abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? vrijdag 20 april 2012 @ 12:23:07 #1
70532 loveli
N
pi_110556597
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
pi_110556612
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Oh ben jij er zo eentje!
Liked eveneens!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_110556663
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Oh ben jij er zo eentje!
Hij leert het vanzelf af zodra de eerste golf van verliefdheid voorbij is en hij gekort wordt op sex. :'( :')
pi_110556665
Ik ben een beetje brak, heb honger en lig bij de bloedbank naast een apparaat wat de hele tijd piept. :o
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_110556683
Ik gooi er meteen maar een planning in:

O: havermout met frambozen
T: 2 volkorenknackebrod. 1 met pindakaas, 1 met hagelslag
L: 1 courgette, 1 aubergine, 1 paprika. Geroosterd, geserveerd met citroensap en wat geitenkaas. 1 zoete aardappel
T: zodra ik door de sneeuw durf een gekookt eitje
T: zodra ik door de sneeuw durf, yoghurt met wat muesli
D: vispakketje en broccoli
T: appel met rozijnen en kaneel.
pi_110556693
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:25 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik ben een beetje brak, heb honger en lig bij de bloedbank naast een apparaat wat de hele tijd piept. :o
Heuy, dat ga ik donderdag ook doen. :Y
pi_110556738
En dit typ ik allemaal met links op mn mobiel. :P

Ik kreeg vanochtend nog wel een demonstratie van een hele toffe dinosaurus. :P
Dat is wel een tof begin van de dag. :D
Doe wat je niet durft.
pi_110556739
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:25 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Hij leert het vanzelf af zodra de eerste golf van verliefdheid voorbij is en hij gekort wordt op sex. :'( :')
Ssst! dat wil ik niet horen ;)

Over de bloedbank: af en toe een vuist maken helpt dat het bloed beter stroomt. Piepen betekent meestal dat het langzaam gaat.
pi_110556822
Ik doneer plasma, maar mn arm wat draaien lijkt te helpen. :)
Ik ben het wel gewend dat het apparaat piept. :)
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? vrijdag 20 april 2012 @ 12:33:19 #10
70532 loveli
N
pi_110556857
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:28 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ssst! dat wil ik niet horen ;)

Over de bloedbank: af en toe een vuist maken helpt dat het bloed beter stroomt. Piepen betekent meestal dat het langzaam gaat.
Laatste keer dat ik doneerde kwam ik als tweede binnen en was mijn zakje eerder vol. I won :')
crap in = crap out
pi_110556903
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:25 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik gooi er meteen maar een planning in:

O: havermout met frambozen
T: 2 volkorenknackebrod. 1 met pindakaas, 1 met hagelslag
L: 1 courgette, 1 aubergine, 1 paprika. Geroosterd, geserveerd met citroensap en wat geitenkaas. 1 zoete aardappel
T: zodra ik door de sneeuw durf een gekookt eitje
T: zodra ik door de sneeuw durf, yoghurt met wat muesli
D: vispakketje en broccoli
T: appel met rozijnen en kaneel.
^O^
Vind jouw lijstjes echt top de laatste tijd!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_110556913
Ik heb echt geen flauw idee hoe snel het gaat, minuut of 5-6? Bij mij loopt het normaal niet zo heel snel, laatste keer andere arm ging wel beter.
Toch nog best veel donoren hier in dit topic, nice slankies ;)
pi_110556918
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:35 schreef V1z0R het volgende:

[..]

^O^
Vind jouw lijstjes echt top de laatste tijd!
*O* *O* *O*

Nu nog wat meer zien te sporten, dan kan het gewicht misschien ook omlaag.
  Vis een optie? vrijdag 20 april 2012 @ 12:38:00 #14
70532 loveli
N
pi_110556956
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:36 schreef the85mc het volgende:
Ik heb echt geen flauw idee hoe snel het gaat, minuut of 5-6? Bij mij loopt het normaal niet zo heel snel, laatste keer andere arm ging wel beter.
Toch nog best veel donoren hier in dit topic, nice slankies ;)
Ik ben niet aardig, deed het voor het geld :p
crap in = crap out
pi_110557014
zal ik er nog een lijstje ingooien:

O: smoothie
T: pasta pesto met rucola, courgette en knoflook
D: opgebakken rijst, prutje van ui,aubergine, knoflook, tomaat uit blik, en wat krenten, op smaak gebracht met kaneel, piment, z&p. en een stukje kip :9
T: wijn en hapjes
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_110557065
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:38 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik ben niet aardig, deed het voor het geld :p
Voor geld? Doneer je in het buitenland dan? Of op marktplaats ;)
  vrijdag 20 april 2012 @ 12:46:19 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110557103

:9 eitje echt perfect gekookt, nog een béétje zacht van binnen :9

O: dingespannenkoek (2 gr)
L: zie foto :P (75 gr sla, 3 kerstomaatjes, 1 gekookt ei, 120 gr gerookte kip) (2 gr kh)
T: 50 gr jonge volvette kaas & paar cabernossi (0 gr)
D: pittige gehaktballetjes met een salade (10 gr kh)

Nu snel mn L eten!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_110557157
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
[ afbeelding ]

:9 eitje echt perfect gekookt, nog een béétje zacht van binnen :9

O: dingespannenkoek (2 gr)
L: zie foto :P (75 gr sla, 3 kerstomaatjes, 1 gekookt ei, 120 gr gerookte kip) (2 gr kh)
T: 50 gr jonge volvette kaas & paar cabernossi (0 gr)
D: pittige gehaktballetjes met een salade (10 gr kh)

Nu snel mn L eten!
Ja hoi, breng dat lekkers eens een half uurtje verderop? :9
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_110557183
Ik heb honger!
wat zal ik zo eens gaan halen?
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? vrijdag 20 april 2012 @ 12:50:43 #20
70532 loveli
N
pi_110557218
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:44 schreef the85mc het volgende:

[..]

Voor geld? Doneer je in het buitenland dan? Of op marktplaats ;)
Heb in Duitsland gedoneerd. Je krijgt iets van 20 euro voor bloed, 50 of 60 voor trombocyten. Plasma weet ik niet. Bloed is 'gewoon' een commercieel product.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 20 april 2012 @ 12:54:47 #21
70532 loveli
N
pi_110557294
Nadeel ervan is dat ze moeten screenen op alcoholisme, drugs en studenten die aan het eind van de maand bij 4 lokale bloedbanken zijn geweest. Gezonde jonge mannen met een BB-look en een HB van rond de 6, bijvoorbeeld.
crap in = crap out
pi_110557368
Kun je daar als Nederlander doneren dan? Niet dat ik dat van plan was, het is mij te ver ;)
Ergens zou ik een kleine vergoeding voor bloed geven wel goed vinden. Of een korting op zorgverzekering ofzo. Ik wordt toch elke 2 maanden gecheckt, dus mijn zorgverzekeraar heeft er ook baat bij. Laatst was er in een programma (de rekenkamer dacht ik) wat over bloeddoneren ging. Iedere zal bloed levert sanquin iets van ¤200 op, terwijl het in belgie maar ¤100 kost. En zoveel slechter is dat belgische bloed ook niet. Misschien wat restjes van het frituur ;)
  vrijdag 20 april 2012 @ 13:03:08 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110557398
Ah, fok begint weer te bokken -O-.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_110557410
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:04 schreef An24 het volgende:
Ohw en Vaiz! Nog een paar uurtjes *O*
*O*

_O-
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? vrijdag 20 april 2012 @ 13:14:38 #25
70532 loveli
N
pi_110557481
Had connecties, maar geloof niet dat het een probleem was. Paspoort erbij, intakegesprek met arts, HB-meting en aftappen. De deur uit met 20 euro, ijzerpillen, een broodje en het idee dat ik eengoede daad in da pocket had.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')