abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110683787
Ben het wel met Aniron eens eerlijk gezegd !! Wat Kleffe_Dop zegt kan ik mij ook wel in vinden, maar door alle regels begint de Formule 1 steeds meer op een Cup-kampioensschap te lijken, strikte regels zorgen voor weinig verschil tussen de auto's. Wat dat betreft helemaal top natuurlijk en ja, voor de toeschouwers zijn dit wel erg lekkere races om te zien.

Maar de coureurs zoals Schumacher/Button enz enz rijden nu meer Endurance-races van 300km lang en moeten een balans zien te vinden tussen snelheid, bandenslijtage, benzineverbruik en nog wel meer.

Ja dan zou ik ook wel graag willen zien wat die Lotus nu echt kan, of de McLaren.
Al worden de Pirelli's maar 30% beter, ik zou wel weer races willen zien waar het gemiddeld tussen de 1 en 2 stoppers gaat per race ipv nu 2/3 of zelfs 4 stoppers te zien :{ Het lijkt bovendien alsof er erg veel kwaliteitverschil/druk in die banden ziet. Welke coureur heeft dit jaar nog niet geklaagd over een slecht zetje ?

Ik kan mij die klacht van Schumi/Rosberg goed voorstellen !
  maandag 23 april 2012 @ 18:24:48 #27
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110683963
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:33 schreef Tarado het volgende:
And the sequel continues

[ afbeelding ]
Dus de stunt van RBR in Monaco was dus helemaal geen reclame, maar een voorbode op wat komen zou :o :o

Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 23 april 2012 @ 18:26:11 #28
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110684005
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:06 schreef Aniron het volgende:

[..]

Maar dan zijn er toch genoeg spannende klasses waar ze met gelijke auto's rijden? Waarom moet juist de formule 1 die als één van de weinig dit niet deed nu juist ook zo'n 13 in een dozijn klasse worden?
en dan elke twee weken een saaie race hebben omdat er niemand kan inhalen en iedereen gewoon rijdt waar hij maximaal kan rijden? (op wat coureurs na die een fout in de kwali/race maken).

Ik was eerst ook geen voorstander van het DRS bv, maar de laatste twee races hebben ze het goed toegepast. Net genoeg extra om erbij te komen en dan later remmen om er echt voorbij te komen (wat uitzonderingen daar gelaten). Kers voegt naar mijn idee niet veel toe, kunnen ze veel beter gebruiken om electrisch te rijden in de pits oid.

Pirelli banden is hetzelfde verhaal, maar ik kan me nog herinneren van 'vroeger' dat coureurs de blaren op de banden reden en daardoor ook grip gingen verliezen. Maar goed, daar kan ik ook naast zitten :D
The line is a dot to you!
  maandag 23 april 2012 @ 18:28:39 #29
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110684094
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:20 schreef Meike26 het volgende:
Ben het wel met Aniron eens eerlijk gezegd !! Wat Kleffe_Dop zegt kan ik mij ook wel in vinden, maar door alle regels begint de Formule 1 steeds meer op een Cup-kampioensschap te lijken, strikte regels zorgen voor weinig verschil tussen de auto's. Wat dat betreft helemaal top natuurlijk en ja, voor de toeschouwers zijn dit wel erg lekkere races om te zien.

Maar de coureurs zoals Schumacher/Button enz enz rijden nu meer Endurance-races van 300km lang en moeten een balans zien te vinden tussen snelheid, bandenslijtage, benzineverbruik en nog wel meer.

Ja dan zou ik ook wel graag willen zien wat die Lotus nu echt kan, of de McLaren.
Al worden de Pirelli's maar 30% beter, ik zou wel weer races willen zien waar het gemiddeld tussen de 1 en 2 stoppers gaat per race ipv nu 2/3 of zelfs 4 stoppers te zien :{ Het lijkt bovendien alsof er erg veel kwaliteitverschil/druk in die banden ziet. Welke coureur heeft dit jaar nog niet geklaagd over een slecht zetje ?

Ik kan mij die klacht van Schumi/Rosberg goed voorstellen !
Maar dat was het altijd toch eigenlijk al? Als coureurs altijd voluit gingen dan worden er dus 70 kwalificatie-rondjes gereden, maar dat gaat natuurlijk nooit. Er moet altijd een balans gevonden worden.
pi_110684118
Ik vind het een soort strootje trekken geworden de situatie met de banden. Je kan in de ochtend een geweldige balans hebben met de auto maar in de middag dan word je zelfs ingehaald door een Williams. Ze zijn gewoon te gevoelig. Het seizoen is wel vermakelijk omdat je je niet meer hoeft te vervelen tijdens een race, maar ik mis toch echt wel een stabiele lijn van verschillende teams.

En waren de laatste seizoenen van Bridgestone nou echt zo slecht?
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_110684321
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 18:28 schreef kepler het volgende:

[..]

Maar dat was het altijd toch eigenlijk al? Als coureurs altijd voluit gingen dan worden er dus 70 kwalificatie-rondjes gereden, maar dat gaat natuurlijk nooit. Er moet altijd een balans gevonden worden.
Een balans idd, maar nu zijn de banden zo dat geen enkele ronde op 100% van hun kunnen wordt gereden. De condities vorig jaar op de Nurgburgring waren in mijn ogen wel perfect, door de koele omstandigheden konden ze in eerste ronden van de stint vol pushen. Er moet een compromis worden gezocht, nu lijkt het meer op een endurance race.

Dit zei Hamilton overigens over de Pirelli banden

quote:
it's not racing, it's just driving around."
pi_110684376
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:29 schreef ari_zahav het volgende:
Ik vind het een soort strootje trekken geworden de situatie met de banden. Je kan in de ochtend een geweldige balans hebben met de auto maar in de middag dan word je zelfs ingehaald door een Williams. Ze zijn gewoon te gevoelig. Het seizoen is wel vermakelijk omdat je je niet meer hoeft te vervelen tijdens een race, maar ik mis toch echt wel een stabiele lijn van verschillende teams.

En waren de laatste seizoenen van Bridgestone nou echt zo slecht?
Het raamwerk waarin ze functioneren is dit jaar idd bijzonder klein, het lijkt soms gewoon een kwestie van geluk met de baantemperatuur etc of het bij je auto past of niet. Vorige week wist Rosberg bijv nog te winnen en gisteren werd hij op bijna een minuut gezet.
pi_110684385
Ik mag Hamilton niet, maar dat is wel een heerlijke quote. Het is inderdaad niet meer racen, maar rondjes rijden en hopen dat je banden het dit keer lekker gaan doen.
pi_110684915
quote:
6s.gif Op maandag 23 april 2012 18:17 schreef k_man het volgende:
Het is natuurlijk gelul. Alsof je vroeger niet op je banden hoefde te letten. Plus op honderd andere dingen. Coulthard noemde het nog een keer dit weekend: vroeger moest je als coureur vooral zorgen dat je je auto heelhuids over de finish kreeg. Zorgen dat de motor niet plofte, dat de bak heel bleef, etc. Je moest incalculeren dat je waarschijnlijk een derde van de races überhaupt niet uit zou rijden.

Inmiddels zijn de auto's zo betrouwbaar geworden dat je vrijwel elke race kunt finishen. Hoogstens krijg je een keertje een grid penalty of zo. Het enige onderdeel waar de coureur nog echt op moet letten zijn de banden. En dan krijg je daar weer gezeur over. Tja... :')
Toch is dat wel anders. Zorgen dat de motor niet plofte was er eigenlijk niet bij, het was meer hopen dat de motor niet plofte. Pas als er iets mee was maar hij nog niet geploft was kon je proberen hem te sparen en dan hopen dat de opgebouwde voorsprong groot genoeg was.

Met de huidige banden heb je de kwestie dat ze snel van de cliff donderen als je op de limiet rijdt, de grens tussen de snelste manier om een bocht te nemen en de manier om de bocht uit te vliegen. Daar ging het in de F1 volgens mij altijd om. De beste coureurs waren de coureurs die de limiet van de auto wisten te vinden zonder er overheen te gaan. Nu wordt een groot deel van de race de limiet niet meer gemaakt door het uit de bocht vliegen als je er overheen gaat, maar door de banden te vernielen.

Enerzijds is de F1 per definitie nooit meer wat het geweest is, omdat de F1 altijd nieuwe problemen voor de coureurs voorziet waar ze dan maar het beste van moeten zien te maken. Anderzijds raakt dit wel aan de kern, en is het eigenlijk al die jaren zo geweest dat het erom ging de bochten zo hard mogelijk te nemen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 18:51:06 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110685008
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:35 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Het raamwerk waarin ze functioneren is dit jaar idd bijzonder klein, het lijkt soms gewoon een kwestie van geluk met de baantemperatuur etc of het bij je auto past of niet. Vorige week wist Rosberg bijv nog te winnen en gisteren werd hij op bijna een minuut gezet.
mja, het is door de kleine verschillen nu ook zo dat als je goed gekwalificeerd bent en je een goede start hebt je gewoon weg bent.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 april 2012 @ 18:52:00 #36
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110685048
Ik ben het warempel eens met Weltschmerz' laatste post 8)7
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 23 april 2012 @ 18:56:21 #37
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110685256
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:34 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Een balans idd, maar nu zijn de banden zo dat geen enkele ronde op 100% van hun kunnen wordt gereden. De condities vorig jaar op de Nurgburgring waren in mijn ogen wel perfect, door de koele omstandigheden konden ze in eerste ronden van de stint vol pushen. Er moet een compromis worden gezocht, nu lijkt het meer op een endurance race.

Dit zei Hamilton overigens over de Pirelli banden

[..]

Dat is waar, maar toch zijn de races leuk :P Het is dus alleen door de banden (denk ik dan) dat er een verschil wordt gemaakt.

Een stabielere band is inderdaad beter voor het racen zelf, alleen niet voor het vermaak tijdens de races :P
pi_110685773
Het vermaak van de toeschouwers ja ! Wat dat betreft hoeft er van mij ook niets te veranderen.

Maar ik kan mij goed indenken dat je als coureur nooit meer echt lekker kan racen, zonder dat je op je banden moet letten, op de limiet rijden word direct bestraft met een eerder opdoemende cliff.

Dat zagen we wel bij Raikonnen, moest het behoorlijk snel alweer opgeven omdat hij 2/3 ronden gepushed had.
Met de Bridgestones was die cliff veel minder steil en konden ze die rubbertjes geleidelijker oproken en dus langer aanvallen of iig de druk erop houden.
  maandag 23 april 2012 @ 19:22:49 #39
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110686602
De Bridgestones gingen op het laatste wel héél lang mee, dat was ook niet echt genieten voor toeschouwers of rijders.
  maandag 23 april 2012 @ 19:26:06 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110686792
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:22 schreef Sinister-D- het volgende:
De Bridgestones gingen op het laatste wel héél lang mee, dat was ook niet echt genieten voor toeschouwers of rijders.
Daarom en laten we blij zijn dat de tijd dat Bridgestone exclusief banden maakte voor Schumacher achter ons ligt
pi_110686818
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:22 schreef Sinister-D- het volgende:
Vooral de tijd zonder bandenstops.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 23 april 2012 @ 19:41:07 #42
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110687626
Ik heb eens een willekeurige GP gepakt uit 2010, Hongarije beter gezegd:
Webber maakte in de 43 ronde van de 70 zijn eerste en enige pitstop die race, en won vanaf p2.
Barrichello in ronde 55 van de 70 z'n eerste en enige, 10de vanaf p12.
Trulli in ronde 20 van de 67 afgelegde ronden eerste en enige stop, nouja die eindigde toch ergens achteraan :')

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat er maar 1 stop werd gemaakt en toch tijd behaald werd t.o.v 2 stops en dus in de theorie ''snellere'' banden zou moeten hebben. Die ene stop werd waarschijnlijk gemaakt vanwege de verplichte stop, want het zou mij niets verbazen als die er niet zou zijn destijds dat ze zouden proberen om de race gewoon uit te rijden op 1 set.

btw van de officiële F1 site: http://www.formula1.com/r(...)it_stop_summary.html
pi_110691696
Of doe het nog weer anders: laat Pirelli 2 soorten bandensets maken. 1 zoals het nu is, waar je dus banden moet sparen, maar voor het weekend erna banden waar je gewoon mee kan trappen. Zo is iedereen uiteindelijk blij... Of zie ik iets over het hoofd...
pi_110696317
Zouden ze al stoelen hebben?
pi_110697689
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 19:08 schreef Meike26 het volgende:
Het vermaak van de toeschouwers ja ! Wat dat betreft hoeft er van mij ook niets te veranderen.

Maar ik kan mij goed indenken dat je als coureur nooit meer echt lekker kan racen, zonder dat je op je banden moet letten, op de limiet rijden word direct bestraft met een eerder opdoemende cliff.

Dat zagen we wel bij Raikonnen, moest het behoorlijk snel alweer opgeven omdat hij 2/3 ronden gepushed had.
Met de Bridgestones was die cliff veel minder steil en konden ze die rubbertjes geleidelijker oproken en dus langer aanvallen of iig de druk erop houden.
Gaat het niet vooral om het vermaak van de toeschouwers?
Ik heb liever dat de banden zijn zoals nu, dan destijds met de Bridgestone banden!
pi_110698354
Natuurlijk gaat het ook om het vermaak van de toeschouwers, maar het gaat ook om het echte racen en niet om het banden sparen. Als het echt alleen om de show zou gaan, dan maar de F1 wagens inruilen voor driftwagens ofzo.
pi_110698710
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik heb eens een willekeurige GP gepakt uit 2010, Hongarije beter gezegd:
Webber maakte in de 43 ronde van de 70 zijn eerste en enige pitstop die race, en won vanaf p2.
Barrichello in ronde 55 van de 70 z'n eerste en enige, 10de vanaf p12.
Trulli in ronde 20 van de 67 afgelegde ronden eerste en enige stop, nouja die eindigde toch ergens achteraan :')

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat er maar 1 stop werd gemaakt en toch tijd behaald werd t.o.v 2 stops en dus in de theorie ''snellere'' banden zou moeten hebben. Die ene stop werd waarschijnlijk gemaakt vanwege de verplichte stop, want het zou mij niets verbazen als die er niet zou zijn destijds dat ze zouden proberen om de race gewoon uit te rijden op 1 set.

btw van de officiële F1 site: http://www.formula1.com/r(...)it_stop_summary.html
Alonso doet een pitstop in ronde 25 en eindigt vierde omdat Heidfeld en Webber wel twee pitstops deden.

Australië 2010, ook al zo'n een-stopper waarbij Alonso en vele anderen in ronde 8-9 hun stop deden, Hamilton en Webber deden nog een stop en waren uiteraard sneller dan de eerste 4. Maar gelukkig raken Webber en Hamilton elkaar zodat Alonso rustig de race kon finishen.

Edit: Alonso kreeg toen te maken met Rosberg, helemaal vergeten.
pi_110698968
Omdat het de voorgaande jaren altijd maar een saaie bedoeling was in Bahrein had ik maar besloten om de race niet live te kijken en ben ik wezen mountainbiken (inclusief 2 zware stortbuien }:| ).
Dus ik moest het doen met de samenvatting: mooie race gemist.

En wat ben ik blij dat Kimi terug is _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_110699066
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:41 schreef StateOfMind het volgende:
Omdat het de voorgaande jaren altijd maar een saaie bedoeling was in Bahrein had ik maar besloten om de race niet live te kijken en ben ik wezen mountainbiken (inclusief 2 zware stortbuien }:| ).
Dus ik moest het doen met de samenvatting: mooie race gemist.

En wat ben ik blij dat Kimi terug is _O_
Bahrain 2006 was verre van saai, 2008 en/of 2009 volgens mij ook niet.
pi_110703787
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:20 schreef Scheringa het volgende:

[..]

Gaat het niet vooral om het vermaak van de toeschouwers?
Ik heb liever dat de banden zijn zoals nu, dan destijds met de Bridgestone banden!
Ik vind niet dat het puur om het vermaak van de toeschouwers moet gaan. Die lui zijn topsporters. Ze krijgen betaald om een bepaalde prestatie neer te zetten en dat is zo snel mogelijk een rondje rijden. Met DRS (zonder skills inhalen), huidige banden (niet op limiet kunnen rijden) en het niet meer tanken (iedereen nagenoeg op zelfde strategie) is het meer een exhibition game geworden dan echt puur racen.

Is het leuker om naar te kijken? Soms wel.
Is het nog steeds echt racen? Nee, absoluut niet.

Nogmaals, er zijn genoeg andere klasses waar dit wel de bedoeling is. Ik snap gewoon niet waarom juist de Formule 1 hiervoor gebruikt moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')