Volgens mij heb ik wat jij bedoeld vooral als ik een te licht verzet heb voor het voorblad. Maar het maakt niet uit of ik achter een zwaarder verzet pak, hij blijft geluid maken.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:23 schreef Holenbeer het volgende:
kettinglijn te scheef?
Het kan zijn dat je ketting tegen de rand van je voor derailleur loopt. Die voor derailleur kan je vaak iets trimmen door met je shifter een klein beetje te bewegen, zodat je voor derailleur meebeweegt maar niet zover meebeweegt dat hij de ketting op een ander blad legt (hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is)
Nee de fiets is een jaar oud. Heeft wel recent een nieuwe ketting en wat onderdelen gehad. Het voorblad is naar mijn weten nog niet vervangen geweest.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:30 schreef Holenbeer het volgende:
te scheve kettinglijn moet inderdaad verholpen zijn wanneer je achter op of af schakelt, dat probleem is het dus inderdaad niet.
is nieuw echt nieuw of tweedehands? is je binnenblad niet versleten dat je geschuif van de ketting hoort omdat de tandjes niet voldoende grip hebben?
Je weet overigens nog niet of schoonmaken de oplossing was en de vraag was of de methode goed was?
De vorige eigenaar gaf aan dat hij alleen met wind tegen op het middenblad reed. Ik kijk het even aan, bedankt voor het meedenken iigquote:Op woensdag 30 mei 2012 23:50 schreef Holenbeer het volgende:
1 jaar oud en 1 nieuwe ketting, dan zal je zeggen dat het middenblad ook nog wel goed is. Die overleven als het goed is meerdere kettingen en cassettes.
Een andere mogelijkheid waarom midden wel lawaai maakt en binnen en buiten blad niet weet ik niet. Ik zou rustig afwachten wat het schoonmaken voor effect heeft gehad
edit: misschien dat de vorige eigenaar alleen maar op het middenblad reed en dat de nieuwe ketting nog iets moet inslijten op dit blad (een aardig wilde gok van mij wat het mogelijk kan zijn)
Vond je het fijn fietsen met het zadel zo?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:03 schreef tammepiet het volgende:
Deze week de tijd genomen op deze fiets op te knappen, het betreft een Batavus Champion met 12 versnellingen. Ik hou nogal van Retro dus dit is helemaal mijn smaak. Hier en daar een krasje maar ach moet kunnen.
[ afbeelding ]
Omdat ik nog nooit sneller gefietst heb heb ik wat vraagjes:
- Wat voor schoenen dien ik te dragen bij dergelijke trappers?
- Waar kan ik goedkoop een tenue (denk aan Rabo, Discovery etc) kopen?
- Is dit überhaupt een goede startersfiets of dien ik verder rond te kijken?
Ik denk dat zo'n DAF shirtje uit de tijd van Kuiper en Van der Poel nog het beste combineert met het frame, maar je kunt natuurlijk altijd nog zo'n heel retro shirt van Faema aantrekken. Wel met een Zoetemelk formaat broek er bij met van die ultra korte pijpen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:51 schreef cafca het volgende:
Op zo'n fiets moet je idd een IJsboerke of TI Raleigh shirt aan. Wollen uiteraard. Met bijpassende broek
Hij doelt op die punt zo omhoog van dat zadel.. Dat kan nooit heel comfortabel zitten..quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:02 schreef tammepiet het volgende:
Hahha geweldige feedback.
Waarbij doel je op met het zadel? Staat ie te hoog ofzo?
Klem zal ik andersom zetten, had er nog niet opgefiets maar lijkt me veiliger.
Ach ja, ik wil eigenlijk sowieso een cannondale. Ik ga die caad 8 en 10 maar gewoon eens uit proberen (als ze beide hebben bij Bike2Build).quote:Op zondag 3 juni 2012 18:34 schreef eentwee het volgende:
Caad10 is top aluframe, caad8 is zwaarder en heeft een relaxtere geometrie. Relaxt als in: rechtop, meer geschikt voor beginners.
Rose is idd prijs/kwaliteit prima maar ik vind het persoonlijk helemaal niks. Qua naam/design/uitstraling/imago.
Hans Struijk Fietsen in The Globe achter station Hollands Spoorquote:Op zondag 3 juni 2012 18:26 schreef Doff het volgende:
Ik sta ook op het punt mijn eerste wielrenfiets aan te schaffen.
Is er een groot verschil tussen de Cannondale Caad 8 105 en Caad 10 105? Of maakt het nauwelijks uit? Ik denk dat ik voor de Caad 10 ga overigens, tenzij het eigenlijk kwalitatief nul verschil is.
Hoe zijn die Rose-fietsen? Zien er mooi uit en de prijs/kwaliteitverhouding lijkt ook in orde?
Verder vind ik die Boardmanfietsen erg mooi, maar ik begrijp dat die hier in Nederland nauwelijks verkrijgbaar zijn?
Ik woon overigens in Den Haag, dus als iemand nog tips heeft voor mooie wielerzaken hoor ik dat graag!
Ik heb bij die Cannondale's altijd het idee dat het enige verschil tussen de ene en de andere CAAD slechts het kleurtje en een jaartje is. Zeker die van de laatste jaren.quote:Op zondag 3 juni 2012 18:34 schreef eentwee het volgende:
Caad10 is top aluframe, caad8 is zwaarder en heeft een relaxtere geometrie. Relaxt als in: rechtop, meer geschikt voor beginners.
Rose is idd prijs/kwaliteit prima maar ik vind het persoonlijk helemaal niks. Qua naam/design/uitstraling/imago.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |