abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 april 2012 @ 20:52:45 #1
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_110691929
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
19 april barreltje (11-2011)
26 april -TukTuk- (02-2012)
11 mei aurum (08-2011)
12 mei Lijnloos
27 mei frummeltje86 (12-2010)

Aemelia (01-2012)
Ashina
designed
Ladyblack (08-2010)
Lindala (10-2011)
L0t.. (02-2012)
papillion
sethiwe (08-2011)
Spewey
winka (01-2011)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Frummeltje86 op 23-04-2012 21:10:31 ]
  maandag 23 april 2012 @ 20:55:43 #2
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_110692126
Ik zag dat je 'm had dichtgegooid, Aurum :) Gelijk even een nieuwe geopend! En wat mensen uit het lijstje gehaald die inmiddels naar Z&G verhuisd zijn en ook wat dubbele.

Meiden die graag een nieuwe NOD willen doorgeven? :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Frummeltje86 op 23-04-2012 21:08:34 ]
pi_110692389
Nee maar mijnes kan er wel uit ;) Bereken m'n NOD vanaf m'n eisprong dus dat duurt nog even :P
pi_110692391
Die van mij mag wel op 12-05-2012... da's dag 29, volgens normaal is dat te laat, maar de laatste tijd toch vaak over de 28 heen.
  maandag 23 april 2012 @ 21:02:43 #5
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_110692527
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:00 schreef L0t.. het volgende:
Nee maar mijnes kan er wel uit ;) Bereken m'n NOD vanaf m'n eisprong dus dat duurt nog even :P
Done! :)

Sterrenmunt, ik heb jouw NOD er uitgehaald, ik hoop dat je dat goed vindt? ;)
  maandag 23 april 2012 @ 21:03:15 #6
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_110692568
dan wens ik jullie allemaal veel suc6 en hoop jullie snel in het andere topic te zien :)
W
Z
E
  maandag 23 april 2012 @ 21:03:54 #7
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_110692606
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:00 schreef Lijnloos het volgende:
Die van mij mag wel op 12-05-2012... da's dag 29, volgens normaal is dat te laat, maar de laatste tijd toch vaak over de 28 heen.
You're on the list :)
  maandag 23 april 2012 @ 21:04:35 #8
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_110692641
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:03 schreef rebel-angel het volgende:
dan wens ik jullie allemaal veel suc6 en hoop jullie snel in het andere topic te zien :)
Dank en veel plezier in Z&G! :) strooi maar wat hcg deze kant op zodra je genoeg over hebt ;)
pi_110692946
Mijn NOD is 11 mei en sorry voor het dichtgooien, wou 'm aanpassen op de pad maar dat lukte dus niet :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 23 april 2012 @ 21:11:10 #10
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_110693039
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:09 schreef _aurum_ het volgende:
Mijn NOD is 11 mei en sorry voor het dichtgooien, wou 'm aanpassen op de pad maar dat lukte dus niet :P
Haha geeft niet ;) het is inderdaad wat gedoe op zo'n tablet! Je staat erbij! :)
  maandag 23 april 2012 @ 22:55:57 #11
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_110699763
En weer verder met streepjes please :D

quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 20:43 schreef Frummeltje86 het volgende:

[..]

Hoe gaat het inmiddels bij jou?

En de andere dames? Sethiwe? Chanty? Fenne? :) en de rest natuurlijk ook ;) ik heb wel weer zin in een nieuwe streepjesregen!
Ik pies nog altijd positieve ovutesten en word niet ongesteld :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_110700053
Wat fijn Fieder, weer ongesteld! Dat is precies 4 weken na je curretage toch?

Ik wil ook! Maar nog niets, bijna 5 weken na de miskraam. Als ik uitga van mijn laatste cyclus voor de zwangerschap zou mijn NOD op 13 mei zijn. Toen duurde hij 7 weken en 4 dagen maar werd ook iedere ronde langer. Ik reken nergens op in ieder geval. Moet eerst nog maar eens een eisprong zien te maken en die zit er nog niet aan te komen denk ik. Ik ben zo ongeduldig!
E.
pi_110701857
Frummeltje jammer dat je ongesteld bent geworden. Hopelijl ben je als je trouwt zwanger. Zou natuurlijk extra leuk zijn.

Hier gaat alles zijn gangetje. Weinig nieuws zit nu op dag 13, maar gezien voorgaande cyclussen durf ik geen duidelijke NOD op te geven. Verwacht ergens half mei.

Fieder wel fijn dat je ongesteld bent geworden. Hopelijk is je cyclus weer snel op de rit en laat je eisprong zich goed zien op de ovutesten.

Sparkling :*

rebel-angel gefeliciteerd *O*
pi_110709019
Fieder, fijn dat je cyclus weer opgang komt. Nu weer terug naar twee streepjes op je test!

.Sparkling. hopelijk komt jouw cyclus ook snel weer opgang en komt je ongi er ook snel aan. Dat ongeduldige is erg herkenbaar :)
pi_110720629
rebel-angel en sterrenmun, gefeliciteerd met de streepjes. Erg leuk om te zien.

Ik ben vandaag weer naar Geertgen geweest. En als het ontdooien goed ga krijg ik volgende week woensdag mijn tweede terugplaatsing. Voor nu heb ik weer een mooi medicatieschema gekregen.
pi_110722820
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:44 schreef Omentielvo het volgende:
rebel-angel en sterrenmun, gefeliciteerd met de streepjes. Erg leuk om te zien.

Ik ben vandaag weer naar Geertgen geweest. En als het ontdooien goed ga krijg ik volgende week woensdag mijn tweede terugplaatsing. Voor nu heb ik weer een mooi medicatieschema gekregen.
Wat goed! Lekker snel ook :) Duimen voor een goede ontdooiing ^O^
pi_110723284
Mooi systeem Omentielvo. :)
Krijg je ook te horen of je gedoneerde eitjes succesvol zijn geweest?
  dinsdag 24 april 2012 @ 17:03:21 #18
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_110727690
Sparkling, ik kan me heel goed voorstellen dat je ongeduldig bent. Helemaal als je er al even van hebt mogen proeven. Ik hoop dat je lijf niet lang meer nodig heeft!

Is het nog niet heel regelmatig, Sethiwe? Dat is lastig... Gebruik je ovutesten of iets anders om je cyclus te monitoren voor jezelf? :)

Spannend, Omentielvo! Ik duim voor een mooie ontdooiing! Wat is Geertgen precies? *schaamt zich
pi_110728262
Ja ik ben precies 4 weken na de curettage ongesteld geworden! Had er nog niet op gerekend, ivm dat vage ovustreepje. Dat dus vanmorgen weer wit was. :? Geloof niet dat ik geschikt ben voor die testen, zit mezelf veel te druk te maken...

:* Moeilijk he Sparkling, wachten? Verwacht je dat je cyclus nu ook lang zal zijn?

Omentielvo, wat spannend zeg! Ik zal duimen. En wat Kolonia vroeg: krijg je te horen hoe t je gedoneerde eitjes vergaat? Zal wel niet... maar zou wel leuk zijn!

Ik denk dat ik nog één cyclus afwacht en dan weer ga beginnen. Merk dat de meeste meiden meteen door willen maar ik ben er nog niet aan toe... :{ Na deze cyclus ben ik ook bij de gyn geweest voor nacontrole, voelt veiliger ofzo...
  dinsdag 24 april 2012 @ 17:18:05 #20
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_110728415
Doen wat voor jou goed voelt, Fieder. Als dat een ronde afwachten is, lekker doen! :)
pi_110728465
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:15 schreef Fieder het volgende:
Ja ik ben precies 4 weken na de curettage ongesteld geworden! Had er nog niet op gerekend, ivm dat vage ovustreepje. Dat dus vanmorgen weer wit was. :? Geloof niet dat ik geschikt ben voor die testen, zit mezelf veel te druk te maken...

:* Moeilijk he Sparkling, wachten? Verwacht je dat je cyclus nu ook lang zal zijn?

Omentielvo, wat spannend zeg! Ik zal duimen. En wat Kolonia vroeg: krijg je te horen hoe t je gedoneerde eitjes vergaat? Zal wel niet... maar zou wel leuk zijn!

Ik denk dat ik nog één cyclus afwacht en dan weer ga beginnen. Merk dat de meeste meiden meteen door willen maar ik ben er nog niet aan toe... :{ Na deze cyclus ben ik ook bij de gyn geweest voor nacontrole, voelt veiliger ofzo...
Gewoon doen wat je zelf wilt, niets overhaasten :* Maar waar maak je je druk dan over met die ovulatietesten?
pi_110728876
Ik ben nogal een doemdenker Lot :') Ga ik denken dat mn hormonen niet in orde zijn enzo...
Nu bijv met dat streepje aan t begin van mn cyclus die nu weer weg is. Is vast allemaal normaal/ logisch te verklaren, maar ik zoek er dan van alles achter.
En wil me niet druk maken; dus dan maar niet testen. :+
Ben toch niet bezig, dus testte eigenlijk uit nieuwsgierigheid.
pi_110730334
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:27 schreef Fieder het volgende:
Ik ben nogal een doemdenker Lot :') Ga ik denken dat mn hormonen niet in orde zijn enzo...
Nu bijv met dat streepje aan t begin van mn cyclus die nu weer weg is. Is vast allemaal normaal/ logisch te verklaren, maar ik zoek er dan van alles achter.
En wil me niet druk maken; dus dan maar niet testen. :+
Ben toch niet bezig, dus testte eigenlijk uit nieuwsgierigheid.
Ja dat snap ik wel hoor, dat doemdenkerige heb ik ook best wel :'). Maar volgens mij betekent een licht streepje op een ovutest niet zo veel en is het best wel normaal dat dat gewoon een beetje schommelt. Ik zou het juist als een goed teken zien dat je nu gewoon ongesteld bent en het is je uiteindelijk al een keer gelukt om zwanger te raken dat is eigenlijk ook wel een goed teken toch :).
Komt goed :*
pi_110730403
:* O+
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:12:27 #25
52229 Chanty
pi_110730856
Ik vond het vanochtend al apart dat mijn temp omhooggeschoten was van 36,35 gister naar 36,80 vandaag. Inmiddels zit ik op 39 en de misselijkheid en hoofdpijn, het hoesten en de pijn in de rug zal niet van een zwangerschap zijn :( Daar gaat mijn tempgrafiek en t komt ook nog super slecht uit nu...
pi_110730904
:* Blegh Chanty das nie leuk! Beterschap
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:25:05 #27
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_110731299
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:12 schreef Chanty het volgende:
Ik vond het vanochtend al apart dat mijn temp omhooggeschoten was van 36,35 gister naar 36,80 vandaag. Inmiddels zit ik op 39 en de misselijkheid en hoofdpijn, het hoesten en de pijn in de rug zal niet van een zwangerschap zijn :( Daar gaat mijn tempgrafiek en t komt ook nog super slecht uit nu...
He getsie... Ik heb trouwens wel vaker gezien in dit topic dat men zwanger bleek te zijn na een ziekteperiode. Weet je zeker dat er niet meer aan de hand is? In ieder geval beterschap! :)
pi_110731730
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:12 schreef Chanty het volgende:
Balen! Het heerst nogal volgens mij, hoor van veel mensen dat ze ziek zijn. Beterschap! :*
pi_110734170
Hè bah Chanty, daar zit je niet op te wachten natuurlijk. Beterschap! :*

Fieder, niet zo onzeker zijn hoor! Een licht streepje zegt niet zoveel en het is al heel goed dat je lichaam zo snel weer ongesteld is geworden! Maar als jij je rot voelt bij de testen zou ik er gewoon mee stoppen. Dan wordt het heel vaak ehm.. Oefenen met je man! ;)
Ik verwacht inderdaad weer een lange cyclus. Ik ben niet anders gewend dus dat zal nu ook zo zijn.
E.
  dinsdag 24 april 2012 @ 22:12:50 #30
52229 Chanty
pi_110745053
@ frummel: niks is zeker maar het hoesten en de hoge koorts lijken mij niks te maken te hebben met zwangerschap (mag ik hopen tenminste, want als ik me de eerste drie maanden van een zwangerschap zo voel... :p)

@Lot: het schijnt ja maar ik ken dus helemaal niemand die ziek is geweest, op t werk is ook iedereen er gewoon :') Bah heb ik weer, vind ziek zijn zo nutteloos.

en tnx allemaal :*
pi_110750809
Chanty, beterschap! Jammer wel van je temperatuurgrafiek... Hopelijk is het gewoon snel voorbij, voel je je weer fijn en kun je verder met tempen :)

Fieder: Rustig aan doen hoor meis! Je hoeft je tegenover niemand te verontschuldigen als je nog een cyclus wilt wachten. En ook wb de testen, alleen gebruiken wanneer het voor jou goed voelt. Ze zijn er juist voor om je zekerder te laten voelen, dus als je er onzekerder van wordt, gewoon laten liggen! :*
Verder sluit ik me ook aan bij de anderen, volgens mij is de onzekerheid ook helemaal niet nodig. Je lichaam komt weer heel mooi opgang en rond je menstruatie schommelt je hormoonhuishouding natuurlijk ook. Denk dat het lichte streepje daarmee te maken heeft, eigenlijk positief dus dat je niet alleen een ongi hebt, maar ook de bijbehorende hormoonveranderingen!
pi_110771922
:* Jullie zijn lief

Chanty, hoe is het vandaag met je?

Sparkling, balen dat lange wachten. Maar het is waarschijnlijk wel normaal voor jou dan.

Na 2 dagen hevige krampen en veel bloedverlies (stromend :X ) is het nu weer gestopt? Mijn normale ongi duurt altijd een dag of 7.
Maar heb gelezen dat als het helder rood is, je het als ongi mag tellen. Ben benieuwd wanneer nu de volgende komt, zal maar zorgen dat ik er altijd op voorbereid ben. Over 2 weken weekendje Centerparcs, zou fijn zijn als het dan niet weer begint. :') Ben geen fan van tampons.

Meestal voel ik het wel aankomen, krampen van tevoren, maar deze keer dus niet. Werd erdoor overvallen.

Lees wisselende verhalen, de een is heel licht ongesteld en de ander juist heel lang en zwaar na curettage....
  woensdag 25 april 2012 @ 16:47:17 #33
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_110773544
Ik had geen curettage, maar ook heel kort ongesteld geweest zojuist (5,5 week na miskraam). Hoop ook dat ik nu weer gewoon door kan. :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 25 april 2012 @ 18:42:08 #34
52229 Chanty
pi_110777902
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:15 schreef Fieder het volgende:
:* Jullie zijn lief

Chanty, hoe is het vandaag met je?

Sparkling, balen dat lange wachten. Maar het is waarschijnlijk wel normaal voor jou dan.

Na 2 dagen hevige krampen en veel bloedverlies (stromend :X ) is het nu weer gestopt? Mijn normale ongi duurt altijd een dag of 7.
Maar heb gelezen dat als het helder rood is, je het als ongi mag tellen. Ben benieuwd wanneer nu de volgende komt, zal maar zorgen dat ik er altijd op voorbereid ben. Over 2 weken weekendje Centerparcs, zou fijn zijn als het dan niet weer begint. :') Ben geen fan van tampons.

Meestal voel ik het wel aankomen, krampen van tevoren, maar deze keer dus niet. Werd erdoor overvallen.

Lees wisselende verhalen, de een is heel licht ongesteld en de ander juist heel lang en zwaar na curettage....
Beroerd maar wel minder erg dan gisteren al blijft de koorts hoog en veel hoesten. Gelukkig is de rugpijn weg. Hoor vaak dat zwangere vrouwen last krijgen van hun rug, als dat voelt zoals gisteren dan staat me nog wat te wachten :')

En fieder denk dat het wel allemaal goed zit. Bij iedereen zal het anders uitpakken en het lijkt me fijn dat je lichaam zo snel alweer iets doet. Hopen dat er een beetje structuur in blijft en je snel weer aan de klus kunt!

En zelfde geldt voor Isis ^O^
pi_110778344
Fieder ben je wel een keer ongesteld geweest nadat je gestopt bent met de pil? Ik was onder de pil ook altijd heel lang en pijnlijk ongesteld. Nu is het ook nog maar een paar dagen en heb er bijna geen last van :)

Isis jij ook veel sterkte, hoop dat je snel verder kunt :*
  woensdag 25 april 2012 @ 19:36:27 #36
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_110780322
Dank jullie wel :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_110780734
Isis ik hoop ook dat je nu gewoon door kan. Alles lijkt iig weer op orde. Het blijft gewoon rot! :*

Chanty vervelend joh dat je nog zo ziek bent. Beterschap.

Bedankt allemaal voor de geruststellingen. Ik lees nu dus van meerdere mensen dat de 1e x heel kort duurde.

Lot, zowel met als zonder pil ben ik altijd lang en hevig ongesteld. Maar dat was toen ik 14 was ofzo... daarna altijd de pil geslikt. :{ Ben na de pil 1x ongesteld geworden en daarna meteen zwanger geraakt. Dus misschien dat het een paar cyclussen later wel lichter was geworden? Misschien dat we het nu gaan meemaken... maar liever niet natuurlijk :P
pi_110789380
Rot dat het zo'n heftige menstruatie was Fieder! Gelukkig is het nu voorbij, hoop voor je dat je vanaf nu weer een regelmatige cyclus hebt! :*

Ik weet niet waar mijn lichaam last van heeft maar als ik niet beter zou weten zou ik denken dat ik weer zwanger ben. Ik heb al een paar dagen lage krampen, ben met vlagen misselijk, pijn aan mijn borsten en het belangrijkste, ik kan niet naar de wc voor de grote boodschap. Dat bleek achteraf het teken te zijn dat ik zwanger was. Maar ik heb nog helemaal geen eisprong gehad sinds de miskraam dus zwanger zijn is dan uitgesloten hè? ;)
Nou ja, komt wel weer goed maar het is zo vervelend :(
E.
pi_110789814
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:44 schreef .Sparkling. het volgende:
Rot dat het zo'n heftige menstruatie was Fieder! Gelukkig is het nu voorbij, hoop voor je dat je vanaf nu weer een regelmatige cyclus hebt! :*

Ik weet niet waar mijn lichaam last van heeft maar als ik niet beter zou weten zou ik denken dat ik weer zwanger ben. Ik heb al een paar dagen lage krampen, ben met vlagen misselijk, pijn aan mijn borsten en het belangrijkste, ik kan niet naar de wc voor de grote boodschap. Dat bleek achteraf het teken te zijn dat ik zwanger was. Maar ik heb nog helemaal geen eisprong gehad sinds de miskraam dus zwanger zijn is dan uitgesloten hè? ;)
Nou ja, komt wel weer goed maar het is zo vervelend :(
Hoe weet je zo zeker dat je geen eisprong gehad hebt dan? Ik vind het toch wel verdacht klinken hoor ;)
pi_110791730
Door ovulatietesten en normaal voel ik hem. Dus tenzij ik ik hem niet meer kan voelen en ik mis getest heb, heb ik er geen gehad.
Eergisteren was de test negatief dus meer dan afwachten zit er sowieso niet in.
E.
pi_110792994
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:18 schreef .Sparkling. het volgende:
Door ovulatietesten en normaal voel ik hem. Dus tenzij ik ik hem niet meer kan voelen en ik mis getest heb, heb ik er geen gehad.
Eergisteren was de test negatief dus meer dan afwachten zit er sowieso niet in.
Ahh oké, nouja misschien komt je menstruatie er wel aan dan..
pi_110797331
En ja hoor, nog iemand die ik ken zwanger....

.Sparkling. dat klinkt best spannend! Misschien door andere buikpijnen dat je je eisprong dit keer gemist hebt? Ik duim voor je!
pi_110802599
ik sta weer in de wachtstand. Afgelopen week aantal keer een echo gehad. Dat is allemaal goed gegaan.
Verder heb ik een ongelukje gehad, met fysieke en pijnlijke ongemakken als gevolg. Niets ernstigs wel dat het me afleid. Op werk is het even ook niet denderend. Kortom, ik, of we, vinden het wel even best zo.
Even rust in de tent en voor nu en komende cyclus laten we de boel de boel . :Y
fyi: cycli van 27d, O op cd 16, LF is 11d
pi_110802612
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 23:31 schreef bellelena het volgende:
En ja hoor, nog iemand die ik ken zwanger....

.Sparkling. dat klinkt best spannend! Misschien door andere buikpijnen dat je je eisprong dit keer gemist hebt? Ik duim voor je!
:*

soms vraag ik me af of niet ineens de halve wereld zwanger is én of ze niet allemaal in mijn buurt wonen! :D

@Jaeky: Sterkte met je lijf en hopelijk is het snel beter/rustiger op je werk.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_110802643
Dank je Aurum, vervelend is dat hè. Echt lente zullen w maar zeggen.
Ik zal ws komende periode ook wat minder posten. Ook mezelf hier ook wat rust te geven. Alhoewel ik ws toch wel blijf meelezen :@
pi_110806345
Nou ja, _aurum_, dat lijkt hier dus ook wel, we wonen vast in dezelfde buurt :D En vroeger kende ik echt (haast) nooit iemand die zwanger was :P

jaeky: He bah, dat klinkt niet zo leuk! Veel beterschap toegewenst! En hoe vaak hoor je niet dat iemand precies in een 'we-doen-het-nu-even-rustig-aan' periode zwanger wordt ;) Dus ik blijf gewoon stiekem ook voor jou duimen in je rustige maandje hoor!

Hoe zou het met -tuktuk- zijn?
pi_110814798
Wat rot jaeky, beterschap! :*

Herkenbaar Aurum en bellelena, al die zwangere mensen. Achter elkaar hoor ik mensen vertellen dat ze zwanger zijn en overal lopen zwangere vrouwen. Hopelijk mogen wij ook snel volgen!

Ik heb net nog een test gedaan en ook die is negatief, zoals verwacht. Maar ik baal wel een beetje, ook al wist ik eigenlijk wel dat het helemaal niet kon. Ook meteen een ovulatietest gedaan en die is ook negatief. In de wachtstand maar weer!
Ik probeer het een beetje los te laten maar dat lukt echt niet. Ik voel iedere keer overal krampjes en zit maar te wachten tot ik zijn minst een keer ongesteld ben geworden.
Op internet las ik dat gemiddeld een vrouw binnen 6 weken weer ongesteld wordt na een miskraam, maar dat het ook voorkomt dat het wel een half jaar kan duren! :{
E.
pi_110818320
Sparkling, snap je teleurstelling :* Hoop dat er snel beweging in komt..

Hele wereld zwanger is ook herkenbaar hier :') Al valt het in onze directe vriendenkring gelukkig wel mee, verwacht daar ook zo snel geen zwangeren eigenlijk..

Jaeky, beterschap! Wanneer is je NOD?
pi_110820202
Ik vermoed zelf eigenlijk al heel lang dat ik PCOS of iets dergelijks heb. Op mijn 15e ongesteld geworden voor het eerst met veel pijn en heel erg onregelmatig. Toen aan de pil gegaan (Microgynon 30) en dat ging goed. Tot een jaar of 4 geleden, toen werd ik ineens niet meer ongesteld in de stopweek. Samen met de huisarts wat zitten puzzelen met verschillende soorten pillen en uiteindelijk uitgekomen op Microgynon 50. Dit ging ook wel aardig, al bleef het erg onregelmatig. Soms werd ik heel laat in de stopweek ongesteld, soms heel vroeg en soms was het heel heftig en soms bijna niet.
Begin september vorig jaar ben ik met de pil gestopt en mijn eerste menstruatie volgde toen op 12 oktober, de volgende op 17 november en toen zou, volgens de gesteste eisprong, mijn menstruatie op 9 janauri pas zijn. Overigens bleek ik toen zwanger te zijn!
Nu heb ik dus een miskraam gehad waarbij ik het vruchtje ben verloren op 21 maart en tot nu toe nog geen eisprong of menstruatie gehad. Ovulatietesten hebben altijd een heel duidelijk tweede streepje (een enkele keer test ik positief maar dan krijg ik ook een eisprong), ik heb overgewicht, en op sommige plekken ook licht mannelijke vorm van beharing.

Maar.. Er is zeker geen mogelijkheid om dit te laten onderzoeken? Ik kan vinden dat ze pas willen onderzoeken als mensen langer dan een jaar bezig zijn om zwanger te raken zonder succes. En ja, ik heb een onregelmatige cyclus maar ben wel zwanger geweest. En het is ook maar een vermoeden, kan moeilijk naar de huisarts gaan met een onderbuikgevoel he? ;)
E.
pi_110820383
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:37 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik vermoed zelf eigenlijk al heel lang dat ik PCOS of iets dergelijks heb. Op mijn 15e ongesteld geworden voor het eerst met veel pijn en heel erg onregelmatig. Toen aan de pil gegaan (Microgynon 30) en dat ging goed. Tot een jaar of 4 geleden, toen werd ik ineens niet meer ongesteld in de stopweek. Samen met de huisarts wat zitten puzzelen met verschillende soorten pillen en uiteindelijk uitgekomen op Microgynon 50. Dit ging ook wel aardig, al bleef het erg onregelmatig. Soms werd ik heel laat in de stopweek ongesteld, soms heel vroeg en soms was het heel heftig en soms bijna niet.
Begin september vorig jaar ben ik met de pil gestopt en mijn eerste menstruatie volgde toen op 12 oktober, de volgende op 17 november en toen zou, volgens de gesteste eisprong, mijn menstruatie op 9 janauri pas zijn. Overigens bleek ik toen zwanger te zijn!
Nu heb ik dus een miskraam gehad waarbij ik het vruchtje ben verloren op 21 maart en tot nu toe nog geen eisprong of menstruatie gehad. Ovulatietesten zijn nooit echt positief maar wel altijd een heel duidelijk tweede streepje, ik heb overgewicht, en op sommige plekken ook licht mannelijke vorm van beharing.

Maar.. Er is zeker geen mogelijkheid om dit te laten onderzoeken? Ik kan vinden dat ze pas willen onderzoeken als mensen langer dan een jaar bezig zijn om zwanger te raken zonder succes. En ja, ik heb een onregelmatige cyclus maar ben wel zwanger geweest. En het is ook maar een vermoeden, kan moeilijk naar de huisarts gaan met een onderbuikgevoel he? ;)
kijk het gewoon ff aan :)

Volgens mij kan het even duren voor het zwangerschapshormoon uit je lijf is, dus dat je zwangerschapstest positief aangeeft (da's bij jou niet het geval).

Dan kan het volgens mij nog even duren voor je cyclus weer op gang komt. Vraag anders in het andere topic even hoelang het geduurd heeft bij de mensen daar voor ze weer ongesteld werden? 5 weken is op een half jaar niet zoveel.... Wie weet komt het nog!

De eerste keer ben je dan weer blij dat je ongesteld bent en de volgende keer vervloek je het weer als vanouds :')
pi_110820666
.Sparkling. :* Positief is wel dat je in ieder geval (soms) wel een eisprong hebt! Na een miskraam kan het ook nog alle kanten op, zoals _aurum_ ook zegt. Dat het buiten de mk om onregelmatiger is kan ook met gewicht te maken hebben. Als de ovutesten helpen, dan kun je die er misschien eventjes bij blijven gebruiken?

L0t, in mijn aller-directe vriendenkring valt gelukkig ook mee, daar verwacht ik het ook niet echt op hele korte termijn. Maar allerlei kennissen van facebook e.d. die opeens en masse met echo-plaatjes op de proppen komen die ik dan gezellig de hele tijd voorbij zie komen (wel heel leuk ja, maar ik wil zelf ook zo graag!), evenals vrouwen op straat die spontaan lijken te ontvangen terwijl ik voorbij loop :D
Maar heel stiekem moet ik er ook wel echt een beetje van huilen, zoveel als het er momenteel lijken te zijn... Een beetje het gevoel van "zij allemaal wel, ik eigenlijk ook, maar toch opeens niet"...

Maar ik heb nu wel genoeg gemiept daarover, ik stel voor dat wij allemaal zelf hier begin 2013 babietjes maken en dan met elkaar echo's kunnen gaan uitwisselen :D O+
pi_110821006
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:48 schreef bellelena het volgende:
L0t, in mijn aller-directe vriendenkring valt gelukkig ook mee, daar verwacht ik het ook niet echt op hele korte termijn. Maar allerlei kennissen van facebook e.d. die opeens en masse met echo-plaatjes op de proppen komen die ik dan gezellig de hele tijd voorbij zie komen (wel heel leuk ja, maar ik wil zelf ook zo graag!), evenals vrouwen op straat die spontaan lijken te ontvangen terwijl ik voorbij loop :D
Maar heel stiekem moet ik er ook wel echt een beetje van huilen, zoveel als het er momenteel lijken te zijn... Een beetje het gevoel van "zij allemaal wel, ik eigenlijk ook, maar toch opeens niet"...

Maar ik heb nu wel genoeg gemiept daarover, ik stel voor dat wij allemaal zelf hier begin 2013 babietjes maken en dan met elkaar echo's kunnen gaan uitwisselen :D O+
*O* Lijkt me een goed plan! Wil daar ook helemaal niet over miepen want daar voel ik me eigenlijk ook best wel bezwaard over als ik bijvoorbeeld lees hoe lang sommige dames in het MMM-topic al wel niet moeten wachten, dan mag ik echt nog helemaal niks zeggen. Zij zouden eigenlijk allemaal nog voor moeten gaan.

Sparkling kan je verder geen advies geven behalve geduld hebben, maar dat is heel moeilijk.. Als je het niet vertrouwt kun je altijd een keer met de huisarts bellen, al is het maar voor je gemoedsrust :*.

[ Bericht 0% gewijzigd door L0t.. op 26-04-2012 17:06:38 ]
pi_110821237
Herkenbaar bellelena en lot. Zwanger worden/blijven is gewoon een heel moeilijk en rottige periode vind ik! Je gunt het anderen wel maar je wil zelf ook zo graag..

Ik maak me overigens niet echt zorgen om deze cyclus na de miskraam hoor. De gyn heeft gezegd dat het 8 weken kan duren en ik zit nog niet aan de 6.
Het is meer echt een gevoel die ik heb in combinatie met de rommelige cyclus. Nou ja, als ik niet ongesteld word moet ik sowieso contact opnemen met het ziekenhuis, dat is in ieder geval iets.
E.
pi_110821503
Jaeky :* :* gewoon gezellig meelezen en af en toe eens van je laten horen :)

Bellelena :* herkenbaar. Heeeel moeilijk om te accepteren...

Sparkling, vervelend dat je zo aan het piekeren bent. Maar wat je zegt; als het over 8 weken niet is begonnen gaan ze misschien eens verder kijken. Heb je iig een openingetje naar het ziekenhuis...
Ook omdat je altijd al zo'n onregelmatige cyclus hebt.
pi_110832688
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:37 schreef .Sparkling. het volgende:
Heeft de huisarts toen nog een reden genoemd waarom je niet ongesteld werd. Ik werd ook niet ongesteld (ontrekkingsbloeding) maar vond dat niet vervelend. Wel een keer na een maand of 6 maandje gestopt met nuvaring waarna ik ongesteld werd en ik weer verder ben gegaan met de nuvaring. :@ ben wel benieuwd wat de huisarts erover zei.

Balen dat test negatief was sparkling. Hopelijk word je snel ongesteld en kun je verder. :*

Jaecky sterke en hopelijk brengt de rustperiode iets moois mee.

Isis ook al een miskraam gehad? Sterkte en hopelijk kun je snel door na het volgende topic. Je schreef hier toch nog niet mee of heb ik iets gemist?
Chanty ben je al beter of heeft griep doorgezet?
  donderdag 26 april 2012 @ 21:04:22 #56
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_110833465
Nee, ik schrijf hier niet mee, maar wilde (wie was het nou :? ) even geruststellen dat ik ook een heel korte menstruatie had de eerste keer na de miskraam.

Heb zelf niet zo'n behoefte om mee te schrijven, maar lees vooral veel mee in OUD (mede doordat ik al een meisje van 10 maanden heb). We zijn pas sinds kort weer begonnen, maar willen niet te lang wachten gezien mijn leeftijd (bijna 36).

Anyway, ik lees en leef dus mee meiden, veel succes en sterkte waar nodig! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_110838971
Sethiwe, huisarts had een vermoeden dat het door afvallen kwam, ik was toen redelijk wat afgevallen in een korte tijd. Maar een echte duidelijke oorzaak is er nooit gevonden. Ik heb toen gewoon een hele ronde overgeslagen en daarna bleef het erg rommelig. Toen uiteindelijk op een andere pil uitgekomen waardoor het wat rustiger werd.

Succes met zwanger worden dan Isis! Hoop dat het snel lukt :*
E.
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:37:24 #58
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110855743
Sparkling, volgens mij zijn hier een heel aantal dames eerder dan na een jaar naar de huisarts gegaan met het vermoeden van PCOS hoor.

Je kunt aan je huisarts een verwijzing naar het ziekenhuis vragen, nee heb je en ja kun je krijgen :Y ook als je alleen maar een onderbuikgevoel hebt.
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:56:15 #59
52229 Chanty
pi_110856569
Hier nog niet beter, net naar de huisarts geweest omdat de koort boven de 39 blijft. Hij vermoedt een beginnende longontsteking -O- heb nu antibiotica pffff....
pi_110863162
Wat rot Chanty, dat is niet mild! Succes en beterschap, hoop dat je snel bent opgeknapt!

Bedankt LadyBlack, ik vroeg me af of het kon om eerder naar de huisarts te gaan. Ik zit erover te denken om een afspraak te maken of het ziekenhuis te bellen als ik niet ongesteld wordt binnen 2 tot 3 weken. Met mijn zwangerschap liep ik al in het ziekenhuis dus ik heb al een open deur, misschien helpt dat. Ik weet niet, word er wel heel erg onzeker van in ieder geval.
Mijn man vindt het een beetje onzin, hij vindt dat ik me aanstel omdat ik wel een eisprong heb kunnen maken tot nu toe. En dat is natuurlijk ook zo, het duurt alleen best behoorlijk lang.

Nu heb ik trouwens gisteren een ovulatietest gedaan die een wat donkerder tweede streepje had en vandaag weer. Ik heb er 2 oudere testen bijgelegd, de onderste was duidelijk negatief, die daarboven was toen positief.
De testen van gisteren en vandaag zitten er een beetje tussenin. Zal die er toch aankomen? Maar even iedere dag testen denk ik.
E.
  vrijdag 27 april 2012 @ 15:28:29 #61
52229 Chanty
pi_110863957
tnx! Vind het op de foto wat moeilijk te zien allemaal maar als je een positieve test had en de rest is lichter dan zou ik zeggen dat je twee dagen na je positieve test mogelijk een eisprong krijgt. Maar in dat geval lijkt verder testen me niet zoveel zin te hebben en mag je aan de slag ;)
pi_110864510
Chanty, ik heb dit keer geen positieve test gehad. Deze is nog van eerder, ik heb een tik gehad om die in een doosje te bewaren ;) De bovenste test is van vandaag en die is wel lichter dan de teststreep en dus niet positief. Maar hij is wel donkerder dan wat ik normaal heb bij negatieve testen. Ik zal mijn man vanavond maar even het bed mee insleuren, je weet maar nooit. Zaadcellen blijven een tijdje leven toch? :D
E.
pi_110867002
Chanty, bah, nog zo ziek joh?

Sparkling, wat ik er van kan zien op de foto zit je er iig aardig dichtbij?? Klussen jij ~O>
pi_110871651
Ziet er positief uit Sparkling! Goed gebruik van maken ;)

Chanty pff een longontsteking -O- veel beterschap :*
pi_110873171
Chanty, poeh, dat is ook niet fijn! Nogmaals veel beterschap toegewenst!

.Sparkling. dat ziet er positief uit hoor! Ik zou die man van je maar het bed in gaan sleuren inderdaad :D En dan over iets meer dan 2 weekjes nog een tweede streepje O+
pi_110879335
Waar heb jij je testjes vandaan Sparkling? Of mag dat hier niet?
Of ben je te druk met klussen om te antwoorden hihi :P
  vrijdag 27 april 2012 @ 22:50:52 #67
52229 Chanty
pi_110882491
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:44 schreef Fieder het volgende:
Waar heb jij je testjes vandaan Sparkling? Of mag dat hier niet?
Of ben je te druk met klussen om te antwoorden hihi :P
Ze zien er precies uit als mijn testjes, dus ik gok sensitest :)
pi_110882550
Nee, precies vandaag ruzie met mijn man! Dus nou ja.. Dan niet!

Ik heb ze van Sensitest, die vind ik erg fijn. Heb ze ook eens van Zwangerenkids gehad en die vond ik niet zo fijn. Veel onduidelijkere streepjes. Al word ik ook niet echt wijzer nu maar goed! ;) jij had toch ook een bestelling gedaan bij Sensitest Fieder? Ik heb ze trouwens al wel van voor de vorige zwangerschap, heb ze november vorig jaar gekocht.
E.
pi_110892319
Ja ik heb ze ook van sensitest, maar die zijn niet groen? Gewoon helemaal wit met hcg lettertjes op t uiteinde...

Sparkling jeetje, net nu ruzie! Al goedgemaakt? O-) :+
pi_110892902
Die op de foto van .sparkling. zijn de sensitive ovutesten, op de website staat dat die nieuw zijn. Ik heb de 'gewone', die zijn wit met oranje letters LH.
De zwangerschapstesten van sensitest zijn blauw met iets lichter blauwe letters HCG.

.Sparkling., wat Fieder zegt, tijd om het goed te maken :9~
pi_110893790
Ahh thanx Bellelena, ik zie ze nu ja! Ik heb idd die andere.

Hoe is het met iedereen?

[ Bericht 13% gewijzigd door Fieder op 28-04-2012 20:14:42 ]
pi_110900605
Klopt, zijn de sensitive. Die kreeg ik in een combinatiepakket met zwangerschapstesten. Net weer een test gedaan, een normale en een sensitive. De eerste heeft weer een duidelijk streepje, precies zoals gisteren maar de andere heeft een heel licht streepje. Dat was dus toch geen eisprong denk ik. We zullen het over 2 weken wel zien.

Ik ben ook benieuwd hoe het verder met iedereen gaat!
E.
pi_110900668
Dat heb ik dus ook Sparkling. Dan lijkt het een echte streep te gaan worden en de volgende dag is ie weer wit. Zeer verwarrend...
Misschien is het nog te vroeg?

Jij merkt dus duidelijk verschil tussen normaal en sensitive?
pi_110901017
Ik weet niet, het kan volgens mij wel voorkomen dat er een menstruatie komt zonder eisprong toch? Zeker na een miskraam.. Maar goed, die is er ook nog niet bij mij ;)

Een verschil zie ik duidelijk ja, kijk maar. Hij is wat wazig maar ja. Beide testen zijn vandaag gedaan, met dezelfde urine en toch zie je heel duidelijk verschil.
E.
pi_110905952
Toch nog maar even afwachten dus .sparkling., eventueel voor de zekerheid toch nog maar goedmaken met je man vandaag ;) baat het niet dan schaadt het niet toch?

En op de foto heb je trouwens 2 'groene' testen. Zijn die van een andere lading? Die ik hier heb zijn echt wit met oranje?!
pi_110906495
Zo..

me hier ook maar weer eens melden :D

Net terug van een weekje vakantie met vrienden en een 1,5 jarige opdonder :)
we zijn er NOG moe van..

het was dus wel een redelijke reality check.. en we zitten dus weer in de twijfel mode ;)
deze maand wordt er nog bewust geklust, daarna laten we de boel de boel en zien we wel wat er gebeurd .. en over een jaartje pakken we het weer op..

dus.. na de komende NOD geen actieve posts meer vanuit hier.. maar ik blijf zeker mee lurken!

succes allemaal! :*

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_110906832
Ah, wat een beslissing Barretje, misschien lukt het nu deze ronde ineens?! Gaan jullie nu echt een jaar wachten door twijfels? Wel een verstandige keus dan :)

Bellelena, de lichtgroene zijn van Zwangerenkids en niet van Sensitest. Mijn man en ik proberen het wel regelmatig hoor, je weet maar nooit en dan kunnen we het wat dat betreft in ieder geval niet missen. ;)
E.
pi_110906960
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:52 schreef .Sparkling. het volgende:
Ah, wat een beslissing Barretje, misschien lukt het nu deze ronde ineens?! Gaan jullie nu echt een jaar wachten door twijfels? Wel een verstandige keus dan :)

Bellelena, de lichtgroene zijn van Zwangerenkids en niet van Sensitest. Mijn man en ik proberen het wel regelmatig hoor, je weet maar nooit en dan kunnen we het wat dat betreft in ieder geval niet missen. ;)
niet alleen door de twijfels.. ook het feit dat ons huis eigenlijk nog helemaal niet af is, en dat het voor mij(n carrierre) absoluut niet uit zou komen als ik komend jaar zwanger zou worden wegen mee.. EN dat het dus tijdens da afgelopen vakantie flink tegengevallen is om een kind te hebben.. we zijn er nog niet helemaal aan toe om ons leven in zo grote mate aan te passen..

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_110908116
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:55 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

niet alleen door de twijfels.. ook het feit dat ons huis eigenlijk nog helemaal niet af is, en dat het voor mij(n carrierre) absoluut niet uit zou komen als ik komend jaar zwanger zou worden wegen mee.. EN dat het dus tijdens da afgelopen vakantie flink tegengevallen is om een kind te hebben.. we zijn er nog niet helemaal aan toe om ons leven in zo grote mate aan te passen..
Stomme vraag misschien maar waarom gaan jullie het deze maand dan nog bewust proberen als je het eigenlijk nog niet wilt?
pi_110908306
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:22 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Stomme vraag misschien maar waarom gaan jullie het deze maand dan nog bewust proberen als je het eigenlijk nog niet wilt?
geen stomme vraag..
ik heb ook geen idee.. :P
een soort van "afkicken" misschien??? :D

pi_110908460
En als het dan raak is? :@
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110908514
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:27 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

geen stomme vraag..
ik heb ook geen idee.. :P
een soort van "afkicken" misschien??? :D
Hmm oké, nou zo maak je het wel heel spannend voor jezelf, ik zou het niet durven dan denk ik.
pi_110908599
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
En als het dan raak is? :@
dan krijgen we gewoon een mini hoor :P

dan moeten we snel het huis gaan afmaken en dat komt NET goed uit voor mijn carriere ;)
ik krijg per 1 januari een andere positie, 3 maanden later kan nog net ;)

pi_110909182
Barretje, klinkt heel verstandig. Wel knap hoor dat je t even los gaat laten. Na zo'n tijd bezig geweest te zijn. Maar je hebt er duidelijk goed over nagedacht.
Gezellig dat je blijft lurken :) :*

Ik heb ook die wit/ oranje ovutesten. Die donkergroene zijn dus duidelijk echt sensitive, veel duidelijker te zien.
  zondag 29 april 2012 @ 07:45:13 #85
52229 Chanty
pi_110921194
Barretje je maakt het nog wel even spannend voor jezelf, maar wel verstandig om nog even te wachten anders :)

Hier eindelijk koortsvrij :D
pi_110921553
Sparkling dank je voor je antwoord. Kan bij mij geen reden zijn geweest.

Barreltje jammer dat je nu tijdelijk gaat stoppen hier. Maar wel een verstandige weloverwogen keuze als ik het zo lees.

Chanty fijn dat je nu koortsvrij bent.
pi_110959658
Ahhh nu snap ik alles weer van de ovutesten :P

Barreltje, bedenk je wel dat een kindje van jezelf heel anders zal zijn dan een kindje van iemand anders en dat je met je eigen kindje langzaam meegroeit in alle fases. Ook de wat drukkere fases. :) Wel een goede keuze om toch even te stoppen als jullie twijfelen. En wie weet krijg je toch deze maand nog een cadeautje, zou ook nog zomaar kunnen! Hoe dan ook, ik wens je alle goeds en wie weet toch weer tot snel in dit topic of het volgende (en bij RR sowieso nog een paar weekjes!).

Chanty: Fijn dat je je weer beter voelt en dat de koorts weg is! Je lichaam heeft het een en ander opgeruimd en hopelijk gaat dit bijdragen aan je cyclus en was het niet voor niets :) Je weet maar nooit...

Hier nog steeds een soort van wachtmodus. (Nog) geen zere borsten, mijn ritme was van de vorige keer nog omgedraaid, af en toe gekke steekjes en soms wat misselijkheid maar dat kan overal van komen natuurlijk. Kortom, (nog) geen duidelijke symptomen dat er een of ander aan de hand is. Ik heb wel besloten voor mezelf dat ik op de verjaardag van mijn vader wil testen, zou natuurlijk een extra leuk cadeau zijn! En volgens mijn berekeningen zou dat wel overeen kunnen komen met wanneer er geklust is, dat ik een beetje kan gaan testen. In ieder geval blijft het nog even spannend hier.
pi_110964465
omg, ik moet heel hard huilen van het filmpje in z&g
pi_110966342
Chanty, fijn dat je beter bent! :*
Spannend Bellelena, fijn voor je dat je zo 'snel' weer vooruit kunt kijken! Duim voor je.

dat filmpje heb ik bewust niet gekeken
pi_110967769
Ik heb dat filmpje inmiddels al 3 keer gezien.. prachtig zeg, die rust, dat genieten... maar idd word ik er ook best verdrietig van.
Net nog verjaardagsvisite gehad van een vriendin met 3 kleine kinderen. Jongste is 4 maanden oud, heel erg schattig rammelmateriaal ;) en die andere twee zijn bijna 3 en ruim 4. Maar die twee in combinatie met die peuter van mij is wel chaos zeg. Bijna al dat ik me afvraag of één niet gewoon genoeg is..

Ow, vanochtend trouwens een negatieve test geplast! *O* Klaar voor de volgende ronde!
pi_110968784
Shandaly, gek he, om dan opeens zo blij te zijn met een negatieve test :) Maar mooi dat je verder kunt nu! Blijf je hier een beetje meeposten af en toe?

En Fieder, wanneer je buik weer gevuld is, dan moet je dat filmpje echt kijken, heel erg mooi, maar ik begrijp dat je het nu bewust even niet doet. Ik vond het best moeilijk. Sla hem op voor binnenkort.
pi_110969031
Jee Shandaly *O*

Bellelena :*
pi_110974106
Ja, gek inderdaad... Net zo gek als dat ik nu blij zal gaan worden als ik ongesteld zal zijn. Maar alleen de eerste keer dan he ;-)
En ja, ik zal hier meeposten, maar niet heel veel denk ik. Ben er toch al zoveel mee bezig in m'n hoofd, als andere mensen ook al gaan stuiteren als mijn NOD eraan komt wordt het me een beetje teveel...
(en ik heb m'n andere topics hier ook al zo verwaarloosd... )
pi_110975808
Chanty, fijn dat je koortsvrij bent!

Oeh bellelena, dat gaat nog even spannend worden ja! Ik ben heel erg benieuwd!

Shandaly, een negatieve test! *O* Wat Fieder zegt, blij om een negatieve test. Stom hè? Ik hoop dat je menstruatie nu ook snel zal volgen en dat je je dan weer snel kan melden met 2 streepjes!

Filmpje in Z&G heb ik niet durven kijken na wat jullie zeiden. Later maar even doen.
Hier geen nieuws, heb afgelopen 2 dagen geen ovulatietesten meer gedaan. Ik heb niet het gevoel dat het nodig is, weet niet zeker of ik een eisprong heb gehad dus dat zie ik wel. Ik wil niet steeds testen omdat ik er zo onzeker van word. Steeds die negatieve of onduidelijke testen maken me verdrietig en dat wil ik niet. Ik probeer maar gewoon af te wachten en vroeg of laat moet er vanzelf een menstruatie komen.
E.
pi_110981779
Allemaal een leuke koninginnenacht/-dag gehad? :)

Fijn dat je weer een negatieve test had Shandaly, hopelijk snel weer positief! :*

Ik heb hét filmpje ook al 5 keer gekeken ofzo, denk dat ze me bij de buren kunnen horen rammelen :') Moet. Snel. Zwanger. Worden. :P
pi_110989407
Koninginnedag nuchter vieren is euh apart. Moest de shotjes weg moffelen. :D

Al 2 dagen lagere temperatuur... Maar geen verdere activiteit. Vreemd normaal zakt temp pas 1 dag ná dat mijn menstruatie begint. Ook mijn gebruikelijke andere gerommel ontbreekt. Maar goed iedere cyclus wijkt altijd net af van de anderen. Ws omdat ik mee anders zou vervelen of zo. :')
pi_110990230
Ik heb een leuke dag gehad. Ben een weekendje naar de camping geweest. Nu helaas ziek thuis.
pi_110991057
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 11:39 schreef Omentielvo het volgende:
Ik heb een leuke dag gehad. Ben een weekendje naar de camping geweest. Nu helaas ziek thuis.
Ah balen, beterschap! Morgen terugplaatsing toch?

Jaeky waar zit je nu in je cyclus?
pi_110991591
Euh, even kijken... 11dpo, vandaag of morgen moet ik dan ongesteld worden. Uiterlijk vrijdag. Zal wel aankomende ongesteldheid zijn, alleen normaal heb ik altijd een paar dagen gerommel. Dus wellicht ben ik deze cyclus of later, dan eerst gerommel. Of we slaan het gerommel over (uniek) en dan morgen ongesteld of zo... Of vandaag.
pi_110991602
Of weet ik het...
pi_110992250
Hihi Jaeky, hopelijk word je het snel.

Morgen inderdaad terugplaatsing. Alleen die cyro's moeten goed uit de ontdooing komen. Dus zit nu met spanning op het telefoontje te wachten.
pi_110992362
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:41 schreef Omentielvo het volgende:
Hihi Jaeky, hopelijk word je het snel.

Morgen inderdaad terugplaatsing. Alleen die cyro's moeten goed uit de ontdooing komen. Dus zit nu met spanning op het telefoontje te wachten.
Oh dat is zeker spannend! Dat krijg je vandaag te horen dus? Duimduimduim ^O^

Jaeky lekker onduidelijk dus.. Zou je niet zwanger kunnen zijn of kan dat niet met die tempdaling?
pi_110993253
Ohhh, spannend Omentielvo en Jaeky! Ik duim mee voor goed ontdooide cryo's en wegblijvende ongi's *O*
pi_110995859
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:45 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Oh dat is zeker spannend! Dat krijg je vandaag te horen dus? Duimduimduim ^O^

Jaeky lekker onduidelijk dus.. Zou je niet zwanger kunnen zijn of kan dat niet met die tempdaling?
Lijkt me niet. Tenzij ze komen van te korte nachten. Wel op normale tijdstip opgenomen, trouwens. Ik verwacht gewoon een ongesteldheid.
De ongesteldheid vergeet gewoon dat ie op gang moet komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door jaeky op 01-05-2012 14:52:06 ]
pi_110997852
Ahja, ik dacht dat je hoopte op een uitblijvende ongi, vanwege het niet drinken op koninginnedag :)
Dan hoop ik dat de ongi snel komt en je weer door kunt voor de volgende ronde!
pi_110998258
Ja ik was ook onduidelijk. Kijk, niet drinken is geen probleem, en ivm een evt zwangerschap niet eens een issue. Het is bij ons eigenlijk maar één keer potter jaar dat we iedereen zien en lekker feesten. Vorig jaar zat ik precies in dezelfde situatie en als je dan precies en dag later alsnog ongesteld wordt, is dat best flauw.
Uiteindelijk heb ik niet eens gemist, was toch al moe, wellicht heb ik nu eigenlijk één betere avond gehad :D
pi_111003814
Omentielvo, heb je al wat gehoord? :)
pi_111007122
Nee. Verleden keer werd ik op de dag zelf gebeld. Maar ik ben wel heel nerveus nu.
pi_111007222
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:20 schreef Omentielvo het volgende:
Nee. Verleden keer werd ik op de dag zelf gebeld. Maar ik ben wel heel nerveus nu.
Ohh oké, ja snap ik! Hoe laat moet je er zijn morgen?
pi_111010446
Ze bellen daarvoor. En ik heb een reistijd van 2 uur en ze kunnen dus wachten tot het laatste moment.
pi_111010822
Omentielvo, echt heel spannend zo, dat ze pas vlak van te voren bellen ook! Heb je de zenuwen nog een beetje onder controle? En voel je je alweer iets beter? Ik wens je bij deze ook alvast een goede nachtrust toe, hopelijk gaat het slapen een beetje lukken vannacht :)
pi_111020732
Laatst zei ik hier nog gekscherend dat mijn hele facebook wel zwanger lijkt, nou vandaag kwam er *weer* iemand uit de commode ;) Dat hou je toch niet voor mogelijk gewoon! Ik weet wel dat het lente is, maar zo vruchtbaar was de wereld volgens mij nog nooit. Kan niet anders dan dat wij hier met z'n allen ook binnen no-time aan gaan sluiten hoor!
pi_111021049
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:14 schreef bellelena het volgende:
Laatst zei ik hier nog gekscherend dat mijn hele facebook wel zwanger lijkt, nou vandaag kwam er *weer* iemand uit de commode ;) Dat hou je toch niet voor mogelijk gewoon! Ik weet wel dat het lente is, maar zo vruchtbaar was de wereld volgens mij nog nooit. Kan niet anders dan dat wij hier met z'n allen ook binnen no-time aan gaan sluiten hoor!
*; :*

pi_111021269
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:14 schreef bellelena het volgende:
Waaahh zo erg is het bij mij gelukkig niet! Hopelijke slaat die enorme vruchtbaarheid naar hier over idd ;) Ik zit inmiddels al weer op dag 12 en heb nog stééds licht bruinverlies grrrr :( Het lijkt gelukkig wel minder te worden maar na 3 weken geen normale afscheiding gehad te hebben ben ik het nu wel echt beu :+
pi_111027050
duimen voor omentielvo
pi_111027447
Dank jullie wel. Ik heb een beetje kunnen slapen vannacht. Ik was alleen erg vroeg wakker. Ik probeerde mezelf nog te vertellen dat ze echt niet om kwart over vijf gaan bellen, maar slapen lukte niet meer.
pi_111028216
Ik ben net gebeld. Om twaalf uur de terugplaatsing. Spannend.
  woensdag 2 mei 2012 @ 09:08:00 #118
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_111028232
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 09:07 schreef Omentielvo het volgende:
^O^ ^O^ ^O^ ^O^

= duimstand aan :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 2 mei 2012 @ 09:09:48 #119
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111028265
Spannend Omentielvo!
pi_111028288
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 09:07 schreef Omentielvo het volgende:
^O^ de duimen draaien weer!!! Spannend, succes joh!
pi_111028303
Succes Omentielvo! ^O^
pi_111028402
Ohh super! Heel veel succes!
pi_111028920
Veel succes omentielvo.
pi_111029679
Omentielvo, spannend!!! Veel succes strakjes *O* Dat het maar een lekkere plakkert mag zijn :D
pi_111029881
Ohh Omentielvo!! Heel veel succes! Je zal nu wel onderweg zijn, wat vreselijk spannend! PLAKKKKKKKKKKKKk!!!
pi_111029969
Omentielvo, heeeeel veel succes! Ik ga voor je duimen hoor! :* *O*
E.
pi_111038442
Dank jullie wel. Ik ben net weer terug. De embryo had zich al twee keer gedeeld, wat al mooi is.
Mag mijn NOD op 15 mei
pi_111039371
Dus als ik het goed begrijp (onthoudt helaas niet alles van iedereen) ben je voorzien van een mensje in aanbouw. Ik dacht dat je een bouwpakket zou krijgen :')

En wát een slechte lurker ben ik

[ Bericht 15% gewijzigd door jaeky op 02-05-2012 14:47:45 ]
pi_111039585
Wow Omentielvo! Wat spannend! :D
Al 2 x gedeeld O+ Wat een knapperd... Hoop dat hij/ zij blijft plakken.
Duim duim duim
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:07:49 #130
52229 Chanty
pi_111048481
Zo ik ben ook terug van een paar dagen vakantie :) Omentievlo spannend weer :D
pi_111048878
Wat leuk Omentielvo! Je bent nu dus echt zwanger! Ik ga meeduimen voor een plakkertje, dat je over 2 weekjes een prachtige tweede streep op de test hebt staan O+
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:25:43 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111049100
Omentielvo, wat spannend!

Ik ben vast niet de eerste, maar weet je dat er ook een topic is met daarin meer meiden die met hulp zwanger probere te worden? Niet dat je daarheen moet hoor, te slotte wacht jij net zo goed op een tweede streepje, maar ik wilde het gewoon even zeggen. ;)
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:58:56 #133
313574 klumsy
Lola O+
pi_111050424
Spannend Omentielvo ik hoop op een plakkertje voor jullie :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_111059499
Bedankt.
@Brighteyes. Welk topic is dat?
pi_111059953
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:41 schreef Omentielvo het volgende:
Bedankt.
@Brighteyes. Welk topic is dat?
Ik denk dat ze dit topic bedoelt: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #114
  woensdag 2 mei 2012 @ 22:12:59 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111061831
Thanks L0t, niet zo handig idd om het linkje er niet bij te zetten.
Nogmaals, je mag zelf kiezen waar je post, maar mss is het ook prettig om wat ervaringen te lezen en of uit te wisselen.
pi_111075578
Ik ga ook duimen O!

Klopt het dat ik de volgende NOD heb? Da's pas over een week :?
pi_111075652
Reguliere nod vandaag, normaal 11/12 dagen. Nu op 13...
Uiterste nod zondag... Aangezien ik één keer eerder 15 dagen had.
Kan nog alle kanten op dus.

Aurum, als jij all je nod niet weet.. :D

TukTuk ?
pi_111077541
Bellelena ook ergens volgende week volgens mij.

Aurum hoe voel je je verder?

Jaeky, toch nog een beetje spannend of heb je er geen vertrouwen meer in deze ronde?

Als ik uitga van m'n vorige cyclus duurt mn NOD nog wel zo'n 3-4 weken :+ Eerst maar eens een eisprong zien te krijgen.
pi_111077916
Lot, ik heb wekelijk geen idee. :D

Dagboek gewauwel...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door jaeky op 03-05-2012 11:50:37 ]
pi_111078509
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:37 schreef jaeky het volgende:
Op zich is alles letterlijk volgens het boekje gegaan, nette eisprong, juiste timing, juiste 'rest' (wat meestal niet het geval was)... Aan de andere kant hebben we ook zoiets, "waarom zou het nu wel gelukt zijn"... We weten het stomweg niet. Geen gevoel, geen instinct,gewoon niets... afwachtend alleen maar.
Maandag was de test negatief, ik geen sindsdien niet meer getest. Ik probeer een soort van rust te bewaren, al lukt dat soms ook weer voor geen meter.

Qua symptomen is het ook weer een compleet radje toe. Ik weet nu echt dat je het pas echt weet als je ongesteld bent, en dat al het andere werkelijk van alles kan betekenen. Dus daar heb ik gelukkig wel van geleerd.

Ik wil gewoon even rust im Kopf, :@ maar dat is wat lastig als je overtijd bent. (al is het maar 1 dagje, want natuurlijk niets is.)
Pff ja die onzekerheid is ook helemaal niet leuk :* Hier staan de duimen in ieder geval aan ^O^

Nog een vraagje aan de dames die temperaturen: hoeveel schommelt bij jullie gemiddeld de temperatuur in de weken voor je eisprong? Is dat echt heel constant of hebben jullie ook wel eens verschillen van 0,7 graad ofzo?
pi_111078562
Jaeky: Misschien toch nog een test proberen. Je bent nu werkelijk overtijd en het is alweer een aantal dagen verder dan maandag. De test dan wellicht morgenochtend met de ochtendurine doen? Wel spannend hoor! Zoals ik eerder al zei, de wereld lijkt wel heel erg vruchtbaar momenteel, dus hopelijk ga jij ook aansluiten in het rijtje van de zwangeren, zou dus gewoon zomaar kunnen! En als je test toch niet positief is, kun je het misschien ook wat meer loslaten daarna, kan ook voor rust zorgen.

Ik heb eigenlijk niet echt een idee wanneer mijn nod is. Het kan komend weekend/begin volgende week zijn, maar ook pas over ca. 1,5 week of het kan zelfs zijn dat mijn eisprong na de mk nog niet geweest is. Dus dan is het in ieder geval nog minstens 14 dagen weg!

Hier blijft het dus voorlopig best spannend!
Ook symptomen die ik heb kunnen nog overal van komen.
Ik had wel een paar dagen terug een drupje bloed bij het afvegen met wat slijm. Zou wellicht dan van een innesteling kunnen zijn?!?! Verder sinds ca. 1 week wat last van pukkeltjes die ik normaal krijg bij mijn ongi. En wat emotioneel, maar dat kan nog steeds zijn sinds de vorige keer. Weet niet zo goed of dat weg is geweest tussendoor. Niet opvallend pijnlijke borsten, af en toe een steekje. Ook onderin mijn buik af en toe een steekje. Wel al een aantal dagen/avonden een wat lage suikerspiegel. Kortom, alle symptomen kunnen ook nog van de mk en het opnieuw opgang komen van mijn cyclus komen denk ik.

L0t: Ik temperatuur niet, dus daar kan ik je helaas niet bij helpen.
pi_111079364
Lot: over dat tempen.
De laatste 2 maanden is bij mij nu mooi rustig. Soms dagen een rechte streep, soms 0.1 op of af.
Ik vermoed dat de Etos Zwanger Worden en Hema Visolie daaraan hebben bijgedragen. Daarvoor was het wat onrustiger, maar trends nog steeds goed zichtbaar.

0.7 verschil zou voor mijn doen een incorrecte meting zijn. Ik ben dan ook traag met de bedoelde tempstijgingen (indicatie O) en traag met tempdalingen (indicatie ongesteldheid). Echt van de glijdende grafieken ipv heldere wisselingen. Een enkele uitschieter zou ik persoonlijk dus negeren, past niet bij mij, je moet echt naar het totaal plaatje kijken. Dat betekent dus meestal 2/3 extra metingen/dagen en dan eens kijken hoe het eruit ziet. Zo doe ik het ten minste.

Maar wellicht, reageer je temptechnisch vlotter op de fases. Dat leer je vanzelf.
pi_111079799
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:13 schreef jaeky het volgende:
Lot: over dat tempen.
De laatste 2 maanden is bij mij nu mooi rustig. Soms dagen een rechte streep, soms 0.1 op of af.
Ik vermoed dat de Etos Zwanger Worden en Hema Visolie daaraan hebben bijgedragen. Daarvoor was het wat onrustiger, maar trends nog steeds goed zichtbaar.

0.7 verschil zou voor mijn doen een incorrecte meting zijn. Ik ben dan ook traag met de bedoelde tempstijgingen (indicatie O) en traag met tempdalingen (indicatie ongesteldheid). Echt van de glijdende grafieken ipv heldere wisselingen. Een enkele uitschieter zou ik persoonlijk dus negeren, past niet bij mij, je moet echt naar het totaal plaatje kijken. Dat betekent dus meestal 2/3 extra metingen/dagen en dan eens kijken hoe het eruit ziet. Zo doe ik het ten minste.

Maar wellicht, reageer je temptechnisch vlotter op de fases. Dat leer je vanzelf.
Bedankt voor je antwoord :) De afgelopen weken schommelt het bij mij tussen 36,3 en 36,8 met het vaakst 36,6 maar vanochtend was het ineens 37,0. Nou heb ik wel uitgeslapen vandaag dus ik wijt het daar maar aan..
pi_111080002
Dat zal het inderdaad kunnen zijn, noteer dat erbij, temp nog een paar dagen. Dan zie keer wel wat het was.

Ik temp als ik net wakker ben, ergens tussen half zeven en kwart over zeven. Ik zet niet eens een wekker ervoor. Door het ritme wordt ik vanzelf net even wakker genoeg om te tempen. Ook in het weekend... Daarna slaap ik vrolijk verder.
pi_111080114
Omentielvo, een mensje in wording in jouw buik! Mooi O+ Ik hoop dat hij blijft plakken en je over 2 weken hier 2 streepjes mag laten zien!

Jaeky, jij houdt het nog even spannend. Begrijpelijk dat je gewoon even rust wil, het is ook een heftige tijd als je graag zwanger wil worden. Altijd maar nadenken over wel een eisprong of geen eisprong, wel klachten of geen klachten en komt er nu bloed of toch niet? Lastig..

Ik temp niet dus daar geen ervaring mee. Ik probeer het wel en de thermometer ligt naast mijn bed maar ik vergeet het steeds. Dan ben ik al opgestaan en loop ik de slaapkamer op en dan denk ik er pas weer aan :D

Bellelena, voor jou ook nog even spannend dus. Lastig he, als je niet zeker weet of je nou een eisprong hebt gehad of niet? Het zou wel gaaf zijn als je nu meteen weer zwanger zou zijn! :Y
E.
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:05:18 #147
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_111081096
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:37 schreef jaeky het volgende:

Dagboek gewauwel...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@ dagboek,
wat bedoel je dan precies met : "nette eisprong, juiste timing, juiste 'rest' "
:?
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:09:17 #148
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_111081238
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:52 schreef bellelena het volgende:
Jaeky: Misschien toch nog een test proberen. Je bent nu werkelijk overtijd en het is alweer een aantal dagen verder dan maandag. De test dan wellicht morgenochtend met de ochtendurine doen? Wel spannend hoor! Zoals ik eerder al zei, de wereld lijkt wel heel erg vruchtbaar momenteel, dus hopelijk ga jij ook aansluiten in het rijtje van de zwangeren, zou dus gewoon zomaar kunnen! En als je test toch niet positief is, kun je het misschien ook wat meer loslaten daarna, kan ook voor rust zorgen.

Ik heb eigenlijk niet echt een idee wanneer mijn nod is. Het kan komend weekend/begin volgende week zijn, maar ook pas over ca. 1,5 week of het kan zelfs zijn dat mijn eisprong na de mk nog niet geweest is. Dus dan is het in ieder geval nog minstens 14 dagen weg!

Hier blijft het dus voorlopig best spannend!
Ook symptomen die ik heb kunnen nog overal van komen.
Ik had wel een paar dagen terug een drupje bloed bij het afvegen met wat slijm. Zou wellicht dan van een innesteling kunnen zijn?!?! Verder sinds ca. 1 week wat last van pukkeltjes die ik normaal krijg bij mijn ongi. En wat emotioneel, maar dat kan nog steeds zijn sinds de vorige keer. Weet niet zo goed of dat weg is geweest tussendoor. Niet opvallend pijnlijke borsten, af en toe een steekje. Ook onderin mijn buik af en toe een steekje. Wel al een aantal dagen/avonden een wat lage suikerspiegel. Kortom, alle symptomen kunnen ook nog van de mk en het opnieuw opgang komen van mijn cyclus komen denk ik.

L0t: Ik temperatuur niet, dus daar kan ik je helaas niet bij helpen.
over Nods gesproken..
ik heb gemerkt dat mijn ene cyclus tussen de 28 en 32 dagen is, en mijn andere cyclus tussen de 36 en 40 dagen.. om en om.. oftewel de eisprong wisselt nogal per eierstok en de daarbij behorende NOD ook. misschien kan jij ook zo'n "patroon"vinden?

SPOILER
pi_111081451
De luteale fase is wel altijd even lang? Meestal verschilt dat maximaal 1 dag.
pi_111081536
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:05 schreef Barreltje het volgende:

[..]

@ dagboek,
wat bedoel je dan precies met : "nette eisprong, juiste timing, juiste 'rest' "
:?
dat wat je schaalt onder tmi :D (too much info)
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:16:35 #151
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_111081546
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:14 schreef jaeky het volgende:
De luteale fase is wel altijd even lang? Meestal verschilt dat maximaal 1 dag.
jup.. die is even lang..

maar het maakt wel uit qua klus-timing wanneer je aan de slag moet als je cyclus langer is ;) zit toch een hele week verschil in ;)
pi_111081621
Klopt, maart het lijkt me dat je je cyclus redelijk begrijpt- dat lukt wel dan toch?
pi_111083911
Barreltje, ik had een poosje terug inderdaad van je gelezen dat je dat patroon bij jezelf zag. Toen ben ik meteen bij mijn eigen cyclus gaan kijken, maar zo mooi als bij jou heb ik het niet :)

Mijn cyclussen sinds vorig jaar juni:
26 - 36 - 27 - 29 - 34 - 30 - 41 - 37 - 33 & zwanger* - mk - deze cyclus nu dag 33**
*Eerste ronde tweede streepjes
**Gerekend vanaf de eerste dag helder bloedverlies van de miskraam

Zoals je ziet schommelt het hier nogal, ook per eierstok... Mijn gemiddelde cyclus is 32 dagen, maar met echte uitschieters zo nu en dan. LF is wel altijd heel precies 14 dagen stipt.
pi_111084673
Wow jullie houden het goed bij. Moet ik nu ook maar gaan doen.
Ik ken mn cyclus alleen van de pil... mn eigen cyclus? geen idee! Was meteen zwanger. Hoop dat het ook in de toekomst zo makkelijk mag gaan... :{

Bellelena, wat zou dat geweldig zijn zeg! Duim voor je :* :*
Ook voor alle anderen blijf ik duimen, het is tijd voor streepjes hier. :*

Hier vandaag wat bruine prut :? Week terug nog ongesteld geweest. Snap dr niks meer van... Wacht nog wel n menstruatie af, t is volgens mij nog niet zo op orde.
pi_111085041
Fieder, ik ben al een paar jaar geleden gestopt met de pil en ik merkte na een poosje dat mijn cyclus een beetje onregelmatig was. Op zich vond ik dat niet echt heel erg een probleem, maar vorig jaar dacht ik: Hmm, laat ik het eens bijhouden, dat is ook wel handig om in te schatten wanneer ik ongesteld ga worden + voor als we 'ooit' een baby'tje willen gaan maken. Toen ben ik begonnen met opschrijven wanneer ik ongesteld werd en wanneer ik mijn eisprong voelde. Later heb ik dit eens in een online ding ingevuld en kwam er meteen bij te staan hoelang mijn cyclussen waren + wat het gemiddelde was. Vandaar dat het nu wel netjes op een rijtje staat :)

En lief dat je meeduimt O+ Ik ben zelf ook nieuwsgierig, ik ga binnenkort ook een testje wagen denk ik, maar ik wil ook niet te vroeg gaan testen. Ik denk dus aan mijn vaders verjaardag, dat is dit weekend.
pi_111085478
Ik ga duimen bellelena.
pi_111087046
Spannend zeg bellelena! Tis al bijna weekend! O+
pi_111088158
bellelena je weet dat mijn duimen overuren draaien hier O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:40:47 #159
52229 Chanty
pi_111095591
Bellena spannend zou natuurlijk fijn zijn als het zo snel weer raak is O+

Lot ik temp wel maar denk niet dat ik de juiste persoon ben om je vraag te beantwoorden :P Wat ik van lezen begrepen heb hoort het aardig constant te zijn en een stuk te verhogen na de eisprong. Een verschil van 0,7 is wel behoorlijk (zelfs in mijn tempgrafiek) dus afhankelijk van de temperatuur verder is, zou ik denken dat het misschien komt doordat je langer hebt geslapen of iets anders.

Morgenmiddag naar de gyn. Vind het best eng :') Geen idee ook wat ik moet verwachten. Gaat ie alleen mijn verhaal aanhoren, of gaat ie naar binnen gluren of bloed aftappen :? Brrrr zal in ieder geval zorgen dat ik fris en fruitig ben (wat een baan!)
pi_111106101
Haha Chanty idd voor de zekerheid maar even snoeien enzo :')

Ik weet ook niet wat ie zal doen... Gluren en bloed is ff vervelend maar dan schiet t wel meteen lekker op! Dus hoop dat eigenlijk voor je. Succes en laat t ff weten als je wilt! :*
pi_111106950
O+ Lief van alle meeduimers! Ik laat het uiteraard meteen weten hier zodra ik zelf iets meer weet :)
Tally, ik rammelde van de week alweer de pan uit van je mooie collage van je prachtige dochter O+ O+ Wat zou het leuk zijn als we samen zwanger kunnen gaan zijn!

Chanty: Spannend ook! Wat Fieder zegt, hopelijk gaat ie meteen al wat doen! Ook al fijn dat je van alles kunt overleggen, zoals je temp-grafieken. Succes alvast morgen!

Fieder: Ik las her en der al dat je pas van een menstruatie spreekt als er helder bloed is. Dus de bruine prut, geen idee... Kan het iets met een eisprong te maken hebben? Hopelijk komt er snel wat duidelijkheid :)
pi_111112334
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:40 schreef Chanty het volgende:
Bellena spannend zou natuurlijk fijn zijn als het zo snel weer raak is O+

Lot ik temp wel maar denk niet dat ik de juiste persoon ben om je vraag te beantwoorden :P Wat ik van lezen begrepen heb hoort het aardig constant te zijn en een stuk te verhogen na de eisprong. Een verschil van 0,7 is wel behoorlijk (zelfs in mijn tempgrafiek) dus afhankelijk van de temperatuur verder is, zou ik denken dat het misschien komt doordat je langer hebt geslapen of iets anders.

Morgenmiddag naar de gyn. Vind het best eng :') Geen idee ook wat ik moet verwachten. Gaat ie alleen mijn verhaal aanhoren, of gaat ie naar binnen gluren of bloed aftappen :? Brrrr zal in ieder geval zorgen dat ik fris en fruitig ben (wat een baan!)
Hmm ja denk idd dat het daar ook door gekomen is. Misschien is het voor mij toch beter om gewoon de wekker vroeg te zetten en wel elke dag op hetzelfde tijdstip te tempen..

Veel succes morgen! Hoop dat ze je goed verder kunnen helpen :*

Verder nog een tip voor iedereen: 30% korting op zwangerschapsvitaminen bij de Etos deze week dus mocht je nog nodig hebben :P
pi_111113332
Ik voel me nog steeds normaal. Ik ga er ook niet vanuit dat het deze keer wel raak is, we zien wel. Zeker sinds het avontuur vorige maand.

Ik hou de temp deze maand bij en als ik langer slaap, dan is mijn temp iets hoger, 0.1. Deze maand 1 keer een uitschieter gehad voor mijn eisprong, maar toen sliep ik ook in een warme kamer (zolder).

Voor ovulatie zit ik tussen de 36.4 en 36.85 met 1 keer een uitschieter naar 37.09.

Na ovulatie zit ik tussen de 37.09 en de 37.25. Vooral de 37.09 komt vaak terug

/numbers :Y)
pi_111113472
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 00:02 schreef _aurum_ het volgende:
Ik voel me nog steeds normaal. Ik ga er ook niet vanuit dat het deze keer wel raak is, we zien wel. Zeker sinds het avontuur vorige maand.

Ik hou de temp deze maand bij en als ik langer slaap, dan is mijn temp iets hoger, 0.1. Deze maand 1 keer een uitschieter gehad voor mijn eisprong, maar toen sliep ik ook in een warme kamer (zolder).

Voor ovulatie zit ik tussen de 36.4 en 36.85 met 1 keer een uitschieter naar 37.09.

Na ovulatie zit ik tussen de 37.09 en de 37.25. Vooral de 37.09 komt vaak terug

/numbers :Y)
Ah oké! Mss gebruik ik dan wel gewoon een slechte thermometer. Gebruik gewoon die el cheapo van de Etos, wat voor één heb jij?
pi_111117073
Ik heb van de week net de blauw-wit gestippelde van wehkamp besteld en die is verstelbaar. Grote kans dus dattie past. Je zou ook bij prenatal kunnen kijken.
pi_111117074
Huh? dat was voor z&g bedoeld en ik zit op mn foon dus kan t even niet corrigeren. sorry dames. ik herstel het als ik me straks uit bed gesleept heb
pi_111117110
Handig dat tempen, voel me ziekig en dat is te zien, .5 graad verhoging. deze markeren we maar even als ongeldig.
pi_111117117
Btw, ga nu niet allemaal denken 'jaaa, ik hoest ook sinds gisteren en heel moe. Gewoon ziekjes dus.
pi_111117131
Sorbo, jouw post lijkt net een reactie op de vraag van l0t. :D Hilarisch!
pi_111117155
Ik dacht al... Hoe kan een thermometer nou niet passen? :D
pi_111117180
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 06:57 schreef Mangostine het volgende:
Sorbo, jouw post lijkt net een reactie op de vraag van l0t. :D Hilarisch!
Kwam wel heel mooi uit ja :') _O-

Beterschap jaeky!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 07:17:21 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111117201
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 06:14 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb van de week net de blauw-wit gestippelde van wehkamp besteld en die is verstelbaar. Grote kans dus dattie past. Je zou ook bij prenatal kunnen kijken.
:D ik zat al terug te kijken, passen... Thermometer... :? :D
pi_111117294
:D Dat je bij de prenatal het pashokje ingaat met een thermometer om even te passen :D
  vrijdag 4 mei 2012 @ 07:37:41 #174
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_111117302
En dan nog blauw wit gestippeld ook. :D

Succes met wachten dames. :*
A grand adventure has begun.
pi_111118041
Jaeky, wat is je plan? Afwachten? Of heb je n deadline verzonnen wanneer je weer gaat testen?

Aurum, nog eventjes geduld :* spannend

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 06:14 schreef Sorbootje het volgende:
_O- Hihi gelukkig hadden jullie al gereageerd anders was ik ook gaan denken... :? Hij hoeft er niet helemaal in he?? :P
pi_111118253
Fieder, heb negatief getest vanochtend. Dus ik moet wel 'gewoon' laat zijn. Ik ben toch al van slag, dus het verbaasd me eigenlijk niet.
pi_111118959
Oww jammer zeg! :*
Lekker blijven meelezen en af en toe posten als je dat wilt.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:51:49 #178
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_111119155
jammer jeaky -O-

ik "gooi" mijn NOD zo ergens op de 25ste mei :)
wat zou betekenen dat we volgende week aan het klussen zouden moeten, alleen ben ik er dan niet 8)7
ach jah :) we zien wel wat er komt..

* Barreltje reserveert alvast www.BarreltjeForMaria.com :P
pi_111119805
Neem wat mee in een koelbox :')
pi_111131542
jaeky -O- Balen... irritant als je er op zit te wachten terwijl je allang verder wilt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:14 schreef Fieder het volgende:
Neem wat mee in een koelbox :')
Mental image.... Bij de douane: "heeft u nog wat aan te geven?"... _O-

En voor alle meiden hier: :* sterkte met wachten/klussen/zwanger worden!

Ik ben weer aan het hypochonderen... nu dag 21, en al een week lang soort van vlinders in mijn onderbuik. Zeg maar beetje geborrel, en ik zou ik niet ziijn als ik elke keer niet dacht: "goh, zou het??? " Maar goed, eest maar eens volgende week doorkomen en dan zien we wel verder. :')
pi_111132347
Nouhou lijnloos! Ik zag dat je als laatste had gepost hier, dus scheurde hiernaartoe voor goed nieuws. -O-
Ga eens gauw 2 streepjes piesen jij en kom naar z&g! :*
vragen mag!
pi_111132372
Haha... lief van je, maar idd nog niks te melden helaas. Effe geduld nog ;) Ik kom er wel! (Hopelijk voor jouw balletje eruit is) :+
pi_111132420
Dan wachten we nog maar even af! En ik hoop je er inderdaad te zien voordat mijn balletje er uit is!
Zou wel gezellig zijn!
vragen mag!
pi_111134827
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 15:24 schreef Lijnloos het volgende:
jaeky -O- Balen... irritant als je er op zit te wachten terwijl je allang verder wilt.

[..]

Mental image.... Bij de douane: "heeft u nog wat aan te geven?"... _O-

En voor alle meiden hier: :* sterkte met wachten/klussen/zwanger worden!

Ik ben weer aan het hypochonderen... nu dag 21, en al een week lang soort van vlinders in mijn onderbuik. Zeg maar beetje geborrel, en ik zou ik niet ziijn als ik elke keer niet dacht: "goh, zou het??? " Maar goed, eest maar eens volgende week doorkomen en dan zien we wel verder. :')
+1 :')
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_111134857
spannend meiden!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_111135081
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:40 schreef Chanty het volgende:

Hoe was het?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:08:26 #187
52229 Chanty
pi_111135528
Nou net terug van het ziekenhuis. Hij heeft een inwendige echo gedaan en het vermoeden van de huisarts klopt. Ik heb dus PCOS ;( Meteen bloed laten prikken en 18 juni krijg ik de uitslag en wordt besproken hoe verder. Hij heeft me alvast van de opties op de hoogte gesteld:
- afwachten maar de kans dat ik nog een eisprong krijg is nihil
- een kijkoperatie waar ze iets doen om de eierstokken te resetten. Maar bij het woord operatie word ik al stikbenauwd dus dat gaat me nog wat te ver
- medicatie, dus dat laatste zal het wel worden.

Beetje mixed feelings nu. Enerzijds ben ik opgelucht dat mijn gevoel dat ik altijd al heb gehad, dat het niet zo makkelijk gaat bij mij, is bevestigd. Anderzijds baal ik van mijn lichaam omdat het niet in staat is te doen wat het moet doen. En ergens heb ik wel vertrouwen erin dat het allemaal wel goed gaat komen met medicatie...
pi_111135608
Ik heb ook PCOS Chanty en bij mij zijn ze begonnen met clomid pillen. Toen dat weinig deed heb ik pas de kijkoperatie gehad. Die me ontzettend mee viel. Ik had meer last van het doorspuiten dan van de kijkoperatie.
pi_111135664
Jeetje Chanty dat is wel even schrikken zeg!! Alhoewel je er al langzaam naartoe geleefd hebt natuurlijk. Maar als je het dan zo hoort...

Hoop dat medicatie zn werk gaat doen :* :*
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:31:38 #190
52229 Chanty
pi_111136412
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:10 schreef Tally het volgende:
Ik heb ook PCOS Chanty en bij mij zijn ze begonnen met clomid pillen. Toen dat weinig deed heb ik pas de kijkoperatie gehad. Die me ontzettend mee viel. Ik had meer last van het doorspuiten dan van de kijkoperatie.
Dat lijkt me ook de juiste volgorde, vooral omdat ik lees dat bij het grootste deel van de vrouwen medicatie helpt. Heb jij inmiddels al kids?
pi_111136467
Sterkte Chanty. Ik hoop dat de medicatie gaat aanslaan.
pi_111136531
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:31 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook de juiste volgorde, vooral omdat ik lees dat bij het grootste deel van de vrouwen medicatie helpt. Heb jij inmiddels al kids?
Ik heb een dochtertje van 1 jaar inmiddels en we hopen snel voor nummer 2 te kunnen gaan. :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:35:20 #193
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_111136568
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:08 schreef Chanty het volgende:
Nou net terug van het ziekenhuis. Hij heeft een inwendige echo gedaan en het vermoeden van de huisarts klopt. Ik heb dus PCOS ;( Meteen bloed laten prikken en 18 juni krijg ik de uitslag en wordt besproken hoe verder. Hij heeft me alvast van de opties op de hoogte gesteld:
- afwachten maar de kans dat ik nog een eisprong krijg is nihil
- een kijkoperatie waar ze iets doen om de eierstokken te resetten. Maar bij het woord operatie word ik al stikbenauwd dus dat gaat me nog wat te ver
- medicatie, dus dat laatste zal het wel worden.

Beetje mixed feelings nu. Enerzijds ben ik opgelucht dat mijn gevoel dat ik altijd al heb gehad, dat het niet zo makkelijk gaat bij mij, is bevestigd. Anderzijds baal ik van mijn lichaam omdat het niet in staat is te doen wat het moet doen. En ergens heb ik wel vertrouwen erin dat het allemaal wel goed gaat komen met medicatie...
Hè Chanty, ik kan me heeel erg goed voorstellen dat je er van baalt :*

Je kent mijn verhaal al grotendeels maar bij mij zijn ze direct met clomid begonnen en de laagste dosis had al effect (en ben ik nu 29 weken zwanger). Sterkte en ik hoop dat de medicatie al voldoende is!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:37:53 #194
52229 Chanty
pi_111136658
Tally en Soesa: dat zijn hoopvolle berichten waar ik me graag aan vasthoud :Y
pi_111136871
Als je vragen hebt of iets kwijt wil mag je altijd gebruik maken van mijn PM/DM hoor.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:30:56 #196
52229 Chanty
pi_111153908
tnx denk dat je nog wel wat vragen van me gaat krijgen :)
pi_111155036
Jeetje Chanty, dat is wel balen, maar je weet nu in ieder geval wel wat er aan de hand is. Ik kan me voorstellen dat je je ook teleurgesteld voelt in je lichaam. Ik had dat ook met de miskraam. Bij anderen kan het ook 'gewoon' en het voelt toch rot dat jouw lichaam het dan niet 'goed' doet... Maar er is dus goede hoop dat je lichaam het met een klein beetje hulp alsnog gewoon heus wel zelf kan! :* En dat babietje gaat er ook voor jou heus wel komen O+
pi_111155493
jeumig Chanty... Fijn dat je nu in elk geval duidelijkheid en een plan hebt, maar idd erg dubbel en verdrietig ook. Ik hoop in elk geval dat voor jou minimale behandeling je wel de kinderwens in vervulling kan laten gaan! :*
pi_111161190
Chanty kan me je dubbele gevoel goed voorstellen :* Maar nu kun je in ieder geval verder en krijgen jullie een echte kans op een tweede streepje O+ Ik hoop dat de medicatie voldoende zal zijn voor je en dat je lichaam het snel oppakt.
pi_111161969
En hier :N maar 1 streepje...
Nu maar verder afwachten. Hopelijk dan maar een ongi binnen nu en 2 weken en dan de volgende ronde.

Lijnloos: Bij jou is het ook best spannend las ik, hopelijk vliegen de dagen voorbij en mag je snel een tweede streep gaan plassen!
pi_111162395
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:28 schreef bellelena het volgende:
En hier :N maar 1 streepje...
Nu maar verder afwachten. Hopelijk dan maar een ongi binnen nu en 2 weken en dan de volgende ronde.

Lijnloos: Bij jou is het ook best spannend las ik, hopelijk vliegen de dagen voorbij en mag je snel een tweede streep gaan plassen!
:*
pi_111162709
Jammer Bellelena -O- was een mooie dag ervoor geweest.
Volgende keer beter :*

Hier nog geen ei te bekennen en bruine troep :( Stom lijf
  zaterdag 5 mei 2012 @ 11:43:30 #203
52229 Chanty
pi_111163132
Dank jullie wel, ik ga de komende weken wel wat minder meeposten (blijf wel meelezen om mee te juichen met de twee streepjes :P), want voorlopig heb ik toch niks te melden :')

Bellelena balen -O-
pi_111163165
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:17 schreef Fieder het volgende:
Jammer Bellelena -O- was een mooie dag ervoor geweest.
Volgende keer beter :*

Hier nog geen ei te bekennen en bruine troep :( Stom lijf
:* fijn hè, bruine troep, ben er ook nog steeds niet vanaf :')

Bellelena jammer! :*
pi_111166158
Wat balen bellelena.
pi_111167441
Bellelena :*
pi_111171455
O+ Wat een lieve berichtjes, dat doet me wel goed. Ik baalde er ook best een beetje van, maar misschien toch ook wel prettig om dan eerst maar een menstruatie te hebben na de mk. Daarvan is trouwens nog niet echt iets in aantocht, al merk ik dat ook nooit zo van te voren. Soms een dag van te voren dat ik het koud heb en wat drang naar chocolade, terwijl ik daar normaal niet zo van houd. En dus wat pukkeltjes, maar die heb ik nu al een aantal dagen/week (zijn alweer aan het wegtrekken zelfs). Buikpijn heb ik meestal pas op het moment dat het daadwerkelijk begint, dus zodra ik dat voel kan ik netjes naar de toilet lopen en dan ben ik altijd netjes op tijd zeg maar. Nooit van te voren bruinverlies of andere symptomen zoals dames hier wel eens omschrijven. Dus ik kan er ook niet veel zinnigs over zeggen. Hopelijk dan maar vlot, op naar een nieuwe ronde. (En vanavond maar eens aan de wijn ;) kan nu wel een keertje toch!)
pi_111173669
Chanty, was je voorgevoel toch goed. Niet fijn! De berichten geven wat moed maar het blijft rot als je lichaam niet doet wat hij moet doen. :* ik hoop dan ook dat de behandeling die je krijgt snel aan zal slaan en je gauw door mag naar het volgende topic!

Bellelena, wat jammer, het was je gegund! Geniet van je wijntje, wie weet mag het snel niet meer ;)
E.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:23:47 #209
58560 Oksel
Gezellig.
pi_111174435
Pff. Wachten duurt lang.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:28:59 #210
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_111174625
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:23 schreef Oksel het volgende:
Pff. Wachten duurt lang.
op een streepje?? 5 minuten ;)

ik hypochonder hier nog een beetje met lijnloos mee :@
pi_111175747
wachten duurt altijd lang...
pi_111181890
Barreltje je link doet het niet :P.
Veel succes met je voorlopig laatste ronde :*.

Chanty balen dat het niet helemaal op de 'natuurlijke' manier gaat lukken. Maar misschien met een klein beetje hulp heb je snel het gewenste resultaat. Ik hoop het voor je.

Bellelena wat balen van de negatieve test. Hopelijk word je snel ongesteld en kan je verder :*.

Aurum heb je al voortekenen?

Omentielvo hoe gaat het?

Frummeltje hoe is het bij jou alle voorbereidingen voor het
^).

Lijnloos sterkte met hypochonderen.

Lot weet het niet meer precies, maar vroeg me af of je continu last hebt van bruin verlies. Is wel heel irritant, kan je er verder wel een cyclus in herkennen?

Sparkling ook nog aan het wachten tot je opnieuw van start kan?

Fieder je cyclus ook nog niet helemaal op de rit
:* :*
pi_111185404
ik spring er ook nog even in, ben niet helemaal bijgelezen. Maar Chanty, balen dat je PCOS hebt, maar fijn dat er wat aan te doen is!!

En iedereen bij wie het nog niet raak is :*

Ik denk dat ik gewoon ongesteld word, mijn temperatuur wordt iedere morgen lager en als het raak zou zijn dan zou hij moeten stijgen (als ik het allemaal goed snap).

Hoe gaat het eigenlijk met jou Sethiwe?
pi_111186701
Jammer dat je temp toch lijkt te zakken _aurum_, maar ik duim toch nog even voor je door, je weet maar nooit!

Sethiwe, inmiddels al een beetje zicht op een nod?
  zondag 6 mei 2012 @ 00:52:22 #215
114025 L0t..
L0t..
pi_111190121
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:42 schreef Sethiwe het volgende:
Lot weet het niet meer precies, maar vroeg me af of je continu last hebt van bruin verlies. Is wel heel irritant, kan je er verder wel een cyclus in herkennen?
Ja ik kon er vorige keren wel een cyclus in ontdekken en had toen ook een eisprong. Maar kreeg afgelopen ronde anderhalve week voor mn menstruatie bruinverlies, ben toen een paar dagen ongesteld geweest en heb nu op dag 16 nog steeds bruinverlies. Bijna 4 weken nu. Ben er wel bekend mee, had het tijdens pilgebruik ook regelmatig maar nog nooit zo lang. Als het volgende week nog niet weg is ga ik even langs de huisarts.

En hoe gaat het met jou?

Aurum shit :*
  zondag 6 mei 2012 @ 00:57:41 #216
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_111190344
Na een weekje vakantie ben ik er ook weer. Een hoop gebeurd zie ik zo snel...

Chanty, was je vermoeden dus toch goed. Heftig meis. Ik hoop dat ze met een klein beetje hulp jouw droom waar kunnen maken!

Bellelena, wat jammer... :(

Aurum, ik hoop toch dat je een tweede streepje plast! Je weet maar nooit...

Hier gaat alles goed, Sethiwe, lief dat je het vraagt. Het begint nu erg dichtbij te komen, erg spannend allemaal! Over acht weken ben ik gewoon getrouwd! ;) en wat betreft het klussen gaat het ook goed. De belangrijke periode breekt aan deze week, dus we mogen aan de slag :) ik doe het deze ronde zonder ovulatietesten denk ik, al liggen ze nog wel in de kast. We zullen het zien... ;) met jou ook alles goed? Durf je al een datum vast te stellen qua nod?

Ik duim weer voor alle hypochonders, geduldige, ongeduldige mama-to-be's! :)
  zondag 6 mei 2012 @ 00:58:51 #217
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_111190402
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 00:52 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ja ik kon er vorige keren wel een cyclus in ontdekken en had toen ook een eisprong. Maar kreeg afgelopen ronde anderhalve week voor mn menstruatie bruinverlies, ben toen een paar dagen ongesteld geweest en heb nu op dag 16 nog steeds bruinverlies. Bijna 4 weken nu. Ben er wel bekend mee, had het tijdens pilgebruik ook regelmatig maar nog nooit zo lang. Als het volgende week nog niet weg is ga ik even langs de huisarts.

En hoe gaat het met jou?

Aurum shit :*
Wat vervelend Lot, dat bruinverlies... :(
pi_111203729
Aurum, ik ga nog wel even duimen voor je. Hopelijk houdt je lichaam je gewoon voor de gek.

Frummeltje. Spannend zeg. Bijna een getrouwde vrouw. Zou wel leuk zijn als je net zwanger bent op je trouwdag.

Lot, irritant dat je alleen maar bruinverlies hebt. Ik zou inderdaad even langs de huisarts gaan.

Sethiwe, met mij gaat het wel. Ik zit nu 4 dagen naar de TP en ik had het idee dat ik al wat bruin bloed verlies zag. Voelde me er wel wat down over. Ben toch redelijk down op dit moment. Die twee weken duren gewoon te lang.
  zondag 6 mei 2012 @ 15:20:38 #219
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_111205292
4 dagen na TP kan ook innesteling zijn toch?! *fingers crossed*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_111208874
Aurum, zou jammer zijn... wel fijn dat je zo geen valse hoop gaat krijgen, met die dalende temp. Of toch stiekem wel? :')

Omentielvo, wat Isis zegt; innesteling? Of heb je altijd rond deze tijd bruinverlies? Voor mijn cyclus zou t erg vroeg zijn om al bruinverlies te zien namelijk.

Frummel :D spannend! Nog een paar weken... zou idd leuk zijn met zn drietjes trouwen O+ Maar anders is t ook leuk *O*

Lot, superirritant zeg. Idd maar even langs de huisarts. Ook klustechnisch gezien niet erg fijn die prut...

Hier ook nog steeds wat bruinverlies, ene dag wel, andere dag niet. Gister en vandaag wat vage menstruatiepijn... Hoofdpijn ook. Zit denk toch binnenkort nog n ongi aan te komen. 2e deze maand -O- Wedden dat t midden in t zwembad van Centerparcs begint :') Zou echt iets voor mij zijn }:|
Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat er nu veel uit kan komen
pi_111215771
Aurum balen dat je temp daalt. Wanneer heb je de afspraak?

Frummeltje succes van de week.

Lot kan me voorstellen dat je na de huisarts gaat al 4 weken lang bruin verlies.

Fieder ook al, ik hoop dat het niet gebeurd tijdens weekend center parcs.

Omentielvo balen dat je je down voelt. Hopelijk is het een innesteling net wat Isis ook al zei :*.

Hier nog niet echt zicht op een nod. Zit nu op dag 26 volgens mijn ff- app wordt ik de 14de ongesteld, maar dat is gebaseerd op voorgaande cyclussen. Ik houd zelf iets ruimer aan en probeer tot de 22ste te wachten. Kijken of ik zelf niet begin te
hyperen. Af en toe wel wat misselijk en steekjes maar dat heb ik vaker en zegt dus niks.
Verder wel even balen vriendin belde dat ze zwanger is. Heel leuk voor haar natuurlijk. Ze zei ook dat het gelijk nadat ze besloten ervoor te gaan, ze om de dag gingen klussen en het gelijk raak was. Heel fijn voor haar en ik gun het haar ook mede omdat er door een gynaecoloog is gezegd tegen haar dat als ze ooit kinderen zou willen het moeilijk zou gaan. Maar ik merkte wel dat ik er zelf even van baalde dat we al maanden bezig zijn en het nog niet gelukt is. -O-
pi_111220167
Oei Sethiwe ik begrijp je. Das even slikken idd. Weet ze dat jullie ook bezig zijn?
Ik heb zelfs nachtmerries hierover... :@ Dat mn beste vriendin zwanger is en ik nog niet. Heeft niks met gunnen te maken maar pff... jullie herkennen het gevoel vast allemaal.

Lijkt me als vriendin trouwens ook wel moeilijk. Je wilt het graag delen maar de ander ook niet kwetsen.
pi_111220573
Sehtiwe, ik snap wat je bedoelt hoor. Je kan echt blij zijn voor iemand en tegelijk verdrietig voor jezelf. Weet je vriendin dat jij ook bezig bent?

Ik hoop dat het een innesteling is. Maar ik durf bijna niet te hopen. Ik wil een te grote teleurstelling voorkomen.
  zondag 6 mei 2012 @ 20:58:26 #224
279894 winka
There is no place like home..
pi_111221298
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 20:40 schreef Fieder het volgende:

Lijkt me als vriendin trouwens ook wel moeilijk. Je wilt het graag delen maar de ander ook niet kwetsen.
Bij mijn vriendin (waar ik sinds mijn 12e close mee ben) was het meteen bij de eerste keer raak toen ze voor de tweede (en later bleek dus ook de derde O+ ) gingen. Zij had er heel veel moeite mee om met het mij te vertellen. We waren toen ook al een tijdje bezig.

Ik kon alleen maar ontzettend blij voor haar zijn :) Maar nu een collega van mijn zwanger blijkt te zijn dan heb meer zoiets van: grrr.. :(
  zondag 6 mei 2012 @ 21:24:48 #225
114025 L0t..
L0t..
pi_111223030
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 20:58 schreef winka het volgende:

[..]

Bij mijn vriendin (waar ik sinds mijn 12e close mee ben) was het meteen bij de eerste keer raak toen ze voor de tweede (en later bleek dus ook de derde O+ ) gingen. Zij had er heel veel moeite mee om met het mij te vertellen. We waren toen ook al een tijdje bezig.

Ik kon alleen maar ontzettend blij voor haar zijn :) Maar nu een collega van mijn zwanger blijkt te zijn dan heb meer zoiets van: grrr.. :(
Precies, van sommige mensen kun je het gewoon veel beter hebben dan van anderen.
Hoe gaat het verder met jou? :) Je hebt al een tijdje niet gepost hier.

Sethiwe spannend! Knap als je het zo lang kunt volhouden ;) En heel logisch dat je baalt :*

Omentielvo snap dat je je hoop er niet al teveel op durft te vestigen :* Heb je wel vaker zo vroeg in je cyclus al bruinverlies?
pi_111243331
O, hoe gaat het vandaag? Nog meer bruinverlies, of is het gestopt?

Lief dat jullie hoop houden, maar ik geloof er nog steeds niet in :+ Mijn temperatuur schiet ook echt alle kanten op :X

Sethiwe, rot dat dat je je zo voelde -O- Heb je nog wel met je man gepraat over evt. ovulatietesten :?

Mijn schoonzusje vertelde van 't weekend dat ze even stress had omdat ze dacht dat ze zwanger zou zijn. Nah, dan had je me denk ik echt op kunnen rapen :') Wij bezig en het lukt nog niet en dan wordt iemand per ongeluk zwanger. Gelukkig was het vals alarm :)
pi_111244748
Bij deze wil ik mij graag aanmelden voor dit topic *O*

Gister samen besloten te stoppen met de nuvaring, moet dus nog eerst ongesteld worden maar dan gaan we er voor *O*
  maandag 7 mei 2012 @ 13:07:39 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111244819
Wat leuk! *O* Hopelijk kan je snel doorstromen naar het volgende topic. :)
pi_111244990
Dat hoop ik ook :D

Vind het erg spannend, ik baal zo dat ik nu nog moet wachten op mijn menstruatie.. :@
pi_111245167
Welkom Logician! *O*

Oeh, Omentielvo, wat spannend! :D Ik kan me voorstellen dat je niet zo hard wil hopen maar ik zie het positief in!

Lot, dat bloedverlies lijkt me inderdaad erg vervelend. Groot gelijk dat je het na wil laten kijken bij de huisarts.

Sethiwe, hier ook begrip voor je gevoel. Het blijft rot, je wil zelf ook zo graag :*

Aurum, wat shit zeg! Even afwachten nog, misschien heb je het toch mis en zit er toch een mooi wondertje in je buik.

Frummeltje, succes deze week! En al bijna trouwen, leuk!

Hier eigenlijk nog steeds geen nieuws. Geen eisprong, geen menstruatie. En ook geen pukkels, dat is dan weer goed nieuws! :D
E.
pi_111248825
@.Sparkling. Thanks! :D
pi_111248952
Logican, welkom hier. Ik hoop dat je gauw ongesteld wordt, zodat je kan beginnen.

Sparklinkg, mooi zo dat je geen pukkels hebt. Wel jammer dat je nog geen eisprong of mensturatie hebt.

Bij mij is het nu weer gestopt gelukkig. Je lichaam doet gewoon zwaar raar in deze periode begin ik nu wel te merken. Ik wilde eigenlijk zondag (moederdag) testen als ik niet ongesteld word. Leek me een mooie dag al is het nog een tikje (2 dagen) vroeg.
pi_111249175
Ik moet even mijn verhaal kwijt en aangezien ik niet weet waar anders, dus dan toch maar hier. :@

SPOILER: egopost
Heel ego-verhaal, maar ik kan het in mijn omgeving niet kwijt en kan moeilijk Lief blijven lastigvallen met al mijn twijfels en spookgevoelens. Zijn instelling is vooral 'we zien t vanzelf wel, schat'. Na verwachting zou ik zo ongeveer de 20e ongesteld moeten worden, dus dat is nog 13 dagen wachten voordat ik ga testen. Duurt nog zo lang, dus vandaar dat ik even mijn verhaal kwijt moest.

Aurum, L0t een dikke :* voor jullie

Frummeltje; wauw, bijna getrouwd al! O+ Heb je al zenuwen?

Fieder, sparkling , ik hoop dat jullie cyclussen snel op de rit komen en weer lekker kunnen klussen. :*

En voor alle anderen ook een dikke :* natuurlijk. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 7 mei 2012 @ 15:07:43 #234
313574 klumsy
Lola O+
pi_111249249
Spannend die wachtweken Omentielvo!
Vind je het niet fijn om in het topic Als zwanger worden... niet zo makkelijk gaat?
Daar zitten meer meiden in hetzelfde schuitje.
Ik ga iig duimen voor een mooi streepje voor je :*
( dat doe ik natuurlijk voor alle meiden hier! )

Zelf zit ik ook in m'n wachtweken en zou ik zondag ook kunnen testen :)
pi_111249445
Logician, welkom! Spannend :D Waarom moet je eerst ongesteld worden als ik vragen mag?

Nanuke, spannende tijden dus! Niet gepland maar wel welkom neem ik aan? Omdat je t over omstandigheden hebt..?

Omentielvo, dat zou zooo mooi zijn O+ zwanger op moederdag. Wel even een supergevoelige test gebruiken dan. Ik duim voor je!

Klumsy, ook voor jou misschien een hele bijzondere moederdag :D duim duim. Je zegt 'zou kunnen testen'. Ben je niet van plan?

Sparkling, rotwachten! Maar geen pukkels is *O* Misschien toch een teken dat de boel stabiliseert?
pi_111249552
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:12 schreef Fieder het volgende:

Nanuke, spannende tijden dus! Niet gepland maar wel welkom neem ik aan? Omdat je t over omstandigheden hebt..?
Zeker wel welkom, maar het is geen makkelijk verhaal. Er is een tijd terug vastgesteld dat de immuunstoornis die ik heb, erfelijk is en dat de kans dat mijn kind(eren) het krijgen 50% is. Dus mocht het echt raak zijn, dan levert dat wel een boel dilemma's op.. Vandaar ook dat ik mijn onzekerheden even echt ergens kwijt moest. :@
pi_111250323
Klumsy, spannend hoor. Ik ga duimen dat je zondag een mooie positieve test hebt.
De reden dat ik niet post in dat topic is omdat ik hulp krijg omdat ik het alleen doe. Dit is pas mijn tweede poging. Dus ik heb nog geen inzicht of het makkelijk gaat worden voor mij om zwanger te raken.

Fieder, ik wilde zondag gaan testen met die Kruidvat testen (2 voor vijf euro) Die zijn toch vrij gevoelig? Of kan ik beter een ander nemen?

Nanuka, Ik snap je dubbele gevoelens wel. Is die immuunstoornis al op en echo of via een extra controle te zien tijdens de zwangerschap?
  maandag 7 mei 2012 @ 15:35:59 #238
313574 klumsy
Lola O+
pi_111250355
Nou ik denk dat ik me niet kan inhouden tot die tijd ;)
dus waarschijnlijk doe ik vrijdag al een test :)
als die negatief is en ik ben zondag nog niet ongesteld geworden dan zal ik dan weer gaan testen.
  maandag 7 mei 2012 @ 15:40:15 #239
313574 klumsy
Lola O+
pi_111250551
Ook als je het alleen doet mag je gewoon meeposten hoor, je zit toch in de medische molen.
Ik weet niet of je ook echt hormonen hebt moeten gebruiken, maar die kunnen best wel wat bijwerkingen geven waardoor het misschien is ervaringen uit te wisselen met meiden die dat ook gebruiken of gebruikt hebben :)

Maar snap ook heel goed dat je hier post. Ik hoop gewoon dat je beide topic niet meer nodig zal hebben na zondag en lekker kan doorschuiven naar het zwangerschapstopic :*
pi_111250758
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:12 schreef Fieder het volgende:
Logician, welkom! Spannend :D Waarom moet je eerst ongesteld worden als ik vragen mag?
Gister besloten om ervoor te gaan O+

En de nuva ring gisteravond uitgedaan. (Hij moest ook uit)
Dus ik zal nu wel snel ongesteld worden..
En dan na ong 2wk aan de slag?

Mijn dokter is helaas een poosje op vakantie dus weet niet zeker hoe het zit met wachten na de nuva ivm mijn cyclus, ik lees veel tegenstrijdige verhalen op internet dus ben maar gestopt met zoeken.
pi_111250789
Haha Klumsy! Ik ben precies zo hoor. :') Maar zondag zou wel heel speciaal zijn... :) O+

Nanuke, ik snap je zorgen. Wat Omentielvo zei: kunnen ze die stoornis al vroeg vaststellen? Maakt het wel even extra spannend dus... En onzekerheden kun je zeker hier kwijt!

Omentielvo, die zijn vrij gevoelig ja! Maar heb geen ervaring met testen voor je Nod. Misschien kan iemand een betere adviseren nog? Ik weet namelijk dat er ook testen zijn die specifiek zeggen dat je zoveel dagen voor je nod al kunt testen... Zou jammer zijn als ie zondag negatief aangeeft en dan paar dagen later wel positief.
  maandag 7 mei 2012 @ 15:49:47 #242
313574 klumsy
Lola O+
pi_111251031
Met sensitest had ik 2 dagen voor m'n NOD een positieve test, ik heb nu die van kruidvat, daar hoor ik ook goede verhalen over dus ben benieuwd :)
pi_111251110
Spannend meiden!! Ik ben zooo hard aan het duimen! Misschien weer een streepjesregen, op moederdag :D :D O+ (verder geen last van hormonen hoor :') )
pi_111251122
Omentielvo; de stoornis is volgens mijn arts wel vast te stellen door middel van een vlokkentest, echter moet hiervoor wel van alles geregeld worden. Het is een vrij zeldzame (en ook vrij ernstige) ziekte dus er is maar heel weinig over bekend, laat staan over het diagnosticeren bij nog ongeboren kinderen. Bij mij komt de ziekte maar erg licht tot uiting, helaas is er geen garantie dat dat voor mijn kinderen dan ook geldt. Maakt het allemaal heel dubbel. :(

En het testen voor je NOD kan volgens mij wel, maar hoeft niet perse al betrouwbaar te zijn (het kan dan zijn dat je te vroeg bent). Maar volgens mij geldt dat ook nog voor testen met je NOD, als je lichaam wat traag hormoon aanmaakt. En wat Klumsy zegt, de kruidvat testen zijn wel vrij vroeg al positief. :)
  maandag 7 mei 2012 @ 17:19:30 #245
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_111254508
Spannend, Nanuke!

Omentielvo, ik hoop voor jou echt op een tweede streepje. Lijkt me heel heftig om het via de medische molen voor elkaar te moeten krijgen... :*

Welkom Logician! Hopelijk doet je lijf snel wat je wilt na de nuvaring en kun je voor het tweede streepje gaan! :)

Bedankt voor de klussucceswensen ;). We zijn goed bezig, al zeg ik het zelf :') ik verwacht mijn ovulatie donderdag, maar houd het in de gaten met ovulatietesten. Ben benieuwd! Mijn luteale fase is in ieder geval wat langer dan 14 dagen bleek de vorige keer.

En ja, ik rammel de pan uit wat betreft mijn trouwen ;) Ben echt een sentimentele doos wat dat betreft ;) de belangrijkste dingen zijn allemaal al geregeld, dus in de komende weken zijn het vooral de details. Ben vooral benieuwd naar hoe mijn vent eruit ziet! :)
pi_111254847
Niet bang dat het pak van je man vloekt bij je jurk? :9 Mijn schoonzusje liet me de laatste keer dat ik daar was hun trouwalbum zien en zij vertelde dat ze tegen haar man gezegd had 'je moet niet in [insert vloekende kleur]' waarop hij had geantwoord met 'dat bepaal ik helemaal zelf wel'. Ze maakte zich vanaf die dag nergens meer zorgen om, behalve dus dat hij iets gekocht had wat echt niet paste en dat het er niet uit zou zien op de trouwfoto's. :')
  maandag 7 mei 2012 @ 17:34:52 #247
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_111254977
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 17:29 schreef Nanuke het volgende:
Niet bang dat het pak van je man vloekt bij je jurk? :9 Mijn schoonzusje liet me de laatste keer dat ik daar was hun trouwalbum zien en zij vertelde dat ze tegen haar man gezegd had 'je moet niet in [insert vloekende kleur]' waarop hij had geantwoord met 'dat bepaal ik helemaal zelf wel'. Ze maakte zich vanaf die dag nergens meer zorgen om, behalve dus dat hij iets gekocht had wat echt niet paste en dat het er niet uit zou zien op de trouwfoto's. :')
Haha dat lijkt me wel erg inderdaad! Maar nee, daar ben ik niet bang voor ;) De moeders zijn zowel bij het uitzoeken van mijn jurk als zijn pak geweest en ik heb ze een lapje stof meegegeven. Daarnaast kan er ook niet heel veel misgaan met een ivoren jurk, hoop ik... ;) Ik vertrouw er volledig op!
pi_111255099
Dat was daar dus allemaal geen sprake van, hij ging met zijn moeder, en zij was met haar moeder geweest. :P Maar dan komt dat in jouw geval helemaal goed. :)
pi_111261198
Welkom Logician! Veel klussucces en -plezier *O*

Klumsy en Omentielvo spannend! Moederdag is wel een superbijzondere dag O+

Nanuke, kan me voorstellen dat je je heel dubbel voelt... :*

Ik ga morgen bellen of ik bij de huisarts terecht kan voor een afspraak om eens te laten kijken naar dat bruinverlies. Ondertussen lijkt het er wel op dat ik de komende dagen een eisprong ga krijgen :?
pi_111261504
Waarom denk je dat Lot? Ovutest? Of pijn?
pi_111261676
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 20:27 schreef Fieder het volgende:
Waarom denk je dat Lot? Ovutest? Of pijn?
Ja ovutest wordt steeds duidelijker en ik verlies sinds gisteren door het bruin heen zeg maar een soort van 'slijm' (bah :')). Als ik naar mn vorige cyclussen kijk zou ik ook ongv. deze week een eisprong moeten krijgen.
  maandag 7 mei 2012 @ 20:31:42 #252
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_111261734
Dat vroeg ik me ook af, Lot... Ovutesten of voel je het aankomen? :) hopelijk kan de huisarts er iets over zeggen!

Ah, daar was je antwoord al... ;) slow frummeltje!
pi_111262044
Oei dan wel even zorgen dat je je ha bezoekje/ klussessie goed plant. Ivm eventueel inwendig onderzoek :')

Vreemd hoor dat bruinverlies. Hier ook nog af en toe een beetje, snap er niks van.
Lekker klussen ook zo :{ :9
pi_111263364
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 20:37 schreef Fieder het volgende:
Oei dan wel even zorgen dat je je ha bezoekje/ klussessie goed plant. Ivm eventueel inwendig onderzoek :')

Haha ja vanavond maar even niet klussen :')
  maandag 7 mei 2012 @ 22:00:02 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111267073
Logician, de enige reden dat wachten na stoppen met pil of welke anticonceptie ook is, dacht ik, alleen voor het bepalen van de zwangerschapsduur, maar daar heb je echo's voor. ;)
pi_111267247
Ja BE, daarom vroeg ik het ook al. Omdat er 'moet' stond. Maar ik dacht dat dat met de Nuvaring misschien anders was, weet ik eigenlijk niks van af...
pi_111268353
Welkom Logician!

Ik heb bruinverlies :? Nieuw rekord, op dag 25.
pi_111271277
Maar is het dan niet zo omdat dit mijn stop week zou moeten zijn dat ik sowiezo ongesteld zal worden voor ik uberhaubt vruchtbaar ben? Voel me ineens heel blond :)
pi_111271295
Hoi thx :W
pi_111273577
Welkom Logician! En dat je maar snel door mag naar het volgende topic :)

_aurum_: Is je temp ook nog verder gedaald? Misschien inderdaad een korte cyclus, of zou het toch stiekem iets met een innesteling kunnen zijn?

L0t: Klinkt wel goed dat je ovulatie eraan komt! Maar dat bruinverlies begint zo wel echt rottig te worden zeg! Hopelijk kan de huisarts iets zien of houdt het gewoon vlot uit zichzelf op.

Omentielvo: Mooie dag, moederdag! Ben heel erg benieuwd of je een plakkertje hebt!

Frummeltje: Het komt dichtbij nu, zowel je ovulatie als je trouwdag ;) Succes met klussen deze week, zou echt heel bijzonder zijn om met z'n drietjes te trouwen zoals iemand hierboven zei O+
pi_111277442
ik snap er niks van :+

Laatste 4 dagen:

Za: 36.92
Zo: 37.38
Ma: 36.72
Di: 36.80

Daarvoor was mijn temp in de 37 graden sinds mijn ovulatie, maar ook vandaag weer bruinverlies. En mijn cyclus lijkt all over the place te zijn. Vorige maand 30 dagen, dat gaan we deze maand niet redden denk ik.

Succes met klussen Frumm!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 07:32:34 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111277467
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:10 schreef Logician het volgende:
Maar is het dan niet zo omdat dit mijn stop week zou moeten zijn dat ik sowiezo ongesteld zal worden voor ik uberhaubt vruchtbaar ben? Voel me ineens heel blond :)
Ja, in principe zal er sws nog een onttrekkingsbloeding zijn (een echte menstruatie is het eig niet omdat er geen eisprong geweest is in principe). Daarna gaat je cyclus op gang komen.
Bij een zwangerschap tellen ze vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.
Dat zou deze kunnen zijn, maar omdat veel vrouwen niet meteen regelmatig zijn na het stoppen met anticonceptie kan daar wel eens langer dan 28 dagen tussen zitten.

Maar goed, verder is er dus echt geen reden om je eerste menstruatie (na de stopweek) af te wachten.
pi_111280411
Hmm Aurum ik kan er niks zinnigs over zeggen. Heb geen ervaring met tempen. Maar dat bruinverlies is dus wel een 'nieuw' verschijnsel? Blijf voor je hopen!

Lot, ik hoop dat je een afspraak hebt kunnen maken vandaag. Ben heel benieuwd wat er gezegd gaat worden.
En dan maar snel aan de klus?

Logician, gewoon aan de slag dus en dan zie je het wel. :P Spannend he??? Ik vond de 1e keer klussen zo vreemd (leuk vreemd) :D Was heel giechelig...(is dat een woord :') )
pi_111284297
Hier ook al de hele tijd bruinverlies waar ik niets van snap. Van de temperatuur kan ik niets zeggen want ik heb (net als fieder) daar geen ervaring mee. Merk wel dat ik door hier mijn twijfels geuit te hebben, nu wat rustiger ben en meer het 'het zal wel niet' ben gaan denken. Moet zeggen dat dat wel beter is voor mijn productiviteit mbt studie en huis. :P
pi_111284980
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 10:26 schreef Fieder het volgende:
Lot, ik hoop dat je een afspraak hebt kunnen maken vandaag. Ben heel benieuwd wat er gezegd gaat worden.
En dan maar snel aan de klus?
Kan vanmiddag om 15.20 terecht, ben ook heel benieuwd of er überhaupt iets over te zeggen valt :P
pi_111285045
Ik hoop het wel hoor. Sterkte vanmiddag.
pi_111287160
Succes Lot!

Bruinverlies is nieuw idd? En ik voel me een beetje meh, maar dat kan ook door het gekke weer komen.
pi_111287858
Succes Lot, hopelijk kun je met iets van wijsheid terugkomen. :*

Aurum, irritant als je lichaam heel anders doet dan anders maar je niet weet waarom.

Ik ben echt in hyperhypochonder-modus. Echt, ik kan mezelf helemaal gek maken, zo een paar dagen voor mijn NOD. Ik heb nu de hele dag al vaag gevoel in onderbuik waarvan ik denk: of "ik ga binnen nu en heel kort ontzettend ongesteld worden" of "Ik ben echt ontzettend zwanger"... Maar zit nu op dag 25, dus testen zou wel kunnen, maar voor hetzetlfde geld heb ik weer een cyclus van 31 dagen te pakken en heeft dat ook 0,0 nut.

Misschien dat ik toch (als ik op tijd terug ben van werk) effe snel een testje ga halen bij de KV. Dan moeten er wel effe geen files staan ongeveer, dus wellicht alsnog heel veel onzekerheid. |:( :') 8)7 _O- }:|
pi_111288159
Bedankt dames!

Aurum :* hoop het zo voor je!

Lijnloos heel herkenbaar dat hypochonderen laatste dagen voor je NOD, sowieso na de eisprong ben ik er altijd veel meer mee bezig. Hoop dat je door kunt racen naar de Kruidvat straks :D
pi_111288197
Succes vanmiddag Lot!

Nanuke, fijn dat je wat van je af geschreven hebt. :*

Aurum, het klinkt goed iig? :)

Pff Lijnloos hyperhypochonder modus (geniale vondst) is vervelend. :* Testje kan geen kwaad, zou ik denk ik ook gedaan hebben. Maar als ie wit blijft zit je alsnog een paar dagen te stressen want dan kan t alsnog te vroeg zijn. Idd racen naar de KV :P
pi_111288677
L0t: Succes straks!

Lijnloos: Ik ga ook met je mee hypochonderen als ik je zo hoor, klinkt echt wel heel spannend! Nog een paar nachtjes... Maar ik kan me voorstellen dat je gewoon vandaag/morgenochtend al een test gaat doen, dat wachten is ook niet mijn sterkste kant ;)

_aurum_: Volgens mij kun je rond de innesteling ook een dag een beetje temp verhoging hebben. Zou die ene 37er iets te maken kunnen hebben, met een innesteling? Ik blijf het toch wel spannend vinden bij je hoor!

Hier trouwens ook nog geen menstruatie, maar ook nog steeds een negatieve test. Dus óf mijn menstruatie komt er deze week aan, óf mijn eisprong is nog niet/net pas geweest (en dan is er wel weer kans dat er iets raak is!). Ben op dit moment wel iets rustiger wb het wachten, eerder had ik kans op een positieve test en deze week voor mijn gevoel eigenlijk geen kans. Dat scheelt wel. Het is nu meer afwachten tot de menstruatie komt en zo niet, dan wordt het pas over 1 a 2 weken weer spannend.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:26:45 #272
52229 Chanty
pi_111288920
Welkom Logician :)

Lot veel succes en hopelijk kan hij iets voor je betekenen!

Nanunke wat ontzettend spannend!

@ alle wachtenden en hypochonderende dames: houd moed! ;)
pi_111293618
Lot, hoop dat je iets wijzer bent nu.

Hier weer onwijze krampen maar geen }) Stond ze net zelfs weg te puffen :{ Echt vreselijk irritant.
Snap dr niks meer van ;(
pi_111293762
Nou de huisarts heeft er naar gekeken en ze vond de baarmoedermond er rustig uitzien. Ze zag wel dat het inderdaad wat bloederig was dus ze heeft een kweekje genomen om een bacteriële infectie uit te sluiten. Ze kon er verder niet zoveel over zeggen behalve dat het nog wel door het ontpillen zou kunnen komen. Hoefde me volgens haar in ieder geval geen zorgen te maken dat dit het zwanger worden zou belemmeren (behalve als het een infectie zou zijn natuurlijk maar daar ga ik niet vanuit). Ben wel gerustgesteld in ieder geval :)

Fieder pfff wat naar ;( :*
pi_111294134
Fijn dat je gerustgesteld bent Lot! En dat ze toch voor de zekerheid een kweekje genomen heeft. Fijne huisarts lijkt mij?
Ik denk toch ook dat mijn bruinverlies met t herstellen van mn cyclus te maken heeft. Alleen die krampen :{ volgende week controle bij de gyn, zal het haar wel voorleggen.
Hoop dat mn weekendje centerparcs er niet door verpest wordt...

Bellelena, wachten is niet leuk, wel fijn dat je er rustig onder bent. Komt goed :*
pi_111295287
@BrightEyes Ja zo dacht ik ook dat het zou zitten, maar was vergeten dat je cyclus idd wellicht nog niet op gang is.. ik ben trouwens nog steeds niet aan het menstrueren, normaal is dat direct de dag dat de ring er uit gaat.. baal daarvan want wil het achter de rug hebben :')

@Lot. Wat fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken :)

@Fieder Het is voor mij niet nieuw, ondanks dat het wel een beetje zo voelt :)
Dit kindje zal een heeeeeeeeel erg welkom nakomertje worden O+ mijn oudste is alweer 16jr..
Ik merk wel dat nu ik iets ouder ben ik er heel anders in sta qua bewust-zijn en ervaren en voelen? :)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2012 17:11:15 ]
pi_111296180
Lot, fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken. En lief van de huisarts dat ze een kweekje heeft genomen om infectie uit te sluiten.

Fieder, sterkte. Hopelijk ben je gauw van de krampen af hoor.

Logican, wat leuk zo'n nakomertje. Hopelijk komt je menstruatie snel op gang.
pi_111296397
Hoe gaat ie vandaag O ?
pi_111296537
L0t: Dat klinkt als goed nieuws! Hopelijk stopt het bruinverlies dan snel, zou ook wel zo fijn zijn :)

Fieder :* dat klinkt helemaal niet fijn... Ik hoop dat de krampen niet tot volgende week zullen duren! En als het echt zwaar wordt, dan zou ik gewoon bellen naar de gyn voor de zekerheid.

Logician: Wat leuk dat jullie nu zo bewust voor nog een kleintje gaan! Ik heb zelf ook nog een zusje gekregen toen ik bijna 15 werd, ook een beetje nakomertje (zitten nog wel 2 broertjes verspreid tussen), maar heel bewust gekozen door m'n ouders. Kan me zeker voorstellen dat het toch weer heel anders voelt zo na al die jaren :)
pi_111297042
Hyperhypochonder-modus. :D Wat leuk gevonden zeg.

Hier houdt vooral het zeurende gevoel in mijn lies(voornamelijk rechts, maar soms ook links) aan. Echt iets wat ik nog niet eerder gevoelt heb, en het trekt soms helemaal door naar mijn heup of mijn been. Heel erg gek. -O- En een vermoeidheid die ik niet goed ken. Het is niet echt fysiek moe, of geestelijk moe, maar echt gewoon een heel futloos gevoel en moeite met concentreren/nadenken.

Ik heb mezelf beloofd zondag vast te mogen testen (want leuke datum :D) en indien negatief (waarschijnlijk, want wel heel vroeg) dan echt braaf wachten tot rond de 20e. Misschien dat de negatieve test van zondag me dan weer wat rustiger maakt en 'op de plek' zet. :9

Ik duim voor iedereen mee, dat er maar weer een mooie streepjesregen mag komen. O+
pi_111297083
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:07 schreef Logician het volgende:
Dit kindje zal een heeeeeeeeel erg welkom nakomertje worden O+ mijn oudste is alweer 16jr..
Ik merk wel dat nu ik iets ouder ben ik er heel anders in sta qua bewust-zijn en ervaren en voelen? :)
Ah ok :') weet ook niet waar ik dat vandaan heb, zelf verzonnen wss :+

Maar wel heeel leuk zeg!! Hoeveel kinderen heb je naast je oudste? En weten zij dat jullie nog een kindje willen of wordt het een surprise! Leukk!!
pi_111297102
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:07 schreef Logician het volgende:
Ik vind dit zo'n leuk iets. O+ Bewust kiezen voor nog een nakomertje.
pi_111297173
Hmm Nanuke het klinkt idd wel verdacht... :) Liezen, vermoeidheid...

En ik duim met je mee voor een streepjesregen *O*
pi_111297379
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:50 schreef Nanuke het volgende:
Hyperhypochonder-modus. :D Wat leuk gevonden zeg.

Hier houdt vooral het zeurende gevoel in mijn lies(voornamelijk rechts, maar soms ook links) aan. Echt iets wat ik nog niet eerder gevoelt heb, en het trekt soms helemaal door naar mijn heup of mijn been. Heel erg gek. -O- En een vermoeidheid die ik niet goed ken. Het is niet echt fysiek moe, of geestelijk moe, maar echt gewoon een heel futloos gevoel en moeite met concentreren/nadenken.

Ik heb mezelf beloofd zondag vast te mogen testen (want leuke datum :D) en indien negatief (waarschijnlijk, want wel heel vroeg) dan echt braaf wachten tot rond de 20e. Misschien dat de negatieve test van zondag me dan weer wat rustiger maakt en 'op de plek' zet. :9

Ik duim voor iedereen mee, dat er maar weer een mooie streepjesregen mag komen. O+
Het klinkt veelbelovend, succes!!!
pi_111297432
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:51 schreef Fieder het volgende:

[..]

Ah ok :') weet ook niet waar ik dat vandaan heb, zelf verzonnen wss :+

Maar wel heeel leuk zeg!! Hoeveel kinderen heb je naast je oudste? En weten zij dat jullie nog een kindje willen of wordt het een surprise! Leukk!!
We hebben het eerst met de jongens (3 in totaal) besproken voor dat we de keuze hebben gemaakt, ze waren erg enthousiast. Mijn oudste vooral O+
pi_111297705
Nou, ik denk niet dat de regen bij mij begint, was op tijd en net getest, maar kraakhelder. -O-
Ik snap er weinig van, mijn borsten branden ongeveer uit mijn bh.... (au!!!) maar wellicht te vroeg of gewoon mijn eigen hersenspinsels :?
pi_111297826
Hoeveel dpo zit je nu, lijnloos? Want het kan gewoon te vroeg zijn natuurlijk. ;) Pijnlijke borsten heb ik na het stoppen met de pil heeeel lang last van gehad en dat was echt naar. Kon geen bh aanhebben en elke aanraking was echt te veel. :o Hopelijk heb je er niet voor niets last van!
pi_111299870
Nanuke, ik zit nu op ongeveer 13dpo. Weet het niet helemaal zeker want geen ovutesten of temps bijgehouden, maar dat is "normaal" ongeveer (dag12 vd cyclus). Mocht het ei veel later zijn geweest dan acht ik de kans op zwangerschap aardig klein omdat we dat weekend niet samen hebben doorgebracht. Nou ja, weer effe afwachten dus. Maar die pijn in mijn borsten vond ik wel nieuw en irritant. Kan trpuwens ook niet van het ontpillen of zo komen, de implanon is er al ruim een jaar uit.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:13:06 #289
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_111300549
ik heb me toch een partij last van windjes!! :o :@

/hyperhypochonder modus
pi_111300992
Ik ging zojuist bijna over m'n nek van mijn avondeten (gekookte aardappels, spersiebonen en een gekruid kippenboutje uit de oven). Tegen de tijd dat ik bij de wc was, was het weg en kon ik de rest rustig opeten. Maar nu wel weer een onderliggend misselijk gevoel. Is mijn lijf me nou helemaal gek aan het maken of wat doet t? :?
pi_111301162
Dat doet je lichaam niet, dat doe jezelf ;)
pi_111301486
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:24 schreef Tally het volgende:
Dat doet je lichaam niet, dat doe jezelf ;)
Ja, dat bedoelde ik ook eigenlijk. :D
pi_111302072
:D
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:42:24 #294
35189 Troel
scherp en bot
pi_111302128
Logi, wat leuk! Damn, ik kan je vorige buiken nog voor de geest halen, ben benieuwd of je nu ook nog tot het laatste moment aan het fietsen bent enzo :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_111304692
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:42 schreef Troel het volgende:
Logi, wat leuk! Damn, ik kan je vorige buiken nog voor de geest halen, ben benieuwd of je nu ook nog tot het laatste moment aan het fietsen bent enzo :)
Raar he, is gewoon alweer 9jr geleden... :o
Ik ben wel iets minder actief dan toen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2012 20:28:08 ]
pi_111304740
xx

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2012 20:27:55 ]
pi_111305333
Wat leuk zeg logician!
Kan me je buikfoto's ook nog goed herinneren, is dat alweer 9 jaar geleden zeg!
pi_111306230
Wat leuk zeg! :D En ja wat gaat de tijd toch snel he??

Ja Jasper wordt 11aug. alweer 9jr en Tom 29Jul. alweer 10jr
Wat zullen die straks ineens reuzen lijken... Jasper is nog echt mijn babietje op dit moment :@
pi_111306408
Wat zitten we dan al lang op Fok zeg... ben al jaren niet meer actief, maar het eerste wat ik deed was dit topic opzoeken :P
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:55:43 #300
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_111306415
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:26 schreef Logician het volgende:

[..]

Raar he, is gewoon alweer 9jr geleden... :o
Ik ben wel iets minder actief dan toen :')
:o

en

Oja wacht even, mijn oudste is ook al 5 :')
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_111306467
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:55 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

en

Oja wacht even, mijn oudste is ook al 5 :')
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')