Tja, da's het lastige aan de kleintjes. Ze kunnen niet altijd even goed aangeven of ze klachten hebben en zo ja welke. Blijft toch gissen zo af en toe.
Zo krijgt Toby geen aardbeien meer. 5 poepluiers gedurende 'n dag of wat nadat hij ze gegeten heeft
En hij kan inmiddels wel aangeven dat hij buikpijn heeft, echt zielig. Jammer wel, hij vindt ze erg lekker en zoveel fruitsoorten lust hij niet. Ah well...
We hebben er waarschijnlijk een nieuw allergie-klantje bij hier
Seth is nu 2 maanden oud en is een behoorlijk onrustige en huilerige baby. Krampjes, verborgen reflux (krijgt daar Zantac voor) en eigenlijk lijkt hij nooit echt tevreden te zijn.
Omdat zijn grote broer allergisch was (kma/ei) en is (pinda's/noten/...) heeft hij verhoogde kans om ook allergisch te zijn.
Sinds een paar dagen ben ik volledig melkvrij gaan eten en drinken (ik geef borstvoeding) en begin nu toch wel wat verschil te merken. Hij huilt minder, lijkt wat vaker ontspannen te zijn...
Maar nu heb ik in de brochure van Stichting Voedselallergie gelezen dat ik in onze situatie beter kan overstappen naar een hypoallergeen dieet. Dus ook geen soja, vis, noten, pinda, zaden etc.
En daar ben ik vandaag dus mee begonnen. Best pittig, maar voor het welzijn van mijn kleintje heb ik dat natuurlijk over

En ach, er mogen ook best wat kilo's af hier
Bij Toby heb ik destijds een km- en eivrij dieet gevolgd toen we er achter kwamen dat hij allergisch was, maar hij was toen net 1 jaar oud en kreeg dus al bijvoeding. Seth is nog zo klein en is volledig van mij afhankelijk wat voeding betreft. Ik ben het aan hem verplicht om dit serieus te nemen en zo te voorkomen dat hij eventuele verdere allergieën gaat ontwikkelen.
Die gedachte maakt het net even wat gemakkelijker om alles wat ik zo lekker vind voortaan aan me voorbij te laten gaan
Want jemig zeg, er blijft niet veel over dat je nog kan eten zo...
.... met gevoel voor drama....