Wat is vuurbaar?quote:Op woensdag 18 april 2012 16:11 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ok, dus dat ding is wel vuurbaar? Dan is het wel een megafaal ja.
Ok, ik dacht dat losse flodders gewoon bestonden uit een lading zonder punt maar in dit geval is het wapen in zijn geheel onschadelijk omdat ook de loop is onderbroken. Ik dacht dat voor het effect met echte wapens werd geschoten waarbij alleen de kogels bestonden uit losse flodders. My bad.quote:Op woensdag 18 april 2012 16:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat is vuurbaar?
Er komen iig geen kogels uit.
Nee, doordat er geen kogel in de patroon zit is de druk van het gas dat bij vuren ontstaat niet hoog genoeg om de patroonhuls uit te werpen en de volgende te laden. Normaal is de loop afgesloten aan de voorkant omdat er een kogel in zit. Met zo'n dop is de druk ook nog hoog genoeg.quote:Op woensdag 18 april 2012 16:15 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ok, ik dacht dat losse flodders gewoon bestonden uit een lading zonder punt maar in dit geval is het wapen in zijn geheel onschadelijk omdat ook de loop is onderbroken. Ik dacht dat voor het effect met echte wapens werd geschoten waarbij alleen de kogels bestonden uit losse flodders. My bad.
Nice! Dat weten we dan ook weer.quote:Op woensdag 18 april 2012 16:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, doordat er geen kogel in de patroon zit is de druk van het gas dat bij vuren ontstaat niet hoog genoeg om de patroonhuls uit te werpen en de volgende te laden. Normaal is de loop afgesloten aan de voorkant omdat er een kogel in zit. Met zo'n dop is de druk ook nog hoog genoeg.
Ga je nu maar afvragen waarom je in films dan nooit zo'n dop ziet, maar dat ze wel snel kunnen schieten.quote:
Bron?quote:Op woensdag 18 april 2012 00:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit gebeurd wel vaker. Vorig jaar is er nog een MAG machine geweer gevonden door een meneer die zijn hond uitliet. Die meneer was vervolgens vrolijk met dat kanon naar huis gegaan. Dat moet wel een interessante blik op je partner/moeder zijn/haar gezicht opleveren als je thuis komt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |