ik sluit aanquote:Op dinsdag 17 april 2012 23:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zelfs dat vind ik al een hele aanname. Het niet met iemand eens zijn staat bij mij niet meteen gelijk aan haten, of absoluut niet mogen. Het lijkt me dat ook de koningin haar functies en emoties los van elkaar kan betrachten, ook al kan onze Geert dat niet. Overigens heb ik dat vertrouwen ook wel bij Gull
Toont maar weer eens aan.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:37 schreef Aniron het volgende:
• Leger hervormen, zodat ze niet meer kunnen waken over een seculiere staat en zo geloof en staat niet meer gescheiden kunnen houden.
Klopt. In sommige situaties is totale democratie in mijn ogen gewoon niet de beste oplossing en Turkije is hier een mooi voorbeeld van. Nu de leger minder macht heeft in Turkije gaat het meteen de verkeerde kant op en komt er steeds meer en meer Islamisering. Het is maar wat je wil.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:40 schreef WH141 het volgende:
[..]
Toont maar weer eens aan.
Mensen zijn tegen democratie wanneer het hen qua argumentatie uitkomt.
Verkeerde kant op nog wel, het gaat nog nooit zo goed in Turkije als nu.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:42 schreef Aniron het volgende:
[..]
Klopt. In sommige situaties is totale democratie in mijn ogen gewoon niet de beste oplossing en Turkije is hier een mooi voorbeeld van. Nu de leger minder macht heeft in Turkije gaat het meteen de verkeerde kant op en komt er steeds meer en meer Islamisering. Het is maar wat je wil.
Mwuah, vind Wilders meer een schande voor de buitenlandse diplomatieke relaties.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:49 schreef baaart het volgende:
De uitspraken van Beatrix zijn echt tenenkrommend. Hadden we hier maar een republiek....stond in ieder geval (waarschijnlijk) nog minstens de helft achter de uitspraken.
Schande voor Nederland dat troeteldoosje, echt waar.
quote:'Enorme PVV-rel in Limburg over bezoek Turkse president'
Binnen Gedeputeerde Staten van Limburg is vandaag 'grote onenigheid' ontstaan over de ontvangst van de Turkse president Abdullah Gül die samen met koningin Beatrix donderdag Limburg bezoekt.
Dat schrijft De Limburger. De twee PVV gedeputeerden meldden zich gisteren en vandaag af voor het bezoek, naar verluidt onder druk van PVV-leider Geert Wilders. Maar inmiddels hebben de twee aangegeven toch bij het bezoek aanwezig te zullen zijn.
Gedeputeerde Theo Krebber: 'Ik dacht dat alleen mijnheer Gül zou komen. Nu ik hoor dat ons staatshoofd er ook bij is, heb ik mijn afspraken verzet.' Ook gedeputeerde Antoine Janssen liet vanavond weten dat hij toch bij de ontvangst aanwezig zal zijn.
Stassen
PVV-fractievoorzitter Laurence Stassen maakt zich daar via een persbericht kwaad over. De volledige PVV-fractie neemt afstand van de aanwezigheid van de twee fractieleden, schrijft zij. 'Na alles wat de heer Gül heeft gezegd over de PVV en Geert Wilders, is de aanwezigheid van onze Gedeputeerden onbegrijpelijk. Na zulke uitspraken over onze partij is deelname aan een gezamenlijke lunch wat de PVV fractie betreft uitgesloten. We hopen dat ze voor donderdag tot inkeer komen en dit bezoek niet bijwonen.'
Maar binnen de Gedeputeerde Staten wordt het eventuele afhaken van de PVV'ers gezien als een belediging voor de koningin en voor de Turkse president, schrijft De Limburger. Ook zou gouverneur Theo Bovens erdoor 'in zijn hemd' worden gezet, omdat Gedeputeerde Staten de officiële gastheer is.
Openlijke discriminatie van etnische en religieuze minderheden. Christenen worden daar als derderangs mensen behandeld en getreiterd en tegengewerkt van overheidswege. Waar hier Job Cohen miljoenensubsidie voor een nooit gebouwde Turkse supermoskee in A'dam centrum gaf, is het in Turkije verboden restauraties aan kerken aan te brengen, laat staan dat nieuwbouw mogelijk is.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:37 schreef Aniron het volgende:
Prima voorbeeld?
• Islamisering van scholing.
• Journalisten zonder pardon en rechtzaak de cel in smijten.
• Media totaal onder controle hebben/houden.
• Leger hervormen, zodat ze niet meer kunnen waken over een seculiere staat en zo geloof en staat niet meer gescheiden kunnen houden.
• Iedereen waar ze een beetje problemen mee hebben zonder rechtzaak of bewijs de cel in flikkeren (legerofficieren, voorzitter Fenerbahce, voorzitters verschillende grote bedrijven).
• Onder invloed zijn van de Fetullah Gulen beweging en niks zonder toestemming van deze "imam" uit kunnen voeren.
Prima voorbeeld! Wees er trots op zou ik zeggen.
De Turkse overheid is zelf kerken aan het renoveren en restaureren.quote:Op woensdag 18 april 2012 00:02 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Openlijke discriminatie van etnische en religieuze minderheden. Christenen worden daar als derderangs mensen behandeld en getreiterd en tegengewerkt van overheidswege. Waar hier Job Cohen miljoenensubsidie voor een nooit gebouwde Turkse supermoskee in A'dam centrum gaf, is het in Turkije verboden restauraties aan kerken aan te brengen, laat staan dat nieuwbouw mogelijk is.
Die droeftoeters hier die durven te beweren dat die arme moslims hier het lot van de WO2-joden beschoren is, kunnen beter eens naar Turkije en diens christendiscriminatie kijken. Een eeuw geleden hebben ze er ook nog eens een flink aantal etnisch weggezuiverd.
Dat is allemaal schijn. We zullen het over een paar jaar wel zien. Dat het economisch redelijk gaat met een land wil niet zeggen dat alles goed gaat. Lekker blind staren op economie...quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verkeerde kant op nog wel, het gaat nog nooit zo goed in Turkije als nu.
Allemaal schijn? Wat jij doet is allemaal speculatie bedoel je, niet alleen economisch gaat het goed, Turkije is in haar staatsvorm is democratischer dan ooit, minderheden zijn vrijer en culturele diversiteit wordt momenteel meer geaccepteerd dan een door staat opgelegde kemalistisch identiteit.quote:Op woensdag 18 april 2012 00:35 schreef Aniron het volgende:
[..]
Dat is allemaal schijn. We zullen het over een paar jaar wel zien. Dat het economisch redelijk gaat met een land wil niet zeggen dat alles goed gaat. Lekker blind staren op economie...
Maar dat is het grappige juist, justitie in Turkije werkt onafhankelijk van het Turkse kabinet, altijd al zo geweest, sterker nog, justitie heeft zelfs vaak regerende partijen in Turkije verboden en afgezet, toen Erbakan regeerde was er al een proces om zijn partij te verbieden, hem af te zetten en een politiek verbod op te leggen, nu er tijdens Erdogans bewind journalisten worden opgepakt die naast legerofficieren worden verdacht van complottheorieën is het een big deal en is de Turkse justitie een onderdeel van Erdogans bewind? Ik vind dat iets wat selectief eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 18 april 2012 00:44 schreef Aniron het volgende:
Goed, het is duidelijk dat we van mening verschillen. We zullen over een paar jaar wel zien wat er over is van alle "democratie". Als over een paar jaar de Islamisering is voltooid zal er naar mijn mening nog weinig democratie te vinden zijn.
Staatsvorm is democratischer, minderheden zijn vrijer. Dit klopt allemaal wel, maar ondertussen wordt er wel met een harde hand geregeerd. Journalisten die er anders over denken kunnen meteen de gevangenis in. Ondertussen ziet Europa alleen maar dat de minderheden meer vrijheden hebben en dat het economisch beter gaat en klappen ze dus netjes in hun handen.
Je kan hem haten of niet, maar die Erdogan is wel een slimme gast. Zoals ik al zie, we zullen het zien. Ik heb mijn Turkse paspoort in ieder geval ingeleverd en heb weinig affiniteit met Turkije over.
Precies, het lijkt er op dat Wilders alleen maar denkt aan een applaus van Henk en Ingrid ipv te bedenken wat de gevolgen zijn van zijn uitspraken, zeker als het gaat om een staatsbezoek van de twee hoogste vertegenwoordigers van het land.quote:Op woensdag 18 april 2012 00:47 schreef bijdehand het volgende:
Ach slijmen om de betrekkingen tussen beide landen te verbeteren is nooit slecht, vooral niet als het de economie een boost kan geven
Inderdaad. Ik heb voor mijn studie een aantal teksten moeten lezen die hier over gingen, en dan meteen de gedachten erachter, en het viel mij niet tegen hoe justitie in Turkije van dat soort partijen verbiedtquote:Op woensdag 18 april 2012 00:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar dat is het grappige juist, justitie in Turkije werkt onafhankelijk van het Turkse kabinet, altijd al zo geweest, sterker nog, justitie heeft zelfs vaak regerende partijen in Turkije verboden en afgezet, toen Erbakan regeerde was er al een proces om zijn partij te verbieden, hem af te zetten en een politiek verbod op te leggen, nu er tijdens Erdogans bewind journalisten worden opgepakt die naast legerofficieren worden verdacht van complottheorieën is het een big deal en is de Turkse justitie een onderdeel van Erdogans bewind? Ik vind dat iets wat selectief eerlijk gezegd.
Wat Wilders roept moet hij helemaal zelf weten, daarvoor leven we in een democratie. Hierdoor kunnen wel wat betrekkingen afkoelen en zal iemand het moeten rechtzetten. Dat doet Beatrix dus. Niet dat ze die complimenten anders niet had gemaakt maar tochquote:Op woensdag 18 april 2012 00:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Precies, het lijkt er op dat Wilders alleen maar denkt aan een applaus van Henk en Ingrid ipv te bedenken wat de gevolgen zijn van zijn uitspraken, zeker als het gaat om een staatsbezoek van de twee hoogste vertegenwoordigers van het land.
Wat voor studie doe je als ik vragen mag?quote:Op woensdag 18 april 2012 00:54 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb voor mijn studie een aantal teksten moeten lezen die hier over gingen, en dan meteen de gedachten erachter, en het viel mij niet tegen hoe justitie in Turkije van dat soort partijen verbiedt
Dat is het nou net Trigger. Turkse justitie is niet meer onafhankelijk of komt op mij in ieder geval niet meer onafhankelijk over. Rechters die uitspraken doen tegen de regering worden verbannen naar kleine steden/dorpen. De officieren van justitie zijn allemaal mannetjes die dichtbij Erdogan staan. De rechters van belangrijke rechtzaken zijn altijd dezelfde personen. Allemaal mannetjes die bekend staan om hun connecties met de Gulen beweging.quote:Op woensdag 18 april 2012 00:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar dat is het grappige juist, justitie in Turkije werkt onafhankelijk van het Turkse kabinet, altijd al zo geweest, sterker nog, justitie heeft zelfs vaak regerende partijen in Turkije verboden en afgezet, toen Erbakan regeerde was er al een proces om zijn partij te verbieden, hem af te zetten en een politiek verbod op te leggen, nu er tijdens Erdogans bewind journalisten worden opgepakt die naast legerofficieren worden verdacht van complottheorieën is het een big deal en is de Turkse justitie een onderdeel van Erdogans bewind? Ik vind dat iets wat selectief eerlijk gezegd.
Jawel, natuurlijk mag hij en moet hij vooral zeggen wat hij denkt en wil, maar ik denk dat je als volk/landsvertegenwoordiger toch wel wat meer verantwoordelijkheid draagt namens het land dan "ik zeg wat ik wil!"quote:Op woensdag 18 april 2012 00:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wat Wilders roept moet hij helemaal zelf weten, daarvoor leven we in een democratie. Hierdoor kunnen wel wat betrekkingen afkoelen en zal iemand het moeten rechtzetten. Dat doet Beatrix dus. Niet dat ze die complimenten anders niet had gemaakt maar toch
Nou ja eerlijk is eerlijk, ten tijde van het afzetten van Erbakan kwamen ze - mijn inziens - ook niet echt onafhankelijk over, zijn nu vele documenten en verklaringen verschenen dat veel op gang en in scene is gezet, dus lijkt me dat je het ook voor Erdogan niet echt onafhankelijk kunt noemen, met name met het leger wat zich bemoeit waar het zich helemaal niet mee hoort te bemoeien.quote:Op woensdag 18 april 2012 01:03 schreef Aniron het volgende:
[..]
Dat is het nou net Trigger. Turkse justitie is niet meer onafhankelijk of komt op mij in ieder geval niet meer onafhankelijk over. Rechters die uitspraken doen tegen de regering worden verbannen naar kleine steden/dorpen. De officieren van justitie zijn allemaal mannetjes die dichtbij Erdogan staan. De rechters van belangrijke rechtzaken zijn altijd dezelfde personen. Allemaal mannetjes die bekend staan om hun connecties met de Gulen beweging.
De speciale rechtbanken met extra veel macht die zijn opgezet om zogenaamd terrorisme te bestrijden worden nu gebruikt om honderden officieren te berechten. Een mooi recent voorbeeld is dat hele gebeuren omtrent omkoopschandelen in voetbal. Dat is allemaal een van te voren afgesproken spelletje om de voorzitter van Fenerbahce (pro-Kemalist) en een invloedrijk persoon uit de weg te ruimen. Wie is de rechter? Juist, zelfde rechter als bij de Ergenekon en Balyoz zaken. Wie is de officier van justitie? Juist, zelfde gast als bij de Ergenekon en Balyoz zaken.
Dat is wat ik bedoelde met schijn. Het lijkt allemaal heel erg mooi, maar als je er dieper op in wil gaan zie je dat het allemaal een "show" is.
Tuurlijk is alles wat er nu aan de hand is niet pas begonnen toen Erdogan aan de macht kwam. Daarvoor was er ook wel het één en ander aan het handje. Waar ik me vooral zorgen over maak is de Islamisering van Turkije, maar goed als er iedereen achter blijft staan en ze blijven stemmen op AKP dan is er ook weinig te doen.quote:Op woensdag 18 april 2012 01:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou ja eerlijk is eerlijk, ten tijde van het afzetten van Erbakan kwamen ze - mijn inziens - ook niet echt onafhankelijk over, zijn nu vele documenten en verklaringen verschenen dat veel op gang en in scene is gezet, dus lijkt me dat je het ook voor Erdogan niet echt onafhankelijk kunt noemen, met name met het leger wat zich bemoeit waar het zich helemaal niet mee hoort te bemoeien.
Niet alleen hebben de mensen van Erdogan connecties met Fethullah Gulen, maar vergeet niet dat ongeveer 200 kamerleden van Erdogan van andere seculiere partijen komen zoals DSP, ANAP, DYP etc.
Wat betreft Aziz Yildirim weet ik het niet hoor, zijn mafiaconnecties zijn algemeen bekend en voetballers hebben zelf toegegeven dat de door FB zijn benaderd voor omkoping in geschreven verklaringen zelfs aangifte van gedaan, wanneer een rechter naar de bewijzen en aanwijzingen kijkt lijkt het me niet echt relevant wat voor ideologisch achtergrond de gedaagde heeft eerlijk gezegd als je het mij vraagt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |