abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110757025
Twinkle, fijn dat de uitslag van de nekplooimeting in orde is *O*.

Kwisted een goede 20-wekenecho *O*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110757301
Dankjewel gerberaatje :)

Marjolijntje
Goed dat je even rust pakt! :*

Twinkle
Vond aankomen in het begin ook lastig hoor, vroeger was ik wat steviger en dit kreeg ik ook te horen van fam (1kant van de fam is wat steviger)
Werd er altijd voor gewaarschuwd zegmaar. Nouja ik mag graag lekker eten dus dat is best lastig :@. Laatste 3jr woog ik gemiddeld 65kg met 1.83 (kwam ook door maag/darm ontstekingen, kon soms erg weinig eten)

Nu ben ik net over de 80kg en das toch heel wat anders. Maar m'n zelfbeeld is niet negatief, en had ik eerst wel verwacht, ben juist heel erg blij met m'n bol & wat meer rondingen.

Ik kan me voorstellen dat als je een eet stoornis hebt gehad, het tegenstrijdig kan voelen om aan te komen.
En je kunt het niet vergelijken natuurlijk, maar voor mij was t lastig door t commentaar wat ik vroeger had gehad (goed bedoelt voor m'n eigen gezondheid enzo) maar toch,,

En *O* voor de goede nekplooimeting!

Kwisted
*O* fijn dat de echo goed was!

En vandaag.. 39weken! *O*
pi_110757667
Leuk al dat goeie nieuws en mijlpalen *O*.
Zo leuk dat echo filmpje! O+

Ik denk niet dat ik daar beneden nog veel kan "voorbereiden" met gelijk wat. Is daar zo kapot gegaan bij de geboorte van B. dat 't behoorlijk is van echo echo echo. :{
pi_110757706
Liza
ai..
hoe gaat dat eigenlijk met herstel enzo down there.. duurt dat lang?
(hangt er natuurlijk vanaf hoe & of je inscheurt enzo dat snap ik)

maar t is wel fijn om te horen hoe mensen het ervaren..
pi_110757738
*O* Zoe 39 weken!

*O* Twinkle goede nekplooimeting! Dat wist ik trouwens niet, dat de kansberekening op je 27e standaard al 1 op 750 is! Wel apart dan, ik ben 28 en mijn (8> is 30, en onze kansberekening was voor alleen down 1 op 43duizend-nogiets!

Voor alle dames die aankomen moeilijk vinden een :*
Ik ben vanaf mijn pubertijd ook eigenlijk altijd met eten en lijnen en afvallen en aankomen bezig geweests. Gelukkig nooit een echte eetstoornis ontwikkeld. Maar wel periodes gekend van 20kg afvallen (60kg bij 1,76m) en het dan in een jaar tijd er weer terug aan krijgen. Dat soort pieken en dalen.
Na zwangerschap van dochter keurig op een gewicht van rond de 72kg uitgekomen, helemaal prima en happy mee. Helaas daarna toch weer wat kilo's eraan gegeten waardoor ik bij deze zwangerschap een startgewicht had van 89kg. In de eerste 16 weken zo misselijk geweest dat er 9kg af ging. En inmiddels heb ik die er wel keurig weer aangesnoept ;) en zit ik nu op 92kg, dus eigenlijk pas +3kg vanaf startgewicht.
Ach, na deze bevalling zien we wel. Ik wil heel graag gaan sporten, als een gezin met 3 kinderen waarvan 2 baby's dat toelaat natuurlijk ;) Maar dat zien we dan wel weer!

Marjolijntje goed dat je even aan jezelf denkt en je rust neemt! Het is even een drempel die je over moet, maar daarna gaat het makkelijker en het is zoooo goed voor jou en de baby!!

Gerberaatje wat fijn dat de pcm lijkt te helpen en dat je meisje zich even heeft omgedraaid en een andere richting op beweegt. Klinkt enorm pijnlijk allemaal :{

Er is er hier weer 1 begonnen aan zijn ochtendgymnastiek... Auhauw!! Hij schuift dan een knie (denk ik) van de ene naar de andere kant, vlak onder mn huid zeg maar. Doet echt pijn! Elke ochtend heeft de rechterbaby (voor de kijker links) zo'n paar uurtjes dat hij dat heel leuk vind om te doen! ;(
pi_110757928
Zo eindelijk ook weer tijd om wat te posten... Steeds wel bijgelezen, maar reageren kwam er steeds niet van. Sorry dames!!!

Wat veel nieuws, baby's, bijna baby's en streepjesregen!
Gefeliciteerd voor alle nieuwe zwangeren! Met in het bijzonder, Babykloon, meid wat een verhaal! Hoop dat je er nu lekker van kan genieten!

Alle LLM's veel sterkte :* met de laatste loodjes, Sam is dan officieel nog geen LLM, maar jij verdient die :* zeker ook! Succes en dat er maar snel mooie babietjes mogen komen :-D

Ook weer veel geleerd over bevallingen en de voorbereidingen daarop! Ik heb echt geen idee wat ik moet verwachten...

Ben zelf nu 25+5 en vandaag weer naar de vlos geweest. Stempeltje weer opgehaald. Alles is goed. Vooralsnog ligt mijn meisje overdwars, maar dat kan nog alle kanten op! Ook een afspraak gemaakt voor de erkenning (werd wel ff hoog tijd) en de groei/liggingsecho op 7 juni, dan ben ik bijna 31 weken... De tijd lijkt te vliegen!

Veel succes verder dames!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_110757963
Bijtje ik moest lachen met jouw opmerking over ochtendgymnastiek :D
Proestte bijna mijn koffie uit :D
pi_110757973
Ow en dat van gewicht herken ik ook. Bij mij heeft 't meer te maken met m'n vorige zwangerschap. Toen +34,5 kg. Ik voelde me net een aangespoelde walrus. Walgde een beetje van mezelf, hoewel het ook een stuk mijn eigen schuld was. Ik hield veel vocht op, maar at ook gewoon alles waar ik zin in had. Zo ging er regelmatig een volledig pak koeken in ofzo. Daarvoor moest ik altijd wel een beetje rekening houden met wat ik at om op gewicht te blijven, maar toen had ik iets van: ik ben toch dik, nu moet ik eindelijk eens niet omkijken naar wat ik eet.
Heeft ook z'n gevolgen gehad: m'n vel is gescheurd waar het maar kan: billen, zij, zelfs aan de binnenkant van m'n benen, net boven m'n knie. En m'n buik is :r. Net alsof je een ballon tot 't uiterste hebt opgeblazen en dan leeg laat lopen, dat hangt daar nu, goed doorspekt met striemen.
Waar ik niet mag over klagen zijn m'n borsten ;).
En al bij al zat ik een jaar na de bevalling terug op mijn startgewicht en dat kon ik ook relatief goed houden. Alleen de laatste maanden was er ineens weer 4kg bij :o. Had er net 2 weer afgekregen, moest ik bij de vlos met kleren en schoenen aan op de weegschaal gaan staan :(. Was het verdict natuurlijk wel 67kg. Zucht ;). Ik ga gewoon af op mijn eigen weegschaal hier :).
  FOK!fotograaf woensdag 25 april 2012 @ 09:42:55 #284
13368 NiGeLaToR
pi_110758033
Mbt combinatie test kun je hier voor jouw leeftijd de gangbare gemiddelde kans tonen.

Mijn mama-in-spe is 30 en heeft daarmee een kans van 1:500. De uitslag was 1:2300, dus erg blij mee.

Verder moet je ook zien dat het kansberekening is:

1:200 -> 1:2000 = factor 10 zo groot
1:2000 -> 1:20.000 = factor 10 zo groot

En dan nog geeft het geen garantie - of je nu 1:40.000 of 1:200 scoort - in beide gevallen kan het alsnog een kindje met een afwijking zijn. Maargoed, als je 'slecht' scoort kun je in ieder geval nog verder onderzoeken :)

Fijn om te lezen hoe een ieder met gewicht enzo omgaat, helpt mij weer om mijn vriendinnetje te helpen deze periode positief door te komen :)
pi_110758132
bijtje :D
kleine druktemakers in je buik!

bunny
mn buikbaby lag tot 29weken ook nog dwars zegmaar, en sinds 30weken mooi met het hoofdje naar beneden.
pi_110758211
Nigelator thanks voor de link. Als ik het daar uitreken krijg ik een berekening van 1:1000.
En ik snap inderdaad dat het een kansberekening is en dat het uiteindelijke getal niet zo heel veel uitmaakt. Garanties heb je nooit en krijg je maar bij weinig dingen in het leven ;)
Wat lief dat je je vriendin met haar gewicht-onzekerheden zo wilt helpen!

* bijtje84 geeft Twinkle20 een doekje om koffie van toetsenbord te poetsen.
pi_110758257
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:30 schreef Zoë23 het volgende:
Liza
ai..

Hier een goeie knip en wat hechtingen gekregen... een week lang was gaan zitten niet echt heel erg fijn :') (understatement) maar daarna ging het rap aan beter... 5 weken na de bevalling ook weer sex kunnen hebben ;) dus dat geeft de mate van genezing hier wel aan :+
pi_110758288
Woow da's snel Gerb!

Klein beetje huiverig voor knippies en dergelijke .. had niet verwacht dat je ondanks dat toch zo snel weer kunt haha. Ik denk dat gaat minstens een jaar duren derna :D
pi_110758300
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:30 schreef Zoë23 het volgende:
Liza
ai..

Mij hebben ze voor een groot stuk ingesneden. B. was toen in nood en 't was dat + zuignap of spoedkeizersnee. Puur qua herstel: ze hebben het toegenaaid en heb enkel de dag erop nog pijnstilling moeten nemen. Daarna deed het geen pijn meer en ik liep vrolijk rond. Duurde even voor ik naar toilet durfde, maar dat viel best mee ;). Qua vrijen naar de gyn geluisterd en 6 weken gewacht en dag verliep vlot en zonder pijn. Beetje te vlot zelfs: 't is daar nu helemaal uitgerokken. Voel zelf amper nog iets en zowel m'n ex als m'n huidig lief geven aan dat het niet meer zo "spannend" is ;). Heb nu ook dat als ik in bad ga, er binnenin water blijft zitten dat er dan daarna op de meest onverwachte momenten uitgutst (en da's dan niet een paar druppeltjes). Op dat vlak al m'n lesje geleerd bij uit 't bad stappen ;).

Alle mogelijke bekkenbodemoefeningen ten spijt trouwens.

Vind 't zelf echt -O-, en wil er graag iets laten aan doen, maar da's dan behoorlijk enge, plastische (!) chirurgie :s. Daar word ik nu niet meteen wild van. Sowieso eerst wachten tot onze kinderwens volledig vervuld is.

Maar goed, laat je door mij geen schrik aanjagen, want heb mijn probleem al aan andere mama's voorgelegd en niemand die 't herkend...
pi_110758406
Gerberaatje
:X kan me voorstellen dat zitten geen pretje is dan,.. brr

Liza
Pff das zwaar min idd..

ik houd rekening met alle scenario's haha
voor ik zwanger was had ik ook geen verwachtingen, en al snel kwam ik thuis te zitten.
wel moeilijk soms, maar als je een realistisch beeld hebt scheelt het al wel denk ik..
pi_110758436
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:54 schreef Twinkle20 het volgende:
Woow da's snel Gerb!

Klein beetje huiverig voor knippies en dergelijke .. had niet verwacht dat je ondanks dat toch zo snel weer kunt haha. Ik denk dat gaat minstens een jaar duren derna :D
Een jaar :D. Dan zou ik geen kindjes hoeven hoor ;)
pi_110758439
Wat vervelend Liza... ik 'herken' het inderdaad niet, hier is alles weer zoals voorheen (behalve dan die buik :') alsof er een tijger met nagels overheen is geweest :+)
pi_110758475
Ik heb blijkbaar een tijger die graag met zn nagels over mn zij heen gaat :P
komt steeds meer bij. Maar ik had daar toch al striae .Kan me er niet druk om maken :@

*O* heb zin om mn beebje te ontmoeten!

:@
pi_110758491
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:54 schreef Twinkle20 het volgende:
Woow da's snel Gerb!

Ja verwacht dan nog geen keihard :+ en wild gerollebol hoor O-) maar het ging wel.. ;)
pi_110758506
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:55 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

Mij hebben ze voor een groot stuk ingesneden. B. was toen in nood en 't was dat + zuignap of spoedkeizersnee. Puur qua herstel: ze hebben het toegenaaid en heb enkel de dag erop nog pijnstilling moeten nemen. Daarna deed het geen pijn meer en ik liep vrolijk rond. Duurde even voor ik naar toilet durfde, maar dat viel best mee ;). Qua vrijen naar de gyn geluisterd en 6 weken gewacht en dag verliep vlot en zonder pijn. Beetje te vlot zelfs: 't is daar nu helemaal uitgerokken. Voel zelf amper nog iets en zowel m'n ex als m'n huidig lief geven aan dat het niet meer zo "spannend" is ;). Heb nu ook dat als ik in bad ga, er binnenin water blijft zitten dat er dan daarna op de meest onverwachte momenten uitgutst (en da's dan niet een paar druppeltjes). Op dat vlak al m'n lesje geleerd bij uit 't bad stappen ;).

Alle mogelijke bekkenbodemoefeningen ten spijt trouwens.

Vind 't zelf echt -O-, en wil er graag iets laten aan doen, maar da's dan behoorlijk enge, plastische (!) chirurgie :s. Daar word ik nu niet meteen wild van. Sowieso eerst wachten tot onze kinderwens volledig vervuld is.

Maar goed, laat je door mij geen schrik aanjagen, want heb mijn probleem al aan andere mama's voorgelegd en niemand die 't herkend...
Gets, wat rot! Snap wel dat het zeldzaam is, maar zoals Zoë zegt, je kan maar beter weten dát het zo kan lopen.
Vraag me nu wel een beetje af hoe zowel je ex als je huidige lief de voor- en nasituatie kunnen beoordelen O-) :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110758521
:D Phaidra, scherp!
pi_110758558
gerbera fijn dat het beter gaat!

Twinkle ook fijn dat je een goede nekplooimeting hebt gehad! Toch even een geruststelling.

Ik heb niet echt problemen met aankomen.. Ben zelf net op gezond gewicht gestart (73 Bij 1.72) en zit nu op +12
zou het wel fijn vinden om weer een beetje te kunnen sporten..
De enige die problemen had met mijn buik aan het begin was een 'vriendin' maar ach ze is zelf een lopend reclamebord voor het jojo-effect.
pi_110758620
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:00 schreef Zoë23 het volgende:
Ik heb blijkbaar een tijger die graag met zn nagels over mn zij heen gaat :P
komt steeds meer bij. Maar ik had daar toch al striae .Kan me er niet druk om maken :@

*O* heb zin om mn beebje te ontmoeten!

:@
Waarom :@ ? Das toch logisch :D heb ik nú al! Laat staan jij als LLM :P
pi_110758636
Ow da's altijd fijn Covie .. van je vriendinnen moet je het hebben :r
pi_110758655
Oeh Lisa dat klinkt wel als heel heftig hoor! Ja kan me voorstellen datj e even wacht met een evnetuele reconstructie.. stel dat je nog kindjes wil. Knap hoe je ermee om gaat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')