De regionale vervoerders verzorgen hun eigen interne opleidingen.quote:Op zondag 22 april 2012 22:32 schreef James1988 het volgende:
Werkgelegenheid zal er altijd wel zijn, tenminste zolang er railvervoerders zijn
Het verschilt wel per vervoerder: bij NS Reizigers kun je binnenkomen als niet-machinist en het daar leren, bij NS Hispeed moet je al volledig bevoegd machinist zijn voor je wordt aangenomen. Hoe dat bij de regionale vervoerders, goederenvervoerders en bijvoorbeeld NMBS, DB en Eurostar zit weet ik niet.
Grappig dat het principe hetzelfde is als bij ATB-NG.quote:Op zondag 22 april 2012 22:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar...
Er bestaat een technologie om ervoor te zorgen dat je bij ERTMS Level 1 bij een seinverbetering ook meteen harder kunt gaan rijden. Dit wordt een 'infill loop' genoemd, de technische implementatie is EUROLOOP: er ligt een kabel tussen het spoor die de signalen doorgeeft aan de trein. Dit is te vergelijken met hoe de dataoverdracht plaatsvindt bij LZB.
Verschil tussen LZB en EUROLOOP is dat het laatste gestandaardiseerd is, zodat iedereen het kan implementeren.
Nederland heeft bij ATB-NG hier en daar ook al iets dergelijks. Dit wordt met name in de buurt van stations gebruikt, waardoor treinen niet helemaal meer op hoeven rijden tot het sein om al te kunnen profiteren van het betere seinbeeld.quote:Op zondag 22 april 2012 22:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar...
Er bestaat een technologie om ervoor te zorgen dat je bij ERTMS Level 1 bij een seinverbetering ook meteen harder kunt gaan rijden. Dit wordt een 'infill loop' genoemd, de technische implementatie is EUROLOOP: er ligt een kabel tussen het spoor die de signalen doorgeeft aan de trein. Dit is te vergelijken met hoe de dataoverdracht plaatsvindt bij LZB.
Verschil tussen LZB en EUROLOOP is dat het laatste gestandaardiseerd is, zodat iedereen het kan implementeren.
ERTMS is dan ook ontworpen met als uitgangspunt het combineren van de beste eigenschappen van de reeds bestaande beveiligingssystemen, zonder de slechte dingen.quote:Op zondag 22 april 2012 23:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Grappig dat het principe hetzelfde is als bij ATB-NG.
was te verwachten. Alleen de onderzoeken kunnen uitwijzen wat er precies gebeurd is.quote:Op zondag 22 april 2012 23:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ak-in-amsterdam.html
Wauw, een bron uit de spoorsector!quote:Op zondag 22 april 2012 23:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ak-in-amsterdam.html
Zo kan ik ook een artikel schrijven ja.quote:
dat weten wij ja, dat weet de rest van nederland niet.quote:Op zondag 22 april 2012 23:25 schreef Duvel het volgende:
Da's nog vrij lastig, er liggen rondom Amsterdam zo veel wissels dat het helemaal niet zo makkelijk is om de rijweg te achterhalen.
Says enough.quote:Janssen bevond zich tijdens het ongeluk in de eersteklascoupé direct achter de machinist.
1e klas zit toch nooit direct achter de machinist bij de virm ?quote:Op maandag 23 april 2012 08:23 schreef Crientj het volgende:
Wat een eikel. Roep maar dingen in t rond, maar vergeet er even niet bij te noemen dat ze, nadat ze haar cabine heeft verlaten; wel hulp heeft verleend aan mensen. Wauw. Het is een mens.![]()
Eikel.
[..]
Says enough.
Wat een toeval dat hij precies op dat moment, in die trein aanwezig was en dat ze meteen die opmerking maakte...quote:Op maandag 23 april 2012 08:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou we zijn eruit hoor:
Machinist stoptrein miste rood sein
Oftewel: de machinist ziet een trein voor zich opdoemen, realiseert zich dat er "iets" mis gegaan moet zijn, en denkt dan aan een rood sein.
Oftewel: Het hele artikel zegt precies niks![]()
Wel weer typisch dat er een redacteur van de Volkskrant op de eerste rang zat...
Ik kan wel wat namen noemen. Los van dit ongeluk overigens.quote:
Scheelt gekut voor rangeerbewegingen, en tevens kun je dan emplacementen zonder ATB-code uitvoeren. Aangezien ATB in wissels complex en duur is, scheelt dat een hoop!quote:Op maandag 23 april 2012 08:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat van die 40 heb ik ook nooit begrepen eigenlijk.
112 Teletekst ma 23 aprquote:Op maandag 23 april 2012 09:18 schreef Fixers het volgende:
Zullen we de onderzoeksraad een exemplaar van de telegraaf geven? Dan kunnen ze die conclusies overnemen en kan het onderzoek worden afgerond. Want de krant van wakker nederland heeft alle feiten al:
-De machinst van de sprinter IS door rood gereden.
-Hij/zij is daarbij verblind door de laagstaande zon.
-Het beveiligingssysteem is verouderd.
-De gedeelelijke upgrade daarvan is niet genoeg.
-De ministers van verkeer hadden ongelimiteerde sommen geld moeten uitgeven aan verbetering.
Nee, is op basis van eerste onderzoek IL&T.quote:Op maandag 23 april 2012 11:01 schreef Peterselieman het volgende:
mja, de minister doet dus ook al mee aan speculeren ...
eerste onderzoek? Hebben ze de Volkskrant gelezen?quote:Op maandag 23 april 2012 11:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, is op basis van eerste onderzoek IL&T.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |