Nee. En nu?quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:57 schreef ShadyLane het volgende:
Maar als ze het niet had verzwegen en dus de baan niet had gekregen, dan was ze zeker een smerige uitkeringstrekker die te lui is om te werken?
Waarom neem je een kindje als je dolgraag wil werken?quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:59 schreef ShadyLane het volgende:
Ik kan me nochtans wel wat topics herinneren waarin werd afgegeven op bijstandsmoeders die er "om de paar jaar een kind uitpoepen om maar niet te hoeven werken".
Nou wil deze dame dolgraag WEL werken, is het ook weer niet goed.
was dan pas zwanger geworden op het moment je die baan had..quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:59 schreef ShadyLane het volgende:
Ik kan me nochtans wel wat topics herinneren waarin werd afgegeven op bijstandsmoeders die er "om de paar jaar een kind uitpoepen om maar niet te hoeven werken".
Nou wil deze dame dolgraag WEL werken, is het ook weer niet goed.
Lijkt me ook het beste. Vooraf je zwangerschap melden betekent dat je geen kans krijgt om jezelf te bewijzen, netjes op het gangbare moment je zwangerschap melden geeft EN jou de tijd om jezelf te bewijzen, EN de werknemer tijd om vervanging te regelen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:58 schreef SillyWalks het volgende:
Heel simpel.. de komende tijd keihard werken, en niet te lang na het 3 maanden punt aankondigen dat je zwanger bent, beschuit met muisjes uitdelen enzo... maak het publiekelijk, dan krijgt de baas heel veel vragen van zijn werknemers als je contract ineens niet verlengd wordt
Ik was benieuwd naar ZIJN mening waarom het schandalig is en ik had het dus niet tegen jou.quote:
Dus ik mag niet op je reageren? Ben je zo verwaand?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:07 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ik was benieuwd naar ZIJN mening waarom het schandalig is en ik had het dus niet tegen jou.
Dat moet je dan toch met die werknemer bespreken? Vind jij het eerlijk dat hij jou loon moet uitkeren terwijl jij een stuk minder productief bent?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Schandalig dat het juist de mannen zijn die mij zo afkraken..
Vergeten te melden; het gaat om seizoenswerk. Dus waarschijnlijk wordt mijn contract na een half jaar sowieso niet verlengd.
Daarnaast; ja ik wil graag werken. Moet ik dan kiezen tussen werk en zwangerschap? NEE! Het is beide heel goed te combineren. Maar omdat ik voor mijn dienstverband al zwanger ben geraakt heb ik daar opeens geen recht meer op?
En nee, ik ben niet uitkeringsgerechtigd. Ik wil werken om wat regelmaat en sociale contacten op te doen. En uiteraard om geld te verdienen.
Het gaat mij er alleen om dat ik niet bij voorbaat afgewezen word om het feit dat ik zwanger ben.
Ben je een kleuter van 12?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dus ik mag niet op je reageren? Ben je zo verwaand?
Dus álle vrouwen mogen niet werken? Omdat ze allemaal weleens zwanger worden?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat moet je dan toch met die werknemer bespreken? Vind jij het eerlijk dat hij jou loon moet uitkeren terwijl jij een stuk minder productief bent?
Beide kan ook hoorquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:00 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
Waarom neem je een kindje als je dolgraag wil werken?
quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dus álle vrouwen mogen niet werken? Omdat ze allemaal weleens zwanger worden?
quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat moet je dan toch met die werknemer bespreken? Vind jij het eerlijk dat hij jou loon moet uitkeren terwijl jij een stuk minder productief bent?
En ik snap dat van dat schandalige niet.
Kijk vooral even hoe je reageert. Was benieuwd naar zijn beweegredenen, daar is niks raars aan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:11 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Waarom zou ik niet op je mogen reageren?
De meeste hebben dan al een contract en kunnen niet weggestuurd worden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dus álle vrouwen mogen niet werken? Omdat ze allemaal weleens zwanger worden?
Ze mogen zeker werken, mits ze het met hun werknemer bespreken omdat ze namelijk een tijd lang in dienst zijn en uitbetaald krijgen zonder dat je productief bent en dat de werknemer geld kost.quote:
Ehh... Nederland kan wel wat meer kinderen gebruiken (die niet uit een delinquenten-omgeving komen), dus het lijkt me dat we zwangerschap juist moeten aanmoedigen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Vind jij het eerlijk dat hij jou loon moet uitkeren terwijl jij een stuk minder productief bent?
En ik dan? Heb ik dan geen contract?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
De meeste hebben dan al een contract en kunnen niet weggestuurd worden.
Nou, ik vond hoe jij reageert ook erg raar...quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:12 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Kijk vooral even hoe je reageert. Was benieuwd naar zijn beweegredenen, daar is niks raars aan.
Maar ik heb het erover of je dat een werknemer kunt aandoen zonder het aan te kaarten omdat hij betaald.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:13 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ehh... Nederland kan wel wat meer kinderen gebruiken (die niet uit een delinquenten-omgeving komen), dus het lijkt me dat we zwangerschap juist moeten aanmoedigen.
Nee, nu nog niet toch?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:13 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
En ik dan? Heb ik dan geen contract?
Wat wil je nou zeggen hiermee?
Dus ik moet met mijn werkGEVER overleggen of ik kinderen mag krijgen, op ZIJN kosten?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:14 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maar ik heb het erover of je dat een werknemer kunt aandoen zonder het aan te kaarten omdat hij betaald.
Een werkGEVER is onderdeel van de maatschappij, en heeft er zelf ook baat bij dat Nederland niet krimpt. De tijdelijk verminderde productiviteit van een zwangere vrouw is een "last" die een werkgever met trots zou moeten dragen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:14 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maar ik heb het erover of je dat een werknemer kunt aandoen zonder het aan te kaarten omdat hij betaald.
Nee, als je al een vast contract hebt dan is dat gewoon heel normaal dat je doorbetaald krijgt met zwangerschapsverlof...quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:15 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dus ik moet met mijn werkGEVER overleggen of ik kinderen mag krijgen, op ZIJN kosten?
Nee, dat hoeft niet. Maar als je WEET dat je over 7 maanden gaat krijgen op ZIJN kosten mag je dat wel doen ja.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:15 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dus ik moet met mijn werkGEVER overleggen of ik kinderen mag krijgen, op ZIJN kosten?
Dat is geen excuus om het te verzwijgen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:16 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Een werkGEVER is onderdeel van de maatschappij, en heeft er zelf ook baat bij dat Nederland niet krimpt. De tijdelijk verminderde productiviteit van een zwangere vrouw is een "last" die een werkgever met trots zou moeten dragen.
Ik houd het achter omdat ik anders kan fluiten naar die baan. Ik kan sowieso 5 maanden van de 6 werken, dus wat is het probleem?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nee, als je al een vast contract hebt dan is dat gewoon heel normaal dat je doorbetaald krijgt met zwangerschapsverlof...
Als je nog geen contract hebt en je laat het bewust achterwege dan is dat anders...
Waarom denk je uberhaupt dat je het achterwege houdt? Dat zegt toch al genoeg dat het niet eerlijk is?
Het probleem is dat jij dingen verzwijgt die je baas geld gaan kosten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:17 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik houd het achter omdat ik anders kan fluiten naar die baan. Ik kan sowieso 5 maanden van de 6 werken, dus wat is het probleem?
http://www.uwv.nl/Werkgev(...)_een_kind/index.aspxquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:18 schreef Poesopstokje het volgende:
Al kreeg ik geen verlof, so what? Ik wil gewoon nog even geld kunnen verdienen, in plaats van doelloos thuiszitten. Daarom vroeg ik me ook af wie er eventueel dat verlof gaat betalen, het UWV? De werkgever?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |