Mwah het is toch gewoon een hele andere beleving vind ik.quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:11 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Dat went ook snel hoor. Over een paar jaar moeten we wel, denk ik.
Omdat benzineprijzen. Omdat wegenbelasting. Omdat het allemaal betaald moet worden. Heb je die prijzen in de VS wel eens gezien? En nee, het is niet zo simpel als 'dan moet de staat het maar goedkoper maken' want er moet ook gewoon geld binnenkomen bij de staat.quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:21 schreef H-D het volgende:
[..]
Mwah het is toch gewoon een hele andere beleving vind ik.
En het liefst zo lang mogelijk niet elektrisch voor mij^^ ik wil gewoon zo'n machtige grote verbrandingsmotor in m'n auto. Daarom word ik altijd zo moe van al dat uitstoot/milieu gezeur hier in NL m.b.t. auto's. Waarom niet zoals in de VS bijvoorbeeld waar het veel minder daar over gaat maar gewoon nog over leuke dingen als cc's en pk's.
Dat zeg ik toch ook niet? En zul je mij ook niet horen zeggen. Als je graag een auto rijdt die veel verbruikt prima maar dan horen daar hoge brandstofkosten bij. Het enige waar ik een probleem mee heb zijn de exorbitante taxes die je in NL betaalt op de aanschaf van een auto anders dan een groen milieuhok.quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:47 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Omdat benzineprijzen. Omdat wegenbelasting. Omdat het allemaal betaald moet worden. Heb je die prijzen in de VS wel eens gezien? En nee, het is niet zo simpel als 'dan moet de staat het maar goedkoper maken' want er moet ook gewoon geld binnenkomen bij de staat.
Als ik in de VS zou wonen zou ik alsnog een jap rijden, gewoon omdat ik mezelf dan weer wat rijker maak. Plezier halen we hier uit de 126p wel, die met 80km/h lijkt alsof je 160km/h rijdt. En dat met 1:17
Als we over 50 jaar allemaal elektrisch rijden, betalen we ook allemaal wegenbelasting voor onze elektrische paarden. De overheid zal toch inkomsten nodig blijven hebben, dus de belasting op auto's zal altijd wel blijven.quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:47 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Omdat benzineprijzen. Omdat wegenbelasting. Omdat het allemaal betaald moet worden. Heb je die prijzen in de VS wel eens gezien? En nee, het is niet zo simpel als 'dan moet de staat het maar goedkoper maken' want er moet ook gewoon geld binnenkomen bij de staat.
Als ik in de VS zou wonen zou ik alsnog een jap rijden, gewoon omdat ik mezelf dan weer wat rijker maak. Plezier halen we hier uit de 126p wel, die met 80km/h lijkt alsof je 160km/h rijdt. En dat met 1:17
Qua looks heb ik toch echt liever een s80quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ford en volvo. zoveel gelijk aan elkaar.
Dat went nooitquote:Op zaterdag 28 april 2012 14:11 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Dat went ook snel hoor. Over een paar jaar moeten we wel, denk ik.
Mensen die geen neuk geven om een "sportieve rijstijl"?quote:Op zaterdag 28 april 2012 10:17 schreef hardcore-gabber het volgende:
wie wil er nou gezien worden in een alles behalve sportieve volvo?
Gelukkig dat ik al verhuisd ben naar de stad waar ik werk anders zou mij dit bijna 1000.- Euro aftrek per jaar bij de IB aangifte verschil maken.quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:19 schreef Bartholomeus het volgende:
Whut, belastingvrije kilometervergoeding weg?
Dat was zeker onderdeel van de 'vergroening van het fiscale stelsel'quote:Op zondag 29 april 2012 10:32 schreef Mikkie het volgende:
Ik ga er paar maand ook aardig bij in nu. Zo'n 1.000 euro op jaarbasis inderdaad. Om op je werk te komen, waar je vervolgens ook weer belasting betaalt.
Nee want het gold ook voor woon-werk kilometers gemaakt met een fiets. Het is meer om onder de 3% begrotingsoverschrijding te blijven voor Brussel.quote:Op zondag 29 april 2012 12:50 schreef H-D het volgende:
Dat was zeker onderdeel van de 'vergroening van het fiscale stelsel'
Exact. Hier idem.quote:Op zondag 29 april 2012 12:59 schreef Mikkie het volgende:
Wel mooi hè.
Je betaalt btw en accijns bij de pomp. Dan wil je werkgever je daar enigszins voor compenseren, en dan betaal je daarvoor nogmaals belasting. Het is wachten op de adem- en kontkrabbelasting binnenkort.
Either way, ik zal er geen km minder om rijden. Ze zakken er maar in, zo lang ik het nog kan betalen blijf ik lekker doen zoals ik het leuk en fijn vind.
Ah ok. Desperate times, desperate measures ofzo.quote:Op zondag 29 april 2012 13:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee want het gold ook voor woon-werk kilometers gemaakt met een fiets. Het is meer om onder de 3% begrotingsoverschrijding te blijven voor Brussel.
Idd ik ken het!quote:Op maandag 30 april 2012 20:16 schreef JDude het volgende:
Ik had natuurlijk ook gewoon een zuinigere auto kunnen uitzoeken maar hé, het oog, zitvlak en de hoeveelheid bagage willen ook wat.
Oooh da's toch netjes manquote:Op maandag 30 april 2012 20:21 schreef JDude het volgende:
Volgens de boordcomputer 1:14 op de snelweg, in de stad keldert het rap richting de 1:10 of erger. Moet bekennen dat ik het nog niet zelf heb gemeten omdat ik er elke keer maar voor een paar tientjes loodvrij in knikker ipv 'm een keer af te vullen .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |