abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110666119
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 10:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niet doen alsof er geen problemen in Nederland zijn, of er geen groepen marocjes zijn die buurten terroriseren, of dat er geen mensen zijn die elke dag maar moeten afwachten of ze nog wat te eten hebben of dat ze volgende week hun kind wel op schoolreis kunnen laten gaan, echt niet. Maar over het algemeen verbaast het me dat er kennelijk 20 a 30 zetels aan chronische ontevredenheid rondloopt in dit prachtland.
Waarom verbaast je dat? Er is altijd wel iets om op te kankeren en er is altijd wel een partij die dat gebruikt voor politiek gewin. Sterker nog, ongeacht partijstroming maakt elke partij zich daar op dit moment schuldig aan:

De rijken moeten worden gestraft volgens de SP
De banken moeten worden gestraft volgens de PvdA
De VVD vind dat iedereen moet inleveren
De PVV vind het de schuld van Europa en de moslims
D66 vind iedereen maar stom
Etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2012 10:47:56 ]
pi_110666160
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom verbaast je dat? Er is altijd wel iets om op te kankeren en er is altijd wel een partij die dat gebruikt voor politiek gewin. Sterker nog, ongeacht partijstroming maakt elke partij zich daar op dit moment schuldig aan:

De rijken moeten worden gestraft volgens de SP
De banken moeten worden gestraft volgens de PvdA
De VVD vind dat iedereen moet inleveren
De PVV vind het de schuld van Europa en de moslims
D66 vind iedereen maar stom
Etc.
We zitten idd gevangen in een spiraal van negativiteit lijkt het wel. Totaal onterecht overigens mits je je niet bang laat maken door de media en wat je op internet leest ;).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_110666176
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:40 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Er werken geen mensen met grote financiele prive-belangen bij de SP, dus wat je zegt zou best eens kunnen kloppen.
Zeker als je kijkt naar de PvdA hoeveel er een functie kregen bij een bank of bij een ander groot bedrijf, noem Kok, Bos. Zelfde voor CDA.
pi_110666241
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:47 schreef NiGeLaToR het volgende:

'Rijken betalen bijna alle belasting'

Maar goed dat stemrecht niet op basis van de bijdrage aan de samenleving gaat he? Wel vreemd dat zij die niets bijdragen een grote mond hebben over hen die vrijwel alles reeds betalen :+
Kijk op je loonstrook en vraag je dan af of rijken hetzelfde percentage van hun loon aan belasting betalen.

Kortom, laat je niets wijsmaken.
pi_110666293
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:51 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Kijk op je loonstrook en vraag je dan af of rijken hetzelfde percentage van hun loon aan belasting betalen.

Je kan je ook afvragen of jij je niets laat wijsmaken. Ik hoor schitterende verhalen over het feit dat 'duh rijkuh' nooit belasting betalen, maar nog niemand heeft me zo`n constructie kunnen laten zien. Kan jij de eerste zijn?
pi_110666309
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 10:49 schreef Jarno het volgende:

[..]

We zitten idd gevangen in een spiraal van negativiteit lijkt het wel. Totaal onterecht overigens mits je je niet bang laat maken door de media en wat je op internet leest ;).
Tijden van recessie he, dan is iedereen overwegend negatief.
  FOK!fotograaf maandag 23 april 2012 @ 10:53:12 #132
13368 NiGeLaToR
pi_110666314
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:51 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Je hebt gelijk inderdaad, die betalen nog veel meer!

Of denk je werkelijk dat het CBS zit te liegen over de belastinginkomsten?
pi_110666340
quote:
11s.gif Op maandag 23 april 2012 10:52 schreef Scorpie het volgende:

Je kan je ook afvragen of jij je niets laat wijsmaken. Ik hoor schitterende verhalen over het feit dat 'duh rijkuh' nooit belasting betalen, maar nog niemand heeft me zo`n constructie kunnen laten zien. Kan jij de eerste zijn?
Ja hoor:

Op de diverse huizenwebsites is niets te vinden, maar via de societyrubriek van Het Financieele Dagblad vernemen we dat Roel Pieper zijn villa in Aerdenhout te koop heeft staan. Althans, de krant noemt het zijn huis, maar het is eigenlijk van Landgoed Koekoeksduin BV, die sinds 2008 niet meer op naam staat van Pieper en zijn vrouw, maar op die van zoon Bart.

Handig, want pa Pieper heeft nogal wat schuldeisers achter zich aanzitten. Hij is in New York veroordeeld tot het betalen van $13 miljoen, en diverse curatoren claimen miljoenen. Roel Pieper vraagt ¤7 miljoen voor Koekoeksduin, zo valt te lezen. Opvallend, aangezien Pieper het landgoed in 2006 bezwaarde met een hypotheek van liefst ¤20 miljoen.Vragen over het enorme verschil tussen vraagprijs en hypotheek beantwoordde Pieper niet. Dakloos zal hij vooralsnog niet worden, mocht er iemand op dit aanbiedinkje ingaan. Pieper kan zich schuilhouden in Monaco en het Britse Huntingdon.
Bron, quote.
  FOK!fotograaf maandag 23 april 2012 @ 10:54:57 #134
13368 NiGeLaToR
pi_110666380
quote:

[..]

Die constructie is er ook niet. Het enige is dat als je op een gegeven moment genoeg geld hebt om rond te komen, alles wat je dan nog extra hebt kunt inzetten om andere dingen mee te doen. Pas als je het wilt omzetten in platte tv's of auto's ga je er dan belasting over betalen. Maar ik denk dat juist die mensen die aan het staatsinfuus hangen dit simpelweg niet willen zien - aangezien ze simpelweg vinden dat ze er recht op hebben.
pi_110666403
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:53 schreef NiGeLaToR het volgende:

Je hebt gelijk inderdaad, die betalen nog veel meer!

Of denk je werkelijk dat het CBS zit te liegen over de belastinginkomsten?
Jij had het erover dat niet rijken vrijwel geen belasting betalen dus ik vroeg je om even naar je loonstrook te kijken.

En nu heb je het er ineens over dat rijken veel meer belasting betalen.
  FOK!fotograaf maandag 23 april 2012 @ 10:55:52 #136
13368 NiGeLaToR
pi_110666409
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:53 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Ja hoor:

Op de diverse huizenwebsites is niets te vinden, maar via de societyrubriek van Het Financieele Dagblad vernemen we dat Roel Pieper zijn villa in Aerdenhout te koop heeft staan. Althans, de krant noemt het zijn huis, maar het is eigenlijk van Landgoed Koekoeksduin BV, die sinds 2008 niet meer op naam staat van Pieper en zijn vrouw, maar op die van zoon Bart.

Handig, want pa Pieper heeft nogal wat schuldeisers achter zich aanzitten. Hij is in New York veroordeeld tot het betalen van $13 miljoen, en diverse curatoren claimen miljoenen. Roel Pieper vraagt ¤7 miljoen voor Koekoeksduin, zo valt te lezen. Opvallend, aangezien Pieper het landgoed in 2006 bezwaarde met een hypotheek van liefst ¤20 miljoen.Vragen over het enorme verschil tussen vraagprijs en hypotheek beantwoordde Pieper niet. Dakloos zal hij vooralsnog niet worden, mocht er iemand op dit aanbiedinkje ingaan. Pieper kan zich schuilhouden in Monaco en het Britse Huntingdon.
Bron, quote.
En waar staat precies het stukje waar uit blijkt dat hij hier geen belasting over heeft betaald?
  FOK!fotograaf maandag 23 april 2012 @ 10:56:30 #137
13368 NiGeLaToR
pi_110666430
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:55 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Jij had het erover dat niet rijken vrijwel geen belasting betalen dus ik vroeg je om even naar je loonstrook te kijken.

En nu heb je het er ineens over dat rijken veel meer belasting betalen.
Er staat 'Rijken betalen bijna ALLE belasting'. Ik denk dat je een leesfoutje maakte :+
  maandag 23 april 2012 @ 10:57:06 #138
111528 Viajero
Who dares wins
pi_110666458
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Zeker als je kijkt naar de PvdA hoeveel er een functie kregen bij een bank of bij een ander groot bedrijf, noem Kok, Bos. Zelfde voor CDA.
Vandaar dat de PvdA vandaag aangeeft met de VVD te willen regeren: samen zullen we alles aan de banken geven.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_110666471
quote:
9s.gif Op maandag 23 april 2012 10:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tijden van recessie he, dan is iedereen overwegend negatief.
Het is lastig omdat ik niet op de tenen wil gaan staan van mensen die het echt moeilijk hebben. Maar persoonlijk vind ik het allemaal nogal meevallen. Zolang je je maar flexibel opstelt en tevreden wíl zijn. Als er gewoon ff wat minder geld binnenkomt, dan doen we bepaalde dingen gewoon niet, of een andere keer. We woonden eerst in een (drukke) flatbuurt, nu in een rustig dorpje. Files? Ik ben dichter bij huis gaan werken. Kinderen duur? We hebben er 1 en zijn er dolgelukkig mee.

Mensen moeten eens leren dat ze zelf de sleutel tot hun eigen leven in handen hebben, en niet de overheid of hun omgeving. Bedenk hoe je wil dat je leven eruit ziet en handel ernaar, richt het zélf in. Maarja. Wellicht offtopic ;).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_110666485
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:55 schreef NiGeLaToR het volgende:

En waar staat precies het stukje waar uit blijkt dat hij hier geen belasting over heeft betaald?
Geld lenen tegen 4% en dan gebruik maken van de HRA is volgens mij een doodordianaire belastingontduik truuk.
pi_110666510
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:56 schreef NiGeLaToR het volgende:

Er staat 'Rijken betalen bijna ALLE belasting'. Ik denk dat je een leesfoutje maakte :+
Wat is het verscjil tussen "vrijwel geen" en "bijna alle" dan?
pi_110666529
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 10:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het is lastig omdat ik niet op de tenen wil gaan staan van mensen die het echt moeilijk hebben. Maar persoonlijk vind ik het allemaal nogal meevallen. Zolang je je maar flexibel opstelt en tevreden wíl zijn. Als er gewoon ff wat minder geld binnenkomt, dan doen we bepaalde dingen gewoon niet, of een andere keer. We woonden eerst in een (drukke) flatbuurt, nu in een rustig dorpje. Files? Ik ben dichter bij huis gaan werken. Kinderen duur? We hebben er 1 en zijn er dolgelukkig mee.

Mensen moeten eens leren dat ze zelf de sleutel tot hun eigen leven in handen hebben, en niet de overheid of hun omgeving. Bedenk hoe je wil dat je leven eruit ziet en handel ernaar, richt het zélf in. Maarja. Wellicht offtopic ;).
_O_
  FOK!fotograaf maandag 23 april 2012 @ 11:01:31 #143
13368 NiGeLaToR
pi_110666593
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:58 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Geld lenen tegen 4% en dan gebruik maken van de HRA is volgens mij een doodordianaire belastingontduik truuk.
_O-

Dan nog maar niet te spreken over uitkeringen! Ik bedoel - HRA gaat tenminste nog van je reeds betaalde belastinggeld af - een uitkering niet (tenzij je natuurlijk HRA hebt; dan betaal je daarnaast ook de uitkering van Henk, Ingrid en de rest van de PVV SP stemmers)!

Zo kansloos als je niet snapt wat het verschil is tussen een aftrekpost en een uitkering/subsidie :')

HRA afschaffen is ook gewoon een lastenverhoging - wat voor onzinnig verhaal over de oneerlijke wereld je er ook tegenaan smijt :+
  maandag 23 april 2012 @ 11:04:21 #144
37248 BertV
Klei indiaan
pi_110666677
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:01 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

HRA afschaffen is ook gewoon een lastenverhoging - wat voor onzinnig verhaal over de oneerlijke wereld je er ook tegenaan smijt :+
Je hoeft die armoedige huurders niet te geloven.
Kijk eens buiten de grenzen wat ze vinden van de Nederlandse HRA.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_110666785
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 10:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja dat willen een hoop mensen wel, maar ondertussen betaal je je blauw aan een verplichte zorgverzekering. En je kan makkelijk praten om dichter bij huis te werken, als 40+ moet je tegenwoordig al blij zijn dat je een baan hebt.
pi_110666887
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:56 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Volgens mij betaal ik wel wat meer belasting.

En je betaalt met een inkomen van 40K per jaar 2,5% belasting?
pi_110666894
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja dat willen een hoop mensen wel, maar ondertussen betaal je je blauw aan een verplichte zorgverzekering. En je kan makkelijk praten om dichter bij huis te werken, als 40+ moet je tegenwoordig al blij zijn dat je een baan hebt.
Ik heb helemaal niet makkelijk praten, ik heb ervoor moeten solliciteren, dingen voor op moeten geven, het is me niet aangereikt hoor? Zijn er slachtoffers van deze crisis, uiteraard, dat hoor je me toch ook niet ontkennen? Maar de meeste mensen die ík ken die zgn. proteststemmers zijn voldoen meer aan het 'alles prima voor elkaar' plaatje hoor.
pi_110667146
quote:

[..]

Hoeveel is de fraude ook alweer van BV Nederland ?

Alleen faillissementsfraude kost ons al 1,7 miljard per jaar wordt er geschat.
En dat zijn toch vaak de rijkere mensen die dat doen hoor.
  FOK!fotograaf maandag 23 april 2012 @ 11:18:06 #149
13368 NiGeLaToR
pi_110667151
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:04 schreef BertV het volgende:

[..]

Je hoeft die armoedige huurders niet te geloven.
Kijk eens buiten de grenzen wat ze vinden van de Nederlandse HRA.
Dat de HRA het behouden van grote schulden stimuleert hoef je mij niet uit te leggen. Dat hier hervormingen nodig zijn wist ik in '96 ook al. Maar om het een belastingontduikende maatregel te noemen is onzin, vandaar.

quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Volgens mij betaal ik wel wat meer belasting.

En je betaalt met een inkomen van 40K per jaar 2,5% belasting?
Berekend op basis van alles wat je weer gaat gebruiken uit de zorgstaat, zoals AOW, toeslagen, zorg, etc. Er gaat dus initieel veel meer (loon)belasting af, maar je krijgt dus weer veel terug in de vorm van de zorgstaat :) Tis even afstand nemen en het totaalplaatje zien natuurlijk.
pi_110667222
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:01 schreef NiGeLaToR het volgende:

_O-

Dan nog maar niet te spreken over uitkeringen! Ik bedoel - HRA gaat tenminste nog van je reeds betaalde belastinggeld af - een uitkering niet (tenzij je natuurlijk HRA hebt; dan betaal je daarnaast ook de uitkering van Henk, Ingrid en de rest van de PVV SP stemmers)!

Zo kansloos als je niet snapt wat het verschil is tussen een aftrekpost en een uitkering/subsidie :')

Een lening van 20 miljoen, daar gaat het over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')