abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110688489
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 19:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik gooi van een stonkding het onderste plakje weg, dikte hooguit een halve cm. Verder niks. Harten uitsnijden is onzin, witlof is bij benadering niet meer zo bitter als 'ie vroeger ooit was.
Als er blaadjes met bruine randjes weg moeten heb je niet opgelet bij het kopen van de witlof. Als de witlof een bruin hart heeft ben je belazerd door de groenteboer.
^^
  maandag 23 april 2012 @ 19:56:59 #127
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_110688508
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 19:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik gooi van een stonkding het onderste plakje weg, dikte hooguit een halve cm. Verder niks. Harten uitsnijden is onzin, witlof is bij benadering niet meer zo bitter als 'ie vroeger ooit was.
Als er blaadjes met bruine randjes weg moeten heb je niet opgelet bij het kopen van de witlof. Als de witlof een bruin hart heeft ben je belazerd door de groenteboer.
^^
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_110688648
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 19:45 schreef An24 het volgende:

[..]

Als ze er 10 % van onthouden ( wat ook logisch is, want mensen onthouden maar 10% van wat hen wordt verteld), moet je een andere lesopzet verzinnen. Van informatie die de cursisten zelf aan medecursisten moeten vertellen onthoudt men 90% Discussies en dergelijke hebben tevens een grotere opbrengst.
De studenten hebben een case-study gekregen (opdrachtgever wil een hotel beginnen in land X. Maak van land X een rapportage aan de hand van de DESTEP-factoren)

De lesopzet is nu: ze maken een online toets informatievaardigheden. Krijgen online terugkoppeling (die leest geen mens. Het is echt zo van: Oh. Ik had een 3. Whaha. *klik weg*) Dan vertel ik hoe ze een onderzoek moeten opzetten + laat drie (duur)betaalde databanken zien (gaaperdegaap, snurkerdersnurk, klepperdeklep, de powerpoint staat op Blackboard. Waar? Daar. Waar? Daar? Waar? Daar.)

Dan nog 30 minuten waarin ze in de genoemde databanken kunnen zoeken naar informatie over hun land en aan mij vragen kunnen stellen ("Mag ik weg? Mijn groepje zit in de andere les." "Mag ik weg, dit kan ik thuis ook wel doen" "Mag ik weg? Ik moet koffie""Mag ik weg, ik moet poepen. Etc). Als hun docent erbij is houden ze zich nog wel een beetje in :+

Dat dus twee keer, en dan nog twee keer in het Engels. Die snappen het helemaal niet, maar die blaten tenminste niet door je uitleg heen :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 23 april 2012 @ 19:59:46 #129
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110688679
Groentenboer = Jumbo in dit geval. Witlof lag al paar dagen in de koelkast, beetje bruine randjes aan de bladen, maar ging nog goed. Maar las op internet dat ze eraf moesten, dus maar gedaan. Net als dat hart, dat overigens niet bruin was.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_110688779
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Groentenboer = Jumbo in dit geval. Witlof lag al paar dagen in de koelkast, beetje bruine randjes aan de bladen, maar ging nog goed. Maar las op internet dat ze eraf moesten, dus maar gedaan. Net als dat hart, dat overigens niet bruin was.
Als je maar weet dat het niet zoveel werk hoeft te zijn.
Belangrijker is of je het een beetje lekker vindt/vond.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 23 april 2012 @ 20:02:12 #131
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110688836
Dat is nog even afwachten. De kabeljauw staat nog in de oven. Salade staat in de koelkast. Met citroensap erover tegen verkleuren.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_110688868
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:59 schreef Syrena het volgende:

[..]

De studenten hebben een case-study gekregen (opdrachtgever wil een hotel beginnen in land X. Maak van land X een rapportage aan de hand van de DESTEP-factoren)

De lesopzet is nu: ze maken een online toets informatievaardigheden. Krijgen online terugkoppeling (die leest geen mens. Het is echt zo van: Oh. Ik had een 3. Whaha. *klik weg*) Dan vertel ik hoe ze een onderzoek moeten opzetten + laat drie (duur)betaalde databanken zien (gaaperdegaap, snurkerdersnurk, klepperdeklep, de powerpoint staat op Blackboard. Waar? Daar. Waar? Daar? Waar? Daar.)

Dan nog 30 minuten waarin ze in de genoemde databanken kunnen zoeken naar informatie over hun land en aan mij vragen kunnen stellen ("Mag ik weg? Mijn groepje zit in de andere les." "Mag ik weg, dit kan ik thuis ook wel doen" "Mag ik weg? Ik moet koffie""Mag ik weg, ik moet poepen. Etc). Als hun docent erbij is houden ze zich nog wel een beetje in :+

Dat dus twee keer, en dan nog twee keer in het Engels. Die snappen het helemaal niet, maar die blaten tenminste niet door je uitleg heen :')
Haha! Je hebt het zwaar :+
  maandag 23 april 2012 @ 20:03:02 #133
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110688886
En straks nog ff half uurtje wii fitten! Denk ik :').
pi_110688983
Nu wil ik in elk geval die toets er nog wel in houden, maar dan wel zo dat ik alle uitslagen krijg op mijn pc en dus na het maken van de toets de vragen met ze kan doornemen die het meeste fout worden gedaan.

Moet mezelf ook beter voorbereiden, vorige keer vroeg ik aan zo'n zeikend snotjong wat voor land ze hadden, zegt ie : Oesbekistan. Ik wist dat ze landen binnen Europa hadden, maar niet of Oesbekistan in Europa lag :') Heb het toch maar opgezocht (niks gezegd over binnen/buiten Europa) kreeg 3 hits. Tegen snotjong: "Zo. 3 hits. Niet veel, wat een rotland" _O-

Ik had het wel meteen goed gespeld in het Engels :7
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 23 april 2012 @ 20:05:40 #135
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_110689033
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik vind het best wel leuk :@. Alleen knoflook pellen háááát ik. Heb wel een potje gepelde knoflooktenen staan :').
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:22 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Dat is rete-eenvoudig: leg je knoflookteentje neer, plet m met een mes en je kunt het vel er zo vanaf halen. :D
Dat!

kontje eraf, klap met je brede mes of even op duwen met de muis van je hand, en je trekt in een keer t velletje eraf!
Kwak
  maandag 23 april 2012 @ 20:09:45 #136
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_110689239
oh, ik was spuit elf.

wij eten stamppot rauwe andijvie met gehaktballen. NOM.
Kwak
pi_110689397
En in gedachten zijn mijn lessen en college's altijd zo informatief en humoristisch, ze hangen aan mijn lippen en stellen slimme vragen en knikken elkaar waarderend toe als ze dan een duidelijk doch beknopt antwoord van mij krijgen O+

Misschien moet ik met dat verhaal beginnen. En dan zeggen: Maar helaas heeft mijn collega deze les in elkaar gedraaid, dus hier is de Powerpoint. Hij staat ook op Blackboard.

:')
pi_110689421
Ohai!

Lekker kwak :9 hoe is het nu met alles, met de drukte enzo? Beetje rustiger?

Ml, wat ik heel lekker vind is: wortel raspen (dikke rasp) en kort koken. Afgieten en als het nog warm is in een laagje sinaasappelsap leggen. Rozijntjes, kaneel, chilipoeder erbij. Roeren, tijd laten staan, eventueel sinaasappelsap afgieten (hoeft niet) en dan heb je een bijgerechtje. Marokkaanse kennis van me maakte dat zo. Ook nog wat citroensap erover voor het serveren, trouwens.
pi_110689502
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 19:37 schreef An24 het volgende:

[..]

^O^ misschien komen we wel in dezelfde groep :+
Als er iets in september start wellicht wel :D
Maar ik moet me nodig in gaan lezen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_110689625
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 20:13 schreef Perruche het volgende:
Ohai!

Lekker kwak :9 hoe is het nu met alles, met de drukte enzo? Beetje rustiger?

Ml, wat ik heel lekker vind is: wortel raspen (dikke rasp) en kort koken. Afgieten en als het nog warm is in een laagje sinaasappelsap leggen. Rozijntjes, kaneel, chilipoeder erbij. Roeren, tijd laten staan, eventueel sinaasappelsap afgieten (hoeft niet) en dan heb je een bijgerechtje. Marokkaanse kennis van me maakte dat zo. Ook nog wat citroensap erover voor het serveren, trouwens.
Klinkt lekker!

XM wij halen de witlof meestal bij een van de buren en die is bitter.
De super witlof niet dus dan geldt wat Sigme zegt.
En dat het zo lang niet hoeft te duren klopt, meestal begin ik om 17h-17:15 en is het uiterlijk half 6 kwart voor zes klaar afhankelijk van wat ik ermee doe.
pi_110689691
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, ze kunnen natuurlijk best gelijk hebben dat het ene apparaat het andere niet is, dat werd hier laatst ook al gezegd. Overbrenging maakt verschil schijnt het, al snap ik dat eerlijk gezegd niet. Je duwt een zekere hoeveelheid kilo's weg, de meting kan onjuist zijn maar de overbrenging maakt toch weinig uit zolang er geen geluste katrollen in voorkomen.

Niettemin zou ik best een keer een slankmeet willen in een fitnesscentrum. Met prive-les van Aurum en Vizor :@ :D.
:D

Vaiz woont wel bij je in de buurt he?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_110690560
Pulp alert: I love Sterretje op rtl5 :')
Be someone that makes you happy
pi_110690663
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 20:31 schreef Nallie het volgende:
Pulp alert: I love Sterretje op rtl5 :')
Hmm CSI lijkt me dan toch leuker.
pi_110690711
Je hoort mij niks over 'leuk' zeggen he :P
Be someone that makes you happy
pi_110690776
Supermarktwitlof is ook bitter. En de kern eruitsnijden helpt geen ene fuck. Het enige wat helpt is om de witlof te smoren in een klontje roomboter met wat suiker en dan af te blussen met witte balsamico O+

Zelfs mijn handen smaken bitter na het hanteren van witlof. Denk je ff lekker een kloddertje saus van je vinger te likken *ril*.
pi_110690844
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 20:34 schreef Nallie het volgende:
Je hoort mij niks over 'leuk' zeggen he :P
_O- correct, vanuit eigen impuls reageren moet ik ook eens afleren.
pi_110691042
Wie kijkt er nou vrijwillig naar Sterretje z'n zoektocht naar één of ander haags viswijf. :')
pi_110691136
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 20:39 schreef ElDinosaur het volgende:
Wie kijkt er nou vrijwillig naar Sterretje z'n zoektocht naar één of ander haags viswijf. :')
Het verbaast me sowieso wat mensen allemaal voor ranzigheid in hun hoofd proppen via mond, ogen en oren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_110691498
Wil vlees bestellen maar kanniet kiezen :')

Als ik er sta en de prijzen zie enz. dan gaat dat een stuk beter.
pi_110691679
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wij doen alles met aardappelschilmesjes. Hebben geen fatsoenlijke messen en weet ook niet of ik het daar wel goed mee zou kunnen. Die mr van Phaidra is pas echt een talent :P.
Koop een goed mes. Echt. En een goede snijplank. Dan gaat het echt sneller! Ik heb een hartstikke goed houten snijblok, van de Ikea. En een mes van de Herman-serie van de Blokker, ook dikke prima!

Trouwens, misschien een tip voor het snijden van paprika (mits groot mes dan): gewoon rechtop zetten en dan de zijkanten eraf snijden. Hou je de kern met pitten over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')