abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110644302
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 18:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Op zich heeft ze wel een punt: ze maakt een soort satyre op dingen die we normaal vinden of waar we niet bij stilstaan.
Alleen de methode is fout. Je kunt niet volhouden dat je dieren leed aandoet uit mededogen voor dierenleed.
Het gaat dus om iets anders..
Hoezo? Als ze nou een tas van haar kat had gemaakt zonder hem eerst de nek te breken zou je een punt hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_110644522
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo? Als ze nou een tas van haar kat had gemaakt zonder hem eerst de nek te breken zou je een punt hebben.
Hoe kom je daar nou bij?
  zondag 22 april 2012 @ 20:07:08 #128
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_110644567
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij?
Omdat er dan sprake was geweest van dierenmishandeling.
pi_110644949
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 20:07 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als ik je nek breek, is dat dan geen mishandeling?
pi_110645004

KUNST!

Godherejezus wanneer leren mensen toch eens hun hersens te gebruiken?

En uiteraard heeft ze gelijk, en is ze een geweldig talentvolle intrigante.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_110645213
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 20:07 schreef Tijn het volgende:

[..]

dit is natuurlijk haar hele insteek. aan de 1e kant eet je lekker je biefstukje waarvoor een koe een staaf in zijn kop heeft gekregen en onder niet al te florissante omstandigheden heeft geleefd, aan de andere kant vind je dit dan weer dierenmishandeling. die tegenstelling is natuurlijk wel iets om over na te denken.
pi_110645350
Ik zie Tinkebel als een personage en geloof dan ook niet dat ze echt de nek van haar kat heeft gebroken, dat lijkt me ook erg onwaarschijnlijk. En een taxidermist heeft haar waarschijnlijk geholpen met de afwerking. De reacties zijn eigenlijk wel grappig: lekkere verzameling online domheid. En weer is ze geslaagd een discussie uit te lokken.
Verder heeft ze zoals ze zelf toegeeft dezelfde agenda als Marianne Thieme, daar kan ik me dan weer niet helemaal in vinden.
anonieme razernist
pi_110645599
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 20:22 schreef NoCigar het volgende:
Ik zie Tinkebel als een personage en geloof dan ook niet dat ze echt de nek van haar kat heeft gebroken, dat lijkt me ook erg onwaarschijnlijk. En een taxidermist heeft haar waarschijnlijk geholpen met de afwerking. De reacties zijn eigenlijk wel grappig: lekkere verzameling online domheid. En weer is ze geslaagd een discussie uit te lokken.
Verder heeft ze zoals ze zelf toegeeft dezelfde agenda als Marianne Thieme, daar kan ik me dan weer niet helemaal in vinden.
ze wil lekker haar zakken vullen en in een milieuonvriendelijke te dure auto betaald met belastinggeld door nederland zoeven?
pi_110645769
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 20:22 schreef NoCigar het volgende:

En dat is dus precies wat ik bedoel: zodra Thieme huisdieren gaat mishandelen en afmaken om misstanden in de bio-industrie aan te tonen, is ze niet meer geloofwaardig.
Ze kan zich dan niet meer profileren als dierenvriend. Daarom vind ik Tinkebell niet geloofwaardig. Ze mishandelt dieren om zelf bekend te worden en gebruikt misstanden elders als excuus.
Dat is onnodig wreed en hypocriet.
  zondag 22 april 2012 @ 20:31:39 #135
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_110645929
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je bent niet het helderste lichtje aan de kerstboom, he?
pi_110646098
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus het doden van een dier is altijd mishandeling? Of alleen dan niet wanneer het ten behoeve van vlees of leer is?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_110646158
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

En dat is dus precies wat ik bedoel: zodra Thieme huisdieren gaat mishandelen en afmaken om misstanden in de bio-industrie aan te tonen, is ze niet meer geloofwaardig.
Ze kan zich dan niet meer profileren als dierenvriend. Daarom vind ik Tinkebell niet geloofwaardig. Ze mishandelt dieren om zelf bekend te worden en gebruikt misstanden elders als excuus.
Dat is onnodig wreed en hypocriet.
Wil je het eerste stuk ook citeren dan? Ze doet overigens voor de rest niets dat niet al gedaan wordt: hamsters in ballen, kuikentjes door de shredder. En het toeschrijven van persoonlijke motieven is tamelijk zinloos en weinig relevant en bovendien alleen maar speculatie.
anonieme razernist
pi_110646292
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus het doden van een dier is altijd mishandeling? Of alleen dan niet wanneer het ten behoeve van vlees of leer is?
Als het om dierenleed gaat, dan ben je niet geloofwaardig als je zelf ook dieren doodt.
pi_110646435
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als het om dierenleed gaat, dan ben je niet geloofwaardig als je zelf ook dieren doodt.
'tuurlijk. Een dierenarts is een dierenbeul.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_110646451
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 20:35 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Wil je het eerste stuk ook citeren dan? Ze doet overigens voor de rest niets dat niet al gedaan wordt: hamsters in ballen, kuikentjes door de shredder. En het toeschrijven van persoonlijke motieven is tamelijk zinloos en weinig relevant en bovendien alleen maar speculatie.
Maar zij zou het doen uit mededogen. Ze voegt alleen maar leed toe.
En gezien haar gespam hier, vroeger, gaat het voornamelijk om persoonlijke motieven.
Als het ideologische verhaal niet deugt, moet dat het immers wel zijn? Niks speculatie dus. Ze valt wat mij betreft door de mand.
pi_110646529
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

En gezien haar gespam hier, vroeger, gaat het voornamelijk om persoonlijke motieven.
Als het ideologische verhaal niet deugt, moet dat het immers wel zijn? Niks speculatie dus. Ze valt wat mij betreft door de mand.
en toch doe je mee aan de discussie, wat haar korte termijn doel ongetwijfeld meer dan bevredigd. ik mag d'r wel :D
pi_110646586

:{
pi_110646603
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:39 schreef sigme het volgende:

[..]

'tuurlijk. Een dierenarts is een dierenbeul.
Ondraaglijk lijden beëindigen is niet helemaal hetzelfde als gezonde kuikens willen doden, met als excuus dat dat niet zou moeten kunnen. Leed toevoegen om leed op te lossen blijft hoe dan ook een drogredenering.
pi_110646651
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ondraaglijk lijden beëindigen is niet helemaal hetzelfde als gezonde kuikens willen doden, met als excuus dat dat niet zou moeten kunnen. Leed toevoegen om leed op te lossen blijft hoe dan ook een drogredenering.
uiteindelijk heeft de dierenbescherming die kuikens omgebracht. begrijp je nu nog niet wat ze wilt aantonen?
pi_110646683
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is haar punt, wat ze op de verkeerde manier te berde brengt, naar mijn idee.
pi_110646699
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is haar punt, wat ze op de verkeerde manier te berde brengt, naar mijn idee.
dat is niet haar punt.
pi_110646746
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 20:31 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je bent niet het helderste lichtje aan de kerstboom, he?
Waaorm word je persoonlijk?
pi_110646769
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat is niet haar punt.
Oh??
pi_110646780
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Inderdaad, als je veel op Fok! post wil je graag beroemd worden. Ik hou er maar mee op.
anonieme razernist
pi_110646800
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh??
waarom denk je dat dat haar punt is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')