abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110474718
Vanochtend hoorde ik op de TV de actie van Oxxio: Stap over op een 3-jarig contract en krijg de nieuwste iPad cadeau. Dit klinkt als een prima actie natuurlijk. Oxxio staat bij mij bekend als voordelige aanbieder van energie en gas maar ik hoor ook vele verhalen van 'administratieve rompslomp' en 'dat kan je maar beter niet doen'. Ondanks dat ziet het er wel uit als een mooie actie.

Momenteel zit ik bij Woonenergie. Een samenwerkingsverband tussen diverse woningstichtingen wat ik destijds heb afgesloten. Nu ben ik reeds verhuisd naar een woning op de particuliere markt maar ik kon Woonenergie behouden. Ik wil echter al geruime tijd overstappen. Niet omdat het niet bevalt maar ik heb het idee dat het goedkoper kan. Ook mis ik de 'online portal' zoals Oxxio die wel heeft. Dat je veel online kunt regelen zeg maar en dat het bedrijf je inzage geeft in je verbruik. Dit alles kan bij Woonenergie niet, vandaar dat ik wil gaan shoppen.

Het is echter lastig prijsvergelijken. Woonenergie komt niet voor in diverse vergelijkingssites dus ik moet het doen met de prijzen die ze geven in een losse pdf. Door de vele bijkomende kosten die soms weer incl, soms weer excl zijn is dit toch lastig vergelijken. Dit zijn in ieders geval de prijzen die ik bij Oxxio kan vinden m.b.t. de actie.

Er wordt overal flink gestunt met het getal afronden op tienden en honderdsten. Dit maakt het lasting om snel te zien wat je kan besparen. Wat mij wel op valt is dat Oxxio voor gas ¤ 0,6513 rekent per m3. Woonenergie zit (voor zover ik kan beoordelen op basis van de PDF) op ¤ 0,6084 (regio 4). Maar of hier alle kosten in verwerkt zitten kan ik niet goed achterhalen. Als dit overeenkomt dan is Oxxio flink duurder en bij beide komen de netwerkkosten er volgens mij nog bovenop.

Kortom wat te doen. Is Woonenergie een verstandige keuze of loont shoppen? En zo ja, dan naar Oxxio met deze leuke actie of toch liever naar een andere partij. Dan wel zonder iPad maar met lage kosten :)

Zie voor info: https://www.oxxio.nl/oxxio-thuis/klant-worden/

[ Bericht 1% gewijzigd door flat_erik op 18-04-2012 10:21:15 ]
pi_110474743
Je plaatjes doen het niet.
pi_110474788
vaak even goed opletten met idd netwerk / transport kosten die kunnen veeeeeel hoger zijn dan bij andere aanbieders,
lijken de prijzen lekker goedkoop te zijn ben je alsnog duurder uit ..
  woensdag 18 april 2012 @ 10:20:29 #4
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_110474887
het goedkoopste is ieder jaar overstappen, regelmatig zie je dan overstap aanbiedingen die tot 250euro kunnen zijn. als je dus 3x overstapt heb je 750euro in de pocket... kun je ook een ipad van kopen, en iets extra's :)
oooh oooh Den haag
pi_110474918
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:16 schreef Scorpie het volgende:
Je plaatjes doen het niet.
Gefixt
pi_110474973
Die Ipad betaal je heel dik zelf met zo''n 3 jarig conract
pi_110475074
Ik betaal in ieder geval bij NEM ¤0,58 per m3 gas, dus dit is aan de prijs. De consumentenbond heeft/had een mooie actie waarbij het goedkoopste alternatief voor je gezocht wordt (op basis van verbruik) plus een overstappremie van ¤100,-. Daar kan m.i. een aanbod als dit niet tegenop.

[edit]

http://www.consumentenbon(...)ecollectief_20120410

Standaard tarief (per kWh) ¤0,2041
Standaard tarief (per m3) ¤0,5737
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
pi_110475167
quote:
3s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_110475224
let er AUB wel op dat het vastrecht bij woonenergie 23 euro per jaar PER product is (dus 46 totaal)
en dit bij OXXIO 77,89 Per jaar Per product is(dus 155 per jaar). Hier verdienen ze dus al behoorlijk op!
pi_110475294
quote:
99s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:15 schreef flat_erik het volgende:
Vanochtend hoorde ik op de TV de actie van Oxxio: Stap over op een 3-jarig contract en krijg de nieuwste iPad cadeau. Dit klinkt als een prima actie natuurlijk. Oxxio staat bij mij bekend als voordelige aanbieder van energie en gas maar ik hoor ook vele verhalen van 'administratieve rompslomp' en 'dat kan je maar beter niet doen'. Ondanks dat ziet het er wel uit als een mooie actie.

[ afbeelding ]

Momenteel zit ik bij Woonenergie. Een samenwerkingsverband tussen diverse woningstichtingen wat ik destijds heb afgesloten. Nu ben ik reeds verhuisd naar een woning op de particuliere markt maar ik kon Woonenergie behouden. Ik wil echter al geruime tijd overstappen. Niet omdat het niet bevalt maar ik heb het idee dat het goedkoper kan. Ook mis ik de 'online portal' zoals Oxxio die wel heeft. Dat je veel online kunt regelen zeg maar en dat het bedrijf je inzage geeft in je verbruik. Dit alles kan bij Woonenergie niet, vandaar dat ik wil gaan shoppen.

Het is echter lastig prijsvergelijken. Woonenergie komt niet voor in diverse vergelijkingssites dus ik moet het doen met de prijzen die ze geven in een losse pdf. Door de vele bijkomende kosten die soms weer incl, soms weer excl zijn is dit toch lastig vergelijken. Dit zijn in ieders geval de prijzen die ik bij Oxxio kan vinden m.b.t. de actie.

[ afbeelding ]

Er wordt overal flink gestunt met het getal afronden op tienden en honderdsten. Dit maakt het lasting om snel te zien wat je kan besparen. Wat mij wel op valt is dat Oxxio voor gas ¤ 0,6513 rekent per m3. Woonenergie zit (voor zover ik kan beoordelen op basis van de PDF) op ¤ 0,6084 (regio 4). Maar of hier alle kosten in verwerkt zitten kan ik niet goed achterhalen. Als dit overeenkomt dan is Oxxio flink duurder en bij beide komen de netwerkkosten er volgens mij nog bovenop.

Kortom wat te doen. Is Woonenergie een verstandige keuze of loont shoppen? En zo ja, dan naar Oxxio met deze leuke actie of toch liever naar een andere partij. Dan wel zonder iPad maar met lage kosten :)

Zie voor info: https://www.oxxio.nl/oxxio-thuis/klant-worden/
vergelijk ook eens de "vaste" kosten, die liggen bij goedkope aanbieders nog wel eens vrij hoog, waardoor je hetzelfde kwijt bent als een aanbieder met een hogere gasprijs, maar lagere "vaste"kosten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_110475402
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:32 schreef pindapeller het volgende:
let er AUB wel op dat het vastrecht bij woonenergie 23 euro per jaar PER product is (dus 46 totaal)
en dit bij OXXIO 77,89 Per jaar Per product is(dus 155 per jaar). Hier verdienen ze dus al behoorlijk op!
Scherp! Dit soort addertjes zoek ik dus. Dit maakt dergelijke acties, zeker over 3 jaar gezien, veel minder interessant.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:27 schreef Like-a-Bunny het volgende:
Ik betaal in ieder geval bij NEM ¤0,58 per m3 gas, dus dit is aan de prijs. De consumentenbond heeft/had een mooie actie waarbij het goedkoopste alternatief voor je gezocht wordt (op basis van verbruik) plus een overstappremie van ¤100,-. Daar kan m.i. een aanbod als dit niet tegenop.

[edit]

Bedankt voor de tip. Ik zal kijken wat het energiecollectief is. Voor zover ik nu kan zien heeft de consumentenbond een deal gesloten met NL Energie voor deze tarieven?
pi_110475456
Bij een laag tot normaal verbruik is de aanbieder met de laagste vaste kosten ongeveer gelijk aan de aanbieders met lage tarieve en hogere vaste kosten.
Wanneer je echt grootverbruiker bent dan kan het lonen om naar de voordeligste tarieven te kijken.
Verder is elk jaar overstappen het gunstigst als je zin hebt in al het gedoe wanneer het niet zo soepel loopt.
pi_110475586
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:27 schreef Like-a-Bunny het volgende:

[edit]

Het valt mij op dat de kosten bij NL Energie op de website van hun zelf al een stuk hoger ligt dan dat je het via de consumentenbond afsluit. Ook heeft NL Energie maar een vastrecht van 10,71 voor elektriciteit en 0 euro voor gas. Dit is beduidend lager dan Oxxio maar ook dan mijn huidige leverancier Woonenergie.
pi_110475772
Kleine toevoeging, misschien weet iemand het. Bij de consumentenbond zie je bij het energiecollectief dat ze NL Energie aanraden. Totale kosten voor mij per jaar: 1693. Echter komt deze leverancier bij de vergelijker uberhaubt niet naar voren en staat niet eens in de lijst :{ Hier staat bovenaan de lijst, met een jaarbedrag van 1685,-, onze grote vriend Oxxio :X
pi_110475825
Iets anders waar Oxxio ook sterk in is met 3-jarige contracten voor gas en electriciteit: de einddata verschillend maken.

Voorbeeld: nieuw contract voor gas en electriciteit gaat in op 18-4-2012. Afgesloten voor 3 jaar, dus loopt dit contract tot en met 17-4-2015, zou je denken. Niet dus. Electriciteit loopt inderdaad tot die datum, echter gas gaat na het eerste jaar opeens over op een einddatum per 1 januari 2015. En dus niet conform afspraak en erg onhandig mocht je willen overstappen naar een nieuwe leverancier.
pi_110476098
Toch blijft het verwarrend. Nu zit ik bij Eon en daar betaal ik met hetzelfde verbruik toch weer 150 euro minder (1446,- per jaar) :D

http://www.eon.nl/thuis/k(...)ricity=3000&gas=1800

* Maar wel weer 100,- aan vastrecht }:|

* laat maar :r flikkers zijn het! Later pas de netwerkkosten er bij op tellen wat het jaartotaal op 1854 zet
  woensdag 18 april 2012 @ 14:19:26 #17
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_110483855
Tarief 3 jaar vastzetten kan sowieso een goed idee zijn met alleen maar stijgende olieprijzen ..
opgezegd@fok.nl
pi_110491001
ik heb het net eventjes uitgerekend voor mijn persoonlijke situatie
3 maanden geleden was ik overgestapt neer E-On.
Als ik overga naar Oxxio betaal ik in 1 jaar 200 euro meer, en loop ik mijn welkomstpremie van E-On a ¤260,- mis
Dus ik blijf gewoon nog 9 maanden bij E-On en ga dan weer ergens anders heen waar ik een goede welkomstpremie krijg, en ook nog eens de kosten lager zijn
pi_110491116
En dit soort cadeautjes zijn natuurlijk nooit gratis, maar zitten gewoon in de prijs verrekend.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_110494903
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
En dit soort cadeautjes zijn natuurlijk nooit gratis, maar zitten gewoon in de prijs verrekend.
Klopt, het vastrecht is bij de iPad aanbieding hoger dan bij andere Oxxio contracten. Wat je wel kunt doen om optimaal te profiteren van deze aanbieding is overstappen hiervoor naar Oxxio en dan na ontvangst iPad voucher (na eerste maand) weer weggaan naar een andere leverancier met lagere tarieven. Die nieuwe leverancier betaalt de boete die je van Oxxio krijgt (250 Euro) en jij hebt je iPad. Deze mogen ze niet terug claimen. Wel kunnen ze je hiervoor maximaal nog 50 Euro in rekening brengen. Meer mag niet van de Energiekamer. Op die manier heb je dus voor max 50 Euro de nieuwe iPad.
pi_110863828
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 18:07 schreef Joenes het volgende:

[..]

Klopt, het vastrecht is bij de iPad aanbieding hoger dan bij andere Oxxio contracten. Wat je wel kunt doen om optimaal te profiteren van deze aanbieding is overstappen hiervoor naar Oxxio en dan na ontvangst iPad voucher (na eerste maand) weer weggaan naar een andere leverancier met lagere tarieven. Die nieuwe leverancier betaalt de boete die je van Oxxio krijgt (250 Euro) en jij hebt je iPad. Deze mogen ze niet terug claimen. Wel kunnen ze je hiervoor maximaal nog 50 Euro in rekening brengen. Meer mag niet van de Energiekamer. Op die manier heb je dus voor max 50 Euro de nieuwe iPad.
Joenes, hoe kom jij aan die 250 euri? volgens mij is dat max 125 euro voor de contract breuk! en dan max 100 E voor de ipad!

Bij het voortijdig beëindigen van een leveringsovereenkomst voor bepaalde tijd kan Oxxio u, in lijn met de
Richtsnoeren Redelijke Opzegvergoedingen Vergunninghouders van de Nma, een opzegvergoeding van
maximaal ¤ 125,- inclusief btw per product in rekening brengen. De specifieke hoogte van de
opzegvergoeding is afhankelijk van de duur van de leveringsovereenkomst(en) en van de resterende looptijd
op het moment van beëindigen. Kijk ook op www.oxxio.nl/voorwaarden.
9. Oxxio heeft, bij beëindiging van de leveringsovereenkomsten binnen een jaar na startdatum eerste
levering, het recht om maximaal ¤ 100,- inclusief btw als vergoeding bij u terug te vorderen voor de
uitgedeelde iPad.

aldus oxxio!!
dan komt het neer op 100 euro voor dat ding!
is nog geen geld!!.....
verstuurd vanaf mijn commodore 64!
  vrijdag 27 april 2012 @ 15:34:31 #22
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_110864203
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:25 schreef tovenaarr het volgende:

[..]

Joenes, hoe kom jij aan die 250 euri? volgens mij is dat max 125 euro voor de contract breuk! en dan max 100 E voor de ipad!

Bij het voortijdig beëindigen van een leveringsovereenkomst voor bepaalde tijd kan Oxxio u, in lijn met de
Richtsnoeren Redelijke Opzegvergoedingen Vergunninghouders van de Nma, een opzegvergoeding van
maximaal ¤ 125,- inclusief btw per product in rekening brengen. De specifieke hoogte van de
opzegvergoeding is afhankelijk van de duur van de leveringsovereenkomst(en) en van de resterende looptijd
op het moment van beëindigen. Kijk ook op www.oxxio.nl/voorwaarden.
9. Oxxio heeft, bij beëindiging van de leveringsovereenkomsten binnen een jaar na startdatum eerste
levering, het recht om maximaal ¤ 100,- inclusief btw als vergoeding bij u terug te vorderen voor de
uitgedeelde iPad.

aldus oxxio!!
dan komt het neer op 100 euro voor dat ding!
is nog geen geld!!.....
gelden gas en stroom niet als 2 producten?

even daar vanuit gaande.

Ik ben onlangs overgestapt, bij mijn nieuwe boer kreeg ik 1 malig 250 euro korting, cash op mijn rekening na de 6de contractmaand.

Als ik bij oxxio zou zitten en ik zou overstappen krijg ik die 250 euro niet maar betalen ze die aan oxxio, die ipad kost je dus 250 (want die krijg je niet van je nieuwe leverancier) + 100 euro
oooh oooh Den haag
pi_110865122
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:34 schreef GalgenRad het volgende:

[..]

gelden gas en stroom niet als 2 producten?

even daar vanuit gaande.

Ik ben onlangs overgestapt, bij mijn nieuwe boer kreeg ik 1 malig 250 euro korting, cash op mijn rekening na de 6de contractmaand.

Als ik bij oxxio zou zitten en ik zou overstappen krijg ik die 250 euro niet maar betalen ze die aan oxxio, die ipad kost je dus 250 (want die krijg je niet van je nieuwe leverancier) + 100 euro
ja logisch natuurlijk!...kom toch op hetzelfde neer.

wat betreft jouw geval moet je er van uitgaan dat ze en de boete betalen en die eenmalige uitkering na 6 mnd......doen ze de boete niet betalen..dan slaat die 250 nergens op...dat is dus om jou te compenseren...dit kun je niet vergelijken.
in mijn geval heb ik nu nergens een contract en kost dat ding mij dus 100 piek!!!!
verstuurd vanaf mijn commodore 64!
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:03:04 #24
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_110865450
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:55 schreef tovenaarr het volgende:

[..]

ja logisch natuurlijk!...kom toch op hetzelfde neer.

wat betreft jouw geval moet je er van uitgaan dat ze en de boete betalen en die eenmalige uitkering na 6 mnd......doen ze de boete niet betalen..dan slaat die 250 nergens op...dat is dus om jou te compenseren...dit kun je niet vergelijken.
in mijn geval heb ik nu nergens een contract en kost dat ding mij dus 100 piek!!!!
nee dan betalen ze die boete niet, of krijg je geen contractsbonus

in jou geval,

stel je blijft 1 maand bij oxxio en 11 maanden bij nuon, je maandbedrag is 100 euro

je betaald altijd 12*100 euro aan maand kosten, dus 1200 euro

ik betaal in een jaar:
1200 euro - 250 euro contracts bonus = 950euro/jaar

jij zou betaalen
1200 euro + 100 euro (voor de ipad) + 250 euro boete - 250 euro boete omdat de nuon dat betaald = 1300 euro

verschil 350 euro
oooh oooh Den haag
  zaterdag 28 april 2012 @ 00:38:14 #25
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_110887298
weet niet zeker, maar volgensmij probeert oxxio ook een slimme meter door je strot te duwen, verwijderen van dat ding kost ook een hoop euries
oooh oooh Den haag
  zaterdag 28 april 2012 @ 18:37:31 #26
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_110904453
In de voorwaarden staat niets over een slimme meter.
opgezegd@fok.nl
pi_110906636
Slimme meter zijn ze mee gestopt volgens mij. Mag je ook altijd weigeren.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:38:31 #28
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_110994026
Ik vertrouw dit soort acties nooit, en al zeker niet van Oxxio (voorheen bekend als Durion :{). Het is wat mij betreft meteen al verdacht dat ze het hebben over "de nieuwe iPad" en dus niet expliciet "iPad3" vermelden.

Er zijn nauwelijks tot geen uiterlijke verschillen tussen iPad2 en iPad3, en zelfs het verschil in schermresolutie is voor veel mensen niet echt duidelijk. Dus het zou me niets verbazen als je bij deze actie een iPad2 krijgt.

Is er iemand die hieraan heeft meegedaan en z'n iPad al ontvangen heeft?
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_110994269
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:38 schreef BdR het volgende:
Ik vertrouw dit soort acties nooit, en al zeker niet van Oxxio (voorheen bekend als Durion :{). Het is wat mij betreft meteen al verdacht dat ze het hebben over "de nieuwe iPad" en dus niet expliciet "iPad3" vermelden.

Er zijn nauwelijks tot geen uiterlijke verschillen tussen iPad2 en iPad3, en zelfs het verschil in schermresolutie is voor veel mensen niet echt duidelijk. Dus het zou me niets verbazen als je bij deze actie een iPad2 krijgt.

Is er iemand die hieraan heeft meegedaan en z'n iPad al ontvangen heeft?
Dat ding heet officieel "De nieuwe iPad". :Y
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:22:16 #30
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_111000275
de Ipad 3 heeft officieel de nieuwe Ipad ?
opgezegd@fok.nl
pi_111000495
Ik maak bij het kiezen van de energieleverancier gebruik van ww.gaslicht.com.
Bevalt uitstekend.

Let bij de Ipad actie ook om mogelijk kleine lettertjes.
Indien de Ipad niet op voorraad is, dat je dat 200 euro korting krijgt.
Deze staat in ieder geval bij zo'n soort actie voor een nieuwe ketel....
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:28:13 #32
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_111010794
Dat staat niet bij de ipad voorwaarden (ik heb het niet gezien iig)
https://www.oxxio.nl/Broc(...)atis-nieuwe-iPad.pdf.
opgezegd@fok.nl
pi_111247928
1 van de voorwaarden van de ipad actie is als je binnen 2 maanden geen gebruik maakt van je ipad code dan komt deze te vervallen,

mocht je na enkele maanden overstappen dan betaald de nieuwe leverancier je boete,
maar oxxio wil dan wel de 250 euro terug die hun aan jouw vorige energieleverancier hebben betaald als opzegvergoeding
plus de 100 euro van de ipad dus kom je uiteindelijk uit op 350 euro,
is natuurlijk nog steeds een goedkope ipad,
mocht je nou nog helemaal geen energieleverancier hebben of aan het einde van je contract zitten is dit natuurlijk wel intressant om mee te doen en daarna gewoon over te stappen naar een energieleverancier die niet de ipad in het vastrecht van +-75 euro per product per jaar is 150 euro per jaar heeft verwerkt
pi_111267289
Ik vind dat echt zulke pauperactie´s :')

Ik wil gewoon gas en elektriciteit van een energiemaatschappij. Dat ze er een Ipad bij weggeven betekent dus dat ze mij ook 400 euro korting kunnen geven.

Alleen paupers waarschijnlijk schulden+teveel abo's trappen in zulke bull-shit :') |:(
pi_111278501
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik vind dat echt zulke pauperactie´s :')

Ik wil gewoon gas en elektriciteit van een energiemaatschappij. Dat ze er een Ipad bij weggeven betekent dus dat ze mij ook 400 euro korting kunnen geven.

Alleen paupers waarschijnlijk schulden+teveel abo's trappen in zulke bull-shit :') |:(
Jij kan lekker lullen, je komt op mij over als een pauper met een hersencel.

Bij Essent kreeg ik een e thermostaat, nou daar zijn we mooi klaar mee. Had liever een Ipad gehad.
pi_111283635
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 09:00 schreef koekwausss het volgende:
Bij Essent kreeg ik een e thermostaat, nou daar zijn we mooi klaar mee. Had liever een Ipad gehad.
Via de Consumentenbond kreeg ik een korting van ¤100,- en ga ik minder betalen voor gas en elektra. Ik koop mijn "cadeau's" zelf wel. :D
pi_111284418
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:57 schreef Like-a-Bunny het volgende:

[..]

Via de Consumentenbond kreeg ik een korting van ¤100,- en ga ik minder betalen voor gas en elektra. Ik koop mijn "cadeau's" zelf wel. :D
Bij Energiedirect kreeg ik ¤ 300,- en ga ik minder betalen voor gas en elektra. En volgend jaar weer eens kijken waar je dan de hoogste vergoeding krijgt. Ondertussen betalen m'n ouders zich al jarenlang groen en geel aan stroom en gas, omdat ze geen zin in al die rompslomp hebben van overstappen en Eneco en betrouwbaar bedrijf is :') .

Je bent een dief van je eigen portemonnee als je niet elk jaar overstapt.
pi_111289128
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:19 schreef jroz het volgende:

[..]

Bij Energiedirect kreeg ik ¤ 300,- en ga ik minder betalen voor gas en elektra. En volgend jaar weer eens kijken waar je dan de hoogste vergoeding krijgt. Ondertussen betalen m'n ouders zich al jarenlang groen en geel aan stroom en gas, omdat ze geen zin in al die rompslomp hebben van overstappen en Eneco en betrouwbaar bedrijf is :') .

Tot het een keer mis gaat en je daarna maanden loopt te leuren om je geld terug te krijgen. :')

Wat wel slim is om te doen is jaarlijks contact zoeken met je energieleverancier en kijken hoe graag ze je willen houden als klant. :P
pi_111296314
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:57 schreef Like-a-Bunny het volgende:

[..]

Met de korting van de gas en licht firma.

Cool man, jij koopt het zelf.
pi_111297361
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 09:00 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Jij kan lekker lullen, je komt op mij over als een pauper met een hersencel.

De ad hominem had je nodig om je punt meer overtuigend te maken?

Ik vind zulke lokkertjes gewoon zinloos, ik heb liever de contante waarde van een Ipad/E-thermostaat of whatever gewoon liever als korting. Dan kan ik vervolgens zelfs beslissen wat ik ga kopen.

De actie van de Ipad is al helemaal maf omdat de energiemaatschappij dit gewoon verrekent in hogere vaste kosten. Een regulier abonnement +Ipad kopen zou dus goedkoper zijn.
pi_111324739
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:32 schreef Daeron het volgende:
Wat wel slim is om te doen is jaarlijks contact zoeken met je energieleverancier en kijken hoe graag ze je willen houden als klant. :P
Mag ik het antwoord al geven? Niet.

Zelfde (achterlijke) verhaal als bij hypotheekverstrekkers en Mobiele providers: verlengen betekent meer betalen dan een nieuwe klant.

quote:
Bij Energiedirect kreeg ik ¤ 300,- en ga ik minder betalen voor gas en elektra.
Direct bij afsluiten ¤300,-? Dat klinkt wat te mooi om waar te zijn. Ik ontvang ¤100,- en ga op basis van mijn gemiddelde gebruik van de afgelopen jaren tussen de ¤300,-/ ¤400,- minder betalen dan bij mijn vorige leverancier (Essent).
pi_111328139
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:19 schreef FoXje het volgende:
Tarief 3 jaar vastzetten kan sowieso een goed idee zijn met alleen maar stijgende olieprijzen ..
Waarom? Je koopt toch gas en geen olie? En in Nl wordt nauwelijks electriciteit m.b.v. olie opgewekt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_111328429
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:12 schreef Like-a-Bunny het volgende:

[..]

Mag ik het antwoord al geven? Niet.

Zelfde (achterlijke) verhaal als bij hypotheekverstrekkers en Mobiele providers: verlengen betekent meer betalen dan een nieuwe klant.

[..]

Direct bij afsluiten ¤300,-? Dat klinkt wat te mooi om waar te zijn. Ik ontvang ¤100,- en ga op basis van mijn gemiddelde gebruik van de afgelopen jaren tussen de ¤300,-/ ¤400,- minder betalen dan bij mijn vorige leverancier (Essent).
Die korting krijg je aan het einde van de looptijd, heb ik ook :) Dat scheelt echt een berg op de kosten. En volgend jaar gewoon weer switchen.
pi_111334847
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:02 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Die korting krijg je aan het einde van de looptijd, heb ik ook :) Dat scheelt echt een berg op de kosten.
Wie is dan je leverancier?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_111336092
energiedirect ook. via gaslicht.com geregeld.
pi_111337186
Bedankt Void_

Net als dit verhaal: (?)

quote:

[..]

pi_111340734
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:02 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Die korting krijg je aan het einde van de looptijd, heb ik ook :) Dat scheelt echt een berg op de kosten. En volgend jaar gewoon weer switchen.
In dat geval goed geregeld. Ik dacht echt het beste aanbod gevonden te hebben met de Consumentenbond-actie. :)
  woensdag 9 mei 2012 @ 18:59:29 #48
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_111345198
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:54 schreef blomke het volgende:

[..]

Waarom? Je koopt toch gas en geen olie? En in Nl wordt nauwelijks electriciteit m.b.v. olie opgewekt.
Die prijzen zijn gekoppeld.
opgezegd@fok.nl
pi_111348543
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 18:59 schreef FoXje het volgende:
Die prijzen zijn gekoppeld.
Neen. Dat was in de tijd dat de overheid de gasprijs vaststelde en Gasunie een staatsbedrijf was. Nu is dat niet meer, de gasmarkrt raakt seeeds meer en meer geliberaliseerd en internationaler.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 17:41:42 #50
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_111427588
Niet direct mee, maar speelt wel mee.
opgezegd@fok.nl
pi_111548962
Aangezien de prijzen omhoog gaan, is het dan wel verstandig om dit via oxxio te doen?
pi_111551515
Ik vind de tarieven erg hoog.

Ik betaal bij Nederland Energie:

Hoogtarief: 0,1096 (hier ¤ 0,2357)
Laagtarief: 0,0543 (hier ¤ 0,2165)

Ik heb mijn tarieven wel op een gunstig moment vastgezet, en ik verbruik geen gas. Vastrecht is bij mij 4 euro meer. Omdat ik alleen groene stroom zou afnemen zou ik geen iPad krijgen maar een korting van 240 euro. Ik bespaar met mijn huidige tarieven veel meer.

Het is met de specificatie best makkelijk te vergelijken (5 minuten werk), gewoon rekening houden met de btw en het stroomverbruik omrekenen naar precies 365 dagen.

edit: damn, die tarieven zijn flink omhoog gegaan. Ik zou overal meer gaan betalen, als ik die vergelijking van de consumentenbond mag geloven is het verstandiger om te blijven zitten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bucketlist op 14-05-2012 21:23:31 ]
  maandag 14 mei 2012 @ 21:48:17 #53
161098 Luc_Nilis_PSV
PSV Eindhoven
pi_111554016
quote:
Mooiste is dat je het contract na 13 of 14 maanden kunt verbreken en over kunt stappen naar een andere maatschappij. Die nieuwe maatschappij neemt dan de boete over.
blijf van mijn sig af homo!
pi_111558472
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:48 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Mooiste is dat je het contract na 13 of 14 maanden kunt verbreken en over kunt stappen naar een andere maatschappij. Die nieuwe maatschappij neemt dan de boete over.
Het verschil zit hem in de tarieven. Ik gebruik heel erg weinig energie en ik zou al teveel teveel terug betalen. Het is gewoon een soort kopen op afbetaling.
pi_111565937
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:48 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

En die boete betaal je uiteindelijk niet zelf denk je?
pi_111566961
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:10 schreef Bucketlist het volgende:
Ik vind de tarieven erg hoog.

Ik betaal bij Nederland Energie:

Hoogtarief: 0,1096 (hier ¤ 0,2357)
Laagtarief: 0,0543 (hier ¤ 0,2165)

Ik heb mijn tarieven wel op een gunstig moment vastgezet, en ik verbruik geen gas. Vastrecht is bij mij 4 euro meer. Omdat ik alleen groene stroom zou afnemen zou ik geen iPad krijgen maar een korting van 240 euro. Ik bespaar met mijn huidige tarieven veel meer.

Het is met de specificatie best makkelijk te vergelijken (5 minuten werk), gewoon rekening houden met de btw en het stroomverbruik omrekenen naar precies 365 dagen.

edit: damn, die tarieven zijn flink omhoog gegaan. Ik zou overal meer gaan betalen, als ik die vergelijking van de consumentenbond mag geloven is het verstandiger om te blijven zitten.
jij betaald zeker weten wel meer dan dat
komen nog extra kosten bij per kWh
pi_111589045
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 04:44 schreef mtv het volgende:

[..]

jij betaald zeker weten wel meer dan dat
komen nog extra kosten bij per kWh
Nee. Ik heb de tarieven rechtstreeks overgenomen van mijn specificatie, ik heb er alleen de btw in verwerkt.

Er komt bij: kosten transportbedrijf/netbeheerder maar dat zijn kosten per dag en niet per kWh. Verder zijn die kosten voor zover ik weet gelijk bij alle aanbieders.

Er gaat verder alleen wat af (de heffingskorting/energiebelasting). Ik heb gewoon op een gunstig moment (ongeveer 2 jaar geleden) de tarieven vastgezet.
pi_111589430
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:13 schreef Bucketlist het volgende:

[..]

Nee. Ik heb de tarieven rechtstreeks overgenomen van mijn specificatie, ik heb er alleen de btw in verwerkt.

Er komt bij: kosten transportbedrijf/netbeheerder maar dat zijn kosten per dag en niet per kWh. Verder zijn die kosten voor zover ik weet gelijk bij alle aanbieders.

Er gaat verder alleen wat af (de heffingskorting/energiebelasting). Ik heb gewoon op een gunstig moment (ongeveer 2 jaar geleden) de tarieven vastgezet.
Komt wel degelijk nog extra kosten bij per kWh
pi_111590285
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:23 schreef mtv het volgende:

[..]

Komt wel degelijk nog extra kosten bij per kWh
Leg uit.

pi_111593882
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:46 schreef Bucketlist het volgende:

[..]

Leg uit.

[ afbeelding ]
de energiebelasting komt er bij jou nog bij. 1853x¤0,11210 en 906x¤0,11400 bij oxxio is dat al meegenomen in de prijs

[ Bericht 7% gewijzigd door mtv op 15-05-2012 20:10:34 ]
pi_111594984
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 20:02 schreef mtv het volgende:

[..]

de energiebelasting komt er bij jou nog bij. 1853x¤0,11210 en 906x¤0,11400 bij oxxio is dat al meegenomen in de prijs
met het hoogtarief ben jij bij NEM ¤0,03 goedkoper uit per kW dan bij Oxxio
pi_111601265
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 20:02 schreef mtv het volgende:

[..]

Thanks! Ik ging er vanuit dat dat een beetje onder hetzelfde kopje van heffingskorting valt. Dan is dit heel misschien wel interessant.
pi_115183366
quote:
De reclamewaakhond heeft hier naar gekeken. Oxxio blijkt de iPad niet terug te verdienen gedurende het 3 jarige contract.

De tarieven van Oxxio liggen volgens mij wel iets boven de andere energieleveranciers, maar dit was dus niet vanwege de iPad actie. Ik dacht dat het vastrecht duurder is, maar is het variabele tarief van stroom misschien lager? Ik lees hier dat het variabele tarief van gas ook duurder is.
pi_115186225
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:45 schreef marloesw het volgende:

[..]

De reclamewaakhond heeft hier naar gekeken. Oxxio blijkt de iPad niet terug te verdienen gedurende het 3 jarige contract.

De tarieven van Oxxio liggen volgens mij wel iets boven de andere energieleveranciers, maar dit was dus niet vanwege de iPad actie. Ik dacht dat het vastrecht duurder is, maar is het variabele tarief van stroom misschien lager? Ik lees hier dat het variabele tarief van gas ook duurder is.
Alle tarieven liggen fors hoger (ook dan de eigen tarieven zonder iPad). Dus best wel een faal reactie van de RCC
pi_115191753
Ja erg vreemd. Ik zat het zelf ook al even te vergelijken. Oxxio lijkt wel degelijk de prijzen verhoogt te hebben om de iPad terug te verdienen.
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:28:43 #66
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_115211447
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 20:09 schreef blomke het volgende:

[..]

Neen. Dat was in de tijd dat de overheid de gasprijs vaststelde en Gasunie een staatsbedrijf was. Nu is dat niet meer, de gasmarkrt raakt seeeds meer en meer geliberaliseerd en internationaler.
Koppeling gasprijs aan olieprijs is idd een Nederlandse uitvinding en wordt nog wel degelijk voor profiel (consumenten)aansluitingen gehanteerd. We zijn van die prijskoppeling overigens zeer welvarend geworden als land en hebben daardoor van die geile deltawerken en gladde snelwegen.

Inmiddels is er op de groothandelsmarkten nauwelijks nog sprake van oliegerelateerde gasprijzen.Fijn voor de eindgebruikers, weer minder fijn voor de BV Nederland...

Koppeling olie aan coal is er nooit geweest.
Ik heb al een boek.
pi_127054902
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 14:33 schreef svenroald het volgende:
1 van de voorwaarden van de ipad actie is als je binnen 2 maanden geen gebruik maakt van je ipad code dan komt deze te vervallen,

mocht je na enkele maanden overstappen dan betaald de nieuwe leverancier je boete,
maar oxxio wil dan wel de 250 euro terug die hun aan jouw vorige energieleverancier hebben betaald als opzegvergoeding
plus de 100 euro van de ipad dus kom je uiteindelijk uit op 350 euro,
is natuurlijk nog steeds een goedkope ipad,
mocht je nou nog helemaal geen energieleverancier hebben of aan het einde van je contract zitten is dit natuurlijk wel intressant om mee te doen en daarna gewoon over te stappen naar een energieleverancier die niet de ipad in het vastrecht van +-75 euro per product per jaar is 150 euro per jaar heeft verwerkt
Dus met andere woorden, de 500 euro van een ipad wordt verdeeld over 3 jaar en verstopt onder de noemer vastrecht? Echt heel erg is dit niet want dit is dan een soort afbetaling zonder rente toch? Ik heb onlangs deze actie ontdekt en ben me aan het inlezen voor de addertje onder het gras maar alleen de hoge vastrecht lijkt het enige te zijn?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2013 03:00:27 ]
pi_127056091
Er was iemand die had een heel stuk inclusief berekeningen geplaatst dat iedereen die deze actie neemt de ipad uiteindelijk volledig zelf betaald binnen de 3 jaar. Jammer genoeg kan ik het niet meer vinden.

Maar alsnog kan je er vanuit gaan dat bij dit soort acties je het product zelf gedeeltelijk of geheel betaald.
  maandag 27 mei 2013 @ 08:33:13 #69
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_127056118
Heb nu al meer dan 1 jaar de Oxxio Ipad, werkt prima, en ik betaal minder per maand dan daarvoor bij de EON.
opgezegd@fok.nl
  maandag 27 mei 2013 @ 09:44:38 #70
2863 bigben04
FC Den Haag ole ole!
pi_127057324
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 08:31 schreef dikke_donder het volgende:
Er was iemand die had een heel stuk inclusief berekeningen geplaatst dat iedereen die deze actie neemt de ipad uiteindelijk volledig zelf betaald binnen de 3 jaar. Jammer genoeg kan ik het niet meer vinden.
Wellicht bedoel je deze:
http://optimel-limoen.twe(...)-ipad-bij-oxxio.html
Dit is inderdaad een lening met een hoog rentepercentage en geen gratis iPad...
Jeugdactiviteiten.nl, de site voor iedereen die met kinderen werkt!
pi_127058108
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:44 schreef bigben04 het volgende:

[..]

Wellicht bedoel je deze:
http://optimel-limoen.twe(...)-ipad-bij-oxxio.html
Dit is inderdaad een lening met een hoog rentepercentage en geen gratis iPad...
Precies, dat is degene die ik bedoelde
  maandag 27 mei 2013 @ 10:36:10 #72
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_127058521
TS wilde overstappen van Woonenergie naar Oxxio en vergeleek de prijzen. Hoe is dat afgelopen? ;) Woonenergie is trouwens een onderdeel van Oxxio.
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_127059007
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 10:36 schreef SiennaForrest het volgende:
TS wilde overstappen van Woonenergie naar Oxxio en vergeleek de prijzen. Hoe is dat afgelopen? ;) Woonenergie is trouwens een onderdeel van Oxxio.
TS zijn post komt uit 2012. Betwijfel of hij op kort termijn reageerd ;)
pi_127347800
quote:
Als je verder leest in de voorwaarden dan zie je ook dat als je binnen 1 jaar van aanbieder verhuisd dat je dan ¤100,- moet betalen voor die iPad. Daarna dus niet meer!
Wel moet je een boete betalen die via het volgende wettelijke schema werkt, let op per product!

Maximale boete (per product)
Korter dan 1,5 jaar: ¤ 50,-
1,5 tot 2 jaar: ¤ 75,-
2 tot 2,5 jaar: ¤ 100,-
2,5 tot meer: ¤125,-

Dus binnen een jaar moet je 100 + 125 +125 = 350 euro betalen voor je iPad.
na een jaar is het dus nog maar voor 100 + 100 = 200 euro voor je iPad.
Dit alles naast je verbruik en vastrecht wat mogelijk iets duurder is dan dat je nu hebt.

Ook heb je energieleveranciers die als je klant bij hun wordt de boetes voor je willen betalen, dan kom je mogelijk nog lager uit!

Ik heb dit al eens uit gezocht voor ons huishouden en dan scheelt het nog maar een paar tientjes die je duurder uit bent voor die iPad. Wel heb je er een heleboel administratieve rompslomp voor terug en die iPad krijg je niet gegarandeerd, het is op=op!
quote:
Veel mensen zeggen ik heb nog een contract voor een half jaar of en jaar of 3 jaar. De contracten zijn opgesteld zodat u denkt dat het een contract is. De boete wordt gewoon netjes vergoed door de nieuwe leverancier, anders zou niemand overstappen.. per product bedraagt de boete 125 euro, voor stroom en gas dus totaal 250 euro. zoals Eon ook beschrijft: E.ON vergoedt eventuele opzegvergoedingen die uw huidige leverancier in rekening brengt. Dit tot een maximum van ¤350,- .nogmaals maximale boete is 250 euro! Maar eon vergoed ook nog een deel van een verkregen kado zoals een Ipad bij oxxio, (kosten 500 euro)
Als ik dit eens zo lees, stel ik stap over naar Oxxio en neem 1 product (alleen stroom want gas gaat via woningbouw en kan ik niks aan veranderen) en ik krijg de iPad en stap dan binnen 1 jaar weer over kost ie me dus 250 omdat ik slechts de helft vergoed krijg van oxxio en geen 100 euro invorderingskosten voor de iPad plus ook de boete hoef ik niet te betalen omdat de volgende energieleverancier dit allemaal betaald. Correct?

(staat er nou bij de onderste quote 250+350 of bedoelen ze 250 tot maximaal 350?)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2013 07:06:03 ]
pi_127412290
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:20 schreef GalgenRad het volgende:
het goedkoopste is ieder jaar overstappen, regelmatig zie je dan overstap aanbiedingen die tot 250euro kunnen zijn. als je dus 3x overstapt heb je 750euro in de pocket... kun je ook een ipad van kopen, en iets extra's :)
En jij denkt dat ze hem, als ze hem een contract voor een bepaalde periode laten afsluiten en een iPad schenken, na 1 jaar laten wegkomen? (contractbreuk laten plegen) |:(
pi_127431361
Heb het zelf ook even berekend toentertijd, en betaal nu 40! euro minder per maand als dat ik gebruik maak van die actie. Dus in 1 jaar tijd scheelt het me al 480 euro.
pi_127431542
quote:
ik betaal nu iets van 75 euro per maand en bij Oxxie wordt dat 80, dus dan kost die ipad mij 180 euro 😊

je kunt overigens ook kiezen voor een 11" Samsung notebook
pi_127431561
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:32 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En jij denkt dat ze hem, als ze hem een contract voor een bepaalde periode laten afsluiten en een iPad schenken, na 1 jaar laten wegkomen? (contractbreuk laten plegen) |:(
:') jij snapt niet helemaal wat er bedoeld wordt

(ik denk dat je de verkeerde quote)
pi_127434801
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:32 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ja, zo wordt het ook uitgelegd op andere fora. Je nieuwe energieleverancier lost het op voor je.

Ik heb trouwens voor gekozen zelf 1 aan te schaffen ipv die actie. Geen zin in achteraf gezeik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')