abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110595963

Welkom in het grote chinese webshops topic!

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om alles op orde te kunnen houden zijn er een aantal regels en maatregelen genomen die in dit topic gelden. Alles wat je moet weten om mee te kunnen posten in dit topic kan je hieronder vinden. Voordat je hier een vraag gaat stellen gelieve even hieronder kijken of daar je antwoord misschien instaat. Domme vragen bestaan niet, maar wel als ze gewoon in de OP staan ;)

Veel succes en veel plezier met het kopen van chinese gadgets!

Kan je iets niet vinden, of weet je écht niet wat je zoekt gebruik dan een van de onderstaande zoekmachines. Let er wel op dat niet alle chinese webshops hierin opgenomen zijn. Je zoekt dus maar door een beperkt aantal shops, alhoewel de belangrijkste shops er wel tussen staan (je kan de zoekmachines natuurlijk ook gebruiken om de shop te vinden met de laagste prijs van je gevonden item!).

We hebben een aantal veel voorkomende vragen op een rijtje gezet, druk op de spoiler van de vraag waar jij het antwoord op wilt weten en het antwoord zal zichtbaar worden.
SPOILER: Ze hebben alleen maar troep op die site welke gek koopt daar nou iets?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Goed ik wil wat bestellen hoe doe ik dit?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik heb wat besteld hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?
SPOILER: Waarom kan ik mijn pakketje niet tracken?
SPOILER: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met mijn webshop mailen?
SPOILER: Hoe kan ik nou vinden wat ik zoek in al die webshops?!
SPOILER: Points? Wat is dat nou weer?
SPOILER: Free shipping? (Gratis bezorgen) hoe kan dat?
SPOILER: Wat is illegaal in Nederland?
SPOILER: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt? Wat moet ik betalen bij de douane?
SPOILER: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?
SPOILER: Waar kan ik de 0.01$ deals zien?
Mocht je nog vragen hebben, lees eerst deze pagina met vragen die we niet meer willen horen. Als je vraag daar niet tussen staat, kun je hem altijd hier stellen.

Korting speciaal voor de Fok members die dit topic bezoeken is een feit! De eerste shops hebben inmiddels al aangegeven kortingen te willen geven en hier maken we natuurlijk gebruik van!
SPOILER: Buyincoins geeft 10% korting speciaal voor Fok members, deze coupon is maximaal twee keer te gebruiken per account.
SPOILER: MP4Nation geeft 5% korting het minimumbedrag is 1$, en de kortingscoupon verloopt op 02/09/2012.
SPOILER: Budgetgadgets geeft 5% korting op het hele assortiment! (Onbeperkt geldig)
SPOILER: Pandawill geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Chinabuye geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Deal-cool geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Pinkcoon geeft 5% korting op het hele assortiment (bij bestellingen van 20$ of meer)
Hopelijk zullen meer shops aangeven een korting te willen geven speciaal voor Fok!, zodra dit gebeurt zal dit natuurlijk toegevoegd worden aan de OP.

Tussen de chinese webshop sites staan ook een aantal sites die volledig in het chinees zijn en een paar wholesale sites. Heb je geen idee hoe je hier mee om moet gaan, en wil je dit toch wel heel graag dan moet je even hieronder kijken. Staat de site die je wilt hier niet tussen, probeer met deze twee spoilers te bekijken er toch uit te komen!

SPOILER: TradeTang
SPOILER: TaoBao
Heb je nog meer vragen over Wholesale sites? Wees niet bang, en post je vraag in 't topic!

PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.

Heb je aanvullingen/aparte vragen; PM dan even de vaste gebruikers in dit topic: Shiznuts, Tokko1, RobertNL e.a.

Veel plezier met bestellen!

Hou verder de volgende regels in de gaten:
- Niet bitchen naar elkaar
- Geen handeltjes.
- Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding.
- En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden.
- En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op zn voorganger lijken.
- Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PMs te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.

Heb je iets tofs gekocht en heb je zin om er een kleine review over te schrijven in? Daar is een speciaal topic voor! In [GADGETS] DealExtreme reviewtopic kun je uitgebreid je nieuwe aanwinst ophemelen, of afkraken natuurlijk

Link naar deze openingspost

Met dank aan RacerDKB (tekst), Jopiede (Track 'n trace pakketjes), joepie91 (tekst), Mstr (plaatjes OP) en tokko1 revision OP to V2.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 21-04-2012 19:10:26 ]
  zaterdag 21 april 2012 @ 15:53:04 #2
310701 Iemand91
pi_110595979
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 15:48 schreef shiznuts het volgende:
Als één rotor kapot gaat, ligt 'ie in het gras (dan al niet in stukjes). Bij een hexacopter kun je in principe nog engine out vliegen en landen. Bovendien is meer motors = meer vermogen = meer lift. Hierdoor natuurlijk wel minder accuduur op eenzelfde lading als bij een Quad.
Niet teveel van verwachten hoor; soms werkt dat, soms dondert ie alsnog gewoon naar beneden.
quote:
-edit- who takes the great honor of opening the next thread?
(niet topicnummer verhogen (automagisch), wel topictitel plz)
Ik dus blijkbaar :')

Laatste post:
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 15:16 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk een copter en geen blimp?
Nooit aan gedacht eigenlijk, maar de support op zelfbouw multicopter is groot, aanbod van hardware ook. Maar wat Shiznuts zegt zegt eigenlijk al genoeg. Ik heb echt het gevoel dat zo'n blimp met een zuchtje wind weg is. Je zult er uren mee kunnen zweven, kan vast ook aardig wat gewicht tillen maar een multicopter is tof. .
Verder heb ik ook weinig zin om met die gassen te gaan zitten klooien. Maar onderstaand filmpje is wel erg tof! :Y
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 april 2012 15:26 schreef bobbernaut het volgende:
En waarom geen quadcoper?
Kan van 2 tot 8 rotors, met 2 kun je nauwelijks wat tillen, met 4 al een stuk beter, 8 is heel erg gaaf maar duur dus dan maar 6.
En een multicopter is prettiger dan helicopter, want dat laatste is ingewikkelder qua techniek en duurder. Ook wat Shiz' dus zegt.
Liftvermogen kan wel zelfde zijn (weet ik niet precies); rotor van helicopter kan wel een diagonaal hebben van een meter, die van multirotors houdt ongeveer op bij 30 centimeter (per stuk).

Goedkoop is het niet nee, maar dat komt ook omdat ik alles nog moet kopen; heb je dat eenmaal dan is het al een stuk goedkoper om wat nieuws bij te maken/kopen:
Ik moet nu opladers, accu's, zender, ontvanger e.d. kopen.

Bij een 2e (3e, 4e O-) :P ) vliegding hoeft dat niet meer. Een kleine quadcopter die je vooral gebruikt om te (stunt)vliegen kun je wel bouwen voor zo'n $100. Een micro copter (dus zo groot als een groot uitgevallen hand) nog wel wat minder.

Maar iemand ideeën over de autoladers? :P :
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
On-topic: een broer wil ook wel een autolader voor z'n telefoon; ik heb net gekeken dat z'n (Samsung Galaxy S Plus) 230 volt lader een output van 5volt, .7A heeft. Ik heb onderstaande splitter met een output van 2x 5 volt, 0.5A.
EDIT: 0.5A als je beide USB-poorten gebruikt, bij gebruik van 1 USB-poort levert ie 1A. (geloof ik)

Werkt prima, maar ik ging altijd van 1A output uit, waar hebben julllie de beste ervaringen mee? Want meer ampere is sneller opladen maar ook nog wel goed/veilig? (zowel dat het China-kwaliteit is en goed voor de telefoon)

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 21-04-2012 16:44:45 ]
  zaterdag 21 april 2012 @ 15:56:15 #3
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_110596107
oke :)
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
  zaterdag 21 april 2012 @ 15:57:09 #4
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_110596139
^O^

Mijn keramische mesje van Focal is geshipped. Is kijken hoelang dat gaat duren!
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
  zaterdag 21 april 2012 @ 15:59:19 #5
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_110596238
Ah goed punt, die hebben ze in de aanbieding bij de Hofer en LIDL hier (zo'n 15,- set van 2), zelf vind ik die dingen enorm fijn, zal ook eens een setje halen voor m'n broer en ook voor m'n ouders. Laat ff weten of die van Focal wat is t.z.t., ik had ze stiekem goedkoper verwacht daarvandaan.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:31:28 #6
327034 Hoppahoppa
pi_110597620
quote:
16s.gif Op zaterdag 21 april 2012 15:57 schreef tokko1 het volgende:
^O^

Mijn keramische mesje van Focal is geshipped. Is kijken hoelang dat gaat duren!
Ik gebruik de keramische keukenmessen van Priceangels al maanden. Topspul voor het geld.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:39:44 #7
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_110598094
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:04:27 #8
304174 meth1745
pi_110599357
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 15:53 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Niet teveel van verwachten hoor; soms werkt dat, soms dondert ie alsnog gewoon naar beneden.

[..]

Ik dus blijkbaar :')

Laatste post:

[..]

Nooit aan gedacht eigenlijk, maar de support op zelfbouw multicopter is groot, aanbod van hardware ook. Maar wat Shiznuts zegt zegt eigenlijk al genoeg. Ik heb echt het gevoel dat zo'n blimp met een zuchtje wind weg is. Je zult er uren mee kunnen zweven, kan vast ook aardig wat gewicht tillen maar een multicopter is tof. .
Verder heb ik ook weinig zin om met die gassen te gaan zitten klooien. Maar onderstaand filmpje is wel erg tof! :Y

[..]

Kan van 2 tot 8 rotors, met 2 kun je nauwelijks wat tillen, met 4 al een stuk beter, 8 is heel erg gaaf maar duur dus dan maar 6.
En een multicopter is prettiger dan helicopter, want dat laatste is ingewikkelder qua techniek en duurder. Ook wat Shiz' dus zegt.
Liftvermogen kan wel zelfde zijn (weet ik niet precies); rotor van helicopter kan wel een diagonaal hebben van een meter, die van multirotors houdt ongeveer op bij 30 centimeter (per stuk).

Goedkoop is het niet nee, maar dat komt ook omdat ik alles nog moet kopen; heb je dat eenmaal dan is het al een stuk goedkoper om wat nieuws bij te maken/kopen:
Ik moet nu opladers, accu's, zender, ontvanger e.d. kopen.

Bij een 2e (3e, 4e O-) :P ) vliegding hoeft dat niet meer. Een kleine quadcopter die je vooral gebruikt om te (stunt)vliegen kun je wel bouwen voor zo'n $100. Een micro copter (dus zo groot als een groot uitgevallen hand) nog wel wat minder.

Maar iemand ideeën over de autoladers? :P :

[..]

Als de spanning klopt zou het ok moeten zijn. Laadcircuit moet sowieso de stroom beperken in functie van hoe ver de batterij opgeladen is, en voor Li-ion batterijen zijn dat chips die voltage stroom en temperatuur monitoren. Laders zonder stroombeperking/regeling zal je hoogstens bij Ni-Cd boormachines vinden, omdat de batterijen meer aankunnen dan de goedkope adapter kan leveren. Li-ion hangt nooit rechtstreeks aan de adapter.
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:10:57 #9
310701 Iemand91
pi_110599639
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:04 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Als de spanning klopt zou het ok moeten zijn. Laadcircuit moet sowieso de stroom beperken in functie van hoe ver de batterij opgeladen is, en voor Li-ion batterijen zijn dat chips die voltage stroom en temperatuur monitoren. Laders zonder stroombeperking/regeling zal je hoogstens bij Ni-Cd boormachines vinden, omdat de batterijen meer aankunnen dan de goedkope adapter kan leveren. Li-ion hangt nooit rechtstreeks aan de adapter.
Thanks, dacht ik al. dan vanavond hem deze, deze en deze maar voorleggen dan. :)
(De eerste heeft m'n andere broer 1 van, die laatste heb ik zelf; geloof ik van de action.)
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:38:36 #10
350068 thethoryd
pi_110600765
Na een weekje weggeweest alles weer terug gelezen. Tering wat een boel onzinposts (op die posts van copters etc na).. :P
Boek goedkoper bij booking.comVattenfall cadeauVoordelig uit? Ticketveiling.nl
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:42:24 #11
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_110600911
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 15:05 schreef Iemand91 het volgende:

Overigens zullen (als ik het goed heb) de motors maximaal zo'n 7.4KG kunnen tillen
Een haak onder monteren, dan kun je als een prehistorische roofvogel kleine kinderen in het park grijpen ~O>
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:07:27 #12
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_110601803
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:38 schreef thethoryd het volgende:
Na een weekje weggeweest alles weer terug gelezen. Tering wat een boel onzinposts (op die posts van copters etc na).. :P
Ah. Dat begon dan zo quasi net toen namemotion ons kwam verblijden met haar posts. :D
Niet dat ik iets suggereer in de richting van vrouwen die graag praten en het spontaan gebooste testosterongehalte bij de heren dat leidt tot smalltalk e.d... :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:42 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Een haak onder monteren, dan kun je als een prehistorische roofvogel kleine kinderen in het park grijpen ~O>
Vind ik weer een echte monkey-opmerking. :D En ze dan in een verlaten pand aan het werk zetten zeker? Voetballen en schoenen in elkaar zetten ofzo. _O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:18:06 #13
327191 RobertNL
For your gear.
pi_110602154
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:07 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ah. Dat begon dan zo quasi net toen namemotion ons kwam verblijden met haar posts. :D
Niet dat ik iets suggereer in de richting van vrouwen die graag praten en het spontaan gebooste testosterongehalte bij de heren dat leidt tot smalltalk e.d... :P
Ach dat komt zo eens in de twee maand eens voor of niet _O-
quote:
[..]

Vind ik weer een echte monkey-opmerking. :D En ze dan in een verlaten pand aan het werk zetten zeker? Voetballen en schoenen in elkaar zetten ofzo. _O-
Ik wil ze huren, mijn eigen Ainoltabletbouwers _O_

Wat een eer ik sta in de op :@
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:21:13 #14
350068 thethoryd
pi_110602255
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:18 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ach dat komt zo eens in de twee maand eens voor of niet _O-

Precies, zijn wel meer dames geweest die na een tijdje spammen weer weg waren :P
  zaterdag 21 april 2012 @ 19:17:10 #15
310701 Iemand91
pi_110604095
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:18 schreef RobertNL het volgende:
Wat een eer ik sta in de op :@
Als we afgaan op aantal posts hoor jij er zéker in. Uit jouw post in topic #195:
quote:
i Top 100 voor reeks "Chinese Webshops" van 22-04-2011 t/m 21-04-2012

nr / aantal posts / gebruiker
001 1928 shiznuts
002 1077 RobertNL
003 0949 tokko1
004 0734 monkeybrain
005 0545 Iemand91
006 0523 Skippy_ball
007 0471 Miniem
008 0456 08gnoT.
009 0453 Goddelijker
010 0437 bobbernaut
SPOILER: 11 t/m 100
gegenereerd door het FOK!stats script, klik hier voor meer stats
Heb de top 3 van dit topic maar neergezet. ;)

Ik heb de OP iets aangepast; de spoiler onder "Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt? Wat moet ik betalen bij de douane?" was flink verouderd:
o.a. dit 'product' werd genoemd en is niet meer van toepassing:
quote:
Updates (6/13/2011): From now on, no matter if you add sku 1888 to your order, there is no DX logo or related DX information printed on packaging label.
en de paashaas heeft het land verlaten...
  zaterdag 21 april 2012 @ 19:20:20 #16
371080 Blue_Panther_Ninja
FOSS ftw
pi_110604235
quote:
Lol,flying saucers.Wil ik wel.

tvp :9
  zaterdag 21 april 2012 @ 19:45:28 #17
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_110605269
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:20 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Lol,flying saucers.Wil ik wel.

tvp :9
yey nog iemand die china aan t supporten is!
een meisje op school heet china!! :')
  zaterdag 21 april 2012 @ 19:52:45 #18
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_110605558
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:45 schreef bobbernaut het volgende:

[..]

een meisje op school heet china!! :')
_O_
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
  zaterdag 21 april 2012 @ 19:58:08 #19
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_110605772
Dat leent zich uitermate voor flauwe grapjes als 'ik ben laatst in China geweest, ik zou het zo nog een keer doen!'... :')
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:03:40 #20
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_110606026
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:58 schreef shiznuts het volgende:
Dat leent zich uitermate voor flauwe grapjes als 'ik ben laatst in China geweest, ik zou het zo nog een keer doen!'... :')
WHAHAHAHAHA
Hoesjes? Casetify!Vattenfall cadeauZoek je mobiel op gsmweb
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:36:32 #21
-1 #ANONIEM
pi_110607699
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:58 schreef shiznuts het volgende:
de vlucht duurde 10 uur
  zaterdag 21 april 2012 @ 21:24:17 #22
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_110610186
Ja, em... blijf oefenen. :P

Heb je een pakketje een keer rap ontvangen... 'Nou, die kwam snel. Dat had ik niet verwacht van China'.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:08:44 #23
98835 RoOoYtJuH
R.
pi_110612628
Is Dealextreme bij jullie ook zo slecht de laatste tijd? Echt ongelofelijk traag. Heb een bestelling gedaan van 100 euro, op 3-4-12 maar het is nog niet eens weg bij DX. Heb er de laatste 3 bestellingen zo'n beetje last van. Duurt aldoor echt maanden.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:30:01 #24
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_110613716
Daarom elk ding apart bestellen, of heb je echt zo'n duur ding besteld?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:53:34 #25
22450 Poepoog
poepoog
pi_110614765
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:24 schreef shiznuts het volgende:
Ja, em... blijf oefenen. :P

_O-

BIC :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: