En wat zijn daarvoor de criteria?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:13 schreef borisz het volgende:
Er zijn er meer dan zes bevestigt het CDA.
Maandag bepaalt de verkiezingscommissie wie er mee mogen doen.
Wintels had gisteren imo een vaag verhaal over zijn publieke uitlatingen en gedrag (stemde o.a. niet tegen), maar dat de mensen in zijn omgeving weten dat hij altijd tegen was. Niet erg sterk als dit zijn belangrijkste verkooppraatje was.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:01 schreef marcodej het volgende:
Ik hoop dat het uiteindelijk gaat tussen insider Buma en outsider Wintels. Lijken me de twee beste kandidaten en dan valt er wat te kiezen.
Ook al zo'n slapjanus. Pff...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:23 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wintels had gisteren imo een vaag verhaal over zijn publieke uitlatingen en gedrag (stemde o.a. niet tegen), maar dat de mensen in zijn omgeving weten dat hij altijd tegen was. Niet erg sterk als dit zijn belangrijkste verkooppraatje was.
http://nieuwsuur.nl/video(...)-niet-tegen-pvv.html
Lijkt me toch raar, als je nog moet gaan debatteren wie er geschikt is, en daarvoor al zegt: nee, u willen we niet. Bijvoorbeeld Bleker uitsluiten, met de mededeling: ja, maar u past niet in het profiel.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
http://www.cda.nl/Actueel(...)ts_lijsttrekker.aspx
Tja, Emile Roemer was ook totaal onbekend... het CDA zou juist kunnen profiteren van een talentvolle, frisse nieuwkomer. Dat is Buma zeker niet.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 18:02 schreef Friek_ het volgende:
Ik hoop toch op Van Haersma Buma. Zoals al gezegd is Henk Bleker een flapdrol en ongeloofwaardige sukkel eersteklas, is Spies al te ver gedraaid om nog serieus genomen te worden en is de rest simpelweg te onbekend.
Voeg daar even aan toe dat Spies het charisma van een koud poffertje heeft en overall de uitstraling van een parttime gemeenteambtenaar et voila.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 18:02 schreef Friek_ het volgende:
Ik hoop toch op Van Haersma Buma. Zoals al gezegd is Henk Bleker een flapdrol en ongeloofwaardige sukkel eersteklas, is Spies al te ver gedraaid om nog serieus genomen te worden en is de rest simpelweg te onbekend.
Al is het wel mooi dat er veel kandidaten zijn, dan kunnen ze elkaar lekker afzeiken. Wintels begon al goed door de rest lekker de maat te nemen door de regeringsdeelname aan te halen.
Waarom zou ik hopen op Buma? Dat CDA blijft lekker klein als het aan mij ligt.quote:Op zondag 6 mei 2012 08:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Voeg daar even aan toe dat Spies het charisma van een koud poffertje heeft en overall de uitstraling van een parttime gemeenteambtenaar et voila.
Buma
http://nos.nl/artikel/370184-cda-krijgt-12-aanmeldingen.htmlquote:CDA krijgt 12 aanmeldingen
Er hebben zich uiteindelijk 12 kandidaten gemeld voor het lijsttrekkerschap van het CDA. Zes daarvan worden morgen gepresenteerd als officiële kandidaat. Dat zegt een woordvoerder van partijvoorzitter Peetoom tegen de NOS.
Een commissie heeft na gesprekken met alle twaalf kandidaten een keuze gemaakt op basis van de profielschets. CDA-leden kunnen voor het eerst een lijsttrekker kiezen.
Vrijdag sloot de termijn voor de aanmelding. Prominenten als staatssecretaris Henk Bleker, fractievoorzitter Van Haersma Buma en minister Spies lieten weten zich kandidaat te stellen.
Ook het Tweede Kamerlid Madeleine van Toorenburg en de partijleden Wintels en Wesselink hebben zich aangemeld. Of dit ook de zes zijn die morgen worden gepresenteerd, is niet duidelijk.
12 kandidaten voor het lijsttrekkerschap... en volgens de Hond in totaal 13 zetels.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/370184-cda-krijgt-12-aanmeldingen.html
Ik neem aan dat in ieder geval Wesselink niet door de selectie is gekomen. Dus dat zou betekenen dat in ieder geval 1 andere serieuze kandidaat zich heeft aangemeld.
Vreemd, dat gaat toch tegen het principe in dat iedereen zich kandidaat kan stellen? Dan moeten leden uit al die 12 kunnen kiezen, lijkt me.quote:Er hebben zich uiteindelijk 12 kandidaten gemeld voor het lijsttrekkerschap van het CDA. Zes daarvan worden morgen gepresenteerd als officiële kandidaat.
Een commissie heeft na gesprekken met alle twaalf kandidaten een keuze gemaakt op basis van de profielschets.
Het bestuur heeft die profielschets opgesteld. Lijkt me niet meer dan logisch dat ze eerst even kijken of de kandidaten voldoen aan die schets voordat het aan de leden wordt voorgelegd. Waarom anders nog een profielschets maken?quote:Op zondag 6 mei 2012 18:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vreemd, dat gaat toch tegen het principe in dat iedereen zich kandidaat kan stellen? Dan moeten leden uit al die 12 kunnen kiezen, lijkt me.
twitter:EerlijkHelder twitterde op zondag 06-05-2012 om 19:58:51Op verzoek: bewijs dat dit de echte account is. http://t.co/oIVm2NrV reageer retweet
Met 12 man (o.a. wat clowns) het debat in lijkt mij niet zo handig. Kan wel begrijpen waarom er een voorselectie is.quote:Op zondag 6 mei 2012 18:47 schreef MrBadGuy het volgende:
Laat toch gewoon de leden beslissen ipv eerst een voorselectie maken aan de hand van een profielschets. De niet zo serieuze kandidaten krijgen toch niet veel stemmen en als uiteindelijk iemand wordt gekozen die niet voldoet aan de profielschets, dan sluit de profielschets gewoon niet aan bij wat de leden willen.
Verder: Buma
Ik weet niet precies hoe de interne partijpolitiek bij het CDA werkt, maar het kan wel wat democratischer dan de kandidaten selecteren op basis van een profielschets. Bijvoorbeeld dat je eerst minimaal x ondersteuningsverklaringen van leden nodig hebt voor je je kandidaat kan stellen, zodat niet elke dorpsgek zich kandidaat stelt (en als dat nu al zo is, dan is misschien het aantal minimale ondersteuningsverklaringen te laag).quote:Op zondag 6 mei 2012 22:00 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Met 12 man (o.a. wat clowns) het debat in lijkt mij niet zo handig. Kan wel begrijpen waarom er een voorselectie is.
twitter:Leon_Willems twitterde op maandag 07-05-2012 om 10:32:00#CDA lijsttrekker: Mona Keijzer, wethouder Purmerend, doet mee in plaats van Harry Wesselink uit Nijmegen reageer retweet
quote:DEN HAAG - De zes kandidaten die de strijd om het lijsttrekkerschap aangaan zijn bekend.
Het zijn huidig fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma, bewindspersonen Liesbeth Spies en Henk Bleker, Tweede Kamerlid Madeleine van Toorenburg, onderwijsbestuurder Marcel Wintels en wethouder Mona Keijzer uit Purmerend.
Zes andere CDA'ers vielen af. De zes kandidaten gaan maandagavond voor het eerst met elkaar in debat in Rotterdam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |