abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110661450
Als je echt alles in goed vertrouwen denkt te kunnen doen: 2000 euro overmaken, en vervolgens de rest contant geven aan je ouders. Laat ze dat contante geld gebruiken voor de boodschappen etc. en hun bankrekening zo min mogelijk gebruiken, en alles wat daar op binnenkomt gebruiken om die lening af te lossen.

Of het verstandig is om 6000 euro uit te lenen zonder iets op papier te zetten, is een andere vraag. Je zegt dat ze het ook mogen houden, als dat echt zo is, geef ze gewoon (een deel van) dat geld. En als je erover twijfelt, wees er eerlijk over naar jezelf en naar je ouders, en maak een contractje op.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_110773445
Ik zou een contract opstellen die jullie moeten ondertekenen en dan het geld overmaken. In het contract een duidelijke termijn opstellen voor de terugbetaling. Voorbeeld contracten staan wel op internet.

Wat je ook kunt doen is advies inwinnen bij het juridisch loket, dit is gratis juridisch advies. Je kunt er langs gaan, maar je kunt ze ook bellen of mailen.
pi_110781863
Waarom heeft iedereen het over een schenking? TS wil enkel geld lenen...

Zelf leen ik mijn ouders al tijden geld (~20k). Ze hebben tenslotte lang genoeg krom gelegen voor mij, en ik kan het nu missen. Ik heb een simpel documentje dat de som van de lening en de rente (2.5%) vermeldt. Vervolgens schenk is ze de rente elk jaar terug, en dat valt onder de grens van 2012 euro natuurlijk.

Het documentje is handig als ze toch ooit vroegtijdig de deur dicht doen, dan is tenminste duidelijk dat er nog een schuld uit stond bij mij.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110806702
Aangezien je belasting moet betalen als het bedrag hoger dan x is zou ik je ouders 2000 euro overmaken en 2 x 2000 naar een zus of broer. Zij storten het dan weer naar je ouders. Of is dit te simpel gedacht?
pi_110806944
Je hoeft geen belasting te betalen over een lening...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_110809170
quote:
Je hoeft geen belasting te betalen over een lening...
Niet helemaal waar, TS moet namelijk in box 3 belasting betalen (als het totale vermogen hoger is dan ~21k), omdat het geld als lening in zijn vermogen blijft.
I was born intelligent, education ruined me.
pi_110809207
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:12 schreef krebbers het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, TS moet namelijk in box 3 belasting betalen (als het totale vermogen hoger is dan ~21k), omdat het geld als lening in zijn vermogen blijft.
Natuurlijk, maar wat dat betreft boeit het niet of hij het leent of niet.
pi_110813553
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 25 april 2012 20:02 schreef Bajskorv het volgende:
Zelf leen ik mijn ouders al tijden geld (~20k). Ze hebben tenslotte lang genoeg krom gelegen voor mij, en ik kan het nu missen. Ik heb een simpel documentje dat de som van de lening en de rente (2.5%) vermeldt. Vervolgens schenk is ze de rente elk jaar terug, en dat valt onder de grens van 2012 euro natuurlijk.

Vergeet je niet dat de rente onder de 6% als schenking kan worden gezien?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zaterdag 28 april 2012 @ 21:20:51 #34
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110910490
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:53 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar hierboven genoeg antwoorden :Y

Maar ik wil wel even zeggen: wat een lieve en toffe actie! ^O^
Bijna goed, want hij wil het toch terug. Een goed kind geeft aan zijn ouders. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_110911108
Wij hebben vorig jaar 5000 gekregen en zojuist weer 5000, het is gewoon een schenking. Belastingdienst heeft hier niet mee te maken ;)

Dus gewoon een schenking van 5000 en dan de resterende 1000 handje contantje ;)

Komt ineens goed uit dat je ouders op koninginnendag toch voor 1000 euro aan spulletjes heeft verkocht :D :Y O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')