abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110671118
Extremistisch gematigd.
pi_110673769
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:32 schreef BaajGuardian het volgende:
dat licht niet aan kog maar aan jou als je kennen zn skillshots niet ontwijken kunt, het is lastiger om ezreals skillshots te ontwijken, kennen is een kwestie van achter je minions blijven, wat wel zo is is dat kennen bijna onmogelijk te bursten is door zn mobility en dus escapeability. (je had wel pech met kennen overigens, daar is sowieso moeilijk tegen te lanen)

Chalice is vrij belangrijk op ap kogmaw imo, het is een erg goedkoop item en geeft je ook nog wat extra mr, maar de mana is geweldig om nooit zonder te zitten, immers als je bijna oom bent skyrocket tje mana regen en zul je dus nooit zonder zitten en je altijd kunnen verweren, door je hoge mana pool door archangel al helemaal.

Emphasis op R>E>Q>W

Op Ap kogmaw is W totaal niet van belang, je E is het belangrijkst om mee te spacen en minionwaves mee te instakillen. Je Q is als ze dichtbij komen/je toren jumpen zodat ze niet kunnen pot healen.

Ik speel kogmaw overigens al sinds ik em kocht ap, heb ook ranked met hem mid gespeeld en veel gewonnen, enige champ waar ik onmogelijk tegen lanen kan is lulu ap mid, valt gewoon niks tegen te doen, maar ik denk dat dat voor meer champs geld want dat mens mieterd pix op je eigen minions of op jou en heeft dan 100% hitrate met dr slow, wat ook nog eens 1/3e van je hp wegblaast als je kog bent -_-
Nouja Kennen gaat gewoon met zijn E door mijn minions heen en dan heb ik dus geen minion shield. Kennen is gewoon denk ik een erg lastige matchup. Overigens ging ik die game zelf wel 7/4/10 ondanks dat we verloren dus zo slecht deed ik het niet, maar in de lane was Kennen wel duidelijk sterker
Vicariously I live while the whole world dies
pi_110673813
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:59 schreef ems. het volgende:

[..]

? Dat is niet helemaal waar. Zijn Q geeft hem een hele degelijke boost of speed en zijn spin houdt 50% van nieuwe slows tegen. Dan is nasus stukken trager :P
Nasus heeft echter wither, dan maakt het niet meer uit hoe langzaam Nasus is :P Die skill level ik als tweede, dus die heb ik vrij snel al op hoog level. Blijft voor mij een leuke champ, was mn eerste main in LoL.
pi_110674511
Troll volibear ftw.
pi_110677525
Junglen zoals het hoort vind ik echt zo geil om te doen :9 Net een potje 5/0/10 gespeeld. Iedere gank was een succes en geen ks gemaakt.
Maar ik speelde voor de verandering ook een keer in een team zonder retards.
Extremistisch gematigd.
pi_110680572
Lol speelde solo mid tegen Akali, en die hero ken ik niet dus werd hele tijd geowned ;(. Wel matig aan nieuw zijn en als je dan hoger komt tegen heroes die je niet kent heb je dus geen idee waar je aan kapot gaat :D
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  maandag 23 april 2012 @ 16:59:21 #82
148823 znarch
ondertitel
pi_110680707
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 16:56 schreef Jajong het volgende:
Lol speelde solo mid tegen Akali, en die hero ken ik niet dus werd hele tijd geowned ;(. Wel matig aan nieuw zijn en als je dan hoger komt tegen heroes die je niet kent heb je dus geen idee waar je aan kapot gaat :D
Dat zal ook het kutst zijn als je wel MOBA games kent maar niet LoL. Je moet van elke champion de abilitys leren om er echt tegen te kunnen spelen.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_110680737
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:59 schreef znarch het volgende:

[..]

Dat zal ook het kutst zijn als je wel MOBA games kent maar niet LoL. Je moet van elke champion de abilitys leren om er echt tegen te kunnen spelen.
Jep ;(. Hij deed steeds een circeltje op de grond en toen wassie weg en toen was ik dood ;(. Heel verdrietig allemaal
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  maandag 23 april 2012 @ 17:09:37 #84
148823 znarch
ondertitel
pi_110681076
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Jajong het volgende:

[..]

Jep ;(. Hij deed steeds een circeltje op de grond en toen wassie weg en toen was ik dood ;(. Heel verdrietig allemaal
Werkt ongeveer vergelijkbaar als in Dota, om een invis te zien kun je een pink ward kopen of oracles elixer. Ook zijn er bepaalde champs in LoL die stealth hebben.

Stealth werkt in Dota wel stukken beter dan in LoL. Met een paar wards counter je ze in LoL over het algemeen tyfushard. Wel zijn het geniale noobstompers (Twitch, Akali, Evelyn).
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_110684723
Zit je team dik te ownen, DC'en 2 lui. :')
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_110698729
DC? :P
Extremistisch gematigd.
  maandag 23 april 2012 @ 22:39:20 #87
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_110698825
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:37 schreef P8 het volgende:
DC? :P
Disconnect.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_110699029
Ik ben inmiddels level 20 en ken nog steeds niet alle afkortingen :')
Kun je me ook meteen vertellen wat CC is?
Extremistisch gematigd.
pi_110699183
Crowd Control. Zaken als slows, roots, stuns etc voor zover ik weet.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_110699396
Extremistisch gematigd.
pi_110699708
Knock ups, blinds, stuns, slows, binds, surpression, roots enzo vallen er allemaal onder
  maandag 23 april 2012 @ 23:09:51 #92
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110700621
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Jajong het volgende:
verdrietig allemaal
:'(
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 24 april 2012 @ 01:11:47 #93
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_110705709
Tegenstander trollt door surrender vote te accepten nadat onze nexus down is, telt de game daarom als een loss voor ze _O- .
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_110709091
Heb ik ook al es meegemaakt :P Jammer dat het niet vaker gebeurt :)
pi_110709278
Hehe die Maokai + Ahri bot moeten we nog maar eens oefenen geloof ik omnom :') Het idee is leuk, de uitvoering iets minder.
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:24:04 #96
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110709426
ten eerste is ahri een mana hungry champ die veel beter functioneerd als ze op dr eigen pace kan farmen dan dat ze door 2 champs gefocussed wordt, ze is immers ook vrij squishie (vandaar haar escapeability met skills) maokai is als support een deny champ, je zorgt ervoor dat de enemy champs niet bij hun farm kunnen komen.

Dan nog heeft enkel maokai (in dit geval de support) sustain, en kan ahri niet gehealed worden, dus een fatsoenlijke ad+support combo raped ahri+maokai omdat 1: ahri niet kan scalen in een duo xp lane 2: ze makkelijker gedenied word dan maokai kan doen. en ze dus alltogether uiteindelijk zwaar underpowered is als burst mage.

Zelfde als een 3 man lane, dan krijg je te weinig xp om fatsoenlijk te scalen, krijg je endgame problemen mee, zelfde idee met ahri in een duolane.
pi_110709847
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:24 schreef BaajGuardian het volgende:
ten eerste is ahri een mana hungry champ die veel beter functioneerd als ze op dr eigen pace kan farmen dan dat ze door 2 champs gefocussed wordt, ze is immers ook vrij squishie (vandaar haar escapeability met skills) maokai is als support een deny champ, je zorgt ervoor dat de enemy champs niet bij hun farm kunnen komen.

Dan nog heeft enkel maokai (in dit geval de support) sustain, en kan ahri niet gehealed worden, dus een fatsoenlijke ad+support combo raped ahri+maokai omdat 1: ahri niet kan scalen in een duo xp lane 2: ze makkelijker gedenied word dan maokai kan doen. en ze dus alltogether uiteindelijk zwaar underpowered is als burst mage.

Zelfde als een 3 man lane, dan krijg je te weinig xp om fatsoenlijk te scalen, krijg je endgame problemen mee, zelfde idee met ahri in een duolane.
nouja we hebben de game uiteindelijk nog gewonnen, maar het was in de bot lane geen pretje. Het idee was om er eentje helemaal kapot te bursten met snare + E en dan de combo van Ahri + ignite eroverheen, maar onze timing en het raken van skillshots ging een beetje mis. Daarbij waren hun Ashe en Janna ook gewoon goede spelers (janna raakte elke knockup, ashe wist heel goed wanneer en hoe te traden), dus ook met een 'normale' botlane weet ik niet of we hem gewonnen zouden hebben.
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:07:55 #98
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110710589
Een killlane werkt enkel als je een fatsoenlijke steroid hebt, ahri en maokai hebben die niet, Ahri is een reactive champ en maokai een harassive champ.

Ezreal + leona werkt bijv omdat leona sunlight passive op de vijand mieterd en double stunned terwijl ezreal zn sowieso al pijn doende combo tieft.

Vayne + alistar werkt omdat ze beiden de vijand repetief tegen de muur kunnen pinnen.

De enige combo die ik zie werken met Maokai + ahri is maokai iniate en ahri taunt, maar dat is een one trick pony en doet minder dmg dan bovenstaande killlanes. In theorie is het wel een leuk idee maar in de praktijk outdamaged the vijand je gewoon zowat dubbelop. En janna heeft genoeg cc om elke attempt daarvan naar de klote te helpen en het daarna om te keren door maokai simpelweg te slowen na zn twisted advance.
pi_110711300
Nouja we hebben Leona + Jarvan natuurlijk gezien in het team van Atlanta (apictureofagoose) in toernooitjes en die killden vooral door hun massive CC. Nu hebben Maokai en Ahri dat ook met de Maokai snare + knockup en de Ahri taunt, en naar wij verwachtten zelfs iets meer burst damage, mede ook omdat de meeste damage magic (of zelfs true!) is en de AD carry en support armor stacken. Ik denk ook nog steeds dat het prima kan werken, maar dat wij het gewoon niet heel goed uitvoerden. We wilden te snel voor de kill gaan (lvl 1 killen gaat niet met deze combo) waardoor ze wisten wat we van plan waren en er ging gewoon teveel mis.
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:53:37 #100
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110711869
ik zei al dat leona een steroid heeft, dat kun je niet vergelijken met een ap + maokai.

Had je beter soraka + ahri kunnen gaan dan had je tenminste spammabillity (zelfde reden waarom mensen, ikzelf inbegrepen soraka + urgot gaan)

Ahri heeft geen burst als ze geen sololane xp krijgt, dat werkt mischien in de eerste 5 minuten en daarna is het gedaan en in teamfights kan ze ook niks.

Een ad carry hoort geen armor te stacken maar AD en lifeleech, te spacen en in tf's geprotect te worden door de tanky dps/tanks cc.

Een support hoort ook geen armor te stacken maar gper10, hp+aoe en in sommige gevallen ap (soraka is bijv gebaat bij kages lucky pick ipv heart of gold waar taric bijv weer gebaat bij is)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')