Ga ik op de website van de telegraaf kijken, kan ik heel geen artikel over dat door rood rijden vinden?quote:Van de twee treinen die afgelopen zaterdag betrokken waren bij het grote treinongeluk in Amsterdam zou er een door rood zijn gereden.
Dit meldt de NOS op basis van berichtgeving in de Telegraaf. Volgens de krant hebben bronnen binnen ProRail en de NS gezegd dat het gaat om de machinist van de sprinter.
Een woordvoerder van ProRail wilde het bericht nog niet bevestigen. De spoorbeheerder wil niet reageren zolang de onderzoeken naar de oorzaak nog niet zijn afgerond. Ook de NS wil niet reageren.
Bij de frontale botsing kwam een vrouw om het leven. Ook vielen er meer dan honderd gewonden, waarvan er zondag nog zestien in het ziekenhuis lagen.
Nu.nl meldde eerder op zondag al dat één van de 'cruciale spoorseinen' die zaterdag werd gepasseerd door de sprinter zou zijn verouderd.
Iddquote:Op maandag 23 april 2012 01:50 schreef twiFight het volgende:
Plus eerst zou het aan de machinist liggen, om het daarna te 'beargumenteren' door een sein dat verouderd zou zijn. Topjournalistiek! In die zin geloof ik wel weer dat de Telegraaf er mee aan kwam zetten.
quote:Een cruciaal spoorsein dat werd gepasseerd door de sprinter die betrokken was bij de dramatische treinbotsing zaterdag, was niet uitgerust met het modernste veiligheidssysteem.
Dat meldt Nu.nl op basis van een bron uit de spoorsector. Omdat het sein niet uitgerust was met de nieuwe techniek kon de sprinter niet gedwongen worden om te stoppen. De intercity waarmee de sprinter frontaal botste passeerde wel een sein met het nieuwe veiligheidssysteem, maar daar werd niet ingegrepen omdat die trein niet door een rood sein reed.
'ATB of Automatische treinbeïnvloeding is bedoeld om ervoor te waken dat treinen te snel rijden of een machinist een rood sein negeert. Dat treinen door rood rijden gebeurt met enige regelmaat: van een piek van 287 incidenten is dat afgenomen tot 169 keer in 2010', meldt de nieuwswebsite.
Zowel de bron als ProRail benadrukken dat dit niet betekent dat het verouderde sein ook de oorzaak is van de botsing van zaterdag, waarbij een vrouw om het leven kwam.
Boven bepaalde snelheden wordt met helm op gefietst. Wielrenners?quote:Op zondag 22 april 2012 23:45 schreef Specularium het volgende:
Omdat je ook niet met een helmpje op gaat fietsen.
Nou het duur argument is niet belangrijk, maar je hoeft inderdaad niet iedereen te bedisselen hier in Nederland, fietsers een helm op, in bussen en treinen in de gordels, straks in het vliegtuig ook een helm op en een parachute ?quote:Op maandag 23 april 2012 08:50 schreef Wesleybrabant het volgende:
Hoe groot is de kans op een ongeluk met de trein? Nihil dus, dus dat gordelverhaal vind ik maar een raar idee. Overal waar je bent zitten risico's aan. Zelfs als je in bed ligt te slapen kan er nog een F16 op je huis neerstorten. Ongelukken gebeuren nu eenmaal, om alle treinen met gordels aan te passen is in deze economische tijden veel te duur.
hoeveel mensen stonden er in die treinen ? Niet veel waarschijnlijk ?quote:Op maandag 23 april 2012 08:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Boven bepaalde snelheden wordt met helm op gefietst. Wielrenners?
Ook kinderen dragen vaak een helmpje.
Ik zou geen bezwaar hebben tegen gordels op zitplaatsen in treinen.
Scheelt toch een heleboel gewonden.
En graag wat meer treinen, zodat de kans dat je een zitplaats hebt, groter is.
Uiteraard is het dragen van die gordels niet verplicht. Maar voor wie dat veiliger vindt voor zichzelf zou het optioneel aanwezig mogen zijn.
Vrij veel, zo las ik. Zeker omdat de IC bijna bij het station was en veel mensen al naar de balkons liepen.quote:Op maandag 23 april 2012 09:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoeveel mensen stonden er in die treinen ? Niet veel waarschijnlijk
oh op zo'n manier, dan hadden gordels ook niets uitgemaakt.quote:Op maandag 23 april 2012 09:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Vrij veel, zo las ik. Zeker omdat de IC bijna bij het station was en veel mensen al naar de balkons liepen.
Ik snap nooit waarom mensen tien minuten voor de tijd al van hun plaats opstaan eigenlijk voor een station. Treinen komen vaak hortend en stotend binnen.quote:Op maandag 23 april 2012 09:57 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij hebben gordels in een sprinter echt geen zin. Die zijn voornamelijk voor korte stukjes en hebben juist veel ruimte om te staan. Het is meer een soort tram.
En in de IC gebruikt niemand dat ding.
Trouwens, je zal maar net in die IC boven aan het trapje hebben gestaan, klaar om uit te stappen of omdat het druk was, terwijl die knal kwam. Dan ga je hard onderuitHeb zelf een keer een ongelukje met de trein meegemaakt, toen stond ik onder aan die trap vlak voor hij het station binnenreed, toen de trein ineens begon te horten en te stoten, toen lag ik al op m'n giegel (met een rij mensen boven op me
).
Nou geld is wel belangrijk als je ergens in gaat investeren wat volkomen nutteloos is, als er nu veel ongelukken gebeurden zoals in het wegverkeer oke, men kan het geld beter investeren in een nieuw spoorbeveiligingssysteem dan in deze gordelsquote:Op maandag 23 april 2012 09:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou het duur argument is niet belangrijk, maar je hoeft inderdaad niet iedereen te bedisselen hier in Nederland, fietsers een helm op, in bussen en treinen in de gordels, straks in het vliegtuig ook een helm op en een parachute ?
Alle voetgangers ook maar een helm geven voor het geval ze kunnen struikelen ?
Nou ja, hortend en stotend, een paar blagen hadden de wc opgeblazen net op het moment dat de trein het station binnenreed, hij ging dus al niet meer zo snel, maar de knal was hard genoeg om iedereen die stond bijna onderuit te laten gaan.quote:Op maandag 23 april 2012 10:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik snap nooit waarom mensen tien minuten voor de tijd al van hun plaats opstaan eigenlijk voor een station. Treinen komen vaak hortend en stotend binnen.
Zeker dat bedoelde ik ook, geld mag geen rol spelen als de maatregel echt zou helpen, maar gordels helpen niet en betuttelen alleen maar.quote:Op maandag 23 april 2012 10:06 schreef Wesleybrabant het volgende:
[..]
Nou geld is wel belangrijk als je ergens in gaat investeren wat volkomen nutteloos is, als er nu veel ongelukken gebeurden zoals in het wegverkeer oke, men kan het geld beter investeren in een nieuw spoorbeveiligingssysteem dan in deze gordels
Oh is dat het, ik zie het in de bus anders ook steeds meer en daar kan je alleen uitstappen aan de achterkant. Ook levensgevaarlijk soms, gaan ze al voor gevaarlijke bochten bij de deur staan.quote:Op maandag 23 april 2012 10:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, hortend en stotend, een paar blagen hadden de wc opgeblazen net op het moment dat de trein het station binnenreed, hij ging dus al niet meer zo snel, maar de knal was hard genoeg om iedereen die stond bijna onderuit te laten gaan.
En als je wacht met opstaan dan kun je op sommige drukke stations zowat de trein niet meer uit omdat men tegenwoordig niet meer wacht tot iedereen is uitgestapt
En alvast uitchecken, al is dat wel fijn als je de trein moet halen en je geen zin hebt om eerst te wachten tot 60 studenten zijn uitgecheckt.quote:Op maandag 23 april 2012 10:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Oh is dat het, ik zie het in de bus anders ook steeds meer en daar kan je alleen uitstappen aan de achterkant. Ook levensgevaarlijk soms, gaan ze al voor gevaarlijke bochten bij de deur staan.
Ik sta ook altijd op als de trein net het station binnenrijdt. En die ongeduldige instappers zijn irritant ja. Maar net zo irritant vind ik mensen die te laat uitstappen. Dan is het balkon leeg, stap je in en komt er ineens nog iemand van de trap gerend die verontwaardigd is dat je al instaptquote:Op maandag 23 april 2012 10:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, hortend en stotend, een paar blagen hadden de wc opgeblazen net op het moment dat de trein het station binnenreed, hij ging dus al niet meer zo snel, maar de knal was hard genoeg om iedereen die stond bijna onderuit te laten gaan.
En als je wacht met opstaan dan kun je op sommige drukke stations zowat de trein niet meer uit omdat men tegenwoordig niet meer wacht tot iedereen is uitgestapt
En bovendien zijn er mensen die ziek misselijk worden als ze achteruit rijden, nee het moet gewoon onderzocht worden, en waar verbeteringen mogelijk en haalbaar zijn doorvoeren, maar 100 % veilig bestaat niet, ook in de toekomst zullen treinongelukken in Nederland blijven plaatsvindenquote:Op maandag 23 april 2012 10:11 schreef Ame_thyst het volgende:
Gordels, ja het zou veilig zijn maar niemand zou het gaan gebruiken. En na een week is het al uit de trein gesloopt.
Eigenlijk zouden alle stoelen met de rug naar de rijrichting moeten staan. Maar dat is ook niet bepaald haalbaar.
Ik ging er vanuit dat Prorail/NS dit voornamelijk zouden aangrijpen om meer funding te krijgen: slecht presterende semi-overheidsbedrijven krijgen stomweg meer geld.quote:Op maandag 23 april 2012 10:59 schreef Fixers het volgende:
In de televaag anders nogal stevige verwijten dat de ministers van verkeer niet nog 150 miljoen extra hebben uitgetrokken om bij alle wissels het verbeterdr beveiligingssysteem aan te leggen. Die gaan er blijkbaar vanuit dat 100% veilig wel moet. Is een dode in 20 jaar ons zoveel geld waard?
Hoe vaak gebeurt dit nou? Jezus denk eens na mens. Over een week ben je het weer vergeten.quote:Op maandag 23 april 2012 08:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Boven bepaalde snelheden wordt met helm op gefietst. Wielrenners?
Ook kinderen dragen vaak een helmpje.
Ik zou geen bezwaar hebben tegen gordels op zitplaatsen in treinen.
Scheelt toch een heleboel gewonden.
En graag wat meer treinen, zodat de kans dat je een zitplaats hebt, groter is.
Uiteraard is het dragen van die gordels niet verplicht. Maar voor wie dat veiliger vindt voor zichzelf zou het optioneel aanwezig mogen zijn.
Ja en alvast uitchecken en zich daarna aan het apparaat vast moeten houden (Bij Qbuzz kan het niet anders) zodat iedereen er achter niet kan uitchecken en alsnog moet wachtenquote:Op maandag 23 april 2012 10:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En alvast uitchecken, al is dat wel fijn als je de trein moet halen en je geen zin hebt om eerst te wachten tot 60 studenten zijn uitgecheckt.
dit, liefst icm akoestisch signaal als er iemand zit maar geen gordel draagt, om een stuk (sociale) controle te krijgen...quote:Op maandag 23 april 2012 08:44 schreef Gia het volgende:
Ik zou geen bezwaar hebben tegen gordels op zitplaatsen in treinen.
Scheelt toch een heleboel gewonden.
Overal wordt schijnveiligheid gecrerd, dus waarom geen gordels in treinen? Niet dat iemand ze ooit omdoet, maar het is een soort 'cover-your-ass' voor de NS.quote:Op maandag 23 april 2012 08:50 schreef Wesleybrabant het volgende:
Hoe groot is de kans op een ongeluk met de trein? Nihil dus, dus dat gordelverhaal vind ik maar een raar idee. Overal waar je bent zitten risico's aan. Zelfs als je in bed ligt te slapen kan er nog een F16 op je huis neerstorten. Ongelukken gebeuren nu eenmaal, om alle treinen met gordels aan te passen is in deze economische tijden veel te duur.
Ja waarom heb je dan uberhaupt seinen op rood staan als ze blijkbaar genegeerd worden meerdere keren per jaar. Dan kan je wel miljarden investeren maar dan helpt het nog niets.quote:Op maandag 23 april 2012 11:25 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Overal wordt schijnveiligheid gecrerd, dus waarom geen gordels in treinen? Niet dat iemand ze ooit omdoet, maar het is een soort 'cover-your-ass' voor de NS.
Beter zou de oorzaak aangepakt moeten worden. Waarom wordt er door rood gereden? De baas van de NS zegt dat dit meerdere keren per jaar gebeurd (dat treinen op hetzelfde spoor elkaar tegemoet komen). Ik schrok daar best van. Ik ben niet bang aangelegd en ik reis iedere dag met de trein, maar deze woorden van de baas van de NS doen mij vermoeden dat zoiets dus nog een keer kan gebeuren met misschien slechtere afloop.
Heb je het nieuws gemist ofzo?quote:Op maandag 23 april 2012 08:50 schreef Wesleybrabant het volgende:
Hoe groot is de kans op een ongeluk met de trein? Nihil dus
quote:Op maandag 23 april 2012 11:25 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Overal wordt schijnveiligheid gecrerd, dus waarom geen gordels in treinen? Niet dat iemand ze ooit omdoet, maar het is een soort 'cover-your-ass' voor de NS.
Beter zou de oorzaak aangepakt moeten worden. Waarom wordt er door rood gereden? De baas van de NS zegt dat dit meerdere keren per jaar gebeurd (dat treinen op hetzelfde spoor elkaar tegemoet komen). Ik schrok daar best van. Ik ben niet bang aangelegd en ik reis iedere dag met de trein, maar deze woorden van de baas van de NS doen mij vermoeden dat zoiets dus nog een keer kan gebeuren met misschien slechtere afloop.
Dat zegt ie inderdaad, maar zei hij erbij dat Pieter van Vollenhove de NS ergens in de negentiger jaren, toen hij bij de Raad voor de Verkeersveiligheid en de Spoorweg Ongevallenraad werkte, al waarschuwde voor dit sterk verouderde systeem, en dat hij er op gewezen heeft dat hier ongelukken gaan gebeuren?quote:De baas van de NS zegt dat dit meerdere keren per jaar gebeurd (
Ik kan op het werk niet aan de juiste foto komen maar soms is het heel lastig om te zien welk stoplicht er bij jouw spoor hoort. Dit klinkt heel dom maar het visuele beeld van een machinist, zeker als hij een groot station nadert met meerdere sporen naast elkaar is heel druk. Als er dan laten we zeggen 6 sporen naast elkaar lopen waarvan er ook nog een paar een soort van bocht maken is het moeilijk om snel te bepalen welk stoplicht bij welk spoor hoort. Als alles dan op rood staat heb je sowieso geen probleem, anders wellicht wel.quote:Op maandag 23 april 2012 11:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja waarom heb je dan uberhaupt seinen op rood staan als ze blijkbaar genegeerd worden meerdere keren per jaar. Dan kan je wel miljarden investeren maar dan helpt het nog niets.
Blauwe lijnen zijn het oude systeem.quote:Op maandag 23 april 2012 11:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
[..]
Dat zegt ie inderdaad, maar zei hij erbij dat Pieter van Vollenhove de NS ergens in de negentiger jaren, toen hij bij de Raad voor de Verkeersveiligheid en de Spoorweg Ongevallenraad werkte, al waarschuwde voor dit sterk verouderde systeem, en dat hij er op gewezen heeft dat hier ongelukken gaan gebeuren?
Is het al bevestigd dat dat de oorzaak was?quote:Op maandag 23 april 2012 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Is er al iets bekend waarom de machiniste niet zat op te letten? Een rood licht en een complete trein over het hoofd zien is nogal wat... Farmville op de GSM gok ik?
Dan staan er nog veel ongelukken ons te wachten.quote:Op maandag 23 april 2012 11:57 schreef Aether het volgende:
[..]
Blauwe lijnen zijn het oude systeem.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Automatische_treinbeinvloeding
[ afbeelding ]
Een laagstaande zon eerder.quote:Op maandag 23 april 2012 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Is er al iets bekend waarom de machiniste niet zat op te letten? Een rood licht en een complete trein over het hoofd zien is nogal wat... Farmville op de GSM gok ik?
quote:Op maandag 23 april 2012 12:04 schreef Aether het volgende:
[..]
Is het al bevestigd dat dat de oorzaak was?
Ik vind het zo raar klinken he. Ongeluk, klap. Vrouw rent cabine uit. 'Ik heb een rood sein gemist!' en loopt dan weer weg. Whut?quote:Op maandag 23 april 2012 12:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Verklaring van minister Schultz
En hier een getuige verslag van een volkskrant redacteur in de sprinter zat en de machinist verklaarde dat die dacht misschien een rood sein gemist te hebben
Maar inderdaad nog niks officieel.
Nee, maar dit ongeluk is uiterst zeldzaam, de laatste keer dat een passagier omkwam bij een treinongeluk in Nederland was in 1992, m.a.w zijn er 20 jaar lang geen treinpassagiers omgekomen. Wel zijn er bij een paar treinongelukken gewonden gevallen en er zijn ook tweemaal machinisten omgekomen door een ongeluk. Maar over het algemeen is de kans op een ongeluk dus nihil, althans met erge gevolgen.quote:
Een vooroordeel? Tja ik had ook niet anders verwacht.Het is nog niet eens officieel ook.quote:Op maandag 23 april 2012 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Is er al iets bekend waarom de machiniste niet zat op te letten? Een rood licht en een complete trein over het hoofd zien is nogal wat... Farmville op de GSM gok ik?
Tja wat denk je zelf als je een trein op je af ziet komen. Ook al was het een ander seinbeeld dan rood dan denk je misschien al gauw dat je een sein gemist hebt in de verwarring. Dat zal de machinist op de IC ook wel gedacht hebben toen hij de sprinter op zich af zag komen.quote:Op maandag 23 april 2012 12:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Verklaring van minister Schultz
En hier een getuige verslag van een volkskrant redacteur in de sprinter zat en de machinist verklaarde dat die dacht misschien een rood sein gemist te hebben
Maar inderdaad nog niks officieel.
AT5 berichtgeving over het snelle op gang komen van de hulpverleningSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Telegraaf:
Minister en burgermeester bezoeken gewonden.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NS: Ongeluk is nachtmerrie.Nu.nl totale samenvatting van het door rood rijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuws v.d Telegraaf over het door rood rijdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AT5 berichtgeving over het snelle op gang komen van de hulpverleningSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bevestiging van Minister Schulz van het door rood rijden van de sprinterAT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Treinen rijden weer volgens het boekje.AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Journalist v.d Volkskrant zat in de eerste coupé en zag de machinist direct na het ongeluk de bestuurderscabine verliet.AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste dode bevestigd.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Intercity weggesleept.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kabinet leeft mee met de nabestaanden.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog 16 mensen in het ziekenhuis.
[quote]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Telegraaf:
Minister en burgermeester bezoeken gewonden.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NS: Ongeluk is nachtmerrie.Nu.nl totale samenvatting van het door rood rijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuws v.d Telegraaf over het door rood rijdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/quote]
AT5 berichtgeving over het snelle op gang komen van de hulpverlening
[spoiler]quote:Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur) heeft haar waardering uitgesproken voor de hulpverlening die afgelopen zaterdag op gang kwam na het treinongeluk in Amsterdam.
Dit heeft de minister maandag laten weten in een brief aan de Tweede Kamer. 'De hulpverlening in Amsterdam is op zaterdagavond snel en goed op gang gekomen. Vanuit verschillende kanten wordt waardering uitgesproken over het functioneren van deze hulpverlening. Ik sluit mij hier graag bij aan,' aldus minister Schultz van Haegen.
In dezelfde brief liet de minister weten dat het de botsing van twee treinen veroorzaakt lijkt te zijn doordat de machinist van de sprinter door een rood sein reed. De eerste bevindingen van het onderzoek van de Inspectie Leefomgeving en Transport wijzen erop dat de sprinter 'een stop tonend sein heeft gepasseerd'. Verder onderzoek moet uitwijzen of die voorlopige conclusie bevestigd kan worden, aldus de minister.
Diverse instanties doen onderzoek naar het ongeval van zaterdag, waardoor ruim 100 gewonden vielen en een vrouw overleed.
Bevestiging van Minister Schulz van het door rood rijden van de sprinterAT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Treinen rijden weer volgens het boekje.AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Journalist v.d Volkskrant zat in de eerste coupé en zag de machinist direct na het ongeluk de bestuurderscabine verliet.AT5:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste dode bevestigd.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Intercity weggesleept.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kabinet leeft mee met de nabestaanden.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog 16 mensen in het ziekenhuis.
[quote]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Telegraaf:
Minister en burgermeester bezoeken gewonden.Telegraaf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NS: Ongeluk is nachtmerrie.Nu.nl totale samenvatting van het door rood rijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 66% gewijzigd door plopkweker op 23-04-2012 14:48:25 ]Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Sorry dat sommige dingen er dubbel instaan, ik ga het ook niet aanpassen.... Heb dat ff met me mobiel gedaan.
Vind het wel mooi zo
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Al die spoilersHad dan ff de kernpunten van al die stukjes samen gevat.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.![]()
Valt wel mee. 40% of zo is over. Blauw valt alleen wat meer op dan dat groen.quote:Op maandag 23 april 2012 12:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan staan er nog veel ongelukken ons te wachten.![]()
Op m'n mobiel? Ik zie elke keer maar een klein stukje vd tekst ipv dat hele stuk.quote:Op maandag 23 april 2012 14:57 schreef MPC60 het volgende:
Al die spoilersHad dan ff de kernpunten van al die stukjes samen gevat.
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
AMSTERDAM - Tien slachtoffers van het treinongeluk in Amsterdam liggen nog in het ziekenhuis. Zondag aan het einde van de middag waren dat er nog 16. Zes van hen zijn sindsdien ontslagen uit het ziekenhuis.
Dat heeft de gemeente Amsterdam maandagmiddag bekendgemaakt. Een stoptrein en een intercity reden zaterdagavond frontaal op elkaar ter hoogte van het Westerpark. In totaal raakten 117 mensen gewond, van wie 42 ernstig. Een 68-jarige vrouw overleed zondag in het ziekenhuis aan haar verwondingen.Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Teringlijers. Altijd maar het eigen deerniswekkende bedrijf verdedigen en je met doorzichtig gelul indekken, zelfs als er doden vallen.quote:Op maandag 23 april 2012 01:55 schreef plopkweker het volgende:
Zowel de bron als ProRail benadrukken dat dit niet betekent dat het verouderde sein ook de oorzaak is van de botsing van zaterdag, waarbij een vrouw om het leven kwam.
De directe oorzaak is waarschijnlijk een machinist die niet goed oplet, maar een juiste investering van ProRail had dit kunnen voorkomen. Waarmee ProRail medeschuldig wordt, hoeveel gladde praatjes ze ook verkopen. Dat ze zelf eens een dubbele dwarslaesie oplopen op een van hun krakkemikkige spoorbaantjes. De laakbare honden.
Ja, ik ben boos ja.Stop the world, I want to get out.![]()
Je kunt wel boos zijn op ProRail, maar je vergeet dat verschillende ministers van V&W blijkbaar niet bereid waren om geld uit te trekken voor modernisering van de treinbenvloeding. En aangezien het laatste ongeluk waarbij passagiers omkwamen al weer zo'n twintig jaar geleden is, had het blijkbaar onvoldoende prioriteit.quote:Op maandag 23 april 2012 23:25 schreef Lkw het volgende:
[..]
Teringlijers. Altijd maar het eigen deerniswekkende bedrijf verdedigen en je met doorzichtig gelul indekken, zelfs als er doden vallen.
De directe oorzaak is waarschijnlijk een machinist die niet goed oplet, maar een juiste investering van ProRail had dit kunnen voorkomen. Waarmee ProRail medeschuldig wordt, hoeveel gladde praatjes ze ook verkopen. Dat ze zelf eens een dubbele dwarslaesie oplopen op een van hun krakkemikkige spoorbaantjes. De laakbare honden.
Ja, ik ben boos ja.![]()
Volgens mij heeft prorail aardig wat baanvakken aangepast de afgelopen jaren. In het noorden was er niet eens ATB.![]()
Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.quote:Op maandag 23 april 2012 23:45 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij heeft prorail aardig wat baanvakken aangepast de afgelopen jaren. In het noorden was er niet eens ATB.Stop the world, I want to get out.![]()
Je hebt gelijk dat ook de minister en NS partij zijn in dit verhaal. In de quote paste ProRail echter voor de zoveelste keer de tactiek der vermoorde onschuld toe en daar ben ik zo langzamerhand flink allergisch voor.quote:Op maandag 23 april 2012 23:44 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je kunt wel boos zijn op ProRail, maar je vergeet dat verschillende ministers van V&W blijkbaar niet bereid waren om geld uit te trekken voor modernisering van de treinbenvloeding. En aangezien het laatste ongeluk waarbij passagiers omkwamen al weer zo'n twintig jaar geleden is, had het blijkbaar onvoldoende prioriteit.Stop the world, I want to get out.![]()
Alleen dat sein aanpassen, heeft niet veel zin. De treinen moeten ook worden aangepast.quote:Op maandag 23 april 2012 23:53 schreef Lkw het volgende:
[..]
Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.![]()
Maar het klopt toch wat ze zeggen.. heel objectief bekeken.quote:Op maandag 23 april 2012 23:55 schreef Lkw het volgende:
Je hebt gelijk dat ook de minister en NS partij zijn in dit verhaal. In de quote paste ProRail echter voor de zoveelste keer de tactiek der vermoorde onschuld toe en daar ben ik zo langzamerhand flink allergisch voor.Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.![]()
Feit blijft dat seinen sinds jaren 70 verouderd is en er door decennia niks mee gedaan om verbeteren.
Er is al heel wat roodlichtseinendoorrijders geweest ruim 200 ofzo.
Toch is er niks mee gedaan. Zelfs ook bij minister, NS en Pro-rail.
Overheid is er om alles goed banen leiden en veiligheid van mensen waarborgen.
Alleen wilde ze niet verantwoordelijkheid nemen.
Misschien is dit nu uitgelezen kans om spoornetwerk verbeteren en nieuwe banen creren voor al werkloosheid die wij nu hebben.
zo bied we dat mensen nog zekerheid.Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen![]()
Wie betaalt het salaris van al die banen dan?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Wat gebeurt er nu met zo'n machiniste die een rood seintje gemist heeft, dat wordt vast een pittig functioneringsgesprek?![]()
Natuurlijk, dat is inherent aan ATB. Maar het gaat nu over dat sein. De vernieuwde sprinter die het hier betreft had vast wel ATB aan boord.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:02 schreef Light het volgende:
[..]
Alleen dat sein aanpassen, heeft niet veel zin. De treinen moeten ook worden aangepast.Stop the world, I want to get out.![]()
Bijna alle treinen hebben ATB-Vv aan boord volgens mijNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Het wordt vast geen makkelijk gesprek. Maar er moet ook uitgezocht worden waarom de machinist niet is gestopt. (En een rood sein missen gebeurt vaker, maar over het algemeen zijn de gevolgen minder groot.)quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:27 schreef DrDentz het volgende:
Wat gebeurt er nu met zo'n machiniste die een rood seintje gemist heeft, dat wordt vast een pittig functioneringsgesprek?![]()
Ja tuurlijk, ze zeggen ook nooit iets dat feitelijk niet klopt. Het is juist die tactiek van om de hete brij heendraaien die me altijd zo stoort bij grote bedrijven.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Maar het klopt toch wat ze zeggen.. heel objectief bekeken.Stop the world, I want to get out.![]()
De als gevolg van al die extra banen aantrekkende economie.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:15 schreef Duvel het volgende:
Wie betaalt het salaris van al die banen dan?
Of is dat teveel Esscher?
Stop the world, I want to get out.![]()
Uiteindelijk wil je een product. De kosten van dat product worden betaald door de staat. Per saldo lijkt het mij een minder goed idee. Het is inderdaad een dalende trap oplopen. Of een stijgende trap aflopen, of whatever.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Er was juist in het nieuws dat het ministerie geld had gegeven wat gewoon opgepot en niet gebruikt werd.![]()
Ff zoeken op wiki naar de winst van ProRail en NS afgelopen jaar/jaren
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Hebben de aandeelhouders gezorgd voor te veel winst en te weinig investeringen?quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:43 schreef plopkweker het volgende:
Ff zoeken op wiki naar de winst van ProRail en NS afgelopen jaar/jaren![]()
Nou nee, in het noorden was tot 2006 of 2007 of zo helemaal geen ATB.quote:Op maandag 23 april 2012 23:53 schreef Lkw het volgende:
[..]
Als een cruciaal sein op A'dam CS niet beveiligd is met de nieuwe ATB, hebben ze verkeerde keuzes gemaakt. Daar lijkt het vanuit mijn stoel althans sterk op.![]()
Wat kan mij het noorden schelen. Of het zuiden of westen. Het gaat erom dat je zorgt dat alle cruciale seinen als eerste beveiligd worden, waar die ook staan. Bij spoorwegemplacementen dus.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou nee, in het noorden was tot 2006 of 2007 of zo helemaal geen ATB.Stop the world, I want to get out.![]()
Jaarcijfers NS in 2010: ( in een spoiler gezet want het is erg lang)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Infranet.
Jaarcijfers NS 2011:
UTRECHT (ANP) – De Nederlandse Spoorwegen hebben de omzet en winst in de eerste zes maanden van dit jaar weten te verbeteren ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat is te danken aan meer reizigers, meer omzet in de winkels op de stations en een efficiëntere bedrijfsvoering.
Het resultaat ging van 141 miljoen euro naar 144 miljoen. Onder de streep blijft er 108 miljoen euro over, tegen 99 miljoen een jaar eerder. Dat is een stijging van 9 procent.
De omzet groeide met 3 procent naar 1,79 miljard euro en dat is vooral te danken aan meer verkochte treinkaartjes. De vastgoedtak NS Poort haalde meer uit de winkels, maar minder uit de verkoop van vastgoed.
De totale kosten liepen op tot 1,64 miljard, onder andere doordat door nieuwe cao-afspraken personeelskosten toenamen. „De verdere vernieuwing van de treinen heeft tot hogere afschrijvingskosten geleid”, aldus NS.
Na herwaardering van de exploitatie van de HSL-Zuid komt de NS tot de conclusie dat de negatieve invloed daarvan op de toekomstige inkomsten is afgenomen van 193 miljoen euro eind 2010 tot 173 miljoen euro eind juni.
Bron: Refdag.
Nu ff zoeken naar prorail
Het geld is er wel bij de NS zo te zien, dus geld te weinig kunnen ze iig bij de NS niet zeggen
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Hmm, ik zit op m'n mobiel en kan alleen maar PDF bestanden vinden over de omzet van ProRail, die ik niet kan bekijken
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Ga er maar van uit dat ook daar flink winst is gemaakt. Maar de bonussen van managers zijn nu eenmaal belangrijker dan de veiligheid van klanten. Daarover maak ik me geen illusies.quote:Op dinsdag 24 april 2012 01:00 schreef plopkweker het volgende:
Hmm, ik zit op m'n mobiel en kan alleen maar PDF bestanden vinden over de omzet van ProRail, die ik niet kan bekijken
In elk geval dank voor de zoektocht!Stop the world, I want to get out.![]()
Geen dankquote:Op dinsdag 24 april 2012 01:07 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ga er maar van uit dat ook daar flink winst is gemaakt. Maar de bonussen van managers zijn nu eenmaal belangrijker dan de veiligheid van klanten. Daarover maak ik me geen illusies.
In elk geval dank voor de zoektocht!
Ik kon wel allemaal berichten uit 2010/11 vinden dat de overheid het zat is van de achterlijk hoge salarissen/bonussen van de top van PR...Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
NS/Prorail zijn dus typisch bedrijven die geldelijk gewin voor het management boven de veiligheid van de reizigers stellen.....Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg![]()
Dus als je mensen wil vermoorden moet je machinist worden want die worden niet vervolgd....hmmm.....Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?![]()
Er is nogal een verschil tussen moord en dood door schuld.quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:51 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Dus als je mensen wil vermoorden moet je machinist worden want die worden niet vervolgd....hmmm.....Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:51 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Dus als je mensen wil vermoorden moet je machinist worden want die worden niet vervolgd....hmmm.....
Ff kijken...Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Het is aardig moeilijk om te kijken bij wie je de schuld neerlegd, de machiniste ('t was een vrouw die door het rode sein reed) kon verblind zijn door de laagstaande zon. Dan moet de ATB zijn werk gaan doen, maar het oude beveiligings-systeem zat er nog op. Aangezien ProRail soms loopt te zeiken dat de NS mee moet betalen met sommige dingen, konden ze dat makkelijk doen. 149Miljoen euro winst in 2011, en 142miljoen in 2010... Wie houden ze nu voor de gekquote:Op dinsdag 24 april 2012 09:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen moord en dood door schuld.
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Het is een zaak van Prorail. Nou weet ik niet wat Prorail doet om de oude systemen te vervangen door nieuwe, behalve dat ze op trajecten waar helemaal geen ATB was de nieuwe hebben ingevoerd. Logisch trouwens dat ze het daar eerst doen. Ik denk ook niet dat het vervangen van alle oude ATB systemen in Nederland een klusje is van n weekend stevig doorpoten. En ik kan me verder ook voorstellen dat men dat gewoon meepakt met het reguliere onderhoud, zodat je niet nog meer onderbrekingen in de dienstregeling veroorzaakt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:00 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Het is aardig moeilijk om te kijken bij wie je de schuld neerlegd, de machiniste ('t was een vrouw die door het rode sein reed) kon verblind zijn door de laagstaande zon. Dan moet de ATB zijn werk gaan doen, maar het oude beveiligings-systeem zat er nog op. Aangezien ProRail soms loopt te zeiken dat de NS mee moet betalen met sommige dingen, konden ze dat makkelijk doen. 149Miljoen euro winst in 2011, en 142miljoen in 2010... Wie houden ze nu voor de gek![]()
Hmm...quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is een zaak van Prorail. Nou weet ik niet wat Prorail doet om de oude systemen te vervangen door nieuwe, behalve dat ze op trajecten waar helemaal geen ATB was de nieuwe hebben ingevoerd. Logisch trouwens dat ze het daar eerst doen. Ik denk ook niet dat het vervangen van alle oude ATB systemen in Nederland een klusje is van één weekend stevig doorpoten. En ik kan me verder ook voorstellen dat men dat gewoon meepakt met het reguliere onderhoud, zodat je niet nog meer onderbrekingen in de dienstregeling veroorzaakt.
De trein richting Den Helder en Amsterdam Centraal Station, die uit Nijmegen komt, rijden tot Station Duivendrecht op het zelfde spoor, daarna splitsen ze 2 kanten op. Als ze vanaf Duivendrecht bussen laten rijden richting Schiphol en Den Helder, en gewoon in het weekend (vrijdag avond 11 uur s'avonds beginnen en tot maandagochtend 5 uur) non-stop werken om de nieuwe ATB en evt. Onderhoud aan het spoor en/of bovenleiding te houden, heb je én een vernieuwd spoor én het vernieuwde ATB systeem. Dan kan je heel veel bussen vanaf a'dam centraal richting station duivendrecht af en aan laten rijden, en daar op het station alle treinen die normaal daar rijden gewoon laat komen, het je het probleem bij a'dam Centraal al verholpen, en je kan hetzelfde nog doen bij schiphol... Er is wel een tijdje voorbereiding bij nodig, maar je hebt wel het resultaat wat je al veel eerder moest hebben...Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Zie jij ook die rare tekens? Ik word er helemaal gek van... Me telefoon tript 'em een beetje zo te zien...
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
Mar het punt is dat een groot deel van het spoor nog met verouderde ATB systemen is uitgerust. Dus dan is de vraag: Waar begin je? En dan kies je als eerste uiteraard de plekken waar helemaal geen ATB is. Vervolgens pak je de upgrade mee bij geplande werkzaamheden. Had Prorail het spoor rond Amsterdam als eerste gedaan enop een stuk waar helemaal geen ATB was waren treinen op elkaar geklapt had men ook vraagtekens gezet bij de prioriteiten die ProRail zet.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:44 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Hmm...
De trein richting Den Helder en Amsterdam Centraal Station, die uit Nijmegen komt, rijden tot Station Duivendrecht op het zelfde spoor, daarna splitsen ze 2 kanten op. Als ze vanaf Duivendrecht bussen laten rijden richting Schiphol en Den Helder, en gewoon in het weekend (vrijdag avond 11 uur s'avonds beginnen en tot maandagochtend 5 uur) non-stop werken om de nieuwe ATB en evt. Onderhoud aan het spoor en/of bovenleiding te houden, heb je én een vernieuwd spoor én het vernieuwde ATB systeem. Dan kan je heel veel bussen vanaf a'dam centraal richting station duivendrecht af en aan laten rijden, en daar op het station alle treinen die normaal daar rijden gewoon laat komen, het je het probleem bij a'da? Centraal al verholpen, en je kan hetzelfde nog doen bij schiphol... Er is wel een tijdje voorbereiding bij nodig, maar je hebt wel het resultaat wat je al veel eerder moest hebben...![]()
Dat klopt ja... Ook meteen mooi meegenomen is dat je de mensen aan een (tijdelijk) baantje help
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.![]()
dat typisch hollandse gelul ook altijd over hoe dit voorkomen had kunnen worden, maar oh wee als je treinkaartje duurder wordt
ongelukken gebeuren: deal with it!(╯□)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ![]()
volgens mij niet hoor. De omgeving van adam centraal heeft geen plaats voor zoveel extra busvervoer.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:44 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Dan kan je heel veel bussen vanaf a'dam centraal richting station duivendrecht af en aan laten rijden
de metro wordt binnen adam meestal als alternatief aangedragen.![]()
En dan faalt het nieuwe systeem een keer. Komen er uiteraard vragen waarom die megalomane managers dat gekke systeem hebben ingevoerd enkel om hun bonus te redden. Vroeger ging alles zo goed!!!![]()
Uiteraard. Dan roept men dat het onzin was want de laatste keer dat een passagier omkwam bij een ongeluk was in 1992 dus waar maakt men zich druk over.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:25 schreef TweeGrolsch het volgende:
En dan faalt het nieuwe systeem een keer. Komen er uiteraard vragen waarom die megalomane managers dat gekke systeem hebben ingevoerd enkel om hun bonus te redden. Vroeger ging alles zo goed!!!![]()
Stel je voor dat de luchtvaart zo'n mentaliteit zou hebbenquote:Op dinsdag 24 april 2012 13:16 schreef Leipo666 het volgende:
dat typisch hollandse gelul ook altijd over hoe dit voorkomen had kunnen worden,
ongelukken gebeuren: deal with it!![]()
censuur :O![]()
Dus vliegtuigen storten niet neer door menselijke fouten?
In welke branche ook worden menselijke fouten gemaakt. Zelfs een chirurg die goed gestudeerd heeft maakt fouten.krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela![]()
Slecht voorbeeld, juist in ziekenhuizen met doofpot mentaliteit willen ze niets van fouten leren. En als je er niet van wil leren, kan hetzelfde weer gebeuren.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:20 schreef Cherna het volgende:
Dus vliegtuigen storten niet neer door menselijke fouten?
In welke branche ook worden menselijke fouten gemaakt. Zelfs een chirurg die goed gestudeerd heeft maakt fouten.censuur :O![]()
Na een vliegtuigcrash is het volkomen normaal een paar weken/maanden te wachten tot het onderzoek is afgerond. Da's bij dit ongelukje wel anders.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Stel je voor dat de luchtvaart zo'n mentaliteit zou hebben![]()
![]()
Schuld is wat anders dan opzet, natuurlijk. Geen enkele machinistt rijdt met opzet door rood. Maar het sein daarvoor heeft wel geel getoond, wat betekent "remmen en rekenen op rood".quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:00 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Het is aardig moeilijk om te kijken bij wie je de schuld neerlegd, de machiniste ('t was een vrouw die door het rode sein reed) kon verblind zijn door de laagstaande zon. Dan moet de ATB zijn werk gaan doen, maar het oude beveiligings-systeem zat er nog op.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Als ik nu zo leest.
het is opstapelingen van fouten die leiden tot een ramp.
Ten eerste ABT faalde omdat er een kleine foutje onderwerp in zat. (bijv langzamer dan 40 werkt niet)
Dat werd gecompenseerd met lichten (seinen) via menselijke oog. Echter menselijke oog kan misleid worden.
ABT kan falen door slechte onderhoud of andere omstandigheid of uitsluiten van verbetering nieuwe systeem zoals ABT2.
Zo te horen is allemaal tegelijk misgegaan, waardoor tot dode gevallen.
Wat we in toekomst kan doen, is eerste domme minister ontslaan.
Er moet ook nieuwe budget komen waar Pro-rail dat bedrag mag gebruiken om aanleggen nieuwe veiligheidssysteem niet voor zichzelf of voor de winst.
NS moeten ook treinen laten aanpassen bijv GPS of via spoor volg systeem die waarschuwing dat er andere trein op spoor zit. (bij vliegtuigen hebben dat ook al)
En machinisten moet ook mogelijk om voorkomen dat misleid bijv laagzon via bijv seinen op afstand via monitor communiceren.Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen![]()
Pro-Rail is gewoon een uitvoerend bedrijf die niets doet zonder opdrachten van de overheden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 07:09 schreef Samson het volgende:
NS/Prorail zijn dus typisch bedrijven die geldelijk gewin voor het management boven de veiligheid van de reizigers stellen.....
Als de overheid een moderner systeem wil dan rekent Prorail uit wat het kost en de overheid mag beslissen.
Voor onderhoud van de bestaande apparatuur hebben ze een vast budget en als ze daar niet mee uitkomen hebben ze eventueel wat uit te leggen. Bijvoorbeeld dat er 25 cm sneeuw lag of dat de koperdiefstal elk jaar toeneemt.
Maar projecten als een modern ATB is : men vraagt en wij draaien.Wie dit leest is gek![]()
En er was een tijd een flinke discussie omdat Nederland als enige land ATB gebruikt. Dus omzetten op hetzelfde als men in de ons omliggende landen is ook iets wat besproken is. Dat scheelt op zich namelijk een partij geld -ATB is duurder- en Nedrlands materieel kan ook in Duitsland en Belgie worden ingezet. Of buitenlands materieel kan in Nederland worden gebruikt.![]()
Ieder land heeft zijn eigen systeem. Belgie heeft Menoir, Duitsland Indusi. Niemand is nog volledig over op de Europese standaard. Wij zijn dus geen uitzondering.quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:47 schreef Ulx het volgende:
En er was een tijd een flinke discussie omdat Nederland als enige land ATB gebruikt. Dus omzetten op hetzelfde als men in de ons omliggende landen is ook iets wat besproken is. Dat scheelt op zich namelijk een partij geld -ATB is duurder- en Nedrlands materieel kan ook in Duitsland en Belgie worden ingezet. Of buitenlands materieel kan in Nederland worden gebruikt.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Wat heeft de Duitse autotuner ABT met dit treinongeval te maken? Die had dit niet kunnen benvloeden hoorquote:Op dinsdag 24 april 2012 17:29 schreef Captain_Ghost het volgende:
Als ik nu zo leest.
het is opstapelingen van fouten die leiden tot een ramp.
Ten eerste ABT faalde omdat er een kleine foutje onderwerp in zat. (bijv langzamer dan 40 werkt niet)
Dat werd gecompenseerd met lichten (seinen) via menselijke oog. Echter menselijke oog kan misleid worden.
ABT kan falen door slechte onderhoud of andere omstandigheid of uitsluiten van verbetering nieuwe systeem zoals ABT2.
Zo te horen is allemaal tegelijk misgegaan, waardoor tot dode gevallen.
Wat we in toekomst kan doen, is eerste domme minister ontslaan.
Er moet ook nieuwe budget komen waar Pro-rail dat bedrag mag gebruiken om aanleggen nieuwe veiligheidssysteem niet voor zichzelf of voor de winst.
NS moeten ook treinen laten aanpassen bijv GPS of via spoor volg systeem die waarschuwing dat er andere trein op spoor zit. (bij vliegtuigen hebben dat ook al)
En machinisten moet ook mogelijk om voorkomen dat misleid bijv laagzon via bijv seinen op afstand via monitor communiceren.Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
bedoel een ATB systeem voor treinen, niet auto.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:12 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Wat heeft de Duitse autotuner ABT met dit treinongeval te maken? Die had dit niet kunnen benvloeden hoorAl die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen![]()
Je zit trouwens aardig verkeerd in je betoog. Seinen zijn geen aanvulling op ATB, maar andersom. Lichtseinen zijn leidend en geven verplichte instructies aan de machinist, ATB helpt om het opvolgen daarvan af te dwingen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:23 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
bedoel een ATB systeem voor treinen, niet auto.
En een systeem om te zien of een trein zich op het spoor bevindt, bestaat al tientallen jaren, en betrouwbaarder dan bijvoorbeeld GPS. Lees je maar eens in op bijvoorbeeld treindetectie, stroomspoorlopen, assentellers en rijwegen.
[ Bericht 0% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 24-04-2012 19:18:27 ]Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Wat ik bedoel, is dat er ondanks een veiligheidssysteem voor treinen toch een botsing plaatsvond.
Dat systeem had machinist(en) kunnen waarschuwen dat er al trein op spoor stond en of ingrepen.
Sterker nog er is al verbeterd versie in elders gebruikt, terwijl de drukste spoorlijn in A`dam, Den haag en Utrecht (regio) nog verouderd systeem.
Degene die verantwoordelijk voor eis en veiligheid toezicht faalde ook daarin.
Want er is immers in verleden al ruim 200 keren door rood lichten elders gereden, niet een keer werd er iets echt geist om dat veranderen.Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
Forum Opties Forumhop: Hop naar: