abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 april 2012 @ 13:41:32 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110628624
Alleen heb je daar geen reet aan als je tegen een treinstel met AK botst.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport / Supervogel zondag 22 april 2012 @ 14:16:11 #152
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_110630120
Nu persco @ NED1.
  zondag 22 april 2012 @ 14:37:49 #153
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_110631179
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 12:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is erg omslachtig en tijdrovend. Je komt midden op een emplacement uit namelijk waarbij je de hele route stapvoets rijdt. Er liggen weinig vaste treinpaden daar en ook geen beveiliging, dus echt handig is het doorrijden niet. Het is dan sneller om de passagiers vanaf Duivendrecht met de metro te vervoeren.
En toch is het in het verleden wel eens gebeurd.
Een lange tijd geleden, toen ik samen met mijn vriendin op vakantie ging, pakte we de laatste trein vanuit het rustieke Twente naar, het kille westen.
Vlak voor Duivendrecht, was er een storing aan een wissel. Na een half uur zagen we de machinist door het stel lopen richting de andere kant , na het kopmaken zijn we via de Watergraafsmeer en Amsterdam Centraal alsnog met een half uur vertraging op Schiphol beland.

Wat maakt het eigenlijk ook uit, een treinstel leeg, of vol met reizigers, ze moeten zich aandezelfde regels houden.
pi_110632704
is dit normaal in een bocht bijvoorbeeld of is dit ook ontzet?
die bakken staan vrij scheel tegenover elkaar
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_110633022
Je foto doet het niet:

pi_110633085
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:14 schreef Anne het volgende:
Je foto doet het niet:

[ afbeelding ]
dank je
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 22 april 2012 @ 15:16:27 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110633111
Zo te zien staat het achterste deel van de trein nog in een wissel. Of er is wat ontspoord, niet raar met zo'n klap.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 22 april 2012 @ 15:42:19 #158
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_110634182
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:17 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk beide: eruithalen wat herbruikbaar is, de rest verwerken tot nieuwe blikjes voor Hak-groentes ofzo.
Hak-groenten zitten in glas.

Weet iemand wat het treinnummer van die VIRM is? De SLT was de 3658 maar bij de VIRM is het minder zichtbaar.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  zondag 22 april 2012 @ 15:44:30 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110634283
SleT was 2658, VIRM 8711.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 22 april 2012 @ 15:50:53 #160
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_110634583
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 15:44 schreef Duvel het volgende:
SleT was 2658, VIRM 8711.
Ahkijk. Waar heb je dat zo snel vandaan? :)
Mijn vader geeft i.i.g. aan daar in gereden te hebben, de betreffende slt nooit.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  zondag 22 april 2012 @ 15:55:54 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110634820
Op een foto gezien gisteravond.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110635519
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:37 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

En toch is het in het verleden wel eens gebeurd.
Een lange tijd geleden, toen ik samen met mijn vriendin op vakantie ging, pakte we de laatste trein vanuit het rustieke Twente naar, het kille westen.
Vlak voor Duivendrecht, was er een storing aan een wissel. Na een half uur zagen we de machinist door het stel lopen richting de andere kant , na het kopmaken zijn we via de Watergraafsmeer en Amsterdam Centraal alsnog met een half uur vertraging op Schiphol beland.

Wat maakt het eigenlijk ook uit, een treinstel leeg, of vol met reizigers, ze moeten zich aandezelfde regels houden.
klopt... ik had een volkstuin bij diemen langs die boog ( van diemen zuid langs de studentenflats over het bruggetje bij diemen noord) en incidenteel kwamen er wel bezette passagierstreinen over die dijk...stapvoets weliswaar
  zondag 22 april 2012 @ 16:23:21 #163
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110636000
Punt in zo'n NCBG is dat de machinist zelf de wissels goed moet leggen. Daarvoor moet hij steeds de trein uit en dan kan zo'n ritje dus wel even duren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 22 april 2012 @ 16:25:52 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110636145
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 16:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Punt in zo'n NCBG is dat de machinist zelf de wissels goed moet leggen. Daarvoor moet hij steeds de trein uit en dan kan zo'n ritje dus wel even duren.
Het lullige is inderdaad dat je boog tussen Duivendrecht en de Watergraafsmeer eindigt bij een S-bord.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 16:40:10 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110636679
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:37 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

En toch is het in het verleden wel eens gebeurd.
Een lange tijd geleden, toen ik samen met mijn vriendin op vakantie ging, pakte we de laatste trein vanuit het rustieke Twente naar, het kille westen.
Vlak voor Duivendrecht, was er een storing aan een wissel. Na een half uur zagen we de machinist door het stel lopen richting de andere kant , na het kopmaken zijn we via de Watergraafsmeer en Amsterdam Centraal alsnog met een half uur vertraging op Schiphol beland.

Wat maakt het eigenlijk ook uit, een treinstel leeg, of vol met reizigers, ze moeten zich aandezelfde regels houden.
voor een enkele rit is het geen probleem natuurlijk. planmatig wordt al een ander verhaal.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 april 2012 @ 16:57:47 #166
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110637294
Inmiddels is een van de slachtoffers van gisteren overleden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110637318
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 16:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Inmiddels is een van de slachtoffers van gisteren overleden.
Dat is niet zo mooi -O-

Eén dode door treinbotsing Amsterdam
pi_110637330
Bah, verschrikkelijk nieuws.
  zondag 22 april 2012 @ 16:58:48 #169
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110637336
-O-
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 22 april 2012 @ 17:02:24 #170
67174 Dos37
Come on Twente
pi_110637449
Vreselijk zeg.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_110637667
Shit zeg, voor het eerst sinds 30 november 1992 dat er een reiziger is omgekomen in een trein in Nederland.
  Moderator zondag 22 april 2012 @ 17:12:45 #172
155227 crew  Guppy
dus
pi_110637789
-O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110637859
Lijkt me dat nu.nl het wat ruim interpreteert?
quote:
'Verkeersleidingssystemen functioneerden bij treinongeluk’
UTRECHT – Ten tijde van het ongeluk tussen een dubbeldekker en een sprinter zaterdagavond functioneerde het verkeersleidingssysteem naar behoren.

Dat meldt ProRail aan NU.nl. Naast de lopende onderzoeken zijn ook NS en ProRail een onderzoek gestart.

Dat bleek tijdens de persconferentie van NS en ProRail zondagmiddag naar aanleiding van het spoorwegongeluk bij het Westerpark. Daar reden twee treinen op hetzelfde spoor.

Volgens Bert Meerstadt, President-Directeur van de Nederlandse Spoorwegen, is het niet ongebruikelijk dat het spoor op dat punt, een emplacement, in twee richtingen wordt gebruikt

Verkeersleiding
Om ongelukken te voorkomen bewaakt de verkeersleiding van ProRail het spoor dat is opgedeeld in sectoren. Daarbij is niet zichtbaar waar een trein precies is, maar wel dat er een trein op een bepaald baanvak aanwezig is, stelt de spoorbeheerder.

Volgens Marion Gout functioneerden de computersystemen van de verkeersleiding naar behoren. “Als dat niet zo zou zijn dan rijden er geen treinen”, stelt zij tegenover NU.nl. “Dat hebben we bijvoorbeeld op 22 maart gezien.”

Daarmee doelt ze op de problemen op het spoor toen verkeersleidingssystemen onderuit gingen en het treinverkeer werd stilgelegd.

Onderzoeken
Ook werd duidelijk dat zowel de NS als Prorail een eigen onderzoek naar het ongeluk zijn gestart. Die onderzoeken moeten duidelijk maken wat er precies is misgegaan en wat er beter kan.

“Er zit volgens mij een team van zes of zeven man op”, stelt Meerstadt tegenover NU.nl. “Ik weet niet welke informatie ze hebben, want zij doen hun onderzoek onafhankelijk.”

Volgens Gout is ook het Prorail-onderzoek op gang gekomen. “Alles wordt gelogd”, stelt ze. “Gisteren is deze data meteen opgehaald en wordt geanalyseerd.” Ook zijn de zwarte dozen van beide treinen geborgen.

NS en Prorail willen geen openheid van basale feiten geven tot het moment dat alle onderzoeken zijn afgerond. Zo blijft onduidelijk of beide treinen reden op het moment van botsing, met welke snelheden er werd gereden en of er seinen zijn genegeerd.

Veiliger
Meerstadt maakt zich over de veiligheid geen zorgen. Volgens hem is de trein veiliger dan lopen, autorijden of vliegen. “Ik neem na de persconferentie ook gewoon de trein naar huis.”

Naast de onderzoeken van Prorail en NS lopen er ook onderzoeken van de Onderzoeksraad voor Veiligheid, het team Spoorwegpolitie van de KLPD en de Inspectie Leefomgeving en Transport. Daarmee komt het aantal onderzoeken op vijf.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_110637921
Als ik dit zo lees heb ik het vermoeden dat één van de machinisten door rood is gereden.
  zondag 22 april 2012 @ 17:16:34 #175
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_110637935
Bluh, toch een dode te betreuren. Bijdeze mijn medeleven aan de nabestaande
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')