abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 april 2012 @ 18:55:03 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110685199
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:44 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar haar positie is zelfs in een demissionair kabinet niet langer houdbaar. Dat is het verschil. ;)
Wat stel je voor? :D een vacature voor "demissionair minister"? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110685217
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat stel je voor? :D een vacature voor "demissionair minister"? :D
Ik ga dan solliciteren :D Verdiend wel lekker schijnt het.
pi_110685268
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 18:55 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ga dan solliciteren :D Verdiend wel lekker schijnt het.
1 jaar ervaring in spoorwereld doet het hem wel denk?! :P
pi_110685297
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:56 schreef b2py het volgende:

[..]

1 jaar ervaring in spoorwereld doet het hem wel denk?! :P
Ik heb het ze voor minder zien doen :D
  maandag 23 april 2012 @ 18:57:33 #65
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_110685311
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:08 schreef greavy het volgende:
Leuk informatief plaatje over de ingelegde rijwegen van Amsterdam zaterdag. Vanwege werkzaamheden 1 spoor gebruikt:
[ afbeelding ]
Bron: foto op OVNL
Heb 't ff nagekeken, en die rijweg zou wel moeten kloppen :)
Dit plaatje maakt vooral duidelijk dat er bij Sloterdijk te weinig wissels liggen.
pi_110685326
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:57 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dit plaatje maakt vooral duidelijk dat er bij Sloterdijk te weinig wissels liggen.
Te weinig? Ik vraag me soms af waarom er daar zoveel liggen..
  maandag 23 april 2012 @ 18:59:00 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110685362
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 18:55 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ga dan solliciteren :D Verdiend wel lekker schijnt het.
Beetje bazig lopen wauwelen en je zakken vullen *O* en hey, met een half jaartje ben je toch weer weg :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 april 2012 @ 19:01:37 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110685479
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Beetje bazig lopen wauwelen en je zakken vullen *O* en hey, met een half jaartje ben je toch weer weg :P
*O* Wachtgeld! *O*
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 april 2012 @ 19:02:54 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110685532
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 19:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

*O* Wachtgeld! *O*
Wij ordinary mortals moeten daar steeds een lijvig Formulier voor invullen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 april 2012 @ 19:04:05 #70
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_110685589
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 18:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de inspectie zal er zeker voor gaan pleiten.

Bovendien zorgt een versnelde invoer van ERTMS ervoor dat Nederland eindelijk weer in de pas zal gaan lopen. We hobbelen bij de invoering van het systeem namelijk wat achteraan ...
Het is maar de vraag of ERTMS er daadwerkelijk voor zorgt dat NL meer in de pas loopt op een positieve manier. Met de huidige systemen valt qua veiligheid nog best wat te halen terwijl ERTMS vrijwel zeker nauwelijks capaciteitswinst oplevert en in ieder geval niet meer dan er met een project als "Kort volgen" behaald kan worden. Dat komt omdat de remwegbepaling in treinen aan het einde van de berekening wat conservatief uitvalt

De mensen die ook op OHIH zitten weten wel dat ik o.a. gepleit heb voor het aanstrakken van het ATB-remcriterium en het consequent toepassen van ATB-vv bij bediende seinen.
  maandag 23 april 2012 @ 19:04:50 #71
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_110685617
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Te weinig? Ik vraag me soms af waarom er daar zoveel liggen..
Aan de oostkant van Sloterdijk liggen heel weinig wissels (slechts twee stuks) waardoor je als een trein van spoor 3 of 4 richting CS wilt sturen die noodgedwongen een paar km lang links moet rijden.
  maandag 23 april 2012 @ 19:04:55 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110685621
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:32 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Mja, Schultz diskwalificeert dus impliciet wel de machiniste (door rood gereden) maar zwijgt over haar eigen rol in het geheel (geen ATBVV ondanks herhaalde verzoeken van binnen en buiten de spoorsecto)r. Feitelijk komt dat (naast het wanbeleid waar ze om bekendstaat) neer op liegen tegen de Kamer. Haar positie is daarmee dus onhoudbaar geworden.

Zie verder: http://www.voorbeterov.nl/120421.php
Wat een gelul zeg, ga je nog aangifte doen wegens dood door schuld?

Het merendeel van de seinen is niet voorzien van ATB-Vv. De seinen die het wel hebben, zijn gekozen op basis van een risicoprofiel. Dat nu net zaterdag een trein door rood rijdt terwijl een andere trein een deel van zijn traject linkerspoor rijdt en ze elkaar dus tegenkomen is domme pech. Ja, ATB-Vv zou het hebben voorkomen. Nee, dat maakt de opsteller van het risicoprofiel van dat sein niet medeplichtig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110686249
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:04 schreef ReisT het volgende:

[..]

Aan de oostkant van Sloterdijk liggen heel weinig wissels (slechts twee stuks) waardoor je als een trein van spoor 3 of 4 richting CS wilt sturen die noodgedwongen een paar km lang links moet rijden.
Want zo vaak gaat een trein ook van spoor 3-4..
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 19:17:26 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110686315
quote:
3s.gif Op maandag 23 april 2012 19:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:

Het is maar de vraag of ERTMS er daadwerkelijk voor zorgt dat NL meer in de pas loopt op een positieve manier. Met de huidige systemen valt qua veiligheid nog best wat te halen terwijl ERTMS vrijwel zeker nauwelijks capaciteitswinst oplevert en in ieder geval niet meer dan er met een project als "Kort volgen" behaald kan worden. Dat komt omdat de remwegbepaling in treinen aan het einde van de berekening wat conservatief uitvalt

De mensen die ook op OHIH zitten weten wel dat ik o.a. gepleit heb voor het aanstrakken van het ATB-remcriterium en het consequent toepassen van ATB-vv bij bediende seinen.
ik ben het met je eens dat er met ATB nog winst te behalen valt, alleen het is niet voor niets dat ATB ingesteld is, omdat je ook rekening moet houden met goederentreinen. Het verbeteren van de ATB kan op veel trajecten dus minder makkelijk dan je in eerste instantie voor mogelijk zou houden.

de West- en Zuidtak in Amsterdam zou dan wel weer nuttig zijn, maar daar kun je met korter volgen het effect denk ik ook wel bereiken.

Je kunt er echter ook voor kiezen om die investeringen niet te doen en meteen te investeren in ERTMS dat verschillende treinen verschillende remcriteria op kan leggen, zoals ATB-NG ook kan doen.

Het in de pas lopen heeft meer betrekking op de verplichte invoering van ERTMS. Nederland heeft zich er aan geconformeerd en is nu vooral achter de schermen bezig met de invoering van het systeem. Het daadwerkelijke inbouwen is nog maar op een paar trajecten gedaan ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 april 2012 @ 19:25:54 #75
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110686780
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 19:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat een gelul zeg,
Thanks.
quote:
ga je nog aangifte doen wegens dood door schuld?
Nee. Natuurlijk niet. Flauwe opmerking van je.

Maar wat MVBOV nu stelt, is dat de minister haar eigen rol vakkundig verzwijgt in die Kamerbrief. Ze veegt haar eigen straatje schoon over de rug van een machiniste en van de reizigers.

En er is van veel kanten keer op keer op aangedrongen, veel meer seinen van ATBVV te voorzien, met name omdat de plaats (het sein) van een fataal STS-incident zich nu eenmaal niet laat voorspellen.
  maandag 23 april 2012 @ 19:27:20 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110686857
dit 494-sein was toch JUIST aangemerkt, jaren geleden, om NIET geüpgrade te worden? :?

Dat zal wel een reden gehad hebben denk ik dan...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 april 2012 @ 19:34:01 #77
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110687243
quote:
5s.gif Op maandag 23 april 2012 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
dit 494-sein was toch JUIST aangemerkt, jaren geleden, om NIET geüpgrade te worden? :?

Dat zal wel een reden gehad hebben denk ik dan...
En tikje foute reden, naar nu blijkt... :(
pi_110687274
Dat kan je dan wel van ieder sein zeggen, het had ook in schubbekutteveen kunnen gebeuren..
  maandag 23 april 2012 @ 19:35:30 #79
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110687326
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:34 schreef b2py het volgende:
Dat kan je dan wel van ieder sein zeggen, het had ook in schubbekutteveen kunnen gebeuren..
Klopt. Daarom is de minister meermalen gewaarschuwd dat een selectie ondoenlijk is. Dat is nu precies de reden.
  Redactie Sport maandag 23 april 2012 @ 19:35:39 #80
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110687333
Nouja, er zijn ook seinen voorzien van ATB-vv waarbij je echt het idee hebt waarom juist die (sporen waar zelden treinen rijden bijvoorbeeld
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 23 april 2012 @ 19:39:48 #81
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_110687551
Wil je dan serieus zeggen dat elk sein maar van ATB-Vv voorzien moet worden? Lijkt me nogal zonde van het geld. Eerst overal Vv installeren, en dan zeker een paar jaar later alles wegflikkeren omdat je ERTMS moet installeren. Ga dan liever maar gewoon direct landelijk ERTMS installeren.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_110687585
quote:
15s.gif Op maandag 23 april 2012 19:39 schreef V2 het volgende:
Wil je dan serieus zeggen dat elk sein maar van ATB-Vv voorzien moet worden? Lijkt me nogal zonde van het geld. Eerst overal Vv installeren, en dan zeker een paar jaar later alles wegflikkeren omdat je ERTMS moet installeren. Ga dan liever maar gewoon direct landelijk ERTMS installeren.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
  maandag 23 april 2012 @ 19:42:19 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110687692
quote:
15s.gif Op maandag 23 april 2012 19:39 schreef V2 het volgende:
Ga dan liever maar gewoon direct landelijk ERTMS installeren.
Ja, prima, maar make up your goddamn mind en DOE dat dan ook. Ik zie de NLse politiek rustig nog 209 jaar met de kop in het zand zitten, wachtend op ERTMS-Vv.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 april 2012 @ 19:42:30 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110687699
quote:
15s.gif Op maandag 23 april 2012 19:39 schreef V2 het volgende:
Wil je dan serieus zeggen dat elk sein maar van ATB-Vv voorzien moet worden? Lijkt me nogal zonde van het geld. Eerst overal Vv installeren, en dan zeker een paar jaar later alles wegflikkeren omdat je ERTMS moet installeren. Ga dan liever maar gewoon direct landelijk ERTMS installeren.
Dat dus.

België kloot ook maar aan. Omdat ERTMS-instroom duur is, rollen ze nu TBL1+ uit.
pi_110687998
800 miljoen + manuren. Beginnen in de randstad en dan richting nowhere..
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 19:47:41 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110688003
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, prima, maar make up your goddamn mind en DOE dat dan ook. Ik zie de NLse politiek rustig nog 209 jaar met de kop in het zand zitten, wachtend op ERTMS-Vv.
idd. Daadkracht tonen loont.

Wel jammer dat die asfaltzuiger nog ff de verplaatsing van de A9 bij Badhoevedorp heeft ondertekend. Het geld dat daar mee gemoeid was had mooi naar het spoor kunnen gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 april 2012 @ 20:03:36 #87
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_110688915
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, prima, maar make up your goddamn mind en DOE dat dan ook. Ik zie de NLse politiek rustig nog 209 jaar met de kop in het zand zitten, wachtend op ERTMS-Vv.
Klopt, dat sowieso. Als je niet daadkrachtig kunt zijn met invoer ERTMS, dan maar ATB-Vv, want dat is beter dan niets.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 23 april 2012 @ 20:05:23 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110689012
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:25 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Thanks.
Het kwam uit m'n hart.

quote:
[..]

Nee. Natuurlijk niet. Flauwe opmerking van je.
Mag je vinden. Ik vind het van slechte smaak getuigen om iemand op zo'n manier aan te spreken. Daarbij kun je ook Bert Klerk, Camiel Eurlings en weet ik welke hotemetoot er is aanspreken op "gebreken" in het ATB-systeem.
quote:
Maar wat MVBOV nu stelt, is dat de minister haar eigen rol vakkundig verzwijgt in die Kamerbrief. Ze veegt haar eigen straatje schoon over de rug van een machiniste en van de reizigers.
Dat stel je niet. Je houdt haar, letterlijk, medeverantwoordelijk!
quote:
En er is van veel kanten keer op keer op aangedrongen, veel meer seinen van ATBVV te voorzien, met name omdat de plaats (het sein) van een fataal STS-incident zich nu eenmaal niet laat voorspellen.
Er is altijd iets dat ten grondslag ligt aan een ongeval. In dit geval is dat niet het ontbreken van het ATB-Vv systeem op het betreffende sein, maar het feit dat een machinist (waarschijnlijk!) het stoptonende sein voorbij rijdt. Dat er een systeem had kunnen zijn dat deze fout had opgevangen heeft wellicht bijgedragen aan het daadwerkelijk ontstaan van het ongeval, maar is er niet de primaire oorzaak van. Daarbij komen uit een onderzoek van IL&T altijd diverse bijvangsten: zichtbaarheid van seinen, kruisende rijwegen die niet conform de normen gepland zijn (zie Thalys & Koploper in Gouda) e.d. Overigens meldt de minister dat ook in haar brief. Ze heeft het over "waarschijnlijk" door rood en de noodzaak van verder onderzoek, alsmede de aanwezigheid van andere factoren in het ongeval. Ik ben en blijf dus van mening dat het medeverantwoordelijk verklaren van de minister in dit geval buitenproportioneel is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 april 2012 @ 20:14:43 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110689489
quote:
3s.gif Op maandag 23 april 2012 20:05 schreef Duvel het volgende:
Ik ben en blijf dus van mening dat het medeverantwoordelijk verklaren van de minister in dit geval buitenproportioneel is.
Tsja, dat kun je wel vinden, maar ten eerste is het toch de minister die de volksvertegenwoordiging, i.e. het parlement, "Antwoorden verschuldigd" is. Ver"antwoord"elijk, dus.

En bovendien, Vind je het overhaaste zwartepieten waar de minister zelf zich schuldig aan maakt, dan WEL okee? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110689585
quote:
5s.gif Op maandag 23 april 2012 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tsja, dat kun je wel vinden, maar ten eerste is het toch de minister die de volksvertegenwoordiging, i.e. het parlement, "Antwoorden verschuldigd" is. Ver"antwoord"elijk, dus.

En bovendien, Vind je het overhaaste zwartepieten waar de minister zelf zich schuldig aan maakt, dan WEL okee? :?
Ik vind dat niet netjes van haar in ieder geval.

Toch denk ik dat ze het bij NS/Prorail al lang weten wat er precies is gebeurd, en dat ze daarom al wat heeft losgelaten. Maar dat is gewoon not-done. Feiten afwachten van het onderzoek, hoe hard het publiek ook moord en brand schreeuwt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')