abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110669558
quote:
6s.gif Op maandag 23 april 2012 12:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De SP staat voor een communistische heilstaat waarin iedereen die bovenmodaal verdient financieel zal worden onthoofd teneinde de zwakkeren van de samenleving op te grote voet te laten leven.
last van vooroordelen ? lees de site eens door, ze hebben meer goede punten dan je denkt.
pi_110669664
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 12:23 schreef Krabs2.0 het volgende:

[..]

Je hoeft niet meteen een agressieve houding aan te nemen, ik ben in geen enkel opzicht een "wannabe rijke" zoals jij claimt. Alleen omdat ik het niet (compleet) eens ben met de SP, ja dat is mijn mening. Ben ik plots een gehersenspoeld joch?
Waarom geloof je dan de propaganda dat alle rijken NL zullen verlaten. Dat verkondig je toch zelf in je reactie. Daar wil ik graag een verklaring voor hebben.
  maandag 23 april 2012 @ 12:34:55 #178
362590 Krabs2.0
Krabburgers
pi_110669845
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom geloof je dan de propaganda dat alle rijken NL zullen verlaten. Dat verkondig je toch zelf in je reactie. Daar wil ik graag een verklaring voor hebben.
Stel jij bent een ondernemer, je werkt lange dagen. Veel langer dan de gemiddelde werknemer.
Uiteindelijk heb je dankzij je harde inzet en vernuft een succesvol bedrijf. Maar je moet dankzij de SP meer belangsting betalen omdat je een duivelse kapitalist bent die de bevolking uitbuit. Waarom zou je dan nog in godsnaam in Nederland je belasting gaan regelen?
Het geld heeft altijd gelijk. ~Eugène Krabs
pi_110670013
quote:
8s.gif Op maandag 23 april 2012 12:34 schreef Krabs2.0 het volgende:

[..]

Stel jij bent een ondernemer, je werkt lange dagen. Veel langer dan de gemiddelde werknemer.
Uiteindelijk heb je dankzij je harde inzet en vernuft een succesvol bedrijf. Maar je moet dankzij de SP meer belangsting betalen omdat je een duivelse kapitalist bent die de bevolking uitbuit. Waarom zou je dan nog in godsnaam in Nederland je belasting gaan regelen?
Omdat je als ondernemer een duur huis met een fixe hypotheek hebt gekocht en dat de komende jaren aan de straatstenen niet zal kunnen verkopen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator maandag 23 april 2012 @ 12:40:14 #180
249559 crew  Lavenderr
pi_110670044
quote:
8s.gif Op maandag 23 april 2012 12:25 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Eigendom is diefstal.
Kort maar krachtig :X
  FOK!fotograaf maandag 23 april 2012 @ 12:40:43 #181
13368 NiGeLaToR
pi_110670068
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Omdat je als ondernemer een duur huis met een fixe hypotheek hebt gekocht en dat de komende jaren aan de straatstenen niet zal kunnen verkopen.
Ach, de sleutel in de deur laten zitten en in het vliegtuig stappen ;)
Als de SP de belasting verhoogt en de HRA afschaft kun je het sowieso niet meer betalen :+

Wat is het nut van al die onzin-voorbeelden? :')
  maandag 23 april 2012 @ 12:41:03 #182
351780 Piye
King of Kush
pi_110670085
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Algemeen liberaal gedachtegoed waar niet alleen rechtsen het mee eens zijn. Op het moment dat je beleid voert met als doel de "allerrijksten aan te pakken" en het toptarief dus ook flink omhoog gaat gooien neemt belastingontduiking, belastingontwijking en emigratie van het rijkste deel van de bevolking toe. Hierdoor is het maar de vraag of zo'n verhoging daadwerkelijk leidt tot meer belastinginkomsten. Het is niet voor niets dat D66 eigenlijk ook gewoon voor een vlaktaks is.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  maandag 23 april 2012 @ 12:41:50 #183
362590 Krabs2.0
Krabburgers
pi_110670127
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:41 schreef Piye het volgende:

[..]

Algemeen liberaal gedachtegoed waar niet alleen rechtsen het mee eens zijn. Op het moment dat je beleid voert met als doel de "allerrijksten aan te pakken" en het toptarief dus ook flink omhoog gaat gooien neemt belastingontduiking, belastingontwijking en emigratie van het rijkste deel van de bevolking toe. Hierdoor is het maar de vraag of zo'n verhoging daadwerkelijk leidt tot meer belastinginkomsten. Het is niet voor niets dat D66 eigenlijk ook gewoon voor een vlaktaks is.
Dit dus, bedankt voor je argumentatie. Kon het zelf niet beter verwoorden.
  maandag 23 april 2012 @ 12:43:53 #184
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_110670197
quote:
8s.gif Op maandag 23 april 2012 12:34 schreef Krabs2.0 het volgende:

[..]

dan ga je toch lekker weg joh
Belasting naar draagkracht is een bekend begrip.

Als jij later een ouwe berooide AOW er bent dan hoef je minder te betalen, ok??
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  maandag 23 april 2012 @ 12:44:48 #185
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_110670234
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Omdat je in een ander land geen hypotheekrente-subsidie hebt
pi_110670300
Als ze wegvluchten, is het dus duidelijk dat ze niet loyaal zijn. Meteen NLschap afnemen.
Dus de armen lekker pesten is niet erg, die hebben toch niets meer om de vlucht naar het buitenland te bekostigen he?
  maandag 23 april 2012 @ 12:47:12 #187
362590 Krabs2.0
Krabburgers
pi_110670327
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:46 schreef Dreassic het volgende:
Als ze wegvluchten, is het dus duidelijk dat ze niet loyaal zijn. Meteen NLschap afnemen.
Dus de armen lekker pesten is niet erg, die hebben toch niets meer om de vlucht naar het buitenland te bekostigen he?
Gast wtf, over onderbuikgevoelens gesproken. :')
pi_110670421
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:41 schreef Piye het volgende:

[..]

Liberaal gedachtegoed is dat iedereen vrij is te doen en laten wat hij zelf wilt zolang hij geen anderen daarmee schaad maar niet perse een vlaktax. Verder hebben we niets gemerkt van het liberaal gedachtegoed van de VVD die allerhande betuttelende maatregelen (rookverbod, wietpas) gewoon compleet steunden of zelfs indienden.

Ik heb even snel het D66 programma bekeken, maar kun je ons verlichten waarin staat dat ze een vlakax willen invoeren?
  FOK!fotograaf maandag 23 april 2012 @ 12:50:13 #189
13368 NiGeLaToR
pi_110670441
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:44 schreef HD9 het volgende:

[..]

Omdat je in een ander land geen hypotheekrente-subsidie hebt
Hier ook niet.

quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:46 schreef Dreassic het volgende:
Ach ja, als mensen uit Noord-Korea vluchten vinden we het logisch.
pi_110670485
Rsja, hier word al aan je loyaliteit getwijfeld als je een dubbele paspoort hebt waarvan je er 1 niets eens afwijzen omdat ie door een koning verplichtgesteld word.
  maandag 23 april 2012 @ 12:52:30 #191
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_110670538
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:50 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Hier ook niet.

jij niet misschien, andere mensen wel
die krijgen van de staat een deel van hun hypotheekrente terug
  maandag 23 april 2012 @ 12:54:06 #192
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_110670608
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 16:33 schreef Arolsen het volgende:
Dat links het begrotingstekort laat oplopen zijn pure leugens.
Oplopen niet nee. Maar wel minder snel doen afnemen als ik de berichtgeving goed gevolgd heb :)

Oftewel, de 3% norm is niet heilig.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 23 april 2012 @ 12:55:54 #193
65960 sanger
pi_110670685
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 18:31 schreef yavanna het volgende:

[..]

Wat kan men anders verwachten uit de mond van o.a. de VVD en het CDA? De waarheid? :')
Dat geld voor alle politici...
pi_110670699
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:50 schreef NiGeLaToR het volgende:

Ach ja, als mensen uit Noord-Korea vluchten vinden we het logisch.
Wil je hiermee nu impliceren dat we met een SP aan de macht een totaal noord korea worden? :')

Mensen vluchten ook uit mexico (ow nee ze willen vrijwillig naar de VS maar worden steeds terug gestuurd :') ) , terwijl er een midden rechtse regering zit.
  maandag 23 april 2012 @ 12:58:32 #195
65960 sanger
pi_110670794
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 23:57 schreef Ferdo het volgende:
Hoe realistisch is dit scenario trouwens? _O-

[..]

Niet zo, omdat geen van allen de grootste wordt en dus (als eerste) gaat formateren?
  FOK!fotograaf maandag 23 april 2012 @ 13:00:35 #196
13368 NiGeLaToR
pi_110670885
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wil je hiermee nu impliceren dat we met een SP aan de macht een totaal noord korea worden? :')

Mensen vluchten ook uit mexico (ow nee ze willen vrijwillig naar de VS maar worden steeds terug gestuurd :') ) , terwijl er een midden rechtse regering zit.
Neu, meer dat wat 'normaal' wordt gevonden erg relatief is ;) Al heb je een goed punt - gelukkig is de kans dat de SP 75 zetels krijgt niet zo groot :P
  maandag 23 april 2012 @ 13:03:26 #197
351780 Piye
King of Kush
pi_110670990
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 12:41 schreef Krabs2.0 het volgende:

[..]

Dit dus, bedankt voor je argumentatie. Kon het zelf niet beter verwoorden.
Dankjewel dat is ook direct mijn grootste probleem met de SP. Aan de ene kant wil ik ze wel wat vertrouwen gunnen omdat ik ze toch zie als de meest maatschappelijk betrokken partij die we hebben. Alleen ze praten altijd alsof we een strijd tegen de rijken moeten voeren zonder daarbij te beseffen dat we diezelfde rijken wel nodig hebben.

Dat viel me trouwens ook op bij veel PVV-sympathisanten.

quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Liberaal gedachtegoed is dat iedereen vrij is te doen en laten wat hij zelf wilt zolang hij geen anderen daarmee schaad maar niet perse een vlaktax. Verder hebben we niets gemerkt van het liberaal gedachtegoed van de VVD die allerhande betuttelende maatregelen (rookverbod, wietpas) gewoon compleet steunden of zelfs indienden.

Ik heb even snel het D66 programma bekeken, maar kun je ons verlichten waarin staat dat ze een vlakax willen invoeren?
Ik bedoelde niet dat de vlaktaks algemeen liberaal gedachtegoed was, maar juist het principe dat een verhoogd belastingtarief ervoor zorgt dat meer mensen meer moeite gaan doen om het niet te betalen. Dat is een uitgangspunt dat er bij veel liberalen (en dan dus de mensen die ook op economisch vlak liberaal zijn) wel ingebakken zit (en terecht wmb).

Dat VVD zich de afgelopen periode vooral van haar conservatieve kant heeft laten zien ben ik het helemaal mee eens, maar dat is ook best begrijpelijk als je moet samenwerken met de PVV en het CDA.

D66 heeft de vlaktaks niet in haar programma staan (VVD wel volgens mij), maar leden hebben meer dan eens aangegeven er niet negatief tegenover te staan als het gecombineerd wordt met het aanpakken van de HRA.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_110671278
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 13:03 schreef Piye het volgende:

Dankjewel dat is ook direct mijn grootste probleem met de SP. Aan de ene kant wil ik ze wel wat vertrouwen gunnen omdat ik ze toch zie als de meest maatschappelijk betrokken partij die we hebben. Alleen ze praten altijd alsof we een strijd tegen de rijken moeten voeren zonder daarbij te beseffen dat we diezelfde rijken wel nodig hebben.

Die rijken en bestuurders scheeuwen wel hard, maar als het punt bij paaltje komt zitten ze huilend hun handjes op te houden om maar weer de overheid geholpen te worden. Dat hebben we gezien bij banken die liepen te miepen tyoen er wat meer regels kwamen dat men zou vertrekken uit NL, maar toen de crisis kwam mocht de overheid opeens wel hun uit de brand helpen.

En veel ondernemers hebben in NL ook niet zoveel te klagen, bijna gratis vestigen op bedrijven terreinen, bouwondernemingen die publieke werken gegund worden omdat ze eigenlijk gewoon corrupt zijn, enz....
pi_110671486
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:43 schreef HD9 het volgende:

[..]

dan ga je toch lekker weg joh
Belasting naar draagkracht is een bekend begrip.

Als jij later een ouwe berooide AOW er bent dan hoef je minder te betalen, ok??
Die belasting naar draagkracht is er allang. Waarom die nog hoger en zwaarder moet uitvallen is mij onbekend.
  maandag 23 april 2012 @ 13:23:09 #200
65960 sanger
pi_110671901
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 13:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die belasting naar draagkracht is er allang. Waarom die nog hoger en zwaarder moet uitvallen is mij onbekend.
Vooropgesteld, ik ken het programma van de SP niet....

Om een inkomstennivellering te bereiken lijkt mij.

Nadeel daarvan is dat het niet meer/minder loont om je jaren in de boeken te steken om maar net iets meer dan een stratenmaker te verdienen (heel overdreven gezegd). En juist die kennis heb je nodig om met Nederland (waar het meerendeel van het bedrijfsleven bestaat uit dienstverleners) het huidige peil te behouden of een stap voorwaarts te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')