Ja dat kan, het gaat allemaal om je angsten onder ogen te zien en je moet goed kunnen relativeren. Dus denk aan iets wat je absoluut niet durft, concentreer je daar op en ga het gewoon doen. Dat is dus een beetje wat Ratelband bedoelt met zijn Tjakka verhaal.quote:Op maandag 23 april 2012 17:08 schreef Luuk9 het volgende:
Kun je dit trainen? Zodat je geen emoties enz meer krijgt.
gr
Ja, dat is de andere kantquote:Op maandag 23 april 2012 17:20 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ja man al dat geluk en zaligheid, brrrr.
Ik niet. Kom op zeg als je onzekerheid uiteindelijk positief wordt beantwoord voel je je ineens koning.quote:Op maandag 23 april 2012 17:22 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, dat is de andere kant
Maar onzekerheid, angst, depressiviteit... daar zou ik best zonder kunnen.
Zolang de depressiviteit verdwijnt en het niet eindigt met zelfmoord. Chronische depressies weet ik niks van. Verder inderdaad, wanneer je onzeker bent is dat vaak wel over iets waar je stiekem zin in hebt.quote:Op maandag 23 april 2012 17:27 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ik niet. Kom op zeg als je onzekerheid uiteindelijk positief wordt beantwoord voel je je ineens koning.
En man o man, die spanning als je voor het eerst in een attractie gaat waarbij vooraf je maag al langs alle kanten protesteert en er dan later uitkomen en meteen weer willen!
Depressiviteit is mij onbekend. Ben wel eens enorm teleurgesteld, maar dan moet je gewoon maximaal één dagje zielig doen.
Lijkt me dat je dan meer bereiken kan in t levenquote:Op maandag 23 april 2012 18:50 schreef pietkanarie het volgende:
Is dit een algemene vraag? Of wil het zelf graag leren?
Als het dat laatste is... waarom wil je dat kunnen? Vind je jezelf nu te gevoelig ofzo?? Of wil je nogal koelbloedig werk gaan doen?
De truc van koelbloedigheid is denk ik rationele gedachten oproepen of je gedachten afhouden van datgene waar je koelbloedig op wilt reageren.
En dat is prima te leren. Alleen oppassen dat je er niet in doorslaat, anders gaan mensen om je heen misschien denken dat je helemaal geen gevoel hebt. Mensen kunnen ook te gevoelig zijn (vind ik) maar helemaal geen gevoel is een ander uiterste.
Met uitschakelen kom je nier verder, onder ogen zien en juist leren handelen werkt beter.quote:Op maandag 23 april 2012 19:59 schreef Luuk9 het volgende:
[..]
Lijkt me dat je dan meer bereiken kan in t leven
Wat wil je bereiken? And seriously graag.quote:Op maandag 23 april 2012 19:59 schreef Luuk9 het volgende:
[..]
Mwah, met emotieregulatie kom je een heel eind inderdaad. Maar puur uitschakelen... ik denk niet dat dat de beste manier is om echt meer te bereiken. Met soms uitschakelen is niks mis (prima afweermechanisme) maar zeker niet in iedere situatie. Daarom sluit ik me aan bij de vraag van Dethroned... in welke situaties wil je koelbloedig worden en wanneer niet??quote:Op maandag 23 april 2012 19:59 schreef Luuk9 het volgende:
[..]
Emoties hebben verscheidene belangrijke functies. Mensen met hersenschade kunnen je daar meer over leren. Als je minder angstgevoel hebt kan je risicoperceptie zodanig worden aangetast dat het problematisch wordt. Dat heeft dan weer met het functioneren van de amygdala te maken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |