abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110729269
Nee, tanken hoeft van mij niet zozeer terug te komen, DIT is voornamelijk de reden dat het zo dicht bij elkaar zit en we steeds weer gevechten zien. Alleen dat er nog 1,5 liter over moet blijven eind van de race, vind ik dan wel weer flauw...

Volgens mij is een reageerbuisje al voldoende om de benzine te testen op diverse additieven. Tank die auto's af voor de start, lever een kannetje peut in bij de FIA en slurp dat ding tot de bodem toe leeg !! Sommige coureurs moeten nu ook gevechten om plaatsen laten gaan voor die 1,5 liter. Waanzin :{w

En de Pirelli banden dus. Wanneer deze 20/30% beter worden, kom je weer op de 1/2 stop strategieën uit.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 17:40:18 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110729447
die 1,5 liter is niet meer dan logisch. Ze kunnen ook meer peut nemen zodat ze niet meer in de problemen komen.

Of de FIA stelt het zo dat 100 milliliter voldoende is én dat het stilzetten van de auto na de streep verboden is, tenzij dat het ding echt stuk is. Dat moet dan wel bewezen worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110729938
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
die 1,5 liter is niet meer dan logisch. Ze kunnen ook meer peut nemen zodat ze niet meer in de problemen komen.

Of de FIA stelt het zo dat 100 milliliter voldoende is én dat het stilzetten van de auto na de streep verboden is, tenzij dat het ding echt stuk is. Dat moet dan wel bewezen worden.
Dat snap ik, maar als je als coureur een strijd om betere plaats = punten, moet staken omdat je anders niet aan die regel kan voldoen, vind ik dit een vorm van spelbederf. Laat ze lekker knokken om die plekken, slurp die tank maar leeg.. Net zoals die banden, vind ik het zonde dat dit aspect eigenlijk roet in het eten gooit van de coureurs om weer eens echt lekker te racen.

Ander maar wel gerelateerd ding: Wanneer was het eigenlijk de laatste keer dat iemand langs de baan kwam te staan met een lege tank ? :D
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:57:04 #79
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110732569
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:51 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar als je als coureur een strijd om betere plaats = punten, moet staken omdat je anders niet aan die regel kan voldoen, vind ik dit een vorm van spelbederf. Laat ze lekker knokken om die plekken, slurp die tank maar leeg.. Net zoals die banden, vind ik het zonde dat dit aspect eigenlijk roet in het eten gooit van de coureurs om weer eens echt lekker te racen.

Ander maar wel gerelateerd ding: Wanneer was het eigenlijk de laatste keer dat iemand langs de baan kwam te staan met een lege tank ? :D
Wat maakt het nu uit of je niks of 1,5 liter moet overhouden :D
The line is a dot to you!
pi_110733254
Dat er aan het eind van een race geen gevecht meer word gehouden, omdat er brandstof bespaard moet worden. Dat is in iedergeval het idee wat ik er bij heb.
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:13:02 #81
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110733280
Ik mis dat tanken eigenlijk ook wel. De spanning van de tankslang loskrijgen, fikkie zo nu en dan. Coureurs die licht kwalificeerde of sneller gingen door hun lege tank.

Niet dat het echt nodig is, we zien nu al meer inhaalpogingen dan in heel seizoen 2010 vlgs mij dus het werkt goed. Ook dat sullige DRS werkt daarom wel.. maar toch, oldscool pitstop O+
The truth was in here.
pi_110733705
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alles. Als bijvoorbeeld een coureur twee extra supersnelle rondes moet rijden om bij zijn pitstop iemand anders voor moet blijven. En zo zijn er nog tientallen andere situaties te bedenken.

Tankstops + DRS is genoeg om spektakel te brengen en een stuk beter dan banden die van een race een loterij maken.
Alleen met DRS is het helemaal niet belangrijk meer om voor iemand te komen. Het belangrijke van een inhaalactie is weg. Ook is het maar schijnspektakel, vaak is het inhalen een formaliteit. Ik wil een gevecht zien om een positie, omdat het beslissend is. Of het dan daadwerkelijk tot inhalen komt is niet eens zo interessant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_110733719
Ik mis het tanken totaal niet.
pi_110733826
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Alleen met DRS is het helemaal niet belangrijk meer om voor iemand te komen. Het belangrijke van een inhaalactie is weg. Ook is het maar schijnspektakel, vaak is het inhalen een formaliteit. Ik wil een gevecht zien om een positie, omdat het beslissend is. Of het dan daadwerkelijk tot inhalen komt is niet eens zo interessant.
DRS is bedoeld om het nadeel van 'dirty air' te compenseren. In sommige races werkte dat goed vorig jaar, in andere was de DRS-zone verkeerd gekozen waardoor inhalen te makkelijk werd.
DRS werkt optimaal als je net naast de auto voor je kan komen (slipstreamen komt dan weer terug), of dermate dicht erachter dat je kort daarna de kans krijgt om in te halen.
Kwestie van fine-tunen van de DRS-zone.
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:41:15 #85
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110734739
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:12 schreef Meike26 het volgende:
Dat er aan het eind van een race geen gevecht meer word gehouden, omdat er brandstof bespaard moet worden. Dat is in iedergeval het idee wat ik er bij heb.
Dat is toch onzin wat je nu verteld :D 8)7 Of ze tanken (om mat wat cijfers te noemen) 100L aan benzine en rijden 'm volledig leeg, of ze tanken 101.5L en hebben 1.5L over volgens de reglementen ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110734750
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:40 schreef Peterselieman het volgende:

Kan niet, dan komen ze in Spa in de problemen.

Drs mag blijven, ze fine-tunen de drszones dit jaar, goed plan! En dan nog komen niet alle autos de andere wagens voorbij. Alhoewel k benieuwd ben naar de zones in canada en spa!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 19:42:59 #87
Maffe Fries
pi_110734833
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:41 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Kan niet, dan komen ze in Spa in de problemen.
Dat is sowieso een uitzonderingscircuit omdat ze de bolides direct na de finish al parkeren.
pi_110734967
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is sowieso een uitzonderingscircuit omdat ze de bolides direct na de finish al parkeren.
Dat bedoel ik ook...

Weet nog wel n race met barrichello, dat ie, ik dacht san marino, op t rechte stuk zonder brandstof kwam te staan, weg plek 4.
pi_110735830
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:41 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dat is toch onzin wat je nu verteld :D 8)7 Of ze tanken (om mat wat cijfers te noemen) 100L aan benzine en rijden 'm volledig leeg, of ze tanken 101.5L en hebben 1.5L over volgens de reglementen ;)
Daar heb je gelijk in, maar wat doe je als coureur liever ? Trappen tot de tank leeg is of eind van de race rustiger aan om 1,5 liter over te houden ? Maakt niet uit hoeveel er voor aanvang getankt word, ik zou veel lekkerder in de auto zitten en gewoon te weten dat alle peut verbrand mag worden, ipv nog even voorzichtig aan te doen omdat die stropdassen nog wat van mij willen hebben. Het is in vele opzichten ook een spel tussen de oren.
  dinsdag 24 april 2012 @ 20:22:11 #90
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110736971
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:01 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar wat doe je als coureur liever ? Trappen tot de tank leeg is of eind van de race rustiger aan om 1,5 liter over te houden ? Maakt niet uit hoeveel er voor aanvang getankt word, ik zou veel lekkerder in de auto zitten en gewoon te weten dat alle peut verbrand mag worden, ipv nog even voorzichtig aan te doen omdat die stropdassen nog wat van mij willen hebben. Het is in vele opzichten ook een spel tussen de oren.
Maar je moet gewoonweg 1.5L over hebben volgens de regels, wat heel begrijpelijk is om te controleren of er geen illegale peut in die bak zit :D Dat weet een coureur ook wel, en speelt echt niet mee als je aan het trappen bent hoor ;) Maar anders lost het team dat toch anders op, dan maken ze gewoon een ''reserve'' tankje parallel aan de hoofdleiding. Maar dat tankje ligt lager dan de pickup leiding, en kan niet leeg getrokken worden voor verbruik. Dan kan je trappen wat je wilt, maar krijg je 't ding gewoonweg niet leeg.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sinister-D- op 24-04-2012 20:31:00 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110737630
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:22 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Maar je moet gewoonweg 1.5L over hebben volgens de regels, wat heel begrijpelijk is om te controleren of er geen illegale peut in die bak zit :D Dat weet een coureur ook wel, en speelt echt niet mee als je aan het trappen bent hoor ;) Maar anders lost het team dat toch anders op, dan maken ze gewoon een ''reserve'' tankje parallel aan de hoofdleiding. Maar dat tankje ligt lager dan de pickup leiding, en kan niet leeg getrokken worden voor verbruik. Dan kan je trappen wat je wilt, maar krijg je 't ding gewoonweg niet leeg.
Klinkt idd als een heel logisch hulpmiddeltje :D Weet niet of het mag, maar zo zou ik zelf wel liever willen racen dan het laatste bodempje nog over moeten houden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 20:36:01 #92
Maffe Fries
pi_110737703
mag niet meer. Je moet één tank hebben
pi_110737941
Duidelijk ;)
pi_110738192
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:51 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik herinner me Jean Alesi. Maar dat is ook wel een hele tijd geleden, zal vast nog iemand na zijn geweest.
  dinsdag 24 april 2012 @ 22:01:57 #95
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_110744247
Alguersuari abu dhabi 2009. Stopte bij red bull en kwam later dat rondje zonder benzine te staan.
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_110753517
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:12 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk dat Hamilton echt wel heeft geprobeerd voor Alonso te komen, en Alonso voor Di Resta...?
pi_110757798
Ik vond het wel prachtig hoe een achterhoedeteam als Force India voor Ferrari (>400 miljoen dollar begroting) weet te eindigen bij de finish. Daar kan ik echt van genieten.
pi_110757997
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat roep jij nou al twee jaar maar het is nog nooit gebleken dat dit het geval is. Elke auto wordt gaandeweg de race sneller op vrijwel exact dezelfde manier. Het enige verschil zit 'em in de banden.
Ik denk juist dat de banden dat verschil maskeren, omdat ze te belangrijk zijn geworden. Als je rijdt op banden die het een hele of halve race volhouden zul je (imho) wel degelijk dat verschil zien, maar nu wordt het verschil gemaakt door de banden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110758173
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

DRS is bedoeld om het nadeel van 'dirty air' te compenseren. In sommige races werkte dat goed vorig jaar, in andere was de DRS-zone verkeerd gekozen waardoor inhalen te makkelijk werd.
DRS werkt optimaal als je net naast de auto voor je kan komen (slipstreamen komt dan weer terug), of dermate dicht erachter dat je kort daarna de kans krijgt om in te halen.
Kwestie van fine-tunen van de DRS-zone.
Ik het het idee dat veel inhaalacties voorlopig de prioriteit hebben. Want mensen hebben voorlopig nog het idee dat dat prachtig is om te zien, ongeacht hoe. Je krijgt inflatie van de inhaalactie, maar dat effect heeft even tijd nodig om door te dringen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_110759017
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik het het idee dat veel inhaalacties voorlopig de prioriteit hebben. Want mensen hebben voorlopig nog het idee dat dat prachtig is om te zien, ongeacht hoe. Je krijgt inflatie van de inhaalactie, maar dat effect heeft even tijd nodig om door te dringen.
Deels mee eens. Een inhaalactie met DRS kan saai zijn. Maar dan haal ik Olav Mol zijn terechte argument er even bij: zorg eerst maar eens dat je binnen een seconde komt bij het DRS detectiepunt. Daarbij: kon Kimi met DRS makkelijk Vettel inhalen? Nee, het is hem niet gelukt.
En dan: vooral op China vond ik het enorm hard eraan toe gaan op het rechte stuk, vooral met de 2 saubers die elkaar bijna van de baan knalden. Dat was echt een gevecht, tand om tand, met (zowaar) een betonnen muur ernaast!

Nu ik toch bezig ben kan ik ook nog wel een argument tegen Schumi (dat de banden te belangrijk zijn) inbrengen. Want ook midden jaren 80 moest men rustig rijden. Vaak kwam een auto dan zigzaggend de finish over, om nog net het laatste beetje benzine te gebruiken. Toen moest men ook op een ''economy mode'' rijden, dan niet om banden te sparen zoals nu, maar brandstof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')