijn lichaam omdat het niet in staat is te doen wat het moet doen. En ergens heb ik wel vertrouwen erin dat het allemaal wel goed gaat komen met medicatie...
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:28 schreef bellelena het volgende:
En hiermaar 1 streepje...
Nu maar verder afwachten. Hopelijk dan maar een ongi binnen nu en 2 weken en dan de volgende ronde.
Lijnloos: Bij jou is het ook best spannend las ik, hopelijk vliegen de dagen voorbij en mag je snel een tweede streep gaan plassen!
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:17 schreef Fieder het volgende:
Jammer Bellelenawas een mooie dag ervoor geweest.
Volgende keer beter![]()
Hier nog geen ei te bekennen en bruine troepStom lijf
op een streepje?? 5 minutenquote:
Ja ik kon er vorige keren wel een cyclus in ontdekken en had toen ook een eisprong. Maar kreeg afgelopen ronde anderhalve week voor mn menstruatie bruinverlies, ben toen een paar dagen ongesteld geweest en heb nu op dag 16 nog steeds bruinverlies. Bijna 4 weken nu. Ben er wel bekend mee, had het tijdens pilgebruik ook regelmatig maar nog nooit zo lang. Als het volgende week nog niet weg is ga ik even langs de huisarts.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:42 schreef Sethiwe het volgende:
Lot weet het niet meer precies, maar vroeg me af of je continu last hebt van bruin verlies. Is wel heel irritant, kan je er verder wel een cyclus in herkennen?
Wat vervelend Lot, dat bruinverlies...quote:Op zondag 6 mei 2012 00:52 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ja ik kon er vorige keren wel een cyclus in ontdekken en had toen ook een eisprong. Maar kreeg afgelopen ronde anderhalve week voor mn menstruatie bruinverlies, ben toen een paar dagen ongesteld geweest en heb nu op dag 16 nog steeds bruinverlies. Bijna 4 weken nu. Ben er wel bekend mee, had het tijdens pilgebruik ook regelmatig maar nog nooit zo lang. Als het volgende week nog niet weg is ga ik even langs de huisarts.
En hoe gaat het met jou?
Aurum shit
Bij mijn vriendin (waar ik sinds mijn 12e close mee ben) was het meteen bij de eerste keer raak toen ze voor de tweede (en later bleek dus ook de derdequote:Op zondag 6 mei 2012 20:40 schreef Fieder het volgende:
Lijkt me als vriendin trouwens ook wel moeilijk. Je wilt het graag delen maar de ander ook niet kwetsen.
Precies, van sommige mensen kun je het gewoon veel beter hebben dan van anderen.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:58 schreef winka het volgende:
[..]
Bij mijn vriendin (waar ik sinds mijn 12e close mee ben) was het meteen bij de eerste keer raak toen ze voor de tweede (en later bleek dus ook de derde) gingen. Zij had er heel veel moeite mee om met het mij te vertellen. We waren toen ook al een tijdje bezig.
Ik kon alleen maar ontzettend blij voor haar zijnMaar nu een collega van mijn zwanger blijkt te zijn dan heb meer zoiets van: grrr..
SPOILER: egopostOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heel ego-verhaal, maar ik kan het in mijn omgeving niet kwijt en kan moeilijk Lief blijven lastigvallen met al mijn twijfels en spookgevoelens. Zijn instelling is vooral 'we zien t vanzelf wel, schat'. Na verwachting zou ik zo ongeveer de 20e ongesteld moeten worden, dus dat is nog 13 dagen wachten voordat ik ga testen. Duurt nog zo lang, dus vandaar dat ik even mijn verhaal kwijt moest.
Aurum, L0t een dikkevoor jullie
Frummeltje; wauw, bijna getrouwd al!Heb je al zenuwen?
Fieder, sparkling , ik hoop dat jullie cyclussen snel op de rit komen en weer lekker kunnen klussen.
En voor alle anderen ook een dikkenatuurlijk.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
Zeker wel welkom, maar het is geen makkelijk verhaal. Er is een tijd terug vastgesteld dat de immuunstoornis die ik heb, erfelijk is en dat de kans dat mijn kind(eren) het krijgen 50% is. Dus mocht het echt raak zijn, dan levert dat wel een boel dilemma's op.. Vandaar ook dat ik mijn onzekerheden even echt ergens kwijt moest.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:12 schreef Fieder het volgende:
Nanuke, spannende tijden dus! Niet gepland maar wel welkom neem ik aan? Omdat je t over omstandigheden hebt..?
Gister besloten om ervoor te gaanquote:Op maandag 7 mei 2012 15:12 schreef Fieder het volgende:
Logician, welkom! SpannendWaarom moet je eerst ongesteld worden als ik vragen mag?
Haha dat lijkt me wel erg inderdaad! Maar nee, daar ben ik niet bang voorquote:Op maandag 7 mei 2012 17:29 schreef Nanuke het volgende:
Niet bang dat het pak van je man vloekt bij je jurk?Mijn schoonzusje liet me de laatste keer dat ik daar was hun trouwalbum zien en zij vertelde dat ze tegen haar man gezegd had 'je moet niet in [insert vloekende kleur]' waarop hij had geantwoord met 'dat bepaal ik helemaal zelf wel'. Ze maakte zich vanaf die dag nergens meer zorgen om, behalve dus dat hij iets gekocht had wat echt niet paste en dat het er niet uit zou zien op de trouwfoto's.
Ja ovutest wordt steeds duidelijker en ik verlies sinds gisteren door het bruin heen zeg maar een soort van 'slijm' (bahquote:
Haha ja vanavond maar even niet klussenquote:Op maandag 7 mei 2012 20:37 schreef Fieder het volgende:
Oei dan wel even zorgen dat je je ha bezoekje/ klussessie goed plant. Ivm eventueel inwendig onderzoek![]()
Ja, in principe zal er sws nog een onttrekkingsbloeding zijn (een echte menstruatie is het eig niet omdat er geen eisprong geweest is in principe). Daarna gaat je cyclus op gang komen.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:10 schreef Logician het volgende:
Maar is het dan niet zo omdat dit mijn stop week zou moeten zijn dat ik sowiezo ongesteld zal worden voor ik uberhaubt vruchtbaar ben? Voel me ineens heel blond
Kan vanmiddag om 15.20 terecht, ben ook heel benieuwd of er überhaupt iets over te zeggen valtquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:26 schreef Fieder het volgende:
Lot, ik hoop dat je een afspraak hebt kunnen maken vandaag. Ben heel benieuwd wat er gezegd gaat worden.
En dan maar snel aan de klus?
Ah okquote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:07 schreef Logician het volgende:
@Fieder Het is voor mij niet nieuw, ondanks dat het wel een beetje zo voelt![]()
Dit kindje zal een heeeeeeeeel erg welkom nakomertje wordenmijn oudste is alweer 16jr..
Ik merk wel dat nu ik iets ouder ben ik er heel anders in sta qua bewust-zijn en ervaren en voelen?![]()
Ik vind dit zo'n leuk iets.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:07 schreef Logician het volgende:
@Fieder Het is voor mij niet nieuw, ondanks dat het wel een beetje zo voelt![]()
Dit kindje zal een heeeeeeeeel erg welkom nakomertje wordenmijn oudste is alweer 16jr..
Ik merk wel dat nu ik iets ouder ben ik er heel anders in sta qua bewust-zijn en ervaren en voelen?![]()
Het klinkt veelbelovend, succes!!!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:50 schreef Nanuke het volgende:
Hyperhypochonder-modus.Wat leuk gevonden zeg.
Hier houdt vooral het zeurende gevoel in mijn lies(voornamelijk rechts, maar soms ook links) aan. Echt iets wat ik nog niet eerder gevoelt heb, en het trekt soms helemaal door naar mijn heup of mijn been. Heel erg gek.En een vermoeidheid die ik niet goed ken. Het is niet echt fysiek moe, of geestelijk moe, maar echt gewoon een heel futloos gevoel en moeite met concentreren/nadenken.
Ik heb mezelf beloofd zondag vast te mogen testen (want leuke datum) en indien negatief (waarschijnlijk, want wel heel vroeg) dan echt braaf wachten tot rond de 20e. Misschien dat de negatieve test van zondag me dan weer wat rustiger maakt en 'op de plek' zet.
![]()
Ik duim voor iedereen mee, dat er maar weer een mooie streepjesregen mag komen.
We hebben het eerst met de jongens (3 in totaal) besproken voor dat we de keuze hebben gemaakt, ze waren erg enthousiast. Mijn oudste vooralquote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:51 schreef Fieder het volgende:
[..]
Ah okweet ook niet waar ik dat vandaan heb, zelf verzonnen wss
![]()
Maar wel heeel leuk zeg!! Hoeveel kinderen heb je naast je oudste? En weten zij dat jullie nog een kindje willen of wordt het een surprise! Leukk!!
Raar he, is gewoon alweer 9jr geleden...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:42 schreef Troel het volgende:
Logi, wat leuk! Damn, ik kan je vorige buiken nog voor de geest halen, ben benieuwd of je nu ook nog tot het laatste moment aan het fietsen bent enzo
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:26 schreef Logician het volgende:
[..]
Raar he, is gewoon alweer 9jr geleden...
Ik ben wel iets minder actief dan toen
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:55 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
en
Oja wacht even, mijn oudste is ook al 5
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |