SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.› DSLR'S ZIJN TOCH VOOR FOTO'S? NEEM TOCH EEN VIDEOCAMERA JOH!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.› CONCLUSIE
Voor videoproductie is een DSLR dus de beste keuze qua prijs/kwaliteit/mogelijkheden en flexibiliteit zonder tientallen duizenden euro's uit te geven aan een professioneler systeem. Hiermee is het schieten van HD-video dus ook voor iedereen met een klein budget binnen handbereik gekomen.
Let wel! Behalve geld in gear, moet je ook tijd investeren in kennis/skills!
[ Bericht 87% gewijzigd door Stefan op 21-04-2012 00:44:56 ]Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
quote:Watvoor set-up hebben jullie? En wat filmen jullie ermee?
Ja, ellende, loopt niet eens synchroon. Ik zet mn leukste filmpjes op YT die wel een full hd optie heeft dusquote:Op zaterdag 21 april 2012 00:57 schreef shiznuts het volgende:
Nice. Wel zonde dat je geen HD-optie hebt daar (of ik vind em nie) dan weer.
Nee is gewoon de camera, dat heeft elke DSLR. Je moet vooral niet op een snelweg autos filmen die met 120 kmpu langsrijdenquote:Op zaterdag 21 april 2012 00:57 schreef shiznuts het volgende:
Vroeg me af of compressie voor de moire (0:18 0:22) en rolling shutter (0:47) zorgde, of dat de camera was. Al doe je daar weinig tegen als het de camera is natuurlijk.
[..]
Ik neem niks externs op. Krijg prima audio. Als ik straks daar een speciaal kastje voor koop kan ik t helemaal afstellen voor ik t opneemquote:Op zaterdag 21 april 2012 01:03 schreef shiznuts het volgende:
Hoe synchroniseer je audio dat je extern opneemt in post met de video?
Normalerwijze heb je een clapperboard natuurlijk, maar dat gaat niet op voor camjo-werk lijkt me?
Ik heb een kabel minijack naar XLR laten maken. Perfect geluid. In mn 5D kan ik t harder en zachter zetten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:06 schreef shiznuts het volgende:
Ach so. Dus gewoon via de micinput?
Zie iedereen altijd extern opnemen en daarna syncen, dacht dat dat beter moest zijn.![]()
Das wel ideaal dan ja.quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:08 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik heb een kabel minijack naar XLR laten maken. Perfect geluid. In mn 5D kan ik t harder en zachter zetten.
Kun je ook airmiles inwisselen?quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:13 schreef Stefan het volgende:
http://www.aemstore.nl/lo(...)evices-mixpre-d.html
Dit wordt mn nieuwste aanschaf over een maand
Wut?quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:29 schreef shiznuts het volgende:
Kwam 'em al tegen op: http://photorumors.com/2012/04/17/quick-2012-nab-show-recap/
Maar ik weet niet.
Iets in me zegt dat het net als de Lytro-camera meer iets gimmicky is dan erg functioneel en fijn.
extern is ook hogere bitrate en meer mogelijkheden (phantom power enzo) maar je moet je afvragen of het jou de extra moeite waard is.quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:08 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik heb een kabel minijack naar XLR laten maken. Perfect geluid. In mn 5D kan ik t harder en zachter zetten.
Ik draai complete docu's met de minijack naar XLR. Op den duur ga ik voor docu doeleinden oa wel zo'n kastje kopen, dat gaat ook niet meer via minijackquote:Op zaterdag 21 april 2012 08:52 schreef KaMo het volgende:
[..]
extern is ook hogere bitrate en meer mogelijkheden (phantom power enzo) maar je moet je afvragen of het jou de extra moeite waard is.
succes, houd ons op de hoogte. Als het echt goed wordt wil ik je best rijk helpen makenquote:Op zondag 22 april 2012 12:10 schreef bart13 het volgende:
Ben aan het prutsen met een DIY sliderDaarna bezig met een DIY rig maar dan wel een degelijke die er goed uit ziet. Verkopen voor zo'n 100,- ps en dan wordt ik rijk!
Doe eens een fototjequote:Op zondag 22 april 2012 20:14 schreef Stefan het volgende:
2 dagen gefilmd met de rig, gaat erg lekker
Merkte wel dat de Active D-lighting enorm veel invloed heeft bij het filmen. Dus die staat bij mij standaard uit.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:04 schreef Stefan het volgende:
Dat het beeld verschiet is omdat je denk ik de ISO en/of andere instelling op auto hebt staan. Maar daarom is een viewfinder belangrijk omdat er dan geen licht valt op je LCD.
Dat heeft mijn GH2 ook. Dat heeft niets met de daadwerkelijke opname te maken (bij mij in ieder geval), dat is omdat de sensors prioriteit bij het opnemen en dus uitlezen van de sensor en wegschrijven is en de datastream voor de liveview op dat moment ingeperkt wordt. Op de computer heb je die 'artifacts' niet.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:15 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Merkte wel dat de Active D-lighting enorm veel invloed heeft bij het filmen. Dus die staat bij mij standaard uit.
Iso had ik op 800 staan. Ook auto-iso eens ingeschakeld, maar geen verandering.
Beeld blijft zwart hier.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:37 schreef Broer123 het volgende:
Heb gisteren voor de eerste keer gefilmd met de canon 550d samen met een vriend .We hebben er een kort filmpje van gemaakt.Gemonteerd met sony vegas.De belichting is wel slecht en het acteertalent kan beter.. Ik moet nog veel leren!
http://www.dailymotion.co(...)volging-kortfilm_fun
Dat is raar.Voor de zekerheid met internet explorer en firefox op een andere computer opgezocht. Bij mij werkt het...?quote:quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:37 schreef Broer123 het volgende:
Heb gisteren voor de eerste keer gefilmd met de canon 550d samen met een vriend .We hebben er een kort filmpje van gemaakt.Gemonteerd met sony vegas.De belichting is wel slecht en het acteertalent kan beter.. Ik moet nog veel leren!
Beeld blijft zwart hier.
Werkt hier wel. In het algemeen puur technisch vrij okay voor een eerste shoot. Er zijn alleen wat kleine dingetjes die dat al in een klap veel beter hadden kunnen maken. Niet zozeer filmtechnische tips over het opnemen, maar tips om als filmmaker rekening mee te houden hoe iets overkomt op een kijker:quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:37 schreef Broer123 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |