Vervolg:quote:Op maandag 16 april 2012 18:18 schreef Rebubbled het volgende:
Zoals je op deze foto kunt zien heeft hij een typisch wit stukje aan het eind. Hij is verder gewoon glad.
quote:Op donderdag 19 april 2012 12:19 schreef Rebubbled het volgende:
Dus, zojuist is de Voedsel en Warenautoriteit langs geweest. Twee man sterk. Deze gaven ook aan dat er geen levende parasieten in vis horen te zitten. Ze horen ingevroren te worden, zodat alles sterft, parasieten en eitjes. Daarom nemen ze mijn vis zeer serieus. Hij gaat nu naar het lab om te kijken welke parasiet het is, ze denken zelf ook aan de haringworm. Dit maakt het nog serieuzer, aangezien het bedrijf dat mijn vis heeft gevangen en behandeld misschien ook wel vis voor sushi levert en die vissen waarschijnlijk ook niet goed behandelen. Dit gaan ze allemaal verder uitzoeken.
Veel plezier met je sushi stoere boys.
Ze zijn langsgeweest he?quote:Op donderdag 19 april 2012 12:35 schreef Sm0keZ het volgende:
Och, wellicht wat groot, maar de keuringsdienst zal daar niet wakker van liggen ben ik bang. Bekijk de aflevering "world's dirtiest man" uit de Curiosity-reeks eens zou ik zeggen...:
Sinds het zien hiervan eet ik ook opeens geen sushi meer btw, kijken op eigen risico
Dat dit KAN in Amsterdam! << Mijn slogan is zelfs voorzien van een bijna rijmpje. Gaat scoren, ik zeg het je.quote:
Aangezien ik toch enkel nog yoghurt eet heb ik het gekeken. Ik eet dus echt geen vis meer. Zitten deze beestjes eigenlijk ook in kweekvis? Of enkel wilde, vrije, blije vis? En hoe komen ze erin? En heeft de vis er geen last van? Zoveel vragen..quote:Op donderdag 19 april 2012 12:35 schreef Sm0keZ het volgende:
Och, wellicht wat groot, maar de keuringsdienst zal daar niet wakker van liggen ben ik bang. Bekijk de aflevering "world's dirtiest man" uit de Curiosity-reeks eens zou ik zeggen...:
Sinds het zien hiervan eet ik ook opeens geen sushi meer btw, kijken op eigen risico
Ah.. ik denk al, wat bedoelt HeatWave nouquote:
Bekijk dan maar niet de gehele aflevering, dan durf je straks niet eens meer met anderen in contact komen, of naar een wc die niet van jouzelf isquote:Op donderdag 19 april 2012 12:40 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Aangezien ik toch enkel nog yoghurt eet heb ik het gekeken. Ik eet dus echt geen vis meer. Zitten deze beestjes eigenlijk ook in kweekvis? Of enkel wilde, vrije, blije vis? En hoe komen ze erin? En heeft de vis er geen last van? Zoveel vragen..
Kan in elke vis voorkomen, het kan zijn dat ze het via voedsel binnenkrijgen, of dat parasieten gewoon rondzwemmen in het water. Zolang de vis gezond is maakt een parasiet meer of minder (meestal) niet uit. Natuur noemen ze datquote:Op donderdag 19 april 2012 12:40 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Aangezien ik toch enkel nog yoghurt eet heb ik het gekeken. Ik eet dus echt geen vis meer. Zitten deze beestjes eigenlijk ook in kweekvis? Of enkel wilde, vrije, blije vis? En hoe komen ze erin? En heeft de vis er geen last van? Zoveel vragen..
Volgende topic: TS komt om van honger.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:27 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Sterker nog je bak yoghurt is gefermenteerde melk, hebben bacteriën gedaan
Gelukkig weet jij alles beterquote:Op donderdag 19 april 2012 18:42 schreef allesbeterweter het volgende:
Ik denk dat het een complot is en dat het larven zijn van aliens ,en dat de mens dan na consumptie zo muteert in een alien(reptilian) en we allemaal opgepikt gaan worden op 20-12-2012.....
Klopt, parasieten kunnen jaren onopgemerkt in hun `host` leven. Er zijn zelfs parasieten die kunnen muteren in iemands lichaam dat ze van onschuldig veranderen naar iets wat je wel goed ziek kunt maken (ook na 8/9 jaar pas soms) Ik moet trouwens wel zeggen dat ik bacterien minder erg vind dan wormen aangezien bacterien overal zitten en wormen niet.Ik eet zelf dan ook geen sushi, sowieso niks dat rauw is, eigenlijk al mn hele levenquote:Op donderdag 19 april 2012 13:27 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Kan in elke vis voorkomen, het kan zijn dat ze het via voedsel binnenkrijgen, of dat parasieten gewoon rondzwemmen in het water. Zolang de vis gezond is maakt een parasiet meer of minder (meestal) niet uit. Natuur noemen ze dat. Het is ook voor de parasiet niet handig als zijn gastheer er last van heeft, dan wil de gastheer daar zsm vanaf namelijk.
Je hebt het ook met vlees, groente, fruit, overal zitten wel parasieten, wormen of andere beestjes in. Sterker nog je bak yoghurt is gefermenteerde melk, hebben bacteriën gedaan
Hoe denk je dat het zit met alle andere natuurproducten is?quote:Op donderdag 19 april 2012 18:10 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
Bah, bah en nog eens bah. Ik was nog wel zo'n grote visliefhebber.
Tis natuur, de enige oplossing is niets meer etenquote:POPCORN Rodent filth
(AOAC 950.91) 1 or more rodent excreta pellets are found in 1 or more subsamples, and 1 or more rodent hairs are found in 2 or more other subsamples
OR
2 or more rodent hairs per pound and rodent hair is found in 50% or more of the subsamples
OR
20 or more gnawed grains per pound and rodent hair is found in 50% or more of the subsamples
Field corn 5% or more by weight of field corn
DEFECT SOURCE: Rodent excreta - post harvest and/or processing animal contamination, Rodent hair - post harvest and/or processing contamination with animal hair or excreta, Rodent gnawing - post harvest and/or processing damage, Field corn - harvest contamination
SIGNIFICANCE: Aesthetic
Geen sushi durven te eten.quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:36 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Klopt, parasieten kunnen jaren onopgemerkt in hun `host` leven. Er zijn zelfs parasieten die kunnen muteren in iemands lichaam dat ze van onschuldig veranderen naar iets wat je wel goed ziek kunt maken (ook na 8/9 jaar pas soms) Ik moet trouwens wel zeggen dat ik bacterien minder erg vind dan wormen aangezien bacterien overal zitten en wormen niet.Ik eet zelf dan ook geen sushi, sowieso niks dat rauw is, eigenlijk al mn hele leven
De vis gaat in de doofpot van Albert.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:11 schreef Rebubbled het volgende:
Ja niks meer over gehoord. Anders had ik uiteraard een update geplaatst.lichte anti-climax dus.
Alleen kun je van deze parasiet aardig ziek worden en bestaan er regels omtrent het invriezen van vis, die hier blijkbaar niet nageleefd zijn.quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:08 schreef borbit het volgende:
wat een gezeik joh, kan gebeuren dat er een wormpje in je eten komt. Gewoon eruit pulken en lekker visje bakken. Als je het toch gaat bakken bak je alles dood. Als je het niet bakt ben je rauw dood dier aan het eten wat al smerig genoeg met of zonder wormpje.
Niet zo miepen, alsof alle etensmiddelen uit een fabriek komen ofzo, als je een worm in je appel hebt eet je er toch ook gewoon om heen?
Uhm nee, dan steek ik alle appels die ik heb in brand. To be sure enzo.quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:08 schreef borbit het volgende:
wat een gezeik joh, kan gebeuren dat er een wormpje in je eten komt. Gewoon eruit pulken en lekker visje bakken. Als je het toch gaat bakken bak je alles dood. Als je het niet bakt ben je rauw dood dier aan het eten wat al smerig genoeg met of zonder wormpje.
Niet zo miepen, alsof alle etensmiddelen uit een fabriek komen ofzo, als je een worm in je appel hebt eet je er toch ook gewoon om heen?
Foto van een brandende appel?quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:45 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Uhm nee, dan steek ik alle appels die ik heb in brand. To be sure enzo.
'verdere stappen'quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:58 schreef Rebubbled het volgende:
Ze hebben me uiteindelijk gebeld. Na labonderzoek bleek het inderdaad om de haringworm te gaan. Het was een kwalijke zaak dat deze nog leefde en ze hebben 'verdere stappen ondernomen'. Wat precies kon me niet verteld worden. Ik eet nog steeds geen vis.
Koffie drinken en oreos eten waarschijnlijk.quote:
Probeer eens wat anders dan tonijn in blik van princess.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:12 schreef raptorix het volgende:
Ik eet geen vis.
Vis het vlees, der armen
Precies. Als ze dat zeggen staat het gelijk aan niets doen is mijn ervaring.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:11 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Koffie drinken en oreos eten waarschijnlijk.
Enige vis wat ik wel eet is gerookte zalm, het is niet zo dat ik het niet lust, ik vind het gewoon niet fijn smaken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:14 schreef kedge het volgende:
[..]
Probeer eens wat anders dan tonijn in blik van princess.
Da's niet al te gezond de laatste tijd...quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:18 schreef raptorix het volgende:
Enige vis wat ik wel eet is gerookte zalm, het is niet zo dat ik het niet lust, ik vind het gewoon niet fijn smaken.
Ik vond baramundi nog wel te doenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Da's niet al te gezond de laatste tijd...
Probeer eens tilapiafilet met cajunkruiden en zout
"verdere stappen" naar het koffiezetapparaat en weer terug en hard lachen om die domme consumenten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:58 schreef Rebubbled het volgende:
Ze hebben me uiteindelijk gebeld. Na labonderzoek bleek het inderdaad om de haringworm te gaan. Het was een kwalijke zaak dat deze nog leefde en ze hebben 'verdere stappen ondernomen'. Wat precies kon me niet verteld worden. Ik eet nog steeds geen vis.
Maar goed dat je die worm gezien hebt. Stel je voor dat je hem had opgegeten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:58 schreef Rebubbled het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |