Waarom zou je dit niet doen? Beelden direct uit de camera zijn vaak erg lelijk. Geen flauw idee waarom je niet zou willen kleuren..quote:Op woensdag 23 mei 2012 00:31 schreef Stefan het volgende:
[..]
Hoe maak je dingen scherper in post?
Ik bewerk nooit beeld na in post vooralsnog, niet de kleur en niet de scherpte
Enige dat ik doe is beeld een beetje rechter zetten als dat off is
Ik heb t nog nooit gedaan, maar zou er eerst mee moeten oefenen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:45 schreef AceHighHugo het volgende:
[..]
Waarom zou je dit niet doen? Beelden direct uit de camera zijn vaak erg lelijk. Geen flauw idee waarom je niet zou willen kleuren..
Omdat ik dat wel mooi vind.quote:
grade?quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:04 schreef nietzman het volgende:
En in cinestyle schieten en overal een snelle grade overheen gooien niet?
Uiteraardquote:
Ik denk dat je het verschil amper(niet) zult zien tbh. Maar in theorie zou het een zelfde effect moeten zijn ja. Zoals ik hierboven al zei; zorg wel dat je je post production dan ook aan past naar 30/25/24. Daarbij zal een dergelijke site als youtube je video alsnog omzetten naar 30fps NTSC op het moment dat je upload.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:15 schreef KaMo het volgende:
24p is iets wat ik zelf ook nog eens zou moeten proberen...
Heeft het filmen in 30/25 fps maar in 24p een soortgelijk effect?
Ik zet mn films om naar 24p, wist niet dat YT t weer opnieuw omzette, al zie ik geen verschil als ik t terugkijk op YTquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:29 schreef bart13 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het verschil amper(niet) zult zien tbh. Maar in theorie zou het een zelfde effect moeten zijn ja. Zoals ik hierboven al zei; zorg wel dat je je post production dan ook aan past naar 30/25/24. Daarbij zal een dergelijke site als youtube je video alsnog omzetten naar 30fps NTSC op het moment dat je upload.
In princiepe niet.quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:11 schreef KaMo het volgende:
Maakt het eigenlijk uit als je je camera in NTSC zou zetten, dan kan je namelijk iets meer fps filmen?
Je ziet ook alleen verschil als de framerate omlaag gaatquote:Op donderdag 24 mei 2012 00:21 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik zet mn films om naar 24p, wist niet dat YT t weer opnieuw omzette, al zie ik geen verschil als ik t terugkijk op YT
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |