Wat is bij het Catshuisoverleg gebleken dan? De SP heeft toch nooit meegedaan of bedoel je iets anders?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 01:11 schreef Igen het volgende:
Een mix van die twee is gedoemd te mislukken, zoals ook wel bij het Catshuisoverleg is gebleken.
Ja, ik bedoel uiteraard het verschil tussen VVD en PVV.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:20 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Wat is bij het Catshuisoverleg gebleken dan? De SP heeft toch nooit meegedaan of bedoel je iets anders?
http://www.volkskrant.nl/(...)ing-CDA-kiezer.dhtmlquote:Van Haersma Buma en Keijzer steeds dichter bij elkaar in peiling CDA-kiezer
Door: Redactie − 17/05/12, 09:58
Maurice de Hond peilde gisteren voor de derde keer de populariteit van de zes kandidaten voor het CDA-lijsttrekkerschap. Onder CDA-kiezers leidt Van Haersma Buma, met 35 procent van de stemmen. Mona Keijzer volgt op 31 procent, Henk Bleker, Marcel Wintels, Liesbeth Spies en Madeleine van Toorenburg volgen op ruime afstand - 11 procent van de CDA-kiezers zegt geen voorkeur te hebben. Op de vraag of Van Haersma Buma of Keijzer de voorkeur verdient, antwoordt 45 procent van de CDA-stemmers dat Van Haersma Buma de partij moet gaan leiden, 39 procent ziet Mona Keijzer dat doen. 16 procent spreekt geen voorkeur uit.
http://www.welingelichtekringen.nl/21575-reacties-buma.htmlquote:Reacties op overwinning Van Haersma Buma
vrijdag 18 mei 2012
Door: Charles Groenhuijsen
Maurice de Hond, opiniepeiler:
Mijn peiling ging over CDA-KIEZERS en niet over CDA-LEDEN, zoals ik steeds aangaf.. Buma doet het onder leden dus beter dan onder kiezers.
Hoe zie je dat precies voor je? Blanco stemmen beïnvloeden de uitslag niet.quote:Op zondag 20 mei 2012 09:02 schreef Synthercell het volgende:
Waarom geen blanco stemmers in de peilingen?
Dramatisch inderdaad. Domme demagogie heeft nog nooit zoveel bijval gehad. Vroeger prikte het electoraat er nog wel door heen, maar tegenwoordig is de "na mij de zondvloed" mentaliteit echt groot geworden.quote:Op zondag 20 mei 2012 10:53 schreef Igen het volgende:
De 'njet'-partijen PVV, SP en PvdA hebben nu zelfs opgeteld 75 zetels
Het beangstigt mij ook dat de VVD boven de 25 uit kan komen. brrrrrrrrrr..............quote:Op zondag 20 mei 2012 10:49 schreef Kirov het volgende:
Maurice beweert dat VVD 25 zetels haalt en SP 29
Gelukkig zit die kerel er altijd naast maar het is wel beangstigend.
Het ziet er iig weer volstrekt onbestuurbaar uit.quote:Op zondag 20 mei 2012 11:02 schreef Bluesdude het volgende:
2/hond_1002957q.jpg]afbeelding[/url] ]
uit de Telegraaf vandaag
ik niet.quote:Op zondag 20 mei 2012 11:17 schreef eriksd het volgende:
ik verwacht dat de SP nog wel zal zakken ten behoeve van de PvdA.
Jouw laatste twee opties hebben overigens geen meerderheid in de Eerste Kamer.quote:Op zondag 20 mei 2012 11:13 schreef Klauz het volgende:
SP+PvdA+CDA+CU+GL zou kunnen ...
SP+PvdA+GL+D66+CU zou ook kunnen ...
SP+PvdA+GL+D66+PvdD ....
Zullen we eerst eens de werkelijke verkiezingsuitslag afwachten? Want één ding weet ik zeker: de waarheid zal heel ver afliggen van wat De Hond voorspelt.quote:Op zondag 27 mei 2012 12:44 schreef Bluesdude het volgende:
De macht van de grote 3 CDA, PvdA en VVD is gebroken.
Tientallen jaren was het zeker dat 2 van de 3 in de volgende regering zat.
Dat is een voordeel dus.
De Nederlandse politiek moet nu op zoek naar nieuwe manier van formeren om toch tot een werkbaar bestuur te komen. Een minderheidsregering met wisselende meerderheden is best wel een optie.
Was het wel persé noodzakelijk nieuwe verkiezingen uit te schrijven na het geklooi van de PVV ?
Er was een kamermeerderheid, maar was het ook echt nodig ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |