Dit. Al zou ik als kenmerk een tweedehands product nemen. Bv. fiets en pc ofzo. Het is immers eenvoudig te controleren of je ouders een vakantie geboekt hebben.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:52 schreef guapo het volgende:
Gewoon overboeken naar betaalrekening van je ouders. Je kan voor de zekerheid als betalingskenmerk "vakantie spanje" bijzetten oid.
Niemand die er naar kraait.
Na overboeking lossen je ouders hun schuld af ad bank.
Je leent ze 6000 tegen 6% op jaarbasis, en die rente stort je elk jaar meteen als gift weer terug.quote:Op vrijdag 20 april 2012 07:45 schreef Betty_B het volgende:
Kan ik er anders niet een lening van maken; contractje opstellen, termijnen, rente afspreken etc.
Ik stort het bedrag naar het krediet om het dicht te gooien en mijn ouders storten mij iedere maand een termijn om af te lossen?
En ik geef mijn ouders de betaalde rente cash in hun handje zodat het toch een rentevrije lening is. Zou dat werken?
Dat zou prima werken, inderdaad. Je kunt het ook achteraf berekenen, natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 april 2012 07:45 schreef Betty_B het volgende:
Kan ik er anders niet een lening van maken; contractje opstellen, termijnen, rente afspreken etc.
Ik stort het bedrag naar het krediet om het dicht te gooien en mijn ouders storten mij iedere maand een termijn om af te lossen?
En ik geef mijn ouders de betaalde rente cash in hun handje zodat het toch een rentevrije lening is. Zou dat werken?
Je kunt het prima doen zonder notaris. Het verschil is dat je geen tijd hoef te steken in een stukje research, dat doet de notaris voor je.quote:Op vrijdag 20 april 2012 08:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wil je het goed doen en geen gedonder krijgen dan regel je dit bij de notaris. Die kan je ook verder helpen. Dit kost echter wel iets.
30 procent?quote:Op donderdag 19 april 2012 18:42 schreef Five_Horizons het volgende:
De eerste 2012 is vrij van schenkingsrecht, maar daarboven betaal je 30%.
Ditquote:Op vrijdag 20 april 2012 19:41 schreef Bernays het volgende:
gewoon geven en de belastingdienst niets laten weten.
Niet helemaal waar, TS moet namelijk in box 3 belasting betalen (als het totale vermogen hoger is dan ~21k), omdat het geld als lening in zijn vermogen blijft.quote:Je hoeft geen belasting te betalen over een lening...
Natuurlijk, maar wat dat betreft boeit het niet of hij het leent of niet.quote:Op donderdag 26 april 2012 12:12 schreef krebbers het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, TS moet namelijk in box 3 belasting betalen (als het totale vermogen hoger is dan ~21k), omdat het geld als lening in zijn vermogen blijft.
Vergeet je niet dat de rente onder de 6% als schenking kan worden gezien?quote:[b]Op woensdag 25 april 2012 20:02 schreef Bajskorv het volgende:
Zelf leen ik mijn ouders al tijden geld (~20k). Ze hebben tenslotte lang genoeg krom gelegen voor mij, en ik kan het nu missen. Ik heb een simpel documentje dat de som van de lening en de rente (2.5%) vermeldt. Vervolgens schenk is ze de rente elk jaar terug, en dat valt onder de grens van 2012 euro natuurlijk.
Bijna goed, want hij wil het toch terug. Een goed kind geeft aan zijn ouders.quote:Op donderdag 19 april 2012 18:53 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar hierboven genoeg antwoorden![]()
Maar ik wil wel even zeggen: wat een lieve en toffe actie!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |