Direct nadat de PvdA de coalitie met CDA had opgeblazen? Hoe reëel is dat?quote:Op zondag 29 april 2012 13:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Klets. Cohen heeft duidelijk aangegeven toentertijd, dat hij open stond voor de coalitie CDA/VVD/PvdA. Het was Rutte, die dit saboteerde.
Maar dat zei je niet. Je zei:quote:Op zondag 29 april 2012 13:16 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Afgezien van wat aanslagen op boeren in de bioindustrie, Volkert van der G en de aanslagen op Janmaat valt dat gelukkig wel mee. We hebben dan ook geen extreemlinkse regering gehad.
Kijk eens in Rusland, China en zuid Europa rond.... Extreemlinks heeft de nare eigenschap om tegenstanders op te ruimen als ze eenmaal aan de macht zijn.
Gelukkig zal de SP nooit groot genoeg worden om tot zoiets uit te groeien.
Dus...?quote:Op zondag 29 april 2012 12:38 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Waarschijnlijker is dat ze bereid zijn om gewoon na te denken. Hoewel de afgelopen 50 jaar heel wat zelfstandig denkende mensen over de kling zijn gejaagd door extreem linkse partijen......
Jij begrijpt niet zoveel van politiek geloof ik.quote:Op zondag 29 april 2012 13:19 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Direct nadat de PvdA de coalitie met CDA had opgeblazen? Hoe reëel is dat?
Ah, dus nu is de SP ineens "extreemlinks" om je verhaaltje rond te krijgenquote:Op zondag 29 april 2012 13:16 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Afgezien van wat aanslagen op boeren in de bioindustrie, Volkert van der G en de aanslagen op Janmaat valt dat gelukkig wel mee. We hebben dan ook geen extreemlinkse regering gehad.
Kijk eens in Rusland, China en zuid Europa rond.... Extreemlinks heeft de nare eigenschap om tegenstanders op te ruimen als ze eenmaal aan de macht zijn.
Gelukkig zal de SP nooit groot genoeg worden om tot zoiets uit te groeien.
We hebben geen extreemlinkse regering gehad, maar de voorbeelden van die regeringen wereldwijd zijn er te over. Ik heb het dan ook niet gehad over Nederland. Het ging erom dat mensen met mijn denkbeelden niet meer leefden, dat klopt wereldwijd gezien inderdaad dankzij partijen als de SP.quote:Op zondag 29 april 2012 13:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar dat zei je niet. Je zei:
[..]
Dus...?
Ik mag hopen dat er geen twijfel is of de SP extreem links is. Dat lijkt me toch wel algemeen bekend.quote:Op zondag 29 april 2012 13:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ah, dus nu is de SP ineens "extreemlinks" om je verhaaltje rond te krijgen
China en Rusland erbij halen is nog fantastischer... Je vergeet Noord-Korea en Cuba nog
Je hebt een raar wereldbeeld.quote:Op zondag 29 april 2012 13:27 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat er geen twijfel is of de SP extreem links is. Dat lijkt me toch wel algemeen bekend.
Met dit verhaal maak je jezelf zo verschrikkelijk belachelijkquote:Op zondag 29 april 2012 13:27 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat er geen twijfel is of de SP extreem links is. Dat lijkt me toch wel algemeen bekend.
En zuid europa is ook aardig uitgemoord door links, net als achter het ijzeren gordijn. Dus doe niet alsof extreem links in China en Rusland zo wezelijk anders zijn, ze baseren zich op dezelfde leiders en boeken.
Opgericht als Kommunistische partij, gebaseerd op Lenin, terwijl iedereen zeker in die tijd wist wat Lenin voor massamoorden beging. Maar het extreem links noemen mag niet in het SPfantopic?quote:
Je hebt gewoon een raar wereldbeeld...quote:Op zondag 29 april 2012 13:33 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Opgericht als Kommunistische partij, gebaseerd op Lenin, terwijl iedereen zeker in die tijd wist wat Lenin voor massamoorden beging. Maar het extreem links noemen mag niet in het SPfantopic?
Haal de oude koeien maar weer uit de sloot.quote:Op zondag 29 april 2012 13:33 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Opgericht als Kommunistische partij, gebaseerd op Lenin, terwijl iedereen zeker in die tijd wist wat Lenin voor massamoorden beging. Maar het extreem links noemen mag niet in het SPfantopic?
Maoïstisch, wat in 1975 al afgebouwd werd toen bekend werd hoe de bevolking in China er onder geleden had.quote:Op zondag 29 april 2012 13:33 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Goh, nu hang ik drie partijen aan? Ik bestrijd alleen de extremen zoals PVV en SP en de splinterpartijen die het land onbestuurbaar maken.quote:Op zondag 29 april 2012 13:29 schreef MaGNeT het volgende:
Wel grappig om te zien hoe PVV'ers, CDA'ers en VVD'ers over elkaar rollen om de SP af te kraken.
Voorheen verdedigden ze hun partij nog in hun eigen topics maar nu er weinig positieve argumenten over zijn om het beleid van deze partijen te verdedigen, gaan ze in de aanval in topics van andere partijen.
Zwaktebod...
Dat hoef ik niet, aangezien er in Nederland geen communistische partij is.quote:Op zondag 29 april 2012 13:39 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Goh, nu hang ik drie partijen aan? Ik bestrijd alleen de extremen zoals PVV en SP en de splinterpartijen die het land onbestuurbaar maken.
Een zwaktebod van jezelf, geef liever een land waar communisme heeft gewerkt.
Mensen aanvallen op hun vermeende partijkeuze vind ik anders ook niet echt een teken van sterk in je schoenen staan.quote:Op zondag 29 april 2012 13:29 schreef MaGNeT het volgende:
Wel grappig om te zien hoe PVV'ers, CDA'ers en VVD'ers over elkaar rollen om de SP af te kraken.
Voorheen verdedigden ze hun partij nog in hun eigen topics maar nu er weinig positieve argumenten over zijn om het beleid van deze partijen te verdedigen, gaan ze in de aanval in topics van andere partijen.
Zwaktebod...
Dat hoeven ze niet te voorkomen.quote:Op zondag 29 april 2012 13:40 schreef themole het volgende:
Ok vraagje aan alle SP'ers hier in dit topic. Het is bekend dat de SP de belasting voor hoge inkomens wil verhogen naar 65%, deze mensen betalen nu al veel belasting. Hoe gaat de SP voorkomen dat al deze hoge inkomens en masse naar het buitenland gaan om zo de Nederlandse belasting te ontduiken?
Is dat zo? Reageerde ik op een quote van iemand? Of reageerde ik in het algemeen?quote:Op zondag 29 april 2012 13:41 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Mensen aanvallen op hun vermeende partijkeuze vind ik anders ook niet echt een teken van sterk in je schoenen staan.
Ook een zwaktebod, zeg maar...
In 1990 was het nog niet zo makkelijk om weg te trekken en in bijvoorbeeld België of Duitsland te gaan zitten. Daarnaast zijn de mensen nu gewend aan de 52%. Dan heb ik het nog niet eens over de moderne communicatiemiddelen die contact houden met Nederland makkelijk maakt.quote:Op zondag 29 april 2012 13:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat hoeven ze niet te voorkomen.
Die belasting was in 1990 nog 73% en ook toen vertrokken er niet meer of minder rijken naar het buitenland dan nu.
Het is alleen verlaagd toen het economisch voor de wind ging... Nu gaat het slecht en ik zeg: omhoog die hoogste schaal.
Wilders is geen haar beter, en ook gevaarlijk voor ons land. Overigens gaf Roemer zelf toe dat hij voor 100% belasting voor het toptarief was, maar dat dat nu niet kon. Als de SP 76 zetels heeft gaat dat dus gebeuren, hallo communisme....quote:Op zondag 29 april 2012 13:33 schreef Dreassic het volgende:
Ik ken ook legio extreem rechtse dictaturen van de afgelopen 50 jaar.
Maar je zult mij niet enige rechtsgeorienteerde partij zo extreem rechts noemen dat ik ze op hetzelfde niveau plaats als die dictaturen.
En dat gold voor de CD vroeger, en de PVV nu.
Dan wennen ze maar weer aan 65%.quote:Op zondag 29 april 2012 13:44 schreef themole het volgende:
[..]
In 1990 was het nog niet zo makkelijk om weg te trekken en in bijvoorbeeld België of Duitsland te gaan zitten. Daarnaast zijn de mensen nu gewend aan de 52%.
Dat zei hij dus niet zo.quote:Op zondag 29 april 2012 13:44 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Wilders is geen haar beter, en ook gevaarlijk voor ons land. Overigens gaf Roemer zelf toe dat hij voor 100% belasting voor het toptarief was, maar dat dat nu niet kon. Als de SP 76 zetels heeft gaat dat dus gebeuren, hallo communisme....
Het interview is gewoon te lezen in het betreffende topic.quote:Op zondag 29 april 2012 13:48 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah tis wat... Als je al moet discussieren over of iets gezegd is of niet...
Sorry ik niet, als er van elke euro die ik verdien 65 tot 70 cent naar de overheid zou gaan ben ik hier weg. Daarnaast moet het land niet opnieuw worden opgebouwd, we hebben het hier echt niet slecht hoor. Alleen iedereen wil met een modaal inkomen elk jaar op vakantie, een mooi huis en een ipad. Dat lukt niet en van die mentaliteit moeten we af.quote:Op zondag 29 april 2012 13:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dan wennen ze maar weer aan 65%.
Blijft genoeg over aan aftrekposten, dat is weer het gunstige van een hogere schijf.
Ik maak me daar serieus geen zorgen over.
Als ik genoeg verdiende om in die schaal te zitten zou ik het met liefde afdragen voor het herstel en opbouw van dit land.
Genoeg mensen die dat niet doen en gewoon wegtrekken. Dat zorgt ervoor dat je van die mensen helemaal geen belastinggeld meer ontvangt terwijl ze wel veel belasting betalen.quote:Ik maak me daar serieus geen zorgen over.
Als ik genoeg verdiende om in die schaal te zitten zou ik het met liefde afdragen voor het herstel en opbouw van dit land.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |