last van vooroordelen ? lees de site eens door, ze hebben meer goede punten dan je denkt.quote:Op maandag 23 april 2012 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De SP staat voor een communistische heilstaat waarin iedereen die bovenmodaal verdient financieel zal worden onthoofd teneinde de zwakkeren van de samenleving op te grote voet te laten leven.
Waarom geloof je dan de propaganda dat alle rijken NL zullen verlaten. Dat verkondig je toch zelf in je reactie. Daar wil ik graag een verklaring voor hebben.quote:Op maandag 23 april 2012 12:23 schreef Krabs2.0 het volgende:
[..]
Je hoeft niet meteen een agressieve houding aan te nemen, ik ben in geen enkel opzicht een "wannabe rijke" zoals jij claimt. Alleen omdat ik het niet (compleet) eens ben met de SP, ja dat is mijn mening. Ben ik plots een gehersenspoeld joch?
Stel jij bent een ondernemer, je werkt lange dagen. Veel langer dan de gemiddelde werknemer.quote:Op maandag 23 april 2012 12:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom geloof je dan de propaganda dat alle rijken NL zullen verlaten. Dat verkondig je toch zelf in je reactie. Daar wil ik graag een verklaring voor hebben.
Omdat je als ondernemer een duur huis met een fixe hypotheek hebt gekocht en dat de komende jaren aan de straatstenen niet zal kunnen verkopen.quote:Op maandag 23 april 2012 12:34 schreef Krabs2.0 het volgende:
[..]
Stel jij bent een ondernemer, je werkt lange dagen. Veel langer dan de gemiddelde werknemer.
Uiteindelijk heb je dankzij je harde inzet en vernuft een succesvol bedrijf. Maar je moet dankzij de SP meer belangsting betalen omdat je een duivelse kapitalist bent die de bevolking uitbuit. Waarom zou je dan nog in godsnaam in Nederland je belasting gaan regelen?
Ach, de sleutel in de deur laten zitten en in het vliegtuig stappenquote:Op maandag 23 april 2012 12:39 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Omdat je als ondernemer een duur huis met een fixe hypotheek hebt gekocht en dat de komende jaren aan de straatstenen niet zal kunnen verkopen.
Algemeen liberaal gedachtegoed waar niet alleen rechtsen het mee eens zijn. Op het moment dat je beleid voert met als doel de "allerrijksten aan te pakken" en het toptarief dus ook flink omhoog gaat gooien neemt belastingontduiking, belastingontwijking en emigratie van het rijkste deel van de bevolking toe. Hierdoor is het maar de vraag of zo'n verhoging daadwerkelijk leidt tot meer belastinginkomsten. Het is niet voor niets dat D66 eigenlijk ook gewoon voor een vlaktaks is.quote:Op maandag 23 april 2012 12:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom geloof je dan de propaganda dat alle rijken NL zullen verlaten. Dat verkondig je toch zelf in je reactie. Daar wil ik graag een verklaring voor hebben.
Dit dus, bedankt voor je argumentatie. Kon het zelf niet beter verwoorden.quote:Op maandag 23 april 2012 12:41 schreef Piye het volgende:
[..]
Algemeen liberaal gedachtegoed waar niet alleen rechtsen het mee eens zijn. Op het moment dat je beleid voert met als doel de "allerrijksten aan te pakken" en het toptarief dus ook flink omhoog gaat gooien neemt belastingontduiking, belastingontwijking en emigratie van het rijkste deel van de bevolking toe. Hierdoor is het maar de vraag of zo'n verhoging daadwerkelijk leidt tot meer belastinginkomsten. Het is niet voor niets dat D66 eigenlijk ook gewoon voor een vlaktaks is.
dan ga je toch lekker weg johquote:Op maandag 23 april 2012 12:34 schreef Krabs2.0 het volgende:
[..]
Stel jij bent een ondernemer, je werkt lange dagen. Veel langer dan de gemiddelde werknemer.
Uiteindelijk heb je dankzij je harde inzet en vernuft een succesvol bedrijf. Maar je moet dankzij de SP meer belangsting betalen omdat je een duivelse kapitalist bent die de bevolking uitbuit. Waarom zou je dan nog in godsnaam in Nederland je belasting gaan regelen?
Omdat je in een ander land geen hypotheekrente-subsidie hebtquote:Op maandag 23 april 2012 12:39 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Omdat je als ondernemer een duur huis met een fixe hypotheek hebt gekocht en dat de komende jaren aan de straatstenen niet zal kunnen verkopen.
Gast wtf, over onderbuikgevoelens gesproken.quote:Op maandag 23 april 2012 12:46 schreef Dreassic het volgende:
Als ze wegvluchten, is het dus duidelijk dat ze niet loyaal zijn. Meteen NLschap afnemen.
Dus de armen lekker pesten is niet erg, die hebben toch niets meer om de vlucht naar het buitenland te bekostigen he?
Liberaal gedachtegoed is dat iedereen vrij is te doen en laten wat hij zelf wilt zolang hij geen anderen daarmee schaad maar niet perse een vlaktax. Verder hebben we niets gemerkt van het liberaal gedachtegoed van de VVD die allerhande betuttelende maatregelen (rookverbod, wietpas) gewoon compleet steunden of zelfs indienden.quote:Op maandag 23 april 2012 12:41 schreef Piye het volgende:
[..]
Algemeen liberaal gedachtegoed waar niet alleen rechtsen het mee eens zijn. Op het moment dat je beleid voert met als doel de "allerrijksten aan te pakken" en het toptarief dus ook flink omhoog gaat gooien neemt belastingontduiking, belastingontwijking en emigratie van het rijkste deel van de bevolking toe. Hierdoor is het maar de vraag of zo'n verhoging daadwerkelijk leidt tot meer belastinginkomsten. Het is niet voor niets dat D66 eigenlijk ook gewoon voor een vlaktaks is.
Hier ook niet.quote:Op maandag 23 april 2012 12:44 schreef HD9 het volgende:
[..]
Omdat je in een ander land geen hypotheekrente-subsidie hebt
Ach ja, als mensen uit Noord-Korea vluchten vinden we het logisch.quote:Op maandag 23 april 2012 12:46 schreef Dreassic het volgende:
Als ze wegvluchten, is het dus duidelijk dat ze niet loyaal zijn. Meteen NLschap afnemen.
Dus de armen lekker pesten is niet erg, die hebben toch niets meer om de vlucht naar het buitenland te bekostigen he?
jij niet misschien, andere mensen welquote:
Oplopen niet nee. Maar wel minder snel doen afnemen als ik de berichtgeving goed gevolgd hebquote:Op zondag 22 april 2012 16:33 schreef Arolsen het volgende:
Dat links het begrotingstekort laat oplopen zijn pure leugens.
Dat geld voor alle politici...quote:Op zondag 22 april 2012 18:31 schreef yavanna het volgende:
[..]
Wat kan men anders verwachten uit de mond van o.a. de VVD en het CDA? De waarheid?
Wil je hiermee nu impliceren dat we met een SP aan de macht een totaal noord korea worden?quote:Op maandag 23 april 2012 12:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ach ja, als mensen uit Noord-Korea vluchten vinden we het logisch.
Niet zo, omdat geen van allen de grootste wordt en dus (als eerste) gaat formateren?quote:Op zondag 22 april 2012 23:57 schreef Ferdo het volgende:
Hoe realistisch is dit scenario trouwens?
[..]
Neu, meer dat wat 'normaal' wordt gevonden erg relatief isquote:Op maandag 23 april 2012 12:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wil je hiermee nu impliceren dat we met een SP aan de macht een totaal noord korea worden?![]()
Mensen vluchten ook uit mexico (ow nee ze willen vrijwillig naar de VS maar worden steeds terug gestuurd) , terwijl er een midden rechtse regering zit.
Dankjewel dat is ook direct mijn grootste probleem met de SP. Aan de ene kant wil ik ze wel wat vertrouwen gunnen omdat ik ze toch zie als de meest maatschappelijk betrokken partij die we hebben. Alleen ze praten altijd alsof we een strijd tegen de rijken moeten voeren zonder daarbij te beseffen dat we diezelfde rijken wel nodig hebben.quote:Op maandag 23 april 2012 12:41 schreef Krabs2.0 het volgende:
[..]
Dit dus, bedankt voor je argumentatie. Kon het zelf niet beter verwoorden.
Ik bedoelde niet dat de vlaktaks algemeen liberaal gedachtegoed was, maar juist het principe dat een verhoogd belastingtarief ervoor zorgt dat meer mensen meer moeite gaan doen om het niet te betalen. Dat is een uitgangspunt dat er bij veel liberalen (en dan dus de mensen die ook op economisch vlak liberaal zijn) wel ingebakken zit (en terecht wmb).quote:Op maandag 23 april 2012 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Liberaal gedachtegoed is dat iedereen vrij is te doen en laten wat hij zelf wilt zolang hij geen anderen daarmee schaad maar niet perse een vlaktax. Verder hebben we niets gemerkt van het liberaal gedachtegoed van de VVD die allerhande betuttelende maatregelen (rookverbod, wietpas) gewoon compleet steunden of zelfs indienden.
Ik heb even snel het D66 programma bekeken, maar kun je ons verlichten waarin staat dat ze een vlakax willen invoeren?
Die rijken en bestuurders scheeuwen wel hard, maar als het punt bij paaltje komt zitten ze huilend hun handjes op te houden om maar weer de overheid geholpen te worden. Dat hebben we gezien bij banken die liepen te miepen tyoen er wat meer regels kwamen dat men zou vertrekken uit NL, maar toen de crisis kwam mocht de overheid opeens wel hun uit de brand helpen.quote:Op maandag 23 april 2012 13:03 schreef Piye het volgende:
Dankjewel dat is ook direct mijn grootste probleem met de SP. Aan de ene kant wil ik ze wel wat vertrouwen gunnen omdat ik ze toch zie als de meest maatschappelijk betrokken partij die we hebben. Alleen ze praten altijd alsof we een strijd tegen de rijken moeten voeren zonder daarbij te beseffen dat we diezelfde rijken wel nodig hebben.
Die belasting naar draagkracht is er allang. Waarom die nog hoger en zwaarder moet uitvallen is mij onbekend.quote:Op maandag 23 april 2012 12:43 schreef HD9 het volgende:
[..]
dan ga je toch lekker weg joh
Belasting naar draagkracht is een bekend begrip.
Als jij later een ouwe berooide AOW er bent dan hoef je minder te betalen, ok??
Vooropgesteld, ik ken het programma van de SP niet....quote:Op maandag 23 april 2012 13:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die belasting naar draagkracht is er allang. Waarom die nog hoger en zwaarder moet uitvallen is mij onbekend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |