Thanks voor de uitgebreide post!quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:14 schreef blomke het volgende:
Wat vind je belangrijk? Topkwaliteit of bodemprijs. Bedenk, dat er keukenzaken zijn (Houtsma) die troep verkopen tegen topprijzen. De overige zaken met die blèrreclames zou ik ook mijden.
Verder kwalitatief goede keukens tegen gunstige prijzen bij Hornbach en IKEA. Zelf heb ik goede ervaringen met granieten aanrechtbladen; via Marktplaats bij een handelaar gekocht die ook de openingen zaagde. Nu zo wat iedereen een vaatwasser heeft, ontgaat het nut van een dubbele spoelbak me. Mengkraan: grohe.
Qua apparatuur zou ik zeker voor de koelkast en de (combi)oven, een Miele nemen; de oven zo breed mogelijk. Vaatwasser een klasse lager (eventueel Whirlpool omdat ie fantastisch afwast als ie 't doet). Gasplaat of inductieplaat met 5 pitten is ideaal.
Dat soort onzin wordt je waarschijnlijk in die zaken van die blèrreclames verteld? Een kwalitatief goed en 5 cm dik granieten blad kost circa ¤ 200,- per meter, incl. de uitsparingen. Dus als jij een 10 m. lang aanrechtblad beneemt, dan klopt je berekening wel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:21 schreef xaban06 het volgende:
Voor een granietblad betaal je volgens mij direct al EUR 2000,- extra?
Dat was bij Bruynzeel, op een L-keuken van 4m bij 2m. Nou ja, met ruim bedoel ik, 1 zonder vrieskast. Vriezer komt namelijk in de berging.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat soort onzin word je waarschijnlijk in die zaken van die blèrreclames verteld? Een kwalitatief goed en 5 cm dik granieten blad kost circa ¤ 200,- per meter, incl. de uitsparingen. Dus als jij een 10 m. lang aanrechtblad beneemt, dan klopt je berekening wel.
Verder, en ik zal wel weer een zooi shit over me heen krijgen, is keukenhandel = windhandel.
als je een ruime koelkast neemt, kijk dan of de vakken in diepte en hoogte verstelbaar zijn. Op den duur kies je een bepaalde plaats voor je verschillende producten; als je je koelkast kan aanpassen aan je wekelijkse boodschappen, is dat reuze praktisch.
Slim. Wij hebben de vriezer in de kelder, grenzend aan de keuken. Werkt perfect.quote:
En? Huis vol Ikea staan en je dan generen dat de keuken er vandaan komt?quote:Op zondag 22 april 2012 13:12 schreef DonJames het volgende:
Kijk ook eens bij Kvik. Ikea is op zich prima, maar iedereen herkent het ook meteen als een Ikea-keuken.
Juist de apparatuur is goed te doen als je onderhandeld. Wij hebben recent een keuken gekocht en veruit de meeste waarde zit hem in de apparatuur. De kastjes en eventueel het blad zijn de kosten niet, dat valt reuze mee op het totaalbedrag (afhankelijk van je apparatuur natuurlijk).quote:Op zondag 22 april 2012 13:12 schreef DonJames het volgende:
Kijk ook eens bij Kvik. Ikea is op zich prima, maar iedereen herkent het ook meteen als een Ikea-keuken. Kvik is net ietsje mooier (wat mij betreft) en kost eigenlijk niet veel meer. Het is ook zelfbouw (al kan je het laten monteren), ze hanteren vaste prijzen (dus geen "80% korting!") en je hoeft niet het werkblad en de apparatuur daar te kopen, die kan je dus mooi goedkoop via internet bestellen.
Tip: blijf weg bij alle grote keukenzaken, tenzij je extreem goed kan afdingen.
Ligt er natuurlijk wel aan wat voor een blad je neemt.quote:Op zondag 22 april 2012 14:42 schreef RobinJB het volgende:
[..]
Juist de apparatuur is goed te doen als je onderhandeld. Wij hebben recent een keuken gekocht en veruit de meeste waarde zit hem in de apparatuur. De kastjes en eventueel het blad zijn de kosten niet, dat valt reuze mee op het totaalbedrag (afhankelijk van je apparatuur natuurlijk).
Helemaal waar, wij zijn voor Caesarstone gegaan. Wil je graniet dan loopt het snel op.quote:Op zondag 22 april 2012 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk wel aan wat voor een blad je neemt.
Wij hebben prachtig edelstaal, kost een paar knaken, maar dan heb je ook watquote:Op zondag 22 april 2012 14:52 schreef RobinJB het volgende:
[..]
Helemaal waar, wij zijn voor Caesarstone gegaan. Wil je graniet dan loopt het snel op.
Toen ik bij de Bruynzeel aangaf niet direct te willen tekenen, omdat ik nog rond wil kijken, kreeg ik niet eens de offerte mee, verkoper leek daarom wel 'boos' te zijn.quote:Op zondag 22 april 2012 15:38 schreef Resistor het volgende:
Tip bij het onderhandelen: zeg niet wat je budget is.
Stel gewoon een keuken samen waarvan je verwacht dat het binnen je budget komt, en vervang de te dure dingen door goedkopere als de keuken te duur is (of betere als het goedkoper is, zo heb ik halogeenverlichting ingewisseld voor LED)
En maak van tevoren een tekening van wat je waar wilt hebben, dan is het uitzoeken gewoon beperkt tot wat voor blad, frontjes en apparatuur je wilt.
En schaam je er niet voor om rond te shoppen met de offerte van de eerste keukenboer, zo kwam ik met de offerte van de ene een redelijke duit goedkoper + betere apparatuur uit bij een andere.
Wat een gelul van de bovenste plank.. Vertel mij maar eens hoe je in vredes naam een ikea keuken van een andere keukenboer kan onderscheiden (tenzij je de irritante plaatjes aan de binnenkant bedoelt..quote:Op zondag 22 april 2012 13:12 schreef DonJames het volgende:
Ikea is op zich prima, maar iedereen herkent het ook meteen als een Ikea-keuken.
Prijzen: België is het duurst, daarna Nederland en Duitsland het goedkoopst. Let alleen wel op het vervoer. Net over de grens leveren ze vaak nog wel, maar als je verder van de grens af woont moet je het vervoer vaak zelf regelen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:04 schreef xaban06 het volgende:
- Hoe zijn de prijzen bijvoorbeeld in Duitsland of Belgie t.o.v. Nederland?
hebben wij ook, werkt super...nadeel is wel dat je de lades bij je ouders met een rotgang dichtgooit en de hele familie je aan staat te kijkenquote:Op zondag 22 april 2012 13:35 schreef blomke het volgende:
Recent heb ik bij iemand een keuken met soft-close lades gezien. Werkt veel rustiger.
heel herkenbaar idd.. Ik schrik me iedere keer een hoedje.. Overigens geldt hetzelfde voor softclose toiletten.. Iedere keer denk ik dat ik iemands plee kapot maak, tsja gewenning hequote:Op maandag 23 april 2012 12:37 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
hebben wij ook, werkt super...nadeel is wel dat je de lades bij je ouders met een rotgang dichtgooit en de hele familie je aan staat te kijken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |