7 VVD stijft naar de 45 zetelsquote:Op vrijdag 20 april 2012 16:33 schreef JoaC het volgende:
Tijdlijn:
1. Catshuisakkoord
2. Ruzie rond Hedwige bereikt kookpunt
3. Val kabinet
4. Leiderschapsverkiezing CDA: Doekle vs. Sybrand
5. PVV verliest 10 zetels terwijl CDA stabiel blijft
6. Veel te lange formatie.
http://www.pvvlimburg.nl/(...)uitgang-limburg.htmlquote:CDA torpedeert vooruitgang Limburg
vrijdag, 20 april 2012 15:22
De voltallige PVV fractie is zeer teleurgesteld dat het CDA eenzijdig een breuk in de coalitie heeft geforceerd. De Limburgse kiezers zijn hierdoor de grote verliezers geworden. Dit vooruitstrevende en toekomstgerichte coalitieakkoord is door het CDA de nek omgedraaid. De christendemocraten hebben aangegeven een handreiking naar de PVV te hebben gedaan. We hebben dit echter geen moment kunnen ontdekken.
De PVV heeft een duidelijke mening gehad over het bezoek van de Turkse president, maar we mogen blijkbaar van het CDA geen eigen standpunten uitdragen. De oude regentenmentaliteit is weer naar boven gekomen. We vinden het spijtig dat er nu aan deze coalitie een einde is gekomen. De PVV fractie blijft zich in de toekomst 100 procent inzetten voor de belangen van de provincie Limburg en haar inwoners.
Die vd Galien heeft wel vaker laten zien het IQ van een smurf te hebbenquote:Op vrijdag 20 april 2012 16:11 schreef Klonk het volgende:
[..]
http://www.dagelijksestan(...)urg-pleegt-zelfmoord
Dan zal hij nog steeds z'n schouders ophalen denk ik. Hij zit niet zoals wij 'diep in de materie' of hoe moet ik het noemen, wij houden deze soap al jaren in de gaten. Gül heeft geen flauw idee van alle heisa in ons land, laat staan die afvallige regio.quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet serieus misschien. Maar als je dit hoort na je bezoek.
Wellicht D66 of GL erbij voor een beetje een solide meerderheidquote:Op vrijdag 20 april 2012 15:44 schreef attila_de_hun het volgende:
zal wel VVD-PvdA-CDA gaan worden (ik gok gewoon)
4 partijen? Niet te doen!quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wellicht D66 of GL erbij voor een beetje een solide meerderheid
Helemaal niet ongebruikelijk hoorquote:
Als het echt ergens over gaat, zie nu in het Catshuis, dan neemt de traagheid met macht toe van het aantal deelnemende partijen in de coalitie....quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Helemaal niet ongebruikelijk hoor
In Eindhoven houden we de zaak met 4 partijen prima overeind en in Tilburg lukt het met 5 partijen
Geen idee maar ik zou in ieder geval de ballen uit mn broek lachen als er een provinciebestuur valt in een ander land naar aanleiding van mijn bezoek omdat een maffe partij me begon te beledigen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:46 schreef waht het volgende:
[..]
Dan zal hij nog steeds z'n schouders ophalen denk ik. Hij zit niet zoals wij 'diep in de materie' of hoe moet ik het noemen, wij houden deze soap al jaren in de gaten. Gül heeft geen flauw idee van alle heisa in ons land, laat staan die afvallige regio.
Atilla heeft het volgens mij over Limburgquote:Op vrijdag 20 april 2012 16:52 schreef poepa het volgende:
[..]
Als het echt ergens over gaat, zie nu in het Catshuis, dan neemt de traagheid met macht toe van het aantal deelnemende partijen in de coalitie....
De versplintering in het politieke landschap zal dat zeker meer noodzakelijk maken..., met als extreem: nationaal kabinet.quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Landelijk zouden D66 en GL niet nodig zijn
Overigens zijn er wel eens coalities met nog meer partijen geweest al is dat lang geleden. Kan prima mits die partijen hun werk gewoon serieus nemen. Ik denk dat de PVV voor zoveel geemmer zorgt dat het wel voor 4 extra deelnemende partijen staat.
En bovendien moeten ze landelijk al met 4 a 5 partijen rekening houden (SGP en Brinkman erbij) en zijn ze hier en daar ook nog van de PvdA afhankelijk.
PVV heeft al wat langer problemenquote:Op vrijdag 20 april 2012 17:01 schreef poepa het volgende:
[..]
De versplintering in het politieke landschap zal dat zeker meer noodzakelijk maken..., met als extreem: nationaal kabinet.
De PVV lijkt nu echt een probleem te hebben
Een waar woord.quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:30 schreef waht het volgende:
[..]
Ik denk dat het meneer Gül heel weinig kan schelen wat er in dit landje gebeurt.
Ruzie heeft nooit zin.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:25 schreef Ryan3 het volgende:
Ipv ze de Turken nu een beetje te vriend proberen te houden...
quote:CDA bekijkt opties nieuwe coalitie
Het CDA in het Limburgs Parlement bekijkt zaterdag hoe een nieuwe coalitie kan worden gevormd.
Volgens CDA-fractievoorzitter Martijn Van Helvert heeft de PVV het coalitieakkoord op drie punten geschonden. Hij ontkent dat al voor de vergadering bekend was dat het CDA wilde breken. Maar toen bleek dat de PVV bij haar standpunt bleef, kon het CDA niet anders, zegt Van Helvert.
De PVV staat open voor een lijmpoging. Dat zegt PVV-statenlid Michael Heemels in reactie op de val van de coalitie in het Limburgs Parlement. "We waren graag doorgegaan met de coalitie omdat ze veel goede dingen voor Limburg kan bereiken,"aldus Heemels.
De coalitie van CDA, VVD en PVV in het Limburgs parlement viel vrijdagmiddag, na een urenlang spoeddebat over het bezoek van de Turkse president Abdullah Gül aan Limburg. Een motie van wantrouwen van de PvdA aan het adres van de PVV-gedeputeerden Janssen en Krebber kon rekenen op een meerderheid. Maar de motie werd niet meer in stemming gebracht na de val van de coalitie.
Ik hoop dat ome Geert zo geïrriteerd is dat hij deze coalitie laat vallen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 22:23 schreef TonyTonyChoppa het volgende:
Nu het kabinet nog maar dat zal niet lang meer duren.
Bron: http://www.l1.nl/nieuws/1(...)oalitie#.T5HS-O3qqRkquote:Op vrijdag 20 april 2012 21:32 schreef Klonk het volgende:
PVV wil graag lijmen, nu hopen dat het CDA de poot stijf houd
[..]
En? Niks hè.quote:Op vrijdag 20 april 2012 23:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Bron: http://www.l1.nl/nieuws/1(...)oalitie#.T5HS-O3qqRk
Crisis rond dieptepunt, stijgende prijzen, en ook nog eens val regering binnenkort?quote:Op vrijdag 20 april 2012 15:37 schreef remlof het volgende:
Heel goed. Nu moet het CDA nog even de stekker uit de regering trekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |