abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157316899
Hier was het oma :X
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_157319842
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:02 schreef Vanyel het volgende:
Hier was het oma :X
:{

realiseert oma zich wel welk risico ze dot aan blootgesteld heeft zo? :o
:)
pi_157320602
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 19:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

:{

realiseert oma zich wel welk risico ze dot aan blootgesteld heeft zo? :o
Oh ja hoor. Ze nam zelf een hap, riep deze is lekker, hier neem ook een hapje, nam zelf nog een hap en kreeg praktisch een hartaanval toen ze doorhad wat ze gedaan had.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 4 november 2015 @ 22:59:31 #254
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_157326282
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 15:13 schreef Vanyel het volgende:
Megakick

Wij waren vandaag bij de allergoloog. Dot, die eerder allergisch testte en reageerde op pinda, kreeg laatst een hap pindakoek van iemand. Dikke paniek, pillen erin en we zaten klaar met epipen en al, maar ze had nul reactie. Dat moest dus getest.

Allergoloog vertelde dat waar ze een paar jaar geleden dachten dat maar 10% over die pinda-allergie heen groeit dat wel zo'n 30/40% blijkt te zijn. Goeie hoop dus.
Wij krijgen volgende week de uitslag, misschien meer kinderen die lang niet getest zijn voor wie het de moeite is om nog eens te kijken hoe het ervoor staat.
Goed nieuws!
Misschien moeten we (na een paar jaar :@) toch maar weer eens een allergoloog opzoeken.

T. gebruikt nog maar zelden zijn antihistamine (Xyzal). Al begint zijn eczeem nu in de herfst wel weer wat op te spelen, maar we kunnen het vooralsnog goed af met smeren.
Sinds afgelopen zomer weten we wel dat hij allergisch is voor pistachenoten...

Op vakantie, all inclusive en overal op het resort kon je eten krijgen.
We dachten alert te zijn, dat is hij zelf ook altijd, en ohohoh, die macarons die we elke middag haalden waren heerlijk! Roze, witte en bruine.
En toen hadden ze ineens ook groene :{
De jongens zaten te snoepen en ineens begint T. te gillen dat het pittig is, dat het prikt op zijn tong. "Pittig? Maar jullie zitten toch koekjes te eten? Laat eens kijken dan!" En toen zag ik de halfopgegeten groene pistache-macaron in zijn hand...
Manlief is als de wiedeweerga naar de overkant van het zwembad gezwommen om bij de hotelkamer medicatie te halen, en ik probeerde mijn gillende kleintje te kalmeren die intussen over de grond aan het kronkelen was van de pijn ;(
Hij kreeg ook uitslag, zijn hele romp zat onder de rode bultjes en hij was heftig aan het krabben. Smelltablet onder de tong (die lagen voor het grijpen) en 10 minuten later uit voorzorg nog een.
Na een uurtje of 3 op bed te hebben gerust was zijn buikpijn over, zijn uitslag verdwenen en had hij weer volop praatjes.
Pfffff, toestanden zeg. Ik ben er nog lang onrustig van geweest.
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 4 november 2015 @ 23:02:55 #255
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_157326368
En echt, dat er mensen zijn die moedwillig een kind pijn (of erger :X) aandoen door ze voor hun schadelijk eten te geven. Walgelijk :(
pi_157328831
Maar niemand doet dat toch moedwillig? Meer onwetendheid of stommigheid (dat laatste bij ons dan, hoewel we er dus achteraf wel blij mee zijn).

Zielig van de pistache. Stom hoe je zo eigenlijk altijd en overal toch nog verrast kunt worden.
pi_157330288
Niet zo zeer dit voorbeeld inderdaad, maar ik heb wel vaker gehoord en gelezen dat er uit nonchalance of desinteresse toch weer kinderen ziek worden of reageren op voedsel dat ze krijgen aangeboden.
"Ach, dat kleine beetje kan toch geen kwaad?" Dat als je de amandelschaafsel van het speculaasje lospeutert het ineens wel gegeten kan worden door iemand met notenallergie.
Of iemand die doodleuk tegen me zei de sateetjes wel even onder de kraan af te gaan spoelen, zodat er geen pindasaus meer op zat en mijn zoon er toch van zou kunnen eten 8)7

Okay, misschien toch dommigheid.
Maar het niet goed uitvoeren van voorzorgsmaatregelen kan behoorlijk link zijn. En zeker als het iemand uit je nabije omgeving is waarvan al jarenlang bekend is dat diegene allergisch is, dan mag je toch wel verwachten dat het inmiddels duidelijk moet zijn?
Ik merk dat ik steeds vaker weer overal moet verkondigen wat hij niet mag. Mensen lijken het 'vergeten' te zijn, zo kon ik laatst ternauwernood voorkomen dat hij een hapje verjaardagstaart nam waar een dikke laag marsepein op zat.

[ Bericht 29% gewijzigd door Kersjes op 05-11-2015 10:02:56 ]
pi_157330442
:o
Zoveel onwetendheid.

Ik had het eens bij een Marokkaanse bakker. Tegen beter weten in en eeen beetje balorig vroeg ik of ze ook sesamvrij brood had wegens allergie. Ja
hoor.
Ik zie hier veel lekkers met sesamzaad. Maken jullie dat allemaal zelf, en het brood ook?
Jazeker.
Doen jullie dat in dezelfde ruimte?
Ja natuurlijk.
Op hetzelfde werkblad?
Ja.
Dan denk ik niet dat ik het voor mijn dochter zal kopen.
Waarom dan niet, wat gebeurt er dan?
Dan gaat ze dood.
:o :o :o

Beetje cru gezegd, ik weet het, maar leek me fijn als ze tegen een volgende klant niet weer zou zeggen ddat ze sesamvrij had.
pi_157330479
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 16:07 schreef mignonne het volgende:
oh dat zou heel mooi nieuws zijn vanyel!

Maar ik deel jullie frustratie wel :X
hier duwde een of andere promo kerel een bord kruidnootjes onder de neus van mn kind "jij lust vast wel wat lekkers". En dan dat koppie heel sip 'ik mag geen gluten'. In plaats dat ie daar op reageert duwt ie die schotel onder mijn neus, of ik dan wat wilde. Ehm nee?? Ik ga dan toch niet voor de neus van mn sippe kind die boel wel in mn mik proppen? :') denk even na...

Ze weet heus dat er dingen zijn die wij wel eten en die zij niet krijgt, maar ik vond dit zo ontzettend onnodig :X
Hoe vaak Leyla inderdaad nee moet zeggen, das idd zo sneu soms. En dan heb ik soms een jaloerse Jennifer dat er voor Leyla zoveel aandacht is qua eten, en dat ze haar eigen spullen heeft....

Dat druk ik dan ook goed de kop in, je hebt niks om jaloers op te zijn dame.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_157330482
Dat van de omgeving herken ik in zekere zin wel, maar dan zit het meer in slecht etiketten lezen of onderschatten hoe moeilijk het is om in een ruimte te zijn met pindasaus of hummus etende mensen zonder ermee in contact te komen.
pi_157330494
Dat is nu juist het probleem met al die glutenvrije hipheid overal.
Geen gluten eten omdat men die momenteel evil vindt, of geen gluten eten omdat je darmen daar stuk van gaan en je daar nog dagen lang pijn van hebt.
Wereld van verschil, maar dat zijn de te treffen voorzorgsmaatregelen ook.
pi_157330498
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 10:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoe vaak Leyla inderdaad nee moet zeggen, das idd zo sneu soms.
Dot snapt nog niet dat ze nee moet zeggen, dat maakt het voor ons ook extra spannend.
pi_157330501
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 06:37 schreef Vanyel het volgende:
Maar niemand doet dat toch moedwillig? Meer onwetendheid of stommigheid (dat laatste bij ons dan, hoewel we er dus achteraf wel blij mee zijn).

Zielig van de pistache. Stom hoe je zo eigenlijk altijd en overal toch nog verrast kunt worden.
onwetend ja, dat is het goede woord.

Men vindt het "zielig" dat leyla een banaan bij zich heeft en geen koekje krijgt. Stomme moeder die weer vindt dat haar kind geen koekje mag, hier schat heb je wat lekkers...

Maar ik heb wel even aangekaart of ze een idee had wat de gevolgen zijn...
pi_157330514
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 10:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dot snapt nog niet dat ze nee moet zeggen, dat maakt het voor ons ook extra spannend.
Ja maar dan heb je de truuk nog: Leyla vraagt zitten er gluten in?
- Wat is dat, doe niet zo raar eet gewoon op..

Echt gebeurd.
pi_157330567
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 10:12 schreef Kersjes het volgende:
Dat is nu juist het probleem met al die glutenvrije hipheid overal.
Geen gluten eten omdat men die momenteel evil vindt, of geen gluten eten omdat je darmen daar stuk van gaan en je daar nog dagen lang pijn van hebt.
Wereld van verschil, maar dat zijn de te treffen voorzorgsmaatregelen ook.
Dat hippe is killing.

Ja het aanbod wordt wel meer, in de supermarkt heb je hele schappen met glutenvrije spullen en het wordt betaalbaar...

Maar uit eten... Of er iemand glutenvrij eet omdat dat hip is of omdat iemand echt ziek wordt is nogal een verschil. Iemand die het doet omdat het hip is zal niks merken bij een fout. Dus uiteindelijk zie je dus terug dat er onzorgvuldig wordt omgegaan met glutenvrij eten, want tja, ze merken het toch vaak niet...

Mac donalds doet het wel heel goed. Die kunnen het niet gebruiken dat er een kind ziek wordt van hun nu onwijs gepromote glutenvrije hamburgers.
pi_157330595
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 10:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Echt gebeurd.
Hopelijk niet iemand die ze (en jullie) vaak tegenkomt?
pi_157330603
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 10:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hopelijk niet iemand die ze (en jullie) vaak tegenkomt?
nee, gelukkig niet.
pi_157330616
quote:

[..]

Echt gebeurd.
Jemig :o
pi_157330672
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 10:20 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Jemig :o
Ik stond dus met tranen in mn ogen idd...
  donderdag 5 november 2015 @ 10:30:31 #270
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_157330756
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 06:37 schreef Vanyel het volgende:

Die zijn er bij hoor...

He heftig kersjes..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 5 november 2015 @ 10:32:57 #271
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_157330798
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 10:07 schreef Vanyel het volgende:
:o
Zoveel onwetendheid.

Ik had het eens bij een Marokkaanse bakker. Tegen beter weten in en eeen beetje balorig vroeg ik of ze ook sesamvrij brood had wegens allergie. Ja
hoor.
Ik zie hier veel lekkers met sesamzaad. Maken jullie dat allemaal zelf, en het brood ook?
Jazeker.
Doen jullie dat in dezelfde ruimte?
Ja natuurlijk.
Op hetzelfde werkblad?
Ja.
Dan denk ik niet dat ik het voor mijn dochter zal kopen.
Waarom dan niet, wat gebeurt er dan?
Dan gaat ze dood.
:o :o :o

Beetje cru gezegd, ik weet het, maar leek me fijn als ze tegen een volgende klant niet weer zou zeggen ddat ze sesamvrij had.
Dat zei ik dus ook meest effectieve want dood kent iedereen, ernst van anafylactische shock niet.
  donderdag 5 november 2015 @ 10:35:56 #272
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_157330844
quote:

[..]

Echt gebeurd.
Arm ding :{

Maar zo herkenbaar..
pi_157330928
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 10:35 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Arm ding :{

Maar zo herkenbaar..
Wat leuker is: Bram eet chips. Papa vraagt mag ik ook een chipje van jou? Waarop Bram zegt, nee daar zitten gluten in.

:')
pi_157331057
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 10:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat leuker is: Bram eet chips. Papa vraagt mag ik ook een chipje van jou? Waarop Bram zegt, nee daar zitten gluten in.

_O-
  donderdag 5 november 2015 @ 12:55:12 #275
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_157333390
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 10:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hahahahahaha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')