Gelijk heb jequote:Op maandag 23 april 2012 17:40 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nog even inhaken.
Ik kies denk ik voor de opleiding in Amsterdam ipv Rotterdam. Reden is dat Ams mij zo'n anderhalf uur reistijd op een dag scheelt (en daarmee ook extra kosten). Dat is als ik uberhaupt al voor de opleiding kies natuurlijk
Maar kijken kan geen kwaad, dus ik kom waarschijnlijk wel naar de open dag in Rtd (mits ik het geregeld krijg met mijn huidige stage). Als er duidelijke voordelen zitten aan Rtd dan kan ik natuurlijk altijd nog voor die locatie kiezen
Mja, Schultz diskwalificeert dus impliciet wel de machiniste (door rood gereden) maar zwijgt over haar eigen rol in het geheel (geen ATBVV ondanks herhaalde verzoeken van binnen en buiten de spoorsecto)r. Feitelijk komt dat (naast het wanbeleid waar ze om bekendstaat) neer op liegen tegen de Kamer. Haar positie is daarmee dus onhoudbaar geworden.quote:Op maandag 23 april 2012 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ze voelt zich gedwongen om met iets naar buiten te komen. Het is leuk dat het is op basis van het eerste onderzoek van het IL&T, maar als je later het volledige rapport leest dan staan er vaak veel meer nuanceringen in en verzachtende omstandigheden dan in die paar regels nu genoemd worden.
Tip: zo'n probleem hebben wat meer ministers sinds vandaagquote:Op maandag 23 april 2012 18:32 schreef DriekOplopers het volgende:
Haar positie is daarmee dus onhoudbaar geworden.
Maar haar positie is zelfs in een demissionair kabinet niet langer houdbaar. Dat is het verschil.quote:Op maandag 23 april 2012 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tip: zo'n probleem hebben wat meer ministers sinds vandaag
het is vooral geīnstalleerd op punten waar de kans aanwezig is dat treinen door rood rijden. Daarom zijn vooral de gevaarlijke punten aangepakt en niet de trajecten waar normaal gesproken weinig tot geen problemen te verwachten zijn.quote:Op maandag 23 april 2012 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Hadden we niet al eerder besloten dat ATB-Vv niet nodig geweest was aangezien beide treinen rond de 50 kmh reden?
de inspectie zal er zeker voor gaan pleiten.quote:Op maandag 23 april 2012 18:39 schreef Monopoly het volgende:
En persoonlijk denk ik dat ATB-VV niet ingevoerd gaat worden maar een versnelling van de invoering van ERTMS.
Wat stel je voor?quote:Op maandag 23 april 2012 18:44 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar haar positie is zelfs in een demissionair kabinet niet langer houdbaar. Dat is het verschil.
Ik ga dan solliciterenquote:Op maandag 23 april 2012 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat stel je voor?een vacature voor "demissionair minister"?
1 jaar ervaring in spoorwereld doet het hem wel denk?!quote:Op maandag 23 april 2012 18:55 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ga dan solliciterenVerdiend wel lekker schijnt het.
Ik heb het ze voor minder zien doenquote:Op maandag 23 april 2012 18:56 schreef b2py het volgende:
[..]
1 jaar ervaring in spoorwereld doet het hem wel denk?!
Dit plaatje maakt vooral duidelijk dat er bij Sloterdijk te weinig wissels liggen.quote:Op maandag 23 april 2012 16:08 schreef greavy het volgende:
Leuk informatief plaatje over de ingelegde rijwegen van Amsterdam zaterdag. Vanwege werkzaamheden 1 spoor gebruikt:
[ afbeelding ]
Bron: foto op OVNL
Heb 't ff nagekeken, en die rijweg zou wel moeten kloppen
Te weinig? Ik vraag me soms af waarom er daar zoveel liggen..quote:Op maandag 23 april 2012 18:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dit plaatje maakt vooral duidelijk dat er bij Sloterdijk te weinig wissels liggen.
Beetje bazig lopen wauwelen en je zakken vullenquote:Op maandag 23 april 2012 18:55 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ga dan solliciterenVerdiend wel lekker schijnt het.
quote:Op maandag 23 april 2012 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beetje bazig lopen wauwelen en je zakken vullenen hey, met een half jaartje ben je toch weer weg
Wij ordinary mortals moeten daar steeds een lijvig Formulier voor invullenquote:
Het is maar de vraag of ERTMS er daadwerkelijk voor zorgt dat NL meer in de pas loopt op een positieve manier. Met de huidige systemen valt qua veiligheid nog best wat te halen terwijl ERTMS vrijwel zeker nauwelijks capaciteitswinst oplevert en in ieder geval niet meer dan er met een project als "Kort volgen" behaald kan worden. Dat komt omdat de remwegbepaling in treinen aan het einde van de berekening wat conservatief uitvaltquote:Op maandag 23 april 2012 18:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de inspectie zal er zeker voor gaan pleiten.
Bovendien zorgt een versnelde invoer van ERTMS ervoor dat Nederland eindelijk weer in de pas zal gaan lopen. We hobbelen bij de invoering van het systeem namelijk wat achteraan ...
Aan de oostkant van Sloterdijk liggen heel weinig wissels (slechts twee stuks) waardoor je als een trein van spoor 3 of 4 richting CS wilt sturen die noodgedwongen een paar km lang links moet rijden.quote:Op maandag 23 april 2012 18:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Te weinig? Ik vraag me soms af waarom er daar zoveel liggen..
Wat een gelul zeg, ga je nog aangifte doen wegens dood door schuld?quote:Op maandag 23 april 2012 18:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mja, Schultz diskwalificeert dus impliciet wel de machiniste (door rood gereden) maar zwijgt over haar eigen rol in het geheel (geen ATBVV ondanks herhaalde verzoeken van binnen en buiten de spoorsecto)r. Feitelijk komt dat (naast het wanbeleid waar ze om bekendstaat) neer op liegen tegen de Kamer. Haar positie is daarmee dus onhoudbaar geworden.
Zie verder: http://www.voorbeterov.nl/120421.php
Want zo vaak gaat een trein ook van spoor 3-4..quote:Op maandag 23 april 2012 19:04 schreef ReisT het volgende:
[..]
Aan de oostkant van Sloterdijk liggen heel weinig wissels (slechts twee stuks) waardoor je als een trein van spoor 3 of 4 richting CS wilt sturen die noodgedwongen een paar km lang links moet rijden.
ik ben het met je eens dat er met ATB nog winst te behalen valt, alleen het is niet voor niets dat ATB ingesteld is, omdat je ook rekening moet houden met goederentreinen. Het verbeteren van de ATB kan op veel trajecten dus minder makkelijk dan je in eerste instantie voor mogelijk zou houden.quote:Op maandag 23 april 2012 19:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het is maar de vraag of ERTMS er daadwerkelijk voor zorgt dat NL meer in de pas loopt op een positieve manier. Met de huidige systemen valt qua veiligheid nog best wat te halen terwijl ERTMS vrijwel zeker nauwelijks capaciteitswinst oplevert en in ieder geval niet meer dan er met een project als "Kort volgen" behaald kan worden. Dat komt omdat de remwegbepaling in treinen aan het einde van de berekening wat conservatief uitvalt
De mensen die ook op OHIH zitten weten wel dat ik o.a. gepleit heb voor het aanstrakken van het ATB-remcriterium en het consequent toepassen van ATB-vv bij bediende seinen.
Thanks.quote:
Nee. Natuurlijk niet. Flauwe opmerking van je.quote:ga je nog aangifte doen wegens dood door schuld?
En tikje foute reden, naar nu blijkt...quote:Op maandag 23 april 2012 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
dit 494-sein was toch JUIST aangemerkt, jaren geleden, om NIET geüpgrade te worden?![]()
Dat zal wel een reden gehad hebben denk ik dan...
Klopt. Daarom is de minister meermalen gewaarschuwd dat een selectie ondoenlijk is. Dat is nu precies de reden.quote:Op maandag 23 april 2012 19:34 schreef b2py het volgende:
Dat kan je dan wel van ieder sein zeggen, het had ook in schubbekutteveen kunnen gebeuren..
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op maandag 23 april 2012 19:39 schreef V2 het volgende:
Wil je dan serieus zeggen dat elk sein maar van ATB-Vv voorzien moet worden? Lijkt me nogal zonde van het geld. Eerst overal Vv installeren, en dan zeker een paar jaar later alles wegflikkeren omdat je ERTMS moet installeren. Ga dan liever maar gewoon direct landelijk ERTMS installeren.
Ja, prima, maar make up your goddamn mind en DOE dat dan ook. Ik zie de NLse politiek rustig nog 209 jaar met de kop in het zand zitten, wachtend op ERTMS-Vv.quote:Op maandag 23 april 2012 19:39 schreef V2 het volgende:
Ga dan liever maar gewoon direct landelijk ERTMS installeren.
Dat dus.quote:Op maandag 23 april 2012 19:39 schreef V2 het volgende:
Wil je dan serieus zeggen dat elk sein maar van ATB-Vv voorzien moet worden? Lijkt me nogal zonde van het geld. Eerst overal Vv installeren, en dan zeker een paar jaar later alles wegflikkeren omdat je ERTMS moet installeren. Ga dan liever maar gewoon direct landelijk ERTMS installeren.
idd. Daadkracht tonen loont.quote:Op maandag 23 april 2012 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, prima, maar make up your goddamn mind en DOE dat dan ook. Ik zie de NLse politiek rustig nog 209 jaar met de kop in het zand zitten, wachtend op ERTMS-Vv.
Klopt, dat sowieso. Als je niet daadkrachtig kunt zijn met invoer ERTMS, dan maar ATB-Vv, want dat is beter dan niets.quote:Op maandag 23 april 2012 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, prima, maar make up your goddamn mind en DOE dat dan ook. Ik zie de NLse politiek rustig nog 209 jaar met de kop in het zand zitten, wachtend op ERTMS-Vv.
Het kwam uit m'n hart.quote:
Mag je vinden. Ik vind het van slechte smaak getuigen om iemand op zo'n manier aan te spreken. Daarbij kun je ook Bert Klerk, Camiel Eurlings en weet ik welke hotemetoot er is aanspreken op "gebreken" in het ATB-systeem.quote:[..]
Nee. Natuurlijk niet. Flauwe opmerking van je.
Dat stel je niet. Je houdt haar, letterlijk, medeverantwoordelijk!quote:Maar wat MVBOV nu stelt, is dat de minister haar eigen rol vakkundig verzwijgt in die Kamerbrief. Ze veegt haar eigen straatje schoon over de rug van een machiniste en van de reizigers.
Er is altijd iets dat ten grondslag ligt aan een ongeval. In dit geval is dat niet het ontbreken van het ATB-Vv systeem op het betreffende sein, maar het feit dat een machinist (waarschijnlijk!) het stoptonende sein voorbij rijdt. Dat er een systeem had kunnen zijn dat deze fout had opgevangen heeft wellicht bijgedragen aan het daadwerkelijk ontstaan van het ongeval, maar is er niet de primaire oorzaak van. Daarbij komen uit een onderzoek van IL&T altijd diverse bijvangsten: zichtbaarheid van seinen, kruisende rijwegen die niet conform de normen gepland zijn (zie Thalys & Koploper in Gouda) e.d. Overigens meldt de minister dat ook in haar brief. Ze heeft het over "waarschijnlijk" door rood en de noodzaak van verder onderzoek, alsmede de aanwezigheid van andere factoren in het ongeval. Ik ben en blijf dus van mening dat het medeverantwoordelijk verklaren van de minister in dit geval buitenproportioneel is.quote:En er is van veel kanten keer op keer op aangedrongen, veel meer seinen van ATBVV te voorzien, met name omdat de plaats (het sein) van een fataal STS-incident zich nu eenmaal niet laat voorspellen.
Tsja, dat kun je wel vinden, maar ten eerste is het toch de minister die de volksvertegenwoordiging, i.e. het parlement, "Antwoorden verschuldigd" is. Ver"antwoord"elijk, dus.quote:Op maandag 23 april 2012 20:05 schreef Duvel het volgende:
Ik ben en blijf dus van mening dat het medeverantwoordelijk verklaren van de minister in dit geval buitenproportioneel is.
Ik vind dat niet netjes van haar in ieder geval.quote:Op maandag 23 april 2012 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, dat kun je wel vinden, maar ten eerste is het toch de minister die de volksvertegenwoordiging, i.e. het parlement, "Antwoorden verschuldigd" is. Ver"antwoord"elijk, dus.
En bovendien, Vind je het overhaaste zwartepieten waar de minister zelf zich schuldig aan maakt, dan WEL okee?
Ik vind dat Melanie een levenslang beroepsverbod moet krijgen voor commissariaten, ministerschappen, belangengroepen. Te lang om op te noemen, maar die kuthoer heeft het nu definitief verkorven.quote:Op maandag 23 april 2012 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
idd. Daadkracht tonen loont.
Wel jammer dat die asfaltzuiger nog ff de verplaatsing van de A9 bij Badhoevedorp heeft ondertekend. Het geld dat daar mee gemoeid was had mooi naar het spoor kunnen gaan.
Ik vind het te kort door de bocht zoals het nu gesteld is.quote:Op maandag 23 april 2012 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, dat kun je wel vinden, maar ten eerste is het toch de minister die de volksvertegenwoordiging, i.e. het parlement, "Antwoorden verschuldigd" is. Ver"antwoord"elijk, dus.
Ik vind het niet verstandig, maar het is wel omgeven met enkele voorbehouden.quote:En bovendien, Vind je het overhaaste zwartepieten waar de minister zelf zich schuldig aan maakt, dan WEL okee?
Tsja, zo lust ik er nog wel een paar.quote:Op maandag 23 april 2012 20:30 schreef Duvel het volgende:
Ik vind het niet verstandig, maar het is wel omgeven met enkele voorbehouden.
Dat dus.quote:Op maandag 23 april 2012 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, dat kun je wel vinden, maar ten eerste is het toch de minister die de volksvertegenwoordiging, i.e. het parlement, "Antwoorden verschuldigd" is. Ver"antwoord"elijk, dus.
En bovendien, Vind je het overhaaste zwartepieten waar de minister zelf zich schuldig aan maakt, dan WEL okee?
Ja wie weet. Gelukkig zien ze wie het typt!quote:Op maandag 23 april 2012 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, zo lust ik er nog wel een paar.
FOK!USER DUVEL MISSCHIEN WEL EEN TERRORIST! (maar misschien ook niet)
Fles, Fok!'s eigen Stationsnarquote:Op maandag 23 april 2012 20:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja wie weet. Gelukkig zien ze wie het typt!
Waar kan ik het stuk in NRC vinden? Of staat het niet online?quote:Op maandag 23 april 2012 20:37 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Na ons bericht en een stevig stuk in NRC (en ook op RTL) is er opeens een aanvullende brief van Schultz.
Je bedoelt: zonder onze inmenging was de aanvullende informatie niet beschikbaar gesteld?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |