Jij kan lekker lullen, je komt op mij over als een pauper met een hersencel.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik vind dat echt zulke pauperactie´s
Ik wil gewoon gas en elektriciteit van een energiemaatschappij. Dat ze er een Ipad bij weggeven betekent dus dat ze mij ook 400 euro korting kunnen geven.
Alleen paupers waarschijnlijk schulden+teveel abo's trappen in zulke bull-shit![]()
Via de Consumentenbond kreeg ik een korting van ¤100,- en ga ik minder betalen voor gas en elektra. Ik koop mijn "cadeau's" zelf wel.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:00 schreef koekwausss het volgende:
Bij Essent kreeg ik een e thermostaat, nou daar zijn we mooi klaar mee. Had liever een Ipad gehad.
Bij Energiedirect kreeg ik ¤ 300,- en ga ik minder betalen voor gas en elektra. En volgend jaar weer eens kijken waar je dan de hoogste vergoeding krijgt. Ondertussen betalen m'n ouders zich al jarenlang groen en geel aan stroom en gas, omdat ze geen zin in al die rompslomp hebben van overstappen en Eneco en betrouwbaar bedrijf isquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:57 schreef Like-a-Bunny het volgende:
[..]
Via de Consumentenbond kreeg ik een korting van ¤100,- en ga ik minder betalen voor gas en elektra. Ik koop mijn "cadeau's" zelf wel.
Tot het een keer mis gaat en je daarna maanden loopt te leuren om je geld terug te krijgen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:19 schreef jroz het volgende:
[..]
Bij Energiedirect kreeg ik ¤ 300,- en ga ik minder betalen voor gas en elektra. En volgend jaar weer eens kijken waar je dan de hoogste vergoeding krijgt. Ondertussen betalen m'n ouders zich al jarenlang groen en geel aan stroom en gas, omdat ze geen zin in al die rompslomp hebben van overstappen en Eneco en betrouwbaar bedrijf is.
Je bent een dief van je eigen portemonnee als je niet elk jaar overstapt.
Met de korting van de gas en licht firma.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:57 schreef Like-a-Bunny het volgende:
[..]
Via de Consumentenbond kreeg ik een korting van ¤100,- en ga ik minder betalen voor gas en elektra. Ik koop mijn "cadeau's" zelf wel.
De ad hominem had je nodig om je punt meer overtuigend te maken?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:00 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Jij kan lekker lullen, je komt op mij over als een pauper met een hersencel.
Bij Essent kreeg ik een e thermostaat, nou daar zijn we mooi klaar mee. Had liever een Ipad gehad.
Mag ik het antwoord al geven? Niet.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:32 schreef Daeron het volgende:
Wat wel slim is om te doen is jaarlijks contact zoeken met je energieleverancier en kijken hoe graag ze je willen houden als klant.
Direct bij afsluiten ¤300,-? Dat klinkt wat te mooi om waar te zijn. Ik ontvang ¤100,- en ga op basis van mijn gemiddelde gebruik van de afgelopen jaren tussen de ¤300,-/ ¤400,- minder betalen dan bij mijn vorige leverancier (Essent).quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:19 schreef jroz het volgende:
Bij Energiedirect kreeg ik ¤ 300,- en ga ik minder betalen voor gas en elektra.
Waarom? Je koopt toch gas en geen olie? En in Nl wordt nauwelijks electriciteit m.b.v. olie opgewekt.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:19 schreef FoXje het volgende:
Tarief 3 jaar vastzetten kan sowieso een goed idee zijn met alleen maar stijgende olieprijzen ..
Die korting krijg je aan het einde van de looptijd, heb ik ookquote:Op woensdag 9 mei 2012 10:12 schreef Like-a-Bunny het volgende:
[..]
Mag ik het antwoord al geven? Niet.
Zelfde (achterlijke) verhaal als bij hypotheekverstrekkers en Mobiele providers: verlengen betekent meer betalen dan een nieuwe klant.
[..]
Direct bij afsluiten ¤300,-? Dat klinkt wat te mooi om waar te zijn. Ik ontvang ¤100,- en ga op basis van mijn gemiddelde gebruik van de afgelopen jaren tussen de ¤300,-/ ¤400,- minder betalen dan bij mijn vorige leverancier (Essent).
Wie is dan je leverancier?quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:02 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Die korting krijg je aan het einde van de looptijd, heb ik ookDat scheelt echt een berg op de kosten.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:19 schreef jroz het volgende:
[..]
Bij Energiedirect kreeg ik ¤ 300,- en ga ik minder betalen voor gas en elektra. En volgend jaar weer eens kijken waar je dan de hoogste vergoeding krijgt. Ondertussen betalen m'n ouders zich al jarenlang groen en geel aan stroom en gas, omdat ze geen zin in al die rompslomp hebben van overstappen en Eneco en betrouwbaar bedrijf is.
Je bent een dief van je eigen portemonnee als je niet elk jaar overstapt.
In dat geval goed geregeld. Ik dacht echt het beste aanbod gevonden te hebben met de Consumentenbond-actie.quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:02 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Die korting krijg je aan het einde van de looptijd, heb ik ookDat scheelt echt een berg op de kosten. En volgend jaar gewoon weer switchen.
Die prijzen zijn gekoppeld.quote:Op woensdag 9 mei 2012 11:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom? Je koopt toch gas en geen olie? En in Nl wordt nauwelijks electriciteit m.b.v. olie opgewekt.
Neen. Dat was in de tijd dat de overheid de gasprijs vaststelde en Gasunie een staatsbedrijf was. Nu is dat niet meer, de gasmarkrt raakt seeeds meer en meer geliberaliseerd en internationaler.quote:
Mooiste is dat je het contract na 13 of 14 maanden kunt verbreken en over kunt stappen naar een andere maatschappij. Die nieuwe maatschappij neemt dan de boete over.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die Ipad betaal je heel dik zelf met zo''n 3 jarig conract
Het verschil zit hem in de tarieven. Ik gebruik heel erg weinig energie en ik zou al teveel teveel terug betalen. Het is gewoon een soort kopen op afbetaling.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:48 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
[..]
Mooiste is dat je het contract na 13 of 14 maanden kunt verbreken en over kunt stappen naar een andere maatschappij. Die nieuwe maatschappij neemt dan de boete over.
En die boete betaal je uiteindelijk niet zelf denk je?quote:Op maandag 14 mei 2012 21:48 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
[..]
Mooiste is dat je het contract na 13 of 14 maanden kunt verbreken en over kunt stappen naar een andere maatschappij. Die nieuwe maatschappij neemt dan de boete over.
jij betaald zeker weten wel meer dan datquote:Op maandag 14 mei 2012 21:10 schreef Bucketlist het volgende:
Ik vind de tarieven erg hoog.
Ik betaal bij Nederland Energie:
Hoogtarief: 0,1096 (hier ¤ 0,2357)
Laagtarief: 0,0543 (hier ¤ 0,2165)
Ik heb mijn tarieven wel op een gunstig moment vastgezet, en ik verbruik geen gas. Vastrecht is bij mij 4 euro meer. Omdat ik alleen groene stroom zou afnemen zou ik geen iPad krijgen maar een korting van 240 euro. Ik bespaar met mijn huidige tarieven veel meer.
Het is met de specificatie best makkelijk te vergelijken (5 minuten werk), gewoon rekening houden met de btw en het stroomverbruik omrekenen naar precies 365 dagen.
edit: damn, die tarieven zijn flink omhoog gegaan. Ik zou overal meer gaan betalen, als ik die vergelijking van de consumentenbond mag geloven is het verstandiger om te blijven zitten.
Nee. Ik heb de tarieven rechtstreeks overgenomen van mijn specificatie, ik heb er alleen de btw in verwerkt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 04:44 schreef mtv het volgende:
[..]
jij betaald zeker weten wel meer dan dat
komen nog extra kosten bij per kWh
Komt wel degelijk nog extra kosten bij per kWhquote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:13 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Nee. Ik heb de tarieven rechtstreeks overgenomen van mijn specificatie, ik heb er alleen de btw in verwerkt.
Er komt bij: kosten transportbedrijf/netbeheerder maar dat zijn kosten per dag en niet per kWh. Verder zijn die kosten voor zover ik weet gelijk bij alle aanbieders.
Er gaat verder alleen wat af (de heffingskorting/energiebelasting). Ik heb gewoon op een gunstig moment (ongeveer 2 jaar geleden) de tarieven vastgezet.
Leg uit.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:23 schreef mtv het volgende:
[..]
Komt wel degelijk nog extra kosten bij per kWh
de energiebelasting komt er bij jou nog bij. 1853x¤0,11210 en 906x¤0,11400 bij oxxio is dat al meegenomen in de prijsquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |